Hallod nemtom. Dekompresszor az arra való, amire, azzal tudod odaforgatni gyújtásos fhp-re, mert onnan tidsz a legnagyobb lendületet venni a következő sűrítésig, nameg az se mellékes, hogy útközben lesz egy szívó ütem.
Nekünk a Bigeken nem sok berugókar van.
Egyébként könnyen kell neki indulni, hétköznapi motorok ezek, nem ős husaberg. Vissza nem szokott rúgni, max te baxod el. Az a lényeg, hogy a szikrázós FHP ből kell indítani berugni. Forgatod kompresszió ütemig, akkor rá is állhatsz a berugóra az a jó. Ekkor kell adni neki egy pici dekompresszort, hogy felmenjen a dugó. Ha felment ottragad, mert le se akar menni, fölötte vákuum van. Tehát kónnyen megtalálható a FHP. És akkor kell rugni nagyot.
Már mindegy mert van 3 szett 520as padláson több kislánckerékkel :-) direkt ugyan ezt az rk-t akarom feltenni. Azon kívül van egy afam meg egy másik nemtom mi.
Bocsi hogy ide írok,de a kimondott DR 650-es fórum kicsit halott!
Tegnap voltam motor nézőben,egy DR 650-es gépet,nekem idegen a berugókar mivel eddig önindítóval indítottam!Mikor kérdeztem,hogy mennyire nehéz berúgni a gépet,tulaj kézzel lenyomta a szemem láttára a berugókart és azonnal indult!!!!Hozzáteszem a motor üzem meleg volt,behúzott dekompresszorral!
Menetpróba alatt szépen húzott,nem füstölt(kompressziót nem mértünk)alapjárat nem ingadozott!
Annyi szöveget hallottam,hogy ha vissza rúg,eltöri az ember lábát,meg hogy átdob a túloldalra!!!! :D
Én kompresszió hiányra gondoltam,de a menetpróbán nem éreztem hogy gyenge lenne!
Ez normális hogy kézzel indítható??? Előre is köszöntem!
Szelephézagok mindig jók sűrűn nézem. A vezláncokon ne csodálkozzunk, hogy csak ennyit bír, 4 ekkora szelepet ilyen erős rugókkal nyitogatni nem piskóta. Ezért mondtam, hogy mikor először Big hengerfejet szereltem nem értettem, hogy 10 éves gyerekként hogy a fenébe szedtem szelep éket egy szál villáskulccsal mtz80ból :-))
520as láncot használok, most egymás után 4x rkgb520xso. mindig 10-12 ezret ment el, ezt az utolsót már a mekkoj olajzómmal használtam (mccoi.de) de csak 3 ezer kmes korában kapta meg. Így ment el 15ezret. Ez már jobb, mint eddig bármikor, de kíváncsi leszek a következő szettre, az már végig mekkojjal megy. 8e kmnél cseréltem egy kislánckereket.
Szó se róla nem sokat bír a vezérmü lànc a mostani motorokhoz képest. balansz nagyon alúlméretezett .Konpreszio ha dugó miatt nincs, akkor 1 liternél több olajfogyasztàs kell hogy tàrsuljon ,szelephézagot ellenőrizni ! Aki meg akarja magàt szivatni az JT 525 ös làncot vesz a hajtàshoz, 6000km kuka!
Most néztem rá milyen harkály költözött a blokkba, a balansz az amire gyanakodtam is, de olyan öröm és boldogság ért, hogy a rugó a feszítöt végállomásig húzta, de még tudnék elképzelni feszesebb láncot is. Nem csináltam még ilyet, de repült vissza a régi olaj, hogy megnézzem milyen a hangja, bepöccintettem tök gyári surrogós jóbiges. 4x lett így feszítve a lánc. Azt hittem többet bír.
De a vezérmű az érdekes mert nekem az együtt került be vadi újan a balansszal de azt már 25ezernél ki kellett cserélni! Szal most nekem is kettö új lesz, mert a vezérlő már csak 12őt menne. Hátha olyat adnak ami viszi a 40ezret. Sgp gyári volt amit kidobtam 25nél. Ez ami most van did asszem a pinktől rendelve.
Most letesztelek még valami 20w50est ami még sose volt a motorban, (heló Krisz!! ;-))))) ha azt is megeszi akkor következő balansz csörgésnél blokk ki és fúrás. Sztem nincs kompresszióm se, tök könnyen átfordul. Megmértem a kompressziót régen felújítás után, majd csekkolom azt is mi veszett el.
Ja és volt még egy furcsa zaj, levettem a kisláncker3k fedelét, majdnem dörzsmeghajtás :-))) van még esetleg valami lánc a motor körül? Még jó, hogy nincs láncos lakatom, biztos azt is cserélni kéne valamiért. :-)))
Nálam a balansz 40000 környékén volt cserélve .csak a rugó feszíti álításnál ,kis csavarral nem szoktam feszíteni A vezérmű lánc addigra soha nem nyúlik le de együtt cseréltem , mivel az első motoron külön cseréltem . Következő balansz álltsnál cserés lett , újra szét kellett szedni. Viszont az előző láncot nem én tettem rá így nem tudom hogy cserélték e a vezérmű láncot annó
Arra hogy jó àr érték arányú gépet vegyél 500 környékén belefér kopott gumi még jó féktárcsa kis lànc hang a generàtor dekni felé , kis rozsda 700- felfelé költségmentes kategória következik olcsóbban nem igen jön ki jó BIG
Ja bocsi egyáltalán nem szemrehányást akartam, hanem ahogy hazaértem én szombat d.u. nálunk volt egy biciklis pár így megtudták, hogy motorozok. Történetesen azok akik rád akadtak a sörfőzde előtt vasnap, majd utána megint hozzám jöttek és nem tudták, hogy van összefüggés a két motoros között, csak mesélték, hogy láttak egy hasonló túraendurót és hamar kitaláltam, hogy Te vagy. Ennyi ;-))
Hát az a túl sok elektronika, meg jeladó, meg szenzor, meg a f..szom tudja, hogy mi minden még, de a sok bizbasz közül valamellik nem helyesen teszi a dolgát és kicsit eltűnik az alapjárat üzem melegen a fogyasztás pedik jóóól megnőtt.
Én is köszönöm, hogy a péntek estét Veletek tölthettem, külön köszönet a szervezőknek és a Gergely naptárnak, hogy ennek a hétvégének semmi köze nem volt október 23ához, akkor nem tudtam volna gondolkozni sem rajta. Így viszont kiíráskor eldöntöttem, hogy megyek, ha hóvihar lesz akkor is.
A következő Jubileumira is igyekszem ellógni ;-)))