Fejlemény: kábel megoldva, találtam a frászbukon. Közben megoldották a villanyászok a többi elektrongyos dolgot, az önindítómmal volt a legnagyobb gond (409 Laci mondta már 3 éve hogy ott a gebasz), a behúzó tekercs nagyon cserére szorult, meg az önindító szénkeféi is alaposan el voltak kopva. Most, 4 év után először úgy indul a kocsi, hogy csak pislogtam. Nem tudom mekkora a tervezett fordulatszáma az önindítónak, de hogy messze magasabb, mint a 300, az tuti, mert hallható a különbség. Ööm bódottá' van.
Sziasztok, elszállt a kormányátvezető kábelemben két szál, fura dolgokat művel a kocsi. Az új gyári kábel nem opció (280 rongy egy tyúkbélért, megőrültek?), ha valakinek van ilyen bontottban, az jó lenne. 2005-ös Galaxy, kormányvezérléses (rádió, tempomat). A kábel típusa 1J0959654AS. Köszi a gyors válaszokat
Sajnos az én diagom nem mutatja a nyomásértéket,de a klímás óráján nézve alapjáraton kb 15-16 bar nyomás volt.Fordulatszámot növelve a nyomás ment fel 20 bar körüli értékre,ekkor mondta a klímás,hogy kellene emelkednie a venti fordulatszámnak.
Látni kellene a nyomásértékeket. A magas oldalit diagban is látni, a 130lovas nem nyomáskapcsolós, hanem nyomászszenzoros, mutatja az aktuális nyomást.
2005-ös ASZ digitklímás Sharan klímacső javítás után nyomáspróbázva,vákumozva,klímagázzal feltöltve.
Klíma hűt,beindításkor hűtőventillátor 1-es fokozaton megy,viszont fordulatszám emelésekor klímás szerint be kellene indulnia a hűtőventillátornak magasabb fokozaton,de ezt nem teszi.
Mi lehet a gond?Nyomáskapcsolóra(nyomásérzékelőre )gondolok.
Vagy teszel bele másikat és kiderül, vagy bevizsgáltatod az akkut olyan helyen ahol tudnak mérni kapacitást és csúcsáramot.
"A sarukon 13,2 V-ot mértem."
Mikor???
Ha álló motornál ami legalább félórája áll, akkor vegyél másik feszmérőt, a mostani valótlant mutat.
Ha járó motornál, akkor vagy nincs töltés, vagy az akku managment lekapcsolta, mert fel van töltve az akku. Kapcsolj be sok fogyasztót, hogy akkor emelkedik-e. (14.0-14.5V )
Sziasztok! Sharan 2011, dízel (CFF), 226ekm, start-stop rendszer Nem indul, nem is hallani az önindítót, csak a lámpák gyulladnak ki. Fél óra múlva minden gond nélkül. Hibajelzés nincs. 5 éve volt hasonló jelenség, de akkor fél óra múlva sem indult. Akkor akkucsere volt a megoldás. Honnan tudhatom meg laikusként, hogy ismét az akkut kellene cserélni?
(Fura, hogy 5 éve és most sincs semmilyen hibajelzés vagy figyelmeztetés az akkura vonatkozóan, pedig a legkisebb izzó kiégését is jelzi egyébként. A sarukon 13,2 V-ot mértem.)
Egy fiatal srác volt (csak) amúgy az Autóklubnál, még engedélye sem volt, nem is volt aznap vizsgáztatás.
Még lelkes.
Azért is mentem, mert 100km/h felett kissé kóvályog a bódé (lengéscsillapítók jók), nem fut olyan simán, mint régen, a kormányon is érezni, hogy "remeg", nem tudtam/tudom mire vélni.
A féltengely függesztő (aminél megint repedt a gumiágy) nem okozhatja, a szilentek ilyet szerintem nem okoznak, a féltengely csukló már megviccelt egyszer, mikor enyhe bal kanyarnál "dobogott", de ilyen "kormányremegést" nem hiszem, hogy okozna. (A dobogás miatt Gáborral még róttuk is a köröket, Ő is bizonytalan volt, hogy honnan jön, de akkor a külső csukló cseréje megszűntette a problémát!)
Nem tudom pontos időponthoz kötni mikor jelentkezett a probléma, sokszor hetekig csak a városban használom, így az is a fejembe jutott, hogy a frissen felrakott nyárigumi okozza-e a problémát...
Mindegy is, megyek csütörtökön, kicserélünk ezt-azt, aztán, ha jössz délben, még kifaggatlak Görögországról, mert vasárnap indulnánk.
Nekem mindegy lenne, de mint írtam szökni akar a hűtővíz, ezért muszály a hűtővízkörből kikötni. De szerintem csak a visszavezetésnél lett levakolva, a kipufogó oldalon lehet nem, ezért kérdezem hogy így nem-e gond.
Bementem az Autóklubhoz egy nyári átvizsgálásra, ott jelezték, hogy az egyik oldalon szét van szakadva/öregedve a hátsó futóműnél a szilent. A cseréjéhez le kell szedni az egész hátsó hidat (vagy mit)?
Szervizre marad akkor az eleje, az talán még belefér, de ne aggódj, a hátsó része is megvár titeket! :-)
A 3-4napos munkahetet én év végén szoktam alkalmazni a bentragadt szabikra. Ha sok van, akkor minden héten hétfő és péntek, ha kevés, akkor csak péntek.... :-)
Igen, az első pontnál érdemes mindjárt, ahol kilép a gáz. Azt hiszem, az a cső az egr hűtőhöz vezet és van a közepén egy harmonika rész, ami szeret eltörni. Ha rögtön, már a cső előtt van 'vakolva', akkor nem lesz probléma adott esetben ha elreped a cső, nem jön be a kipuf.szag az utastérbe folyton. Szoftveresen is hozzá kell nyúlni, van egy mapping táblája, ami szerint nyit fordulattól vagy a fene tudja még mitől függően. Azt szokták átírni, hogy mindig zárt maradjon, úgy tudom.
Hááát mindenképpen érdekes lesz.... Csütörtökön, ha szerencsém van, kb délre fogok beérni. (a világszínvonalú magyar egészségügy jóvoltából..... ) pénteken meg egész nyáron nem dolgozom....(tesztelem a 4napos munkahetet :P)
Az a hátsó lengőkarszilent is érdekes, szerintem olyat még sosem cseréltünk.
Toronycsapágy és felső rugótányér + hozzávaló sallangok (jobb oldali), első lengőkar szilentek, hátsó futómű nagy szilent (bár ezt nem tudom mennyire macerás, meg ilyenkor itt érdemes-e mást is cserélni), hosszú kézifék bowden, féltengely függesztő csapágy, első stabilizátor rúd szilent csere lenne.
Bent leszel, vagy most, hogy szóltam inkább szabadságra mész? :-D
"Ennek ellenére a kompresszor és a ventillátor is ment ,és semmi hibakód"
Amíg a nyomás eléri a 2bar-t, a kompresszort bekapcsolja. A 2bar nyomáshoz akár 50gramm gáz is elég. (a hűtéshez már nem) Ebből adódóan hibakód sincs erre, hiszen a szoftverben megírt kritériumot teljesíti.
Sikerült megjavítatni,nekem is kevés volt benne a gáz.
Már csak annyi volt benne,hogy nem csepfolyósodott ki .Ennek ellenére a kompresszor és a ventillátor is ment ,és semmi hibakód.Ez elég érdekes azért,Úgy látszik itt is áll a mondás hogy minél újabb annál szarabb és szarabbul javítható.Mindenesetre köszönöm mindenkinek a segítséget.
Jack_ azt láttad hogy a BRT-n kettő egr cső van?Így az alsó csonknál kell ledugózni.
Mindig azt mondjátok, hogy ha nincs gáz benne, akkor van hibakód, de az egyém sem villog és nincs semmilyen hibakódja, pedig üres az egész rendszer. 2 hete voltam klímásnál, 3 helyen enged a hűtő és fél óra alatt engedi el az összes gázt. A régi Sharanomban valóban villogott a vezérlő alacsony gáznyomáskor, de 2.0 BRT-ben sosem csinált ilyet. VCDS-sel semmilyen hibakódot nem hoz.
Bezzeg, amikor eldurrant a külső/ belső levegőkeringető lapát motorja... na akkor villogott és hibakód is volt.
Üdv! Úgy néz ki, hogy szivárog az Egr hűtő. Az Egr ki van írva, ha csak kikötjük a hűtőjét a hűtővízkörből nem lesz gond? Vagy inkább le kellene venni az Egr-t és levakolni?
A bal az rendben (bár azért az sem mindegy mennyire meleg), a jobb oldalán lévő vékony cső az milyen hőmérsékletű? Annak éppen langyosnak kellene lennie. (ha rendesen lehűl a hűtőben) Ventilátor működik? Ha az hideg, akkor a szárítószűrő eldugult. Ha az is forró, akkor a hűtőben nem kondenzálódik a gáz folyadékká.
A gép szerint minden működik,semmi hibakód sincs.A ventillátort,a flapokat szépen szabályozza .
Egyetlen amit nem értek hogy a négyes mérőblokkban az egyes csatornában azt irja hogy a/c pressure switch not installed .Más minden oké,a kompresszort is kapcsolhatja.