Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

géprombi Creative Commons License 2023.07.25 0 1 68179

Fejlemény: kábel megoldva, találtam a frászbukon. Közben megoldották a villanyászok a többi elektrongyos dolgot, az önindítómmal volt a legnagyobb gond (409 Laci mondta már 3 éve hogy ott a gebasz), a behúzó tekercs nagyon cserére szorult, meg az önindító szénkeféi is alaposan el voltak kopva. Most, 4 év után először úgy indul a kocsi, hogy csak pislogtam. Nem tudom mekkora a tervezett fordulatszáma az önindítónak, de hogy messze magasabb, mint a 300, az tuti, mert hallható a különbség. Ööm bódottá' van.

Előzmény: géprombi (68178)
géprombi Creative Commons License 2023.07.25 0 0 68178

Sziasztok, elszállt a kormányátvezető kábelemben két szál, fura dolgokat művel a kocsi. Az új gyári kábel nem opció (280 rongy egy tyúkbélért, megőrültek?), ha valakinek van ilyen bontottban, az jó lenne. 2005-ös Galaxy, kormányvezérléses (rádió, tempomat). A kábel típusa 1J0959654AS. Köszi a gyors válaszokat

 

csabi 67 Creative Commons License 2023.07.25 0 0 68177

Sajnos az én diagom nem mutatja a nyomásértéket,de a klímás óráján nézve alapjáraton kb 15-16 bar nyomás volt.Fordulatszámot növelve a nyomás ment fel 20 bar körüli értékre,ekkor mondta a klímás,hogy kellene emelkednie a venti fordulatszámnak.

Előzmény: 409 (68176)
409 Creative Commons License 2023.07.25 0 0 68176

 

 Lemaradt:

Látni kellene a nyomásértékeket. A magas oldalit diagban is látni, a 130lovas nem nyomáskapcsolós, hanem nyomászszenzoros, mutatja az aktuális nyomást.

Előzmény: 409 (68175)
409 Creative Commons License 2023.07.25 0 0 68175

A második fokozat nyomásfüggvényében indul, emlékeim szerint valahol 16bar környékén.

Ha ezt nem éri el, akkor minek menne.

Előzmény: csabi 67 (68174)
csabi 67 Creative Commons License 2023.07.24 0 0 68174

Szia 409 Laci!

2005-ös ASZ digitklímás Sharan  klímacső javítás után nyomáspróbázva,vákumozva,klímagázzal feltöltve.

Klíma hűt,beindításkor hűtőventillátor 1-es fokozaton megy,viszont fordulatszám emelésekor klímás szerint be kellene indulnia a hűtőventillátornak magasabb fokozaton,de ezt nem teszi.

Mi lehet a gond?Nyomáskapcsolóra(nyomásérzékelőre )gondolok.

Mi a véleményed?

Köszi Csabi

karesz151 rex Creative Commons License 2023.07.21 0 0 68173

Sziasztok ford galaxy 1.9tdi 1998 kiadás afn 110le turbót keresek bács-kiskun megyében

 

409 Creative Commons License 2023.07.18 0 0 68172

5éves akku, bármi lehet vele.

Ez start/stop-hoz alkalmas akku?

 

 Vagy teszel bele másikat és kiderül, vagy bevizsgáltatod az akkut olyan helyen ahol tudnak mérni kapacitást és csúcsáramot.

 

"A sarukon 13,2 V-ot mértem."

 

Mikor???

Ha álló motornál ami legalább félórája áll, akkor vegyél másik feszmérőt, a mostani valótlant mutat.

Ha járó motornál, akkor vagy nincs töltés, vagy az akku managment lekapcsolta, mert fel van töltve az akku. Kapcsolj be sok fogyasztót, hogy akkor emelkedik-e. (14.0-14.5V )

Előzmény: diófalomb (68171)
diófalomb Creative Commons License 2023.07.17 0 0 68171

Sziasztok!
Sharan 2011, dízel (CFF), 226ekm, start-stop rendszer
Nem indul, nem is hallani az önindítót, csak a lámpák gyulladnak ki.
Fél óra múlva minden gond nélkül. Hibajelzés nincs.
5 éve volt hasonló jelenség, de akkor fél óra múlva sem indult. Akkor akkucsere volt a megoldás.
Honnan tudhatom meg laikusként, hogy ismét az akkut kellene cserélni? 

(Fura, hogy 5 éve és most sincs semmilyen hibajelzés vagy figyelmeztetés az akkura vonatkozóan, pedig a legkisebb izzó kiégését is jelzi egyébként. A sarukon 13,2 V-ot mértem.)

Maximboy Creative Commons License 2023.07.15 0 0 68170

Azért ez megnyugtató. :-)

Egy fiatal srác volt (csak) amúgy az Autóklubnál, még engedélye sem volt, nem is volt aznap vizsgáztatás. 

Még lelkes. 

Azért is mentem, mert 100km/h felett kissé kóvályog a bódé (lengéscsillapítók jók), nem fut olyan simán, mint régen, a kormányon is érezni, hogy "remeg", nem tudtam/tudom mire vélni. 

A féltengely függesztő (aminél megint repedt a gumiágy) nem okozhatja, a szilentek ilyet szerintem nem okoznak, a féltengely csukló már megviccelt egyszer, mikor enyhe bal kanyarnál "dobogott", de ilyen "kormányremegést" nem hiszem, hogy okozna. (A dobogás miatt Gáborral még róttuk is a köröket, Ő is bizonytalan volt, hogy honnan jön, de akkor a külső csukló cseréje megszűntette a problémát!)

Nem tudom pontos időponthoz kötni mikor jelentkezett a probléma, sokszor hetekig csak a városban használom, így az is a fejembe jutott, hogy a frissen felrakott nyárigumi okozza-e a problémát...

Mindegy is, megyek csütörtökön, kicserélünk ezt-azt, aztán, ha jössz délben, még kifaggatlak Görögországról, mert vasárnap indulnánk.

 

Üdv.:

Máté

Előzmény: Maximboy (68165)
tyityusz Creative Commons License 2023.07.15 0 0 68169

Nekem mindegy lenne, de mint írtam szökni akar a hűtővíz, ezért muszály a hűtővízkörből kikötni. De szerintem csak a visszavezetésnél lett levakolva, a kipufogó oldalon lehet nem, ezért kérdezem hogy így nem-e gond.

Előzmény: 409 (68158)
eshe Creative Commons License 2023.07.14 0 0 68168

Igen a klímás is valami 55gr-ről beszélt hogy volt benne.A régin meg már villogott a kijelző,még hűtött utána is.Érdekes dolgok ezek.

Köszönöm a segítséget.

Előzmény: 409 (68161)
409 Creative Commons License 2023.07.14 0 0 68167

Ja, és nincsen hátsóhíd. :)

Előzmény: 409 (68166)
409 Creative Commons License 2023.07.14 0 2 68166

 

 Ja az autóklub mondta.... akkor megnyugodtam. Úgy a felét kihúzhatod. :DD

Előzmény: Maximboy (68165)
Maximboy Creative Commons License 2023.07.14 0 0 68165

Akkor szűkítem a listát a fontosabbakra. :-D

Bementem az Autóklubhoz egy nyári átvizsgálásra, ott jelezték, hogy az egyik oldalon szét van szakadva/öregedve a hátsó futóműnél a szilent. A cseréjéhez le kell szedni az egész hátsó hidat (vagy mit)?

Szervizre marad akkor az eleje, az talán még belefér, de ne aggódj, a hátsó része is megvár titeket! :-)

 

A 3-4napos munkahetet én év végén szoktam alkalmazni a bentragadt szabikra. Ha sok van, akkor minden héten hétfő és péntek, ha kevés, akkor csak péntek.... :-) 

 

Előzmény: 409 (68163)
Jack_ Creative Commons License 2023.07.14 0 0 68164

Igen, az első pontnál érdemes mindjárt, ahol kilép a gáz. Azt hiszem, az a cső az egr hűtőhöz vezet és van a közepén egy harmonika rész, ami szeret eltörni. Ha rögtön, már a cső előtt van 'vakolva', akkor nem lesz probléma adott esetben ha elreped a cső, nem jön be a kipuf.szag az utastérbe folyton. Szoftveresen is hozzá kell nyúlni, van egy mapping táblája, ami szerint nyit fordulattól vagy a fene tudja még mitől függően. Azt szokták átírni, hogy mindig zárt maradjon, úgy tudom.

Előzmény: eshe (68160)
409 Creative Commons License 2023.07.14 0 0 68163

 

 Hááát mindenképpen érdekes lesz.... Csütörtökön, ha szerencsém van, kb délre fogok beérni. (a világszínvonalú magyar egészségügy jóvoltából..... ) pénteken meg egész nyáron nem dolgozom....(tesztelem a 4napos munkahetet :P)

Az a hátsó lengőkarszilent is érdekes, szerintem olyat még sosem cseréltünk.

Előzmény: Maximboy (68162)
Maximboy Creative Commons License 2023.07.14 0 0 68162

Szia 409!

 

Megyek hozzátok csütörtökön.

Toronycsapágy és felső rugótányér + hozzávaló sallangok (jobb oldali), első lengőkar szilentek, hátsó futómű nagy szilent (bár ezt nem tudom mennyire macerás, meg ilyenkor itt érdemes-e mást is cserélni), hosszú kézifék bowden, féltengely függesztő csapágy, első stabilizátor rúd szilent csere lenne.

Bent leszel, vagy most, hogy szóltam inkább szabadságra mész? :-D

Szerinted belefér egy napba?

 

Üdv.: 

Máté

409 Creative Commons License 2023.07.13 0 0 68161

"nem csepfolyósodott ki"

 

Erre írtam, hogy nem kondenzálódik a hűtőben.

 

 

"Ennek ellenére a kompresszor és a ventillátor is ment ,és semmi hibakód"

 

Amíg a nyomás eléri a 2bar-t, a kompresszort bekapcsolja. A 2bar nyomáshoz akár 50gramm gáz is elég. (a hűtéshez már nem) Ebből adódóan hibakód sincs erre, hiszen a szoftverben megírt kritériumot teljesíti.

 

 

Előzmény: eshe (68160)
eshe Creative Commons License 2023.07.13 0 0 68160

Sikerült megjavítatni,nekem is  kevés volt benne a gáz.

Már csak annyi volt benne,hogy nem csepfolyósodott ki .Ennek ellenére a kompresszor és a ventillátor is ment ,és semmi hibakód.Ez elég érdekes azért,Úgy látszik itt is áll a mondás hogy minél újabb annál szarabb és szarabbul javítható.Mindenesetre köszönöm mindenkinek a segítséget.

 

 

 

Jack_ azt láttad hogy a BRT-n kettő egr cső van?Így az alsó csonknál kell ledugózni.

Előzmény: Jack_ (68159)
Jack_ Creative Commons License 2023.07.12 0 0 68159

Mindig azt mondjátok, hogy ha nincs gáz benne, akkor van hibakód, de az egyém sem villog és nincs semmilyen hibakódja, pedig üres az egész rendszer. 2 hete voltam klímásnál, 3 helyen enged a hűtő és fél óra alatt engedi el az összes gázt. A régi Sharanomban valóban villogott a vezérlő alacsony gáznyomáskor, de 2.0 BRT-ben sosem csinált ilyet. VCDS-sel semmilyen hibakódot nem hoz.

Bezzeg, amikor eldurrant a külső/ belső levegőkeringető lapát motorja...  na akkor villogott és hibakód is volt.

Előzmény: 409 (68147)
409 Creative Commons License 2023.07.11 0 0 68158

 

 Ha egyszer kivan iktatva, azaz nem megy át rajta semmi kipugáz, nem mindegy hogy azt semmit hűti vagy sem?

Előzmény: tyityusz (68156)
tyityusz Creative Commons License 2023.07.11 0 0 68157

Lemaradt! Vw Sharan 2011 Dízel

Előzmény: tyityusz (68156)
tyityusz Creative Commons License 2023.07.11 0 0 68156

Üdv! Úgy néz ki, hogy szivárog az Egr hűtő. Az Egr ki van írva, ha csak kikötjük a hűtőjét a hűtővízkörből nem lesz gond? Vagy inkább le kellene venni az Egr-t és levakolni?

eshe Creative Commons License 2023.07.09 0 0 68155

A bal az rendesen forró,a jobb az langyos,a ventillátor forog.

Nézegettem a csoportokat kb. 10 ad értéket,de nyomás értéket nem láttam.

Előzmény: 409 (68153)
409 Creative Commons License 2023.07.09 0 0 68154

"azt irja hogy a/c pressure switch not installed"

 

Azért, mert olyan nincs benne. Ezekben nyomásszenzor van, ezért látható valamelyik ablakban a magas-oldali nyomás.

Előzmény: eshe (68151)
409 Creative Commons License 2023.07.09 0 0 68153

A bal az rendben (bár azért az sem mindegy mennyire meleg), a jobb oldalán lévő vékony cső az milyen hőmérsékletű? Annak éppen langyosnak kellene lennie. (ha rendesen lehűl a hűtőben) Ventilátor működik?  Ha az hideg, akkor a szárítószűrő eldugult. Ha az is forró, akkor a hűtőben nem kondenzálódik a gáz folyadékká.

Előzmény: eshe (68152)
eshe Creative Commons License 2023.07.09 0 0 68152

Köszi

Sajnos egyiknél sem érzem hogy hideg lenne.

A baloldali az forró.

Bejelentkezem egy klímáshoz.

Előzmény: 409 (68150)
eshe Creative Commons License 2023.07.09 0 0 68151

Na megnéztem vcds-sel.

A gép szerint minden működik,semmi hibakód sincs.A ventillátort,a flapokat szépen szabályozza .

Egyetlen amit nem értek hogy a négyes mérőblokkban az egyes csatornában azt irja hogy a/c pressure switch not installed .Más minden oké,a kompresszort is kapcsolhatja.

Üdv:Eshe

Előzmény: eshe (68149)
409 Creative Commons License 2023.07.09 0 0 68150

A baloldali (vékony) az meleg ha működik a kompresszor. (közvetlenül a kompresszortól jön)

A visszatérő vastag csőnek kell/ene/ hidegnek lennie.

Előzmény: eshe (68149)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!