Keresés

Részletes keresés

Gábrisvitéz Creative Commons License 2024.01.04 0 0 108674

"Na meg az IDZ-489, a két matricát előre azt Én ragasztottam fől. :-)"

 

A két zöld fát?

Előzmény: Normann Backs (108672)
7-es troli Creative Commons License 2024.01.04 0 0 108673
Normann Backs Creative Commons License 2024.01.04 0 2 108672

Nekem ami emlék az-az IDZ-488, mivel az volt a Gátsori kintalvós kocsi, egy élmény volt vele a hajnali és az éjféli járat, volt egy hangulata. :-)

Amúgy most ezt melyik kocsi csinálja? 

Na meg az IDZ-489, a két matricát előre azt Én ragasztottam fől. :-)

Előzmény: Gábrisvitéz (108663)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2024.01.04 0 0 108671

Én eddig egyszer, december 21-én délelőtt láttam a T-876-ost. Kívülről jól nézett ki.

Előzmény: Kormi76 (108668)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2024.01.04 0 2 108670

Az érkezésük után a 2 db 417-essel és az 5 db 412-essel készültek el az első alacsonypadlós menetrendek. Ezek jelölték a garantáltan alacsonypadlós indulásokat. (Aztán ezt persze vagy sikerült betartani, vagy nem.) Ezt egy kétoldalas, színes A4-es formátumú szórólapon is osztogatták. Valahol meg is van. Megkeressem?

Jól rémlik, hogy kezdetben 3 db Mars téri volt, 1-1 meg tarjáni illetve az 514-es petőfitelepi?

Előzmény: Citadis (108666)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2024.01.04 0 0 108669

Persze, biztosan megvan az oka, csak rossz így látni a trolikat. Annak fényében meg különösen rossz, ha a Volánbusznál ilyen esetben kiveszik a forgalomból a buszt.

Előzmény: T 6 (108667)
Kormi76 Creative Commons License 2024.01.04 0 0 108668

T-876 kihívàs teljesítve....sikerült elkapni a következő műszaki hibàja előtt😏

A külső forma jobban tetszik,mint a 870-874 szériàé.

Belül azért làtszik,hogy részleges volt a felújítàs...az ablakok műanyag kereteihez példàul nem nyúltak(koszosak)az üléshuzat is lengyel örökség de egész jó àllapotú.

Díjaztam,hogy van visszajelzője a leszàllàsjelzőnek .

Lassítàskor erősen sivító hangja van a hajtàsnak de tetszett.

 

875-ön sokàig kotlanak még?

Úgy tudom màr készen van,csak le kéne vizsgàztatni.

 

 

T 6 Creative Commons License 2024.01.04 0 1 108667

Nem biztos, hogy a kijelző hibás minden esetben. Sőt! Elég összetett rendszer. Nem csak beírom a kódot, az tudja a viszonylatot, végállomást. Ennél jóval összetettebb a háttere.

Előzmény: Gábrisvitéz (108664)
Citadis Creative Commons License 2024.01.03 0 1 108666

Mikor megjöttek, az egyik közülük reggelente a 7:23-as (ha még jól rémlik, hogy akkor indult) 74H-st csinálta. Volt is meglepetés, amikor először jött, így gyerekként új busszal járhattam minden nap suliba. Hatalmas élmény volt. :D

Előzmény: Gábrisvitéz (108663)
Kormi76 Creative Commons License 2024.01.03 0 2 108665

1-2 Solaris-nàl is kint van elől a papír,pedig működik a homlokfali kijelző... szerintem biztos ami biztosra mennek :-)

 Írtam még december elején egy üzenetet az Szkt-nak,ma jött vàlasz.

Kifényképezem és felteszem ide,hàtha érdekel valakit.

Az biztos,hogy a trolibusz üzletàgnàl megy a kapkodàs,fejetlenség.

 

Előzmény: Gábrisvitéz (108664)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2024.01.03 0 2 108664

Azért az tényleg gáz, hogy a trolik meg eközben papírtáblákkal járnak. A GVM-eknél ez érthető is, de a többinél ... Ez a '85. előtti Volán-színvonal kb. Ők addig használtak Szegeden papírtáblákat. Mondjuk, azokat szerettem nézegetni, ahogy a jobb egy mellé oda voltak szorítva az éppen nem használtak. :-)

Előzmény: Kormi76 (108660)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2024.01.03 0 2 108663

Mikor 2002-ben forgalomba álltak, kértem a főnökömet, hogy kicsit hadd nyújtsam meg az ebédszünetemet, hogy megnézhessem őket a Mars téren (a Boross J. u-ban dolgoztam). Én nagyon szerettem ezeket a kocsikat, általában tetszett az IK 412-es (és 417-es). Vidéken nálunk közlekedett a legtöbb ezekből. Nagy szívfájdalmam volt, hogy elvitték őket Hmvh-re 2009-10-ben. Utolsó mohikán az 514-es volt, az egyetlen, amiben nem a szokásos EMKE-kijelző volt, hanem FOK-GYEM. Aztán - ugye - elkerültek Kecskemétre, Bajára. Amelyik Kecsót is megjárta, megkapta az ottani "köntöst" is.

Előzmény: 7-es troli (108653)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2024.01.03 0 0 108662

Tegnap délelőtt 9.30 körül a Lugas utcai végállomáson láttam pihenő csuklós Conecto-t.

Előzmény: T 6 (108631)
7-es troli Creative Commons License 2024.01.03 0 2 108661

Naívan én azt gondolom, hogy ha hamarosan összeáll az idei felújítási menetrend (mely trolikat, mikor, hol, milyen szinten fognak felújítani), akkor azok átmeneti leállásával párhuzamosan a GVM trolik beállnak.

 

Mondjuk ha a tanszuneti menetrendnek vége, akkor célszerű lenne mind a 4-et járatni (ha nem is egyszerre), hogy akik le gyakoroltak rá, azok rutint szerezzenek a vezetésében. Egy esetleges hosszú hetes állás után, lehet nehezebben akar beindulni, mint egy olyan ami rendszeresen használva van.

 

 

Előzmény: Ízirájder (108659)
Kormi76 Creative Commons License 2024.01.03 -1 1 108660

4 villanybusz ideiglenesen le lett állítva....mindben az OBU hibásodott meg,már ki is szerelték őket.

Ugyanaz játszódik le mint pár hónapja a MAN-ok esetében,ott is nem egy esetben a komplett csere lett a megoldás.

Mindkét járműnél a T-Systems felel ezért a részegységért.

 

Érdekes,hogy a Conectókban és a Scaniákban üzemelő(Mobitec)rendszernek nincsenek hasonló hibajelenségei.

Ízirájder Creative Commons License 2024.01.03 0 1 108659

Milyen elv alapján vannak kint az Ikarusok? Alapvetően km díjat fizet értük az SZKT, elvileg ez a mentrend megoldható (?) nélkülük is, mégis itt-ott felbukkannak. Nem zavar, az inkább, hogy még nem sikerült elcsípni... :) 

LSU 106 Creative Commons License 2024.01.02 0 0 108658

Erről nem rendelkezem információval.

Előzmény: 7-es troli (108657)
7-es troli Creative Commons License 2024.01.02 0 0 108657

Fizikai valójukban…

Előzmény: 7-es troli (108656)
7-es troli Creative Commons License 2024.01.02 0 0 108656

Köszönöm a pontosítást!

Akkor már fizikai valójuk van sincsenek meg?

Előzmény: LSU 106 (108655)
LSU 106 Creative Commons License 2024.01.02 0 2 108655

Február végén, március elején lettek leselejtezve.

Előzmény: 7-es troli (108654)
7-es troli Creative Commons License 2024.01.02 0 0 108654

LSU 106 fórumtãrs gyujtéséből.

Előzmény: 7-es troli (108653)
7-es troli Creative Commons License 2024.01.02 0 0 108653

Úgy tűnik az országban korabban valaha volt legjobb állapotú ik412 buszokat is elérte a vég, es 2023 végével selejtezesre kerültek. :(

info volanbusz slejtezesek, beszerzések topic

 

IDZ-487 Ikarus 412.13 2002

IDZ-488 Ikarus 412.13 2002

IDZ-489 Ikarus 412.13 2002

IDZ-514 Ikarus 412.13 2002

Hy Creative Commons License 2024.01.02 0 0 108652

t->g

Előzmény: Hy (108651)
Hy Creative Commons License 2024.01.02 0 1 108651

A 3-as följavítását már úgy végezték, hogy alacsonypadlós is közlekedhessen, ez a 4-esen nem valósult meg a Petőfi sgt szakaszon.
A sutárút fáival is lesz még gond, ha jól emléxem.

Előzmény: 7-es troli (108650)
7-es troli Creative Commons License 2024.01.02 0 2 108650

Pont azért jár a 3as vonalon, mert jelenleg csak ott tud!

mivel nem vagyok vasúti mérnök, így nem tudom az erősebb sín es a betonalj csere után mehet-e a 4es vonalon Pesa. Lehet, hogy igen. Majd aki Jobban ért hozzá, az nyilatkozik erről.

Előzmény: drex_papa (108649)
drex_papa Creative Commons License 2024.01.02 0 2 108649

Pedig nagy szükség lenne rá, talán még nagyobb is mint a 3-ason

Előzmény: 7-es troli (108648)
7-es troli Creative Commons License 2024.01.02 0 1 108648

3F még marad ugyanolyan, ahhoz idén a sínszálak beszerzése van tervben. Amennyiben lesz rã pénzügyi fedezet, úgy 2025ben valósul meg a kivitelezés.

 

4-es: nem tudom alkalmas lesz-e a pálya Pesa számára a kivitelezés után.

Előzmény: Hy (108647)
Hy Creative Commons License 2024.01.02 -2 1 108647

Kár, nekem kedvencem, hamár márutt nincsen hullámvasút. Remélem az "F"-es marad még...
:o)
Most csak azt sajnálom, hogy PESAk nem mehetnek rajta.

Előzmény: 7-es troli (108645)
Tarjánfan Creative Commons License 2024.01.02 0 0 108646

A DUD 921 tarjánba rosszul muzsikált legalábbis az elején.25 éves volt mikor selejtrzték, igaz ettől több 280 as magasabb kort élt meg ..A volvokból a KKT 256 elég megbízható, 2 gazdás,

Az SJV 129, ami DUD 921 helyett van, viszont elég sokat javít.Bar a gazdája nem valami nagy műhelybejárós, hogy folyamatosan rendbetartatja, ez a régebbi buszwiról is elmondható.Egyébként 12 éve volt legutóbb Volvo a fix busza.

Szegedi kocsik vannak talán a legjobb állapotban, mondjuk szerintem pár évet mennék csak tarjánba.

Előzmény: Gábrisvitéz (108636)
7-es troli Creative Commons License 2024.01.02 0 2 108645

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!