Hát kedves András (hogy hű legyek a megszólításodhoz), még is mit kellett volna tennem ? Azt a szabályzatot aminek szellemében végezni kellett a minősítést, Te is pontosan tudod hogy 4, azaz négy minisztérium magas rangú képviselője írta alá. Gondolod hogy ha GyéBé hangosabban kiabál, akkor történ volna valami változás ? Legfeljebb az, hogy ebből a hihetetlenül jól fizető munkakörből menesztettek volna, és akkor mi a fenét csináltam volna az így az ölembe pottyant szabadidőmmel ? Egyébként megsúgom, hogy én, pontosabban mi akikkel együtt végeztük ezt az irigylésre méltó munkát, a 6-12 volt miatt soha sem buktattunk meg autót, igaz hogy szerencsénkre soha sem adódott erre alkalom, mert valahogy "ilyen szabálytalanságot soha nem tapasztaltunk". Azt a bizonyos BMV-t sem én, hanem az akkor még az országos kebelbarátod buktatta meg. Én akkor találkoztam azzal a kocsival, amikor ismételt minősítésre hozták, már 6 volttal ( ??). És hogy én is csatlakozzak az előttem, szólókhoz, én is örülök hogy egészségben elő kerültél, mert a mi korunkban ezt már meg kell becsülni, de annak kiváltképpen hogy még a megszokott formádat is hoztad, és azonnal martál egyet, azonnal Roveroztál egyet és csak úgy mellékesen a politikát is egy kicsit ide keverted.
A KTI fogja kidolgozni az új minősítési szabályzatot, képezni és vizsgáztatni a minősítőket..
2013 óta vagyok vizsgaelnök építő-, anyagmozgató, emelő- és egyéb gépekre, meg gépjárműves szakirányokra. 5 évente kell megújítanom a jogosultságomat, ehhez az 5 év alatt 3 képzést kell elvégeznem, és utána vizsgáznom belőle. 2018 év végén újítottam meg a vizsgaelnöki jogosultságomat, ez 2023 végén jár le. Az elmúlt 3 évben a KTI egyetlen képzést sem szervezett, merthogy "nincsen rá kapacitásuk... " Ha nem lesz továbbképzés amin részt vegyek, nem tudom hogyan újítom meg a jogosultságomat.
Félek attól, hogy a veteránjármű-minősítő képzéssel és vizsgáztatással is ez fog történni. Az új szabályzat megalkotásáról nem is szólva...
Nyugtával dicsérd a napot. Lesz még itt forradalom de ne legyen igazam. Januártól az új rendszer szerint kellene működni ami egyszerűbb, gyorsabb, olcsóbb lesz. Ja nem.
Kösz még élek… Szerencsére totálisan oldtimer és OT nélkül. És a Rovar is köszöni szépen, jól van, remekül érzi magát Svájcban. A nem kóser tartályocskával együtt. Közben a Sunbeam is ideköltözött, lett több Citroen tesója és gazdàik imádják az egèsz pereputtyot….
Na de azért ez a furkósbot-hir azért majdnem ojjjjjan, mintha a megdöntethetetlen OV bukott volna meg 10000 év uralkodás után.
Hát kedves Gyébé ez a szörnyüszánakozás a 6V-12V problémáról nem igazán sugárzott Rólad múltban.
Ez volt a legeszetlenebb furkósbot a Mavamsz kezében és komoly eszköz az oldtimer társadalom durva megosztásában. Na meg a L.M. csillogó feketére fújásától nem besélve….
És ha már ennyire tudtad az abszurditását ennek az örültségnek, akkor miért nem tudtál demokratikusan belülröl szót emelni ???
És ismered az urban legend forrását ennek a giga baromságnak? A valóságát nem tudom igazolni, de a valószinügége eléggé hihetö…:):)
Kicsit "Nem lehetne lehúzni a nevem a halállistáról? - Dehogynem!" érzésem van, csak néhány évtized spéttel.
Egyébként már kezdtem aggódni, hogy nem látlak itt, de ezek szerint minden OK :D
És hogy kézzelfogható is legyen: hűtőfolyadék tágulási tartályból mivel takarítjátok a mocskot? Beöntött + rázogatott kavicsok + öblítés egész sokat kihozott, de maradt egy nagy adag szmötty a falon, ami a hideg zsíroldóra is csak röhögött és bedugós üvegmosóval is csak szétkenni sikerült.
Pizo, Gyébé: tényleg új nap virrad a veteránosokra januártól? Az Autósélet 2021, 52(6): 16-17. oldalon levő cikke ugyanis ezt sugallja. Vagy várjunk még az örömmel, mert van, lesz apróbetűs rész is ... :/
Ha már a hírdetésnél tartok, nem kimondottan MÉH telepi áron, de olcsón van Datsun/Hissan 280 ZX teljes hajtáslánc (motor, kuplung, váltó,kardán,hátsóhíd). Működő autót szedtem szét kb. 15 évvel ezelőtt. Azóta száraz helyen álltak.
Motor a szíjtárcsa csavarjánál Krovával szép finoman elforog, kézzel is érezhető mind a hat hengerben a kompresszió. Sajnos az elektronika és az elosztófej már nincs meg, ezért nem tudom bakon beindítani.
Lehetőleg egyben szeretnék megválni tőle.
Továbbá Renault Dauphin rozsdás motorcuccok blokk is, kimondottan MÉH telepi áron.
Szia. kicsit elsiettem a motorokkal, mert még nem szedtem elő fényképezhető állapotúra. Óriási selejtezésben vagyok, mert eladom a műhelyt. Pillanatnyilag még a CX cuccokat dobálnám ki. Tudom hogy itt nincs nagy érdeklődés a CX re, de azért megemlíteném hogy még vannak komplett féltengelyek, lámpák, dísztárcsák külső tükrök, mindenféle karosszéria elemek , S2-es ülésgarnitúrák alufelnik stb. ingyen vagy MÉH telepi áron. Telefonon mindig elérhető vagyok. 30-6868122
Balázs példáját követve én is takarítok itthon. Mennie kell egy Alfa 33 1.7 16V Permanent 4 motor + összkerekes hajtásláncnak, ideértve a
- motort (16V-hez szükséges stabilizátorral, bölcsővel, leömlőkkel)
- 4x4 váltót
- kardánt (viszkó vagy mifene van a közepén)
- hátsó hidat.
Szokásos módon: működtek, mikor szét lettek szedve (csattant az autó), nem is lettek szándékosan szétrohasztva, de a mostani állapotukra nincsen garancia.
Az, egy ilyenben négyen is meghalhatnak minden erőfeszítés nélkül. Az ülés praktikusan hitvány anyagból készült és szerencsésen eltört a támlája, így mivel csak édesapám ült benne, neki még épp elég hely maradt fekve a roncsban... tudj' Isten, hogyan, még csak különösebben meg se viselte a karambol.
Olvasgatok a témában ezt azt. Jól sejtem, hogy egy 1973-as 2101-es Zsiguli sikeres OT-s vizsga esélyeit jelentősen rontaná a gyújtás ugyan gyári Lada alkatrésszel, de elektronikusra alakítása?