Egyetértek mielött meglett a BIG minden áron Tenerrét vagy Afrikát
akartam.
Most két éve megvan a gép.
Mellette a társaságban van Afrika és Teneré is,mindkettőhöz volt szerencsém
jó-jó de a BIG az BIG.
Ha ráülnek a srácok csak mosolyt csal az arcukra.
És így :Hú ez kurva jó.
Ja, és szia Körte néne, üdv a Bigesek között.
Azt még itt elmíteném meg (amit pénteken nem mondtam), hogy az Intermotos képeidet nézegetve nem bírtam nem észrevenni, hogy a sátras képen középen egy szép BIG virít...
Tudatos vagy tudatalatti?...
:-)
Szasztok,szia "Körte neni"!A beceneved törtenetere en is kivancsi lennek,több hideg sör mellett!Azt meg nem is gondoltam volna,hogy a MOTOR REVÜ-töl ezen az oldalon vendegeskedik majd v.ki!Azt meg plane nem,hogy valakit is erdekel a szerkesztösegböl reszletesebben,hogy kik is vannak a foton ;-)) !A Caponord utan nem csoda,hogy tetszett a BIG...ez varhato volt,mert aki egyszer BIGre ül,nem szivesen szall le rola,ugye Sracok???Remelem nektek jobb hetvegetek volt mint nekem:1metert sem motoroztam,117fö volt a hetvegen a Hotelbe,nagyot szivtam...kesöbb majd irok,üdv. Mindenkinek:DRobi
Szia Körte néni ! Üdv neked is ezen Biges oldalon! Én is így voltam a Biggel amikor kipróbáltam, csak nekem szerencsém volt mert eladó volt és azonnal lefoglalóztam, pedig nem Biget indultam venni.A fotókon én vagyok a fűzős barna bőrnadrágos, amikor éppen nem a vitorlás esőruhámba virítok, ja meg asszem nekem van a legnagyobb fejem is, de remélem nem a legnagyobb arcom. A többiek: Robi a hosszúhajú idősebb/nem öreg/srác,Gyula szintén hosszúhajú fiatalabb srác, Rita, Robi barátnője már ha rajta van valamelyik fotón mert ő volt a fotós, szóval ő asszem egyértelmű mert csak ő volt egyedül csaj közöttünk, Józsi a magas vékony srác, és nem utolsó sorban István aki a holdjáró csizmában van, vagy olyan mint én csak vékonyabb azaz normális testalkatú. Remélem előrébb lendítettem a beazonosítást. Tudom először a többiekkel kellett volna kezdenem a bemutatást , de már nem volt kedvem változtatni a sorrenden, ez persze nem azt jelenti hogy bunkó vagy önző vagyok legfeljebb csak egy kicsit! Szia és látogass ide minél töbször!
Azert csak felbukkantam en is. :-) Foleg, hogy a penteki sorozeses csulokeveses este reszemrol jo kis beszelgetesbe fulladt Oktaval es a fekete Big-es kollegaval, akinek a nevere szegyen, de en sem emlekszem. Viszont miota raultem a motorjara, azota meg jobban tetszik... Raadasul az egesz veletlen volt - pedig veletlenek nem leteznek. :-)
Hogy miert Korte neni? Semmi extra nincs a tortenetben, majd egyszer egy kelloen hideg sorocske mellett elmeselem az erdeklodoknek. :-)
DRobi: megkaptuk a leveled, koszonjuk! A fotokat is koszi! Sajnos nem tudtam rajta azonositani senkit, de ez majd elmulik. :-)
Voltunk vagy 10-15 -en motorosok, de mint írtam, ketten voltunk BIGesek. Illetve még Gyuri (XF650) is arra járt, csak rossz helyen keresett...
Pénteken szerintem megint megyek oda a Ladikba, ha gondolod, gyere.
Azt nemtom miért Körte néni... Ez lett a neve. :-)
A bukócső kikészített egy kicsit tegnap, azt hittem pitty-putty feldobom, erre ott nézegettük egymást egész délután. Na mindegy, ha el tudom vinni Z.karosra, akkor elviszem, ha mást nem feldrótozom meg szigetelőszalagozom, addig csak kibírja. ;-)
Ja még valami eszembe juttot, az évjáratot figyelembe vetted a vásárlásnál, bár a bóti csőhöz nem értek de lehet hogy van közöttük különbség, a tankon is változtattak '91-től és lehet hogy ezért nem klappol valami?!Ha sokat Legoztál akkor menni kéne a dolognak, de az is lehet hogy már Legozni is elfelejtetél, vagy nem? Én igen. Legközelebb vigyél magaddal egy diktafont és mondasd rá a neveket, csak akkor meg az lesz a baj ha ketten voltak vagy esetleg többen akkor nem fogod az arcokhoz összekapcsolni a neveket.Hehe. Jólvan tudod én is ilyen vagyok csak ezért merek kötöszködni veled. Még egy kérdés , A Körte néni miért körte néni?
Szasz !Ha nálam valaki most jártasabb bukócső készítésben annak isten bizony be....ok. Lassan már bukócsővel álmodok, ha hamarabb nem Zalakaroson megbeszélhetjük ill. ott tudok segíteni tipekkel hogy mit hogyan hova gondolok. Remélem addigra az enyém is elkészül és kurva jó lesz, és esek kelek vele utánna hogy ugye legyen értelme a bukócsőnek.Ja tök kafa lesz. Na Csőváz!
Szasz MakLeod ! A helyzet az hogy még mindig nincs kész mert az íveket nagyon nehéz pontosan a tank formályához igazítani és a felfogatási pontokkal is sokat nyűglődtem, kb. a felénél tartok, talán 2/3-ad, 13óra munka, sok volt az agyalás, mi hová, hol csatlakozzon. 1/2 colos vascsőből csinálom, meg vettem kész íveket és azokat alakítom, a kanyaroknál valószínű még meglapolom 3-4mm-es vaslemezzel, hogy masszív legyen, szerintem a boltinál jóval erősebb lesz, igaz azokat egy darab csőből hajlítják melegen én meg ugye hegesztem az íveket, de a lapolással erősnek kell lennie.Hát az esztétika nem tudom milyen lesz, de nagyon mostmár nem is érdekel mert tudom hogy ezt én csinálom, magamnak ill. a mocinak és legyen akármilyen csúnya én úgy fogom szeretni ahogy sikerül/BigRobinak:Nylonos cuccok, meg vitorlás esőruha, biztos borzaztó lesz ez is/. Úgyvolt hogy elviszem az összehevtelt bukőcsövet egy lakatoshoz aki majd szépen összehegeszti, de lehet hogy megcsinálom én magam, úgy belejöttem a hegesztésbe, csak az a baj kölcsön trafóval csináltam de ma vissza kellett adnom, jó eltudom kérni még de lehet hogy inkább veszek egy hegesztőtrafót, úgy belejöttem és tetszik is. A végén mindent le fogok mérni, hogy ha majd kell valakinek esetleg, mint például neked /bár nem akarlak elszomorítani, de vélemény szerint a Ténéré-hez teljesen más formát kell tervezni/, akkor a tervezéssel eltöltött idő lerövidűljön. A bolti 110-120Euro, és ha veszek hegesztőtrafót is még akkor is csak 80-90Euro környékén fogom befejezni, jó a belefektetett munkát nem számolom de mivel van elég szabadidőm meg szeretem is csinálni ezért ezt nem is teszem. Nem tudom előrébb lettél e most de ezek a tények, így kalkulálj.Ciao és vegyél Biget ahhoz tuti jók lesznek a méreteim/bukócsőre gondolok/!
Ezt persze nem gondoltam komolyan, ha te a TÉNÉRÉ-t szereted akkor azt szereted és kész.Jön valaki közületek Zalakarosra, esetleg Te?
Hi all!
Még tavasszal vettem egy bukócsövet a BIGre az e-bayen. Valahogy nem jutottam oda egész nyáron, hogy felrakjam (inkább motoroztam ;-)), de ma rászántam magam. Nos, nem tudtam felrakni. Nemtom, de vagy az én logikai képességemmel van baj (pedig sokat LEGoztam kiskoromban), vagy nem erre a mocira való a cső. Ha valaki felém jár következő hétvégén és jártas bukócső- illetve BIG vázszerkezet témában, kérem segítsen megoldást találni a feladatra. Kösz.
Más: pénteken ketten voltunk BIGesek, de mivel a fejemmel van valami gond, nem emléxek a másik srác nevére (bocs). Pedig még rá is kérdeztem, hogy ne felejtsem el, erre tessék. De a mocija gyönyörű volt, fényes fekete az egész, minden felirat nélkül. Én is ilyet szeretnék! Találkoztunk még Körte nénivel (a motor-revünél dolgozik, S.Éva), egy Aprilia Caponordja van, de egy rövid üléspróba után elgondolkozott egy BIG vásárlásán. :-)))
Én most pénteken is megyek, várok minden BIGest, aki el tud jönni egy kis beszélgetésre. Ja, a csülök király, a túrós-sztrapacska isteni!
Milyen csőből csinálod a bukócsövet? (mekkorából?)
Nekem is kell majd, mert terepre fontos. A szerelőm megcsinálja, csak kellenek a paraméterek. Fotóim már vannak egy BIG-ről ( ;-) ), majd a csatlakozási pontokat kell csak áthelyezni, hogy jó legyen a Tenere-hez.
Üdv minden Big-esnek: TenereMiki (tenereklub.atw.hu)
Na aszem rendbe jöttem, egésznap /11h-tól/ csináltam a bukócsövet, de még nincs kész .Szereztem hegesztőtrafót most azzal mókerolok, nagyjából összeheftelem a csődarabokat majd egy lakatossal faszára hegesztetem.Remélem jó lesz, ha már ennyi munkát belefektetek.Most meg marha fáradt vagyok azért nincs kedvem már írni semmit . Na Csöváz mindenkinek /aktuális köszönés/, asszem ledőlök.
A telefon dolgot tényleg elfelejtettem /de tudtam hogy te szólsz/, látod nem kéne annyit innom.
HI ICEAPO!Sikerült tegnap nekem is olyan emberesen bebasznom,hogy eddig ruhastul aludtam az agyam mellett,az elöbb sikerült kapcsolatot teremtenem a külvilaggal :-)) !Fel akartam munkakezdes elött polirozni a Lasert,mert v.mi "takony" raegett.De asszem ebböl most inkabb fejpolirozas lesz,mer ha delutan meglatnak a vendegek,lehet hogy hazaszaladnak...megittam egy liter friss hideg tiroli hazitejet,szerintem a hatasa percek mulva gyalazatos lesz,huuu.../nem megyek haza hetfön megse,ugyhogy nem is baj ha mar elfelejtetted,hogy föl akartal hivni ;-))) !Pihend ki magad,majd kesöbb jelentkezem,üdv Minden BIGesnek:DRobi
Szia Miki!Rakerdezek egy ket helyen,igerni nemtok semmit,de megmozgatok minden kapcsolatomat...Nalatok mi ujsag a klubban???Jartok Ti is terepezni neha?...Zalakarosra jöttök ugye???...
Figyeljetek bazzeg én most úgy érzem egy kicsit beboroztam úgy hogy érdemben nem igazán tudok hozzászólni az eseményekhez , ezért most bocsi, de ígérem holnap reggel valamit kihozok magamból, gondolok itt írásra s nem egyéb hardveres /nem gusztustalakodom/ dolgokra. Tudjátok sok a munka s szétbasz az ideg.Nem tudom ki énekelte.Passz.Most ennyi voltam, mégegyszer bocsi ezért.Délelőtt találkozunk. Ciao Evribodri!
Ja mégvalami, amit Robi ír az általában mind igaz, úgyhogy mindenki figyeljen a gondolataira, én figyelek/nem voltam 3/3/. Ja a kuplungommal mi a Baj?!most olvasom , nekem semmi bajom vele, jó lehet hogy a bowden koszos, de a legutóbbi 1800km alatt sem fáradt el a balkezem így tárgytalanok az ellenem felhozott vádak.KTM- ről nem nyilatkozom mert nem volt és nem is akarok /de próbáltam egy párat/, majd megindoklom Zalakaroson már ha valakit érdekelni fog.Jó éjt mindenkinek, minden Bigesnek és nem Bigesnek asszem most én is ezt teszem s lehajtom fejem, Szpatty.
VARADERO???Majd ha elernyedt izmu es tökü pocakos nagypapa leszek,aki v.milyen okbol több hengert akar mint 1-et,he,he!Kibaszott gusztustalan egy "utazoenduro"...csak a kenyelmes pocakos nemeteknek valo ;-))) !!!!Bar müszakilag es megbizhatosagilag hibatlan:lazan teljesitette a 100KM-es tartos tesztet...
Bocs a szofosasert BIGi BOYok,de elöre lathtolag most 4 napig nem leszek sz.gep közeleben,es erös kesztetesem van,hogy kiadjak magambol minden BIGeset ;-))) ! ICEAPO kupplungja az enyemhez kepest mint egy 350-es Jawa-e!V.ki nemreg,asszem DEXTER kerdezte a KTM fele hidraulikus kupplung rasegitest!Tapasztalatom es velemenyem szerint a 3 evenkenti bowden csere es gondos karbantartas csodakra kepes!Nem akkor kell lecserelni ha mar elszakadt!Az enyem mint a vaj!Ha nem hajtom a BIGet redszeresen 5-6 ezer között,a szelephezagot es a kiegyenlitö tengelyek lancat eleg 8-10ezrenkent beallitani.Viszont a koszos legszüröre nagyon erzekeny(mint minden nagy 1hengeres),en egy szezonban 3-at elfogyasztok!Sajnos csak az SR43-asokhoz(91"-töl) van moshato szivacsbetetes,ICEAPO a tiedhez (SR42) es a 750-esekhez (SR41) csak cserelhetö gyari papirbetetes van bazze :-((!A vezermülanc nalam mar 40ezer ota benne van,es meg nem "zakatol"!Aki vegyes talajon hasznalja,ajanlom az 50-es hatso lanckereket!Gyertyat 12-16 ezrenkent is eleg cserelni.A jo minösegü olajat (Castrol,Shell stb...)nagyon meghalalja,sem terepen,sem 40fokban varosi dugoban nem csuszik a kupplung,a nagy olajhütünek köszönhetöen nalam meg soha nem volt hütesi problema.Stefan afrikai BIGes turaja alatt is gyari olajhütö volt a BIGjen!Csak a DAKAR BIGekre szereltek 2-öt(A masik a könyök helyen,a könyök meg a blokk alatt elvezetve,de hat ezek 70-75 lovasak!)meg berugokart!Soha nem hagyott ott az elmult 3 szezonban(63ezer KM!),eddig az önnditot kellett csak lecserelnem,ami gyarilag is kibaszott hangos,tehat fogadjatok meg DEXTER tanacsat,es a deko karral allitsatok le,növelve az önindito elettartalmat ezzel.A csere ota en is ezt teszem ;-))!Az alapjarat 1300-1400 között a legegeszsegesebb.Na,asszem mindent kiadtam magambol egyenlöre!A hetvegen ismet telthazunk lesz,eleri a szopas a szamat ugy erzem!MINDENKINEK napfenyes benzingözös hetveget kivanok:DRobi