Keresés

Részletes keresés

Iceapo Creative Commons License 2004.11.09 0 0 443
Köszi az elísmerő, sőt inkább dícsérő szavakat, ami a kipufogómat illeti! Engem is lenyűgöz a hangja, teljesen másképp gondolok azóta a mocira /itt most egy kicsit elérzékenyülök/!
Remélem mielőbb tökéletes lesz a BIG és kívánom hogy újabb 90ekm-ert bírjon ki, minimum!Ciao!
Előzmény: DRBIG (442)
DRBIG Creative Commons License 2004.11.09 0 0 442
Szijasztok BIGek!Kicsit furcsa,hogy az én akkus irásomhoz senki nem szólt hozzá,senkit nem érdekel...pedig valóban megbizható,megéri az árát...na mindegy!/Egy jó hir minden BIGesnek:a 750es és a 800as blokk alkatrészei majdnem azonosak...az enyém ma 3 órája kelt életre,a következő képpen:egy 96"-os 800as blokkot vettem egy németországi bontóba a nyáron(19ezer KM-rel,300 euróért),gyújtás karbik és hengerfej nélkül.Tehát erre a 800as blokkra ráépitettük a régi(88"-as) 750-es hengerfejét a szelepekkel,szelepfedelét vadi új 800-as himbákkal,800-as vezérműtengelyt(ez is új!),a régi750-esem gyújtásával és karburátoraival,de szintén új 750-es vez.lánc+vezetők+feszitő!A gyári 120-as főfuvókákat ki kellet cserélni 130-asokra,mert az első startnál pár másodpercen belül izzásig(!) felhevült a könyökcsövem,és szivató nélkül nem igazán akart menni.Ezek a tünetek megszüntek a fuvókák cseréi után,rendesen pöfög a gép,tiz és feles(a gyári 9.5:1) kompresszió viszony mellett!Igaz még nem tökéletes,mert 5.-dikben 4-5 ezer között rángat,nehezen veszi fel a fordulatot,de ez átmeneti probléma,holnap egy tökéletesitett karburálással ezt is megpróbáljuk kiküszöbölni.Egyébként meg a régi 750-es blokkomhoz képest ez egy "erőgép",szokatlan a hirtelen jött "erő" (igaz a 750-esemben 90ezer volt már!),de nagyon jó érzés...!!!/Nem gyári "kéményes" BIGesek figyelem:kapjátok össze magatokat(engem is beleértve a LASERemmel),mert ICEAPO(Attila) aludobja olyan mélyen DÜBÖRÖG,hogy megállt az élet a szegedi plázánál szombaton,amikor szokásához hiven egykeréken megjelent a parkolóban!!!!!Földbe gyökerezett lábbal álltunk a látványtól és dübörgéstől...de talán(Attit ismerve tuti!!!) majd Nektek is részetek lesz egyszer eme nem mindennapi BIGes élményben...hu!!!!!Még a héten lepöfögök Balázshoz Z.karosra,mert OKTÁtól vásárolt túrapleximet naná,hogy ott felejtettem,hm...öregszem...!!!Üdv MINDENKINEK:DRobi
Iceapo Creative Commons License 2004.11.09 0 0 441
"Bp.-i Bigesek!" Kikérem magamnak ezt az etnikai tisztogatást! Máskor légyszíves úgy invitálj mindenkit, hogy : Bigesek! Tudom nem úgy gondoltad ahogy sikerült leírni, vagy még is?!
Persze nem sértődtem meg, csak ez a megszólítás egy kicsit szembeötlött! Csőváz!
Előzmény: oktaclio (439)
DRZlady Creative Commons License 2004.11.09 0 0 440
Köszi! Megtaláltam. :o)
Előzmény: oktaclio (439)
oktaclio Creative Commons License 2004.11.09 0 0 439
Robi írt SMS-t:

800as blokk, vez.tengely+himbák, a 750esvez,láncával, szelepeivel, hengerfejével, szelepfedelével és gyújtásával az "öszvér" pöfög! De még hogyan :-)) !!!

Ennyi az üzenet. Örülök, hogy müxik már a motorja.
Bp.-i Bigesek! Ma este találkozó a Ladik utcában, Zsiráf szervezésében. Jönni!!!
DRZlady! Nem akarlak elküldeni a fórumról, hiszen nagyon örülök (egyetemben márkatarsaimmal), hogy van egy hölgy is a társaságunkban, de felhívnám figyelmed, hogy a KTM LC4 topicban van egy hivatkozás a DRZ club weboldalára. Csak gondoltam szólok, ha még nem hallotál volna róla. Természetesen továbbra is szívesen látunk (olvasunk) közöttünk!

Megkaptam a kormánycsapágyat Gyulától, köszönöm, Robi, ha olvasol, akkor rendezzük a dolgot, majd küldök e-mailt is.
Üdv
Okta
Másik Név Creative Commons License 2004.11.09 0 0 438

Háj Fonti! A hátsó villám+himbarendszer szerintem rendben, viszont zavar, hogy nem találtam zsírzási lehetőséget rajta. Ha Te már szétszedted, akkor lehet, hogy esetleg van valami tipped!?

hege

Előzmény: 100Hz (435)
Iceapo Creative Commons License 2004.11.08 0 0 437
De meg ám, rajtam nem fog múlni!
Előzmény: 100Hz (435)
100Hz Creative Commons License 2004.11.08 0 0 436
Még valami ha már bejelentkeztem. Szeretném a régi féktárcsámat felújítani, keresek olyan szakembert, aki rendelkezik az ehhez szükséges speciális köszörűvel. Tud valaki ilyet? Eszterga nem jó, mivel a tárcsában lévő furatok sajnos törik a kést, még egészen kicsi fogásnál is. Furat nélküli tárcsák persze probléma nélkül felszabályozhatók.
100Hz Creative Commons License 2004.11.08 0 0 435

Hi Hege! Látom, Te is szereted magad szerelni a gépet, vagyunk így néhányan, többek közt én is. Blokkot még nem kellett bontani, mióta a gép megvan (2,5 éve ), de a teljes hátsó felfüggesztést tavaly télen kiemeltem javításra és festetésre. Tűgörgős cspágyat kellett cserélnem, a villa és a váz közöttire gondolok, ami nem biztos, hogy magától értetődő, hiszen tűgörgőben fut a teljes himbamechanizmus is. Szóval ez volt még rajta a legnagyobb munka, azóta is szépen fut, de azért utólag, az ezt követő első 1000 km után- biztos, ami biztos alapon- , átellenőriztem minden csavar húzottságát. Az akksi témában általad elmondottak vsz. egyáltalán nem tudálékos, s nem is pongyola, korrekt, érthető minden. Ha valaki tájékozott bármiben, amit szívesen megoszt másokkal, az tegye meg nyugodtan a jövőben is.

  Atti! A dobodra nagyon kíváncsi vagyok én is, nekem is olyan kellene, ami hangerősségileg olyan középútszerű, nem is ordít, de azért odateszi, amilye van, érezteti, hogy azért Ő nyolcszázas ( vagy hétötvenes ). :o)) Majd tavasszal meghallgatjuk! fonti  

Előzmény: Másik Név (432)
Iceapo Creative Commons License 2004.11.08 0 0 434
Látod ezt már értem /mondjuk az sem a te hibád volt hogy a tudományos magyarázatodat nem igazán értettem/. Én is bütykölős tipus vagyok, de a blokkba nem turkálok, legfeljebb azon a kiegyenlítő láncon, vagy min, szoktam spanolni, jó szelephézag állítás, gyertya csere, meg egy esetleges elektromos hiba elhárítás megy, de semmi több, viszont az RMX-en egy motorfelújítás nem gond, legalábbis egyszer már sikerült.Ciao !Atti
Előzmény: Másik Név (432)
Iceapo Creative Commons License 2004.11.08 0 0 433
Igen több napos lesz, szerintem egy hosszú hétvége lesz/3-4 nap/, valószínű egy májusi dátum, mert hogy lehessen sátorozni, ha sokan leszünk. Nagyon képlékeny még az egész, és én csak a magam nevében írom ezeket is! Tehát ne vedd készpénznek, sőt lehet hogy addig még tavasszal /márc.-ápr./ is találkozunk majd valahol 1-2 napra, én bennelennék legalábbis, szerintem megmozdult most valami és lesz igény az ilyen összeröffenésekre.
Lesz majd terepezés is biztos, most is lett volna Zkaroson. csak épp DRobinak rossz volt a mocija, meg az idő is lucskos volt nagyon, ezért a többség inkább a beton mellett döntött ill. senki nem akart terepezni! Lesznek biztos feleségek, és barátnők is,most is voltak! Nem tudom még mire vagy kíváncsi? Írd meg!Ciao! Atti
Előzmény: DRZlady (431)
Másik Név Creative Commons License 2004.11.08 0 0 432

Nos, igazán nem akartem senkit megkeverni az akkumulátoros hozzászólással, lehet, hogy kicsit pongyolán fogalmaztam, azért tűnt első olvasásra talán bonyolultnak ...

Nem könyvből másoltam ki, csak a fagyáspontot néztem meg táblázatból, a pontosság kedvéért, de az legalább szemlélteti a lényeget: nem szabad, hogy az akkumulátor lemerüljön és lényegében ennyi a lényeg!

A műszaki dolgok engem mindig érdekeltek, amint azt említettem is, szeretem a motorjaimaz is magam szerelni. A cseh Bigesekkel is itt-ott kommunikálok a neten (ha időm engedi), köztük van egypár, aki már szétborította a gépet az utolsó csavarig - hobbinak sem rossz, és mégis csak szívet melengető érzés, ha hallog, hogy csörög, de tudod mi az és különösebben ezek után már nem zavar ;-).

hege

Előzmény: Iceapo (424)
DRZlady Creative Commons License 2004.11.08 0 0 431

Akkor kérdezek majd egy csomó okosságot. Gondolom ezek a találkozók többnaposak ha már külföldiek is képviseltetik magukat.

De mondjuk ha elmesélnéd egyben, akkor nem kérdezgetnék meg mindent mondatonként! :o))

Előzmény: Iceapo (430)
Iceapo Creative Commons License 2004.11.08 0 0 430
Ez majd csak előtte fog kiderülni nem sokkal, de mindenképpen időben, mert DRobi szeretne meghívni egy csomó külföldi klubbot is, és nekik időben kell jelezni a pontos helyszínt és időpontot! Nem vagy tudatlan, honnan tudnád meg ezeket az infokat, ha nem kérdezed meg?!
Előzmény: DRZlady (429)
DRZlady Creative Commons License 2004.11.08 0 0 429

Király! :o))

Akkor már csak azt kell megvárni mi lesz a döntés helyszínügyileg. Vagy ez csak majd nagyonelőtte fog kiderülni? Pfúú, de tudatlan vagyok.....

Előzmény: Iceapo (428)
Iceapo Creative Commons License 2004.11.08 0 0 428
Igen, meg esetleg te! Természetesen nem csak Bigesek jöhetnek, ill. lesznek majd a találkozón! Most Zkaroson is volt egy "idegen" közöttünk /DR650=Gyuri/ és senki nem foglalkozott azzal hogy mivel is jött. A lényeg hogy enduros legyen az ember, mert szerintem ez egy külön állatfajta/ ezt magamra értem természetesen/ és nem vagyunk olyanok mint chopperesek /bár van nagyon jó Harley-s cimbim is/ vagy a CBRZZRZXRGSXRR-esek, persze én őket is tolerálom, de ők akkor is mások egy kicsit, persze ez nem baj ,mert milyen rossz lenne ha mindenki egyformán gondolkodna, nagyon unalmas lenne az élet. Ciao! Atti
Előzmény: DRZlady (427)
DRZlady Creative Commons License 2004.11.08 0 0 427
Azt szeretném kérdezni, hogy a májusi találkozóra csak BIG-esek mehetnek?
DRZlady Creative Commons License 2004.11.08 0 0 426

Azt mondják a többiek nem vagyok egy öngyilkos fazon, és igazuk is van. Remélem én megúszom, a beavató sérüléseket leszámítva, minden komolyabb baj nélkül. Vagyis ha mondhatom már megúsztam. Persze senki nincs biztonságban aki nem búra alatt él.

Véres történetet én is tudok, végül is a csúnyábbakat "én" látom harmadikként.

Előzmény: Iceapo (425)
Iceapo Creative Commons License 2004.11.07 0 0 425
Én is gurungáltam egy picit. Szombaton találkoztam Szegeden Ritával és Robival /DRobi/, dumáltunk egy tök jót, meg kibeszéltük rendesen az új kipuffanómat. Megnyugodtam Robi és Rita teljesen megvoltak vele elégedve, magamról már nem is beszélve, aki nem tudná, fent van az új /nekem új, amúgy használt/ ALUdob, a hangjáról csak annyit hogy tökéletes /szerény vagyok, tudom/, új motorom lett. Nem túl hangos, nem túl halk, pont a középút, ilyet szerettem volna már régóta, de valahogy csak most sikerült. A lényeg hogy sikerült. Egyébként Raptor márkájú, Csongrádon készítette Papp Csaba nevű /lehet hogy egy p-vel írja a nevét, ezúton is megkövetem ezért/ kipuff. gyáros ember. Neki nem nem plexi gyára van, hanem kipufogó gyára /kicsit túlzok/. Bármire, bármit tud gyártani, bár asszem az aludobokkal leállt. Nem akarom elkiabálni, de úgynéz ki hogy meglesznek a KRAUSER dobozok is /90%/,már csak megegyezés ill. a minőség kérdése lesz hogy létrejön-e az üzlet.
A térdednek mielőbbi gyógyulást kívánok! Csak egy tanácsot szeretnék adni, ha szabad és nem veszed okoskodásnak, mivel egy kicsit mondjuk ki, tapasztalatlan vagy, csak óvatosan a gázzal, nagyon nagyot lehet takarózni már az elején is /kulcsontom tört egyszer, olyan 7 évvel ezelőtt, és hozzáteszem kb.9éve terepezek, tehát azért annyira nem voltam már kezdő/, és a tapasztalat sem mindig elég /kb. 1 hónapja ereszkedtem a kis megszokodt tempómmal 80-90km/h,majd az egyik kanyarba szembe jött egy traktor, hát majdnem besza...am, még jó hogy volt menekülési hely és feltaláltam magam, egy pillanat volt az egész, mert különben megnézhettem volna magam ha egy fának csapódok/ de gondolom már elmondta ezt neked más is. Nem ilyesztgetni akarlak ilyenekkel, csak nem szeretném azt amit nálunk művelnek a kezdő endurosok, ugye megveszi mind a tudásánál jóval erősebb vasakat és ami a csövön kifér, utána meg csodálkoznak ha összetörik magukat /saját tapasztalat is,ugye?/ , jó nem mindenkinek sikerül, de ez nem olyan játék ahol több élet van. Egyébként rengeteg véres történetet tudnék mesélni, csak a közvetlen közelemből is akár. Még mindig nem ilyesztgetlek ám! Nem is foglak, csak nem szeretném azt olvasni itt, hogy most ez tört el meg az tört el, és nem a motoron, mert az nem lenne túl egészséges,ugye?! Na Cső mindenki !
Most kezdem nézni a filmet! Ezt asszem csak egy valaki érti! Üdv.: Atti
Előzmény: DRZlady (415)
Iceapo Creative Commons License 2004.11.07 0 0 424
Ezt a sok okos dolgot tuti hogy egy könyvből másoltad ide /mindenki magából indul ki, ugye?!én biztos így tettem volna/, de nem baj mert valószínűsítem hogy minden amit írtál igaz, ez már egy kicsit tudományos volt a számomra, de hogy dicskedjek azt én is tudtam hogy a hideg nem árt egyáltalán az akksinak, sőt én úgytudom hogy jobb is mint a meleg!Itt persze nem a Szibériai hidegekre gondolok ill. gondoltak azok a nálam okosabbak akik ezt kitalálták, de azt ne kérdezzétek hogy pontosan mennyire hidegre is gondoltak! Nemtom érthető vagyok-e mert én már kezdem elveszteni a fonalat, hova gurult? Szóval köszi Hege a kimerítő szaktanácsadást, aki véletlen nem értett valamit /mint pl. én/ az azért van mert nincs elég agysejtünk ill. nem mélyűltünk bele eléggé a tudomány eme szakágába, amit azt hiszem kémiának is hívhatunk, de ezt csak egymásközt jegyzem meg, mert ebben sem vagyok elég magabiztos!
Tudom kicsit súlyos vagyok, elnézést a gyengébb idegzetűektől! Üdv.:Atti
Előzmény: Másik Név (414)
Iceapo Creative Commons License 2004.11.06 0 0 423
Persze bazzeg, már szóttam is az egyik emberemnek, hogy vegyünk egy másik plexi gyárat, mert ezeken nem lehet rendesen átlátni, sok bennük a fekete!
Előzmény: oktaclio (422)
oktaclio Creative Commons License 2004.11.06 0 0 422
Hú, de le vagyok maradva, 10 perce csak visszaolvasok. Tegnap a Ladikban Zsiráfon és rajtam kívűl más nem volt, mint Biges. >:-( Meló után oda mentem, Zsiráffal már nem tudtam sokat dumálni, mert neki már menni kellett. Legközelebb remélem többen leszünk... (Pont most volt a TV2-n két motorost mutattak, hogy a Dakarra edzenek a homokbányában.) Ja, első teló: arra gondoltam, hogy a dupla tárcsa jobb, mint a szimpla, ezért keresnék olyan 41mm-es első telót, ami dupla tárcsás. Akksi: a Táblás utcai akksis elköltözött, kedvenc "óriáscápám" (Wáberer Gyuri) miután megvette a telepet, letúrta az egészet... (Ja, a "kedvencet" is idézőjelbe gondoltam!) Jók legyetek, aki teheti, még guruljon, remélem a tél olyan "sokáig" fog tartani, mint amilyen "hamar" elkezdődik. Atti! bammeg, ezek a plexik anyaghibásak, remélem kicseréled gariba!!!: }}}}} :-))))))
MakLeod Creative Commons License 2004.11.06 0 0 421

Hello BIG-esek!

 

A májusi enduro-s bulira feltétlenül elmegyünk! Remélem sokan!

Magyar YAMAHA TÉNÉRÉ Klub.

 

Nem tudom észre vettétek-e már, hogy Magyarországon nincs tereprallye motoros klub?!! Pl. akik a sivatagi versenyeken indulnak, Ők hivatalosan tereprallye motorosok. Gondolok itt a nagyendurokra, mint pl. a BIG és a Ténéré is...

Más országokban a Tereprallye-ba beletartoznak motorosok is.

Nálunk megnézitek a www.tereprallye.hu -t, szó sincs motorosokról!

Pedig a MAMS (Magyar Motorsport Szövetség www.mams.hu ) elnöke (Hermann Henrik) indul a 2005-ös Dakar-on, motorral!!! (KTM) És rajta kívül magyarok még legalább 3-an szintén!

 

Terepes nagyhengeres endurós testvéreim! CSINÁLJUNK VALAMIT!

Terepen akarunk motorozni (nem krosszpályán!) úgy, hogy nem vadásznak ránk vadőrök és csőszök puskával!

 

Körte néni!

Tudsz valakit, akivel érdemes lenne beszélni? Esetleg pont a Henrikkel?

 

Köszönettel: Pataki Miklós klubvezető, Magyar YAMAHA TÉNÉRÉ Klub

 http://tenereklub.atw.hu 

 

Üdv a BIG-eseknek!

TenereMiki

 

 

dr650 Creative Commons License 2004.11.06 0 0 420
Háj!A fékcső nje legyen gond,meg lesz később is.Az eladó Motort illetőleg,sóherkutyablúz van momentán.Jelenleg 1 éles kanyart nem birok venni,nem hogy bármit.Sajna.-találkozót illetőleg:Veszprém,katonai lőtér(mocskos sok hely,IFOR-os konyha-budi-minden),dorogi-vár,ott volt már hasonló história.Én még nem jártam ott,majd meglesem.Melyik tetszik Feleim???Ja,Zánka,úttórő (kenyszer munka)tábor.Bár ott még a múlt kisér.Zsiráf!Majd elmesélem mi az h úttörő,Te nemtudhatod!!Bocs,a Ladikból kimaradtam.Üdv,Gyuri
Előzmény: oktaclio (400)
100Hz Creative Commons License 2004.11.05 0 0 419
Nos, ami az akksit illeti, a nap folyamán döntöttem,venni fogok a jövő héten! Hege, Zsiráf, köszi a segítő véleményeteket! Egyébként azért is döntöttem így, mivel eszembe jutott, hogy a BIG előtti gépemen (XL 500R) én használtam folyamatosan egy csepptöltőt, ami még megvan, az áramot hozzákalibrálom, és minden ok. Nem veszem ki a gépből télire, hanem majd beépítek egy megfelelő csatlakozót, és azon keresztül fog menni az önkisülési veszteséget pótló náhány mA. Így volt megoldva a Hondán is. Zsiráf, én azt hiszem már láttalak Téged pesten az elmúlt 1 évben 2 alkalommal is, ugye Neked van 750-es narancssárga-fehér festésű nagyvasad? Az első alkalommal a Margit híd budai hídfőjének környékén láttalak, Te lazán gurultál előre, én pedig álltam a dugóban.:o)) Másodjára már nem tom, hol "találkoztunk". A BIG-es találkozóval kapcsolatban merült fel bennem az Orfűi-tó környéke, de konkrét helyszín ( szállás ) nélkül. Csak azért, mivel van minden, motorozásra alkalmas hegyi utak, Pécs közelsége, na és víz! De szállást nenm tok.fonti  
DRZlady Creative Commons License 2004.11.05 0 0 418

Ugyan-ugyan. Tőlem nyugodtan. :o)))

Én sem vagyok Pesti.... bár ez nem annyira zavar.

Előzmény: Iceapo (344)
DRBIG Creative Commons License 2004.11.05 0 0 417
Szijasztok BIGek!Örülök,hogy gyarapodunk...szivmelengető érzés látni (olvasni),hogy az endurók KIRÁLYa,a királyok ENDUROja még ebben a "GSXRR1Cruiser"-es divathullámban is ennyi határozott és lelkes enduróst tart "fogva"!Örömmel üdvözlök én is minden új BIGest:Hege,Fonti...!!!/A fém fékcsövet én is melegen ajánlom az elöregedett gumitömlő helyett,bizony van különbség!!!Igaz,most én is féktárcsa csere előtt állok.../Az én akksim április óta biztositja minden körülmények között a biztos startot,igaz 25/ :-(( /ezer forint volt:HAWKER márkájú,repülőgéptechnikusok által,extrém túrázók,rallye versenyzők számára kifejlesztett ütés és vizálló,fele akkora méretű és súlyú(!) mint a gyári,a tájékoztatója szerint ha nem hagyod 3hónapnál tovább állni,akkor akár 12(!)évig is hűen szolgálja BIGedet.Stefan Hessler(DR-Z 830 BIG Rallye Profi) Csőrösében 5 éve hibátlanul működik,tavaly megjárta Afrikát É-D irányba oda-vissza,minusz 5 és plusz 40 fok között!/ Szépen kérek MINDENKIT,hogy ha időtök engedi,agyaljatok a "3.Nemzetközi DR-BIG és 1. Magyar enduros Találkozó" helyszinét illetően,figyelembe véve a "finnyás" német-holland-svájci DR-BIG klubbok "igényességét" az alapvető higiéniai követelmények betartásával(budi,zuhany,büfé,stb...),mert még idén választ kell adnom a helyszint és a pontos időpontot illetően!!!!!A tavaszi Rallye-kat figyelembe véve(mivel S.Hessler&BIG Rallye Team mindenhova benevez,viszont nagyon jó lenne vendégül látni Őket,szerintem,hm...) ez a 2 időpont (úgynevezett "hosszú" hétvége a távolabbról érkezők miatt) jöhet szóba eddig : ápr.28-máj.02 / máj.18-22!Jövő héten én tárgyalok már a soproni Lővérek Camping góréjával,majd úgyis idepötyögöm reakcióját!A vezérműtengelyem&a 2 himbám még mindig nem jött meg,asszem nem pöfögök már az idén.Legalábbis a sajátomon nem,de bizva Gyuszink baráti hozzáállásában,és talán kőccsön aggya 1-2 tereppel fűszerezett kiruccanásra a jövő héten az övét :-))) !!!!!"Joe"&"Prof." lázasan készülődnek tunéziai turnéjukra(aki még nem tudná:Takács József Bp DR800S/98"/,és Hudák István Jászberény DR750S/89"/ Tunéziába indulnak folyó hó 20-án,várható érkezésük 28-án),terepgyakorlatokkal fűszerezve!!!!!Kicsit(a faszt:KURVÁRA!!!!!) irigylem Őket...na majd eccer én is...Veletek!!!!!Addig is üdv. MINDENKINEK:DRobi
DRZlady Creative Commons License 2004.11.05 0 0 416

Gondolom én az ilyen motort szoktam meg azért nem tudom, milyen lenne egy 20 kg-mal kisebb. De majd okos tapasztalt emberektől kapok tanácsokat.

Amikor én eccer régen kimentem a terepre, akkor azt hiszem 2 napig szedegettek össze romjaimból. Aztán hozzászoktam. Végül is ez is csak olyan amiből az első nem épp kellemes. :o))

Előzmény: gencsydani (330)
DRZlady Creative Commons License 2004.11.05 0 0 415

Egy költő veszett el benned! Majd alkalomadtán megkereshetnéd.... :o))))

Amúgy gyönyörű idő volt a hét végén, rengeteget gurultam. Most fáj is a térdem. :o((

Előzmény: Iceapo (326)
Másik Név Creative Commons License 2004.11.05 0 0 414

Nincs különösebb okod, hogy ne vedd meg az akkumulátort. A klasszikus ólomakkumulátorok leggyakrabban két dolog miatt mennek tönkre: a rázkódás lassan teszi tönkre őket, a teljes lemerülés gyorsabban, de a tél megfelelő karbantartással nem árt meg neki. Tönkremehet túltöltés miatt is, de ez a modern motorok precíz és megbízható feszszabályzóinál eléggé ritka jelenség.

Az akkumulátort télre nem kell kivenni a motorból (bár sok helyen ajánlják), ha rendesen fel van töltve, a fagy sem árt meg neki. Az elektrolit fagyáspontja ugyanis a feltöltöttséggel csökken, teljesen feltöltve akár -68 C, lemerülve akár -3 C (ezt most megnéztem - szélsőértékek normál savsűrűségnél). A nedves környezet, az viszont nem jó, mert gyorsítja az önkisülést. Gyakorlatilag (akkustól függően) 1-2 havonta töltsd fel kis árammal fullra, ezzel meg is van a karbantartás. Természetesen az elektrolit szintje nem mehet a megengedett érték alá, ezt gondolom, nem is kell külön említeni.

Én személy szerint csepptöltőt használok, ez állandóan rá van téve a pólusokra és minimális árammal folyamtosan tölti az aksit, és ha eléri a teljes feltöltöttséget, akkor meg magától kikapcsol. Így egész télen felé sem kell néznem. Csepptöltőt pedig szerintem bármelyik motorosüzletben találsz, ha szimpatikus ez a megoldás.

Üdv!

hege

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!