Az érkezésük után a 2 db 417-essel és az 5 db 412-essel készültek el az első alacsonypadlós menetrendek. Ezek jelölték a garantáltan alacsonypadlós indulásokat. (Aztán ezt persze vagy sikerült betartani, vagy nem.) Ezt egy kétoldalas, színes A4-es formátumú szórólapon is osztogatták. Valahol meg is van. Megkeressem?
Jól rémlik, hogy kezdetben 3 db Mars téri volt, 1-1 meg tarjáni illetve az 514-es petőfitelepi?
Persze, biztosan megvan az oka, csak rossz így látni a trolikat. Annak fényében meg különösen rossz, ha a Volánbusznál ilyen esetben kiveszik a forgalomból a buszt.
T-876 kihívàs teljesítve....sikerült elkapni a következő műszaki hibàja előtt😏
A külső forma jobban tetszik,mint a 870-874 szériàé.
Belül azért làtszik,hogy részleges volt a felújítàs...az ablakok műanyag kereteihez példàul nem nyúltak(koszosak)az üléshuzat is lengyel örökség de egész jó àllapotú.
Díjaztam,hogy van visszajelzője a leszàllàsjelzőnek .
Lassítàskor erősen sivító hangja van a hajtàsnak de tetszett.
875-ön sokàig kotlanak még?
Úgy tudom màr készen van,csak le kéne vizsgàztatni.
Nem biztos, hogy a kijelző hibás minden esetben. Sőt! Elég összetett rendszer. Nem csak beírom a kódot, az tudja a viszonylatot, végállomást. Ennél jóval összetettebb a háttere.
Mikor megjöttek, az egyik közülük reggelente a 7:23-as (ha még jól rémlik, hogy akkor indult) 74H-st csinálta. Volt is meglepetés, amikor először jött, így gyerekként új busszal járhattam minden nap suliba. Hatalmas élmény volt. :D
Azért az tényleg gáz, hogy a trolik meg eközben papírtáblákkal járnak. A GVM-eknél ez érthető is, de a többinél ... Ez a '85. előtti Volán-színvonal kb. Ők addig használtak Szegeden papírtáblákat. Mondjuk, azokat szerettem nézegetni, ahogy a jobb egy mellé oda voltak szorítva az éppen nem használtak. :-)
Mikor 2002-ben forgalomba álltak, kértem a főnökömet, hogy kicsit hadd nyújtsam meg az ebédszünetemet, hogy megnézhessem őket a Mars téren (a Boross J. u-ban dolgoztam). Én nagyon szerettem ezeket a kocsikat, általában tetszett az IK 412-es (és 417-es). Vidéken nálunk közlekedett a legtöbb ezekből. Nagy szívfájdalmam volt, hogy elvitték őket Hmvh-re 2009-10-ben. Utolsó mohikán az 514-es volt, az egyetlen, amiben nem a szokásos EMKE-kijelző volt, hanem FOK-GYEM. Aztán - ugye - elkerültek Kecskemétre, Bajára. Amelyik Kecsót is megjárta, megkapta az ottani "köntöst" is.
Naívan én azt gondolom, hogy ha hamarosan összeáll az idei felújítási menetrend (mely trolikat, mikor, hol, milyen szinten fognak felújítani), akkor azok átmeneti leállásával párhuzamosan a GVM trolik beállnak.
Mondjuk ha a tanszuneti menetrendnek vége, akkor célszerű lenne mind a 4-et járatni (ha nem is egyszerre), hogy akik le gyakoroltak rá, azok rutint szerezzenek a vezetésében. Egy esetleges hosszú hetes állás után, lehet nehezebben akar beindulni, mint egy olyan ami rendszeresen használva van.
Milyen elv alapján vannak kint az Ikarusok? Alapvetően km díjat fizet értük az SZKT, elvileg ez a mentrend megoldható (?) nélkülük is, mégis itt-ott felbukkannak. Nem zavar, az inkább, hogy még nem sikerült elcsípni... :)
A 3-as följavítását már úgy végezték, hogy alacsonypadlós is közlekedhessen, ez a 4-esen nem valósult meg a Petőfi sgt szakaszon. A sutárút fáival is lesz még gond, ha jól emléxem.
Pont azért jár a 3as vonalon, mert jelenleg csak ott tud!
mivel nem vagyok vasúti mérnök, így nem tudom az erősebb sín es a betonalj csere után mehet-e a 4es vonalon Pesa. Lehet, hogy igen. Majd aki Jobban ért hozzá, az nyilatkozik erről.
A DUD 921 tarjánba rosszul muzsikált legalábbis az elején.25 éves volt mikor selejtrzték, igaz ettől több 280 as magasabb kort élt meg ..A volvokból a KKT 256 elég megbízható, 2 gazdás,
Az SJV 129, ami DUD 921 helyett van, viszont elég sokat javít.Bar a gazdája nem valami nagy műhelybejárós, hogy folyamatosan rendbetartatja, ez a régebbi buszwiról is elmondható.Egyébként 12 éve volt legutóbb Volvo a fix busza.
Szegedi kocsik vannak talán a legjobb állapotban, mondjuk szerintem pár évet mennék csak tarjánba.