Anno a Textar fékbetét a Seatomban nekem is visított. Egy autópályás vészfék után füstölt, és tükrösre égett. Utána ATE került be, azzal már csak annyi gond volt, hogy gyorsan fogyott, mert az egy puhább betét volt.
Vagy inkább tapasztalat szerinti preferencia. Off kocsiban a TEXTAR kombóval sose volt gondom, egyszer tetettem bele TRW betéte, merthogy "azazisten", oszt sikított, mint a k anyja. Visszaváltva textarra, hirtelen megint rendben volt.
Ha hibakódot ír be egy adott alkatrészre, pl. "bal első ajtó központi zár hiba" egyuttal el is veszi róla a delejt?
Pl. ha beázás volt és ez okozott hibát, beírt hibakódot rá onnantól lehet hogy nem kap tápot sem a hibakód miatt biztonsági okokból?
Érdemes hibakód törléssel szórakozni hogy esetleg átmeneti hiba volt vagy ez így hülyeség és tápot attól függetlenül kapnak az adott alkatrészek hogy hibát regisztrált rá?
Manapság mi az ajánlott tárcsa és betét kombó ajánlott hátulra? Az off-os Seaton komplett csere lesz 6év/70e km után, megette a rozsda. TRW kengyel, 230mm. ATE párt néztem, valami ellenvetés?
Illetve érdemes külön antikorroziós bevonattal rendelkezőt keresni? Bántja a szemem a mögötte lévő rozsdás terelőlemez, cseréljem vajon azokat is, vagy úgyis megeszi az idő vasfoga?
Nem kell ezt túlparázni, én kb. 300 ezer km-t használtam különböző 3-as Octaviákat és egyikben sem kellett egyetlenegy állítómotort sem cserélni.
, de pl. vízpumpa hiba?
A vízpumpa hiba nem ritka, sok 1.4 TSI-t ismerek aminél ekörül kellett cserélni (többek között a sajátomnál is). Ami viszont jó az 1.4 TSI-nél, hogy a vezérléssel átellenes oldalon van a vízpumpa, tehát nem az van mint a dízelnél, hogy vezérléssel együtt érdemes cserélni ha szar ha nem, hanem a vezérlés bontása nélkül cseréled amikor kell.
Silica gél tasak probléma?
Nem tudom, hogy melyik évjáratokban volt szilikatasak, azoknál érdemes preventíve átállni másik folyadékfajtára.
Jellemző - és normális? - az olajfogyasztás ennél a motornál?
Szerintem nincs, vagy egészen minimális.
Rémlik hogy a lengéscsillapítók is hamar ereszteni kezdenek.
A könnyezés önmagában semmit nem jelent, az utolsó cégesemet 204 ezerrel adtam le, hibátlan volt a gyári gátló, frissen ment át a vizsgán. Anno volt egy emlékezetes esetem, a kis Arosám gátlója könnyezett és minimálisan kopogott, mondtam a szerelőmnek, hogy cserélje, azt mondta, hogy ha jók a mért értékek, akkor ő nem cserélné, neki lett igaza, még 3 vizsgán átment vele tökéletes csillapítási értékekkel és utána azzal adtam el 7 évvel később.
Nálam elrugták a pöttyös labdát rohadtul.Garanciaban meg nem akarta megcsinálni amit elbaszott utána meg már a telefont se vette fel nekem. Soha többet nem megyek hozzájuk.Nálam gányoltak.
Értelemszerűen a klíma modult nézd. Gondolnám, hogy egy hibakódot (még ha leírás nélkül is esetleg) csak kéne mutatnia bármelyiknek, de nem tudom 100%-ra.
Az egész csak egy tipp volt részemről. Az se biztos, hogy minden hibás állítómotor hibát dob, de azért nagy esélyt látok rá. Az enyém lehet, hogy szélsőséges példa. A motor hajtóműve szétnyomta magát (a két házfelet), és össze tudtam rakni, valamint ránézésre a végállásokat is tudta, de a kalibráció így is hibakódra ment mindig. Emlékszem, hogy a műanyag fogaskerekeken volt azért sérülés.
Próbáltam hibát kiolvasni, de azt nem tudom, hogy az ELM327 OBD-nek és az ingyenes EOBD Facile-nek mutatnia kellene e a hibát, vagy ehhez komoly hiba kiolvasó kell...
Még az OBD Eleven-el lehet hogy teszek egy próbát, hátha lát vmi hibát.
Diaggal nézve elég valószínű, hogy lenne hibakód a rossz motorra.
Nem hallasz gyanús hangokat, miután a hőmérsékletet min-max között állítod? Vagy kalibrálás közben?
Nekem a bal oldali fingotta el magát hirtelen az előző O3-ban. Az rendesen kerregett. Azt legalább a kormány alatt meg is tudtam nézni. Szétnyomta magát a fogaskerekes hajtása. Ilyen volt: https://youtu.be/Y3dvCeBMlmQ?si=i2hmixOa1XS6arEN
Valahogy összetákoltam, és valahogy még működött egy ideig, de egyfolytában állítgatta magát, és ingadozott a hőfok. A kalibrálás is mindig sikertelen volt, de ezt csak diaggal látni hibakód formájában. Ezen hallani a folyamatos matatását a motornak a háttérben: https://youtu.be/6xnnS4cANSk?si=PbIjKmOS8NxEjn6I (0:30-tól egy plusz probléma hallható, amiből műszerfal kiszedés lett.)
Syracusa jól írta a gyári előírásokat, felesleges pénzkidobás, ha a futás garantáltan annyi.
Egyébként meg milyen groteszk már, anno az volt a dogma, hogy a láncos vezérlés a tartós, erre itt az 1.4 TSI, aminél anno a láncot 80-100 ezrenként el lehetett dobni, a szíj meg 3-szor ennyit elmegy.
Még egy ötlet, ami sajnos kellemetlenebb, ha túrósodik a hűtővíz, annak is lehet tünete, hogy eldugul a fűtőradiátor és olyankor a jobb oldalon szűnik meg először a fűtés. Érdemes kiolvasni, olajhőfok rendben?
Cseréld ki, én összesen két használt kocsit vettem a kb. 20 közül, ami nem volt visszatekerve. Az a 122ekm nagyon szép kilométer állás, egy 6 éves dízelnél. Nincs időbeli előírás, de a szakszervíz 5 éves dízeleknél kicseréli, ha a gari után is oda viszik az autót.
Biztosan nem. Úgy emlékszem erre nincs gyári csere km vagy év előírás, de fejből nem tudom biztosan. Az rémlik, hogy 240e km-nél van előírva vizuális ellenőrzés, majd ezután rendszeresen 15 vagy 30e kilométerenként és ha szükséges, akkor csere.
(A vízpumpa itt ugye nem fog beleszólni és megkönnyíteni a döntést, a crtdinél az furamód általában nem sokkal előbb (vagy nagyon a közelében) csöppen el mint 210e km. és ilyenkor automatikus a vez.csere is.)