Köszi. eBay meghozta a megváltást, ott találtam ugyanilyet.
Az adaptációval kapcsolatban még lehet, hogy kérdezek később. Egyenlőre úgy tevezem a szinkronizációt, hogy a klímavezérlővel VCDS szerinti 0% értékre záratom az ajtót. Gyújtás le, összerakom abban az állásban, majd elindítom. Elvileg így működni kellene - legalább is az elgondolásom szerint, mert úgy fog állni, ahogy azt elvárja és a motor cikkszáma sem változik.
Végül arra jutottam, hogy a motor valószínűleg teljesen halott. Nem csinál már semmit, teszten sem. Állítgatás közben sem, amikor kapcsolom a belső/külső keringetést. A VCDS mutatja százalékban a nyitást, de a motor közben meg sem mozdul. Direkt kivettem és néztem a tengelyt. Kimérni már nem volt kedvem, hogy van-e a kábelen valami.
Találtam hasonló motort. Azért csak hasonlót, mert a cikkszám vége más, ami benne van most, az H -val végződik, amit találtam, az pedig A-val. Külalakra és tengelycsatlakozásra egyezik.
Sem végállás kapcsoló, sem elektronika nincsen benne egyébként, kizárólag egy fogaskerékcsoport az áttétel miatt és egy pici motor orsóval a végén, ami hajtja a fogaskerekeket. Valamint egy kétpólusú csati megy rá.
Mi lehet a különbség vajon az eltérő cikkszámok miatt?
Köszönöm szépen az infót a hibakódról, ez hasznos volt! Ilyen részletesen sehol nem láttam leírva.
Nem, sajnos semmi más folytatása nem volt. Ennyi.
1-esre gyanakszom. Testzárlatnál talán nagyobb eséllyel lenne halott a motor benne, de kinyitotta a fedelet, amikor összeraktam. 3-ashoz nem tudok hozzászólni. 4. Az ajtó szépen, akadásmentesen nyitható a tengellyel.
Kiveszem mégegyszer, megpróbálom újraforrasztani a nyákot, nem-e valamelyik forrpont repedt el. Ezen más nincs, egyszerű, mint a pont. Ha ez sem segít, akkor megnézem, amit a 3-asban írtál. Ez akkor válik szükségessé, ha kiesik szinkronból az ajtó pozíciója, ergo máshogy áll, mint azt elvárja?
A Climatronic azt, mondja, hogy "01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154) 35-00 - -" (2008-as Sharan)
Kiszedtem a nyavajást (7M3 907 511 H), de ez nem olyan, mint amit a youtube videókon mutogatnak, hogy megfújkálod a trimmert benne WD40-el és kész. Ebben konkrátan csak egy motor van, az áramköri lapon pedig egy smd kondi és viszlát. A csati pedig kétpólusú és ennyi. A fura az benne, hogy visszaraktam fűggőlegesen álló ajtóval (belső keringetés állás, ilyenkor zárja a külső levegő útját) és után azonnal kinyitotta. A hiba persze változatlan. Azt sem igazán értem, hogy honnan a fenéből tudja, milyen állásban van az ajtó benne. Semmilyen végállás kapcsolót nem láttam sehol. Motor áramfelvételéből esetleg (mi van, ha elakat az ajtó?). Emlegetnek egyébként reset funkciót, ami kalibrálja az ajtókat, végállásig kimozdítja, stb, de nem igazán találtam meg azt a kombinációt. Vag-Com-ban self-test van csak, de látszólag nem sokat ér. Bármi ötletetek van ezzel kapcsolatban, vagy kapácsból vegyek bele egy újat?
Azt írja a termék leírás hogy 12 bar nyomásig ellenálló a termék.
Sajnos a témában fejlemény nem volt olvasható és kompletten a tűzfal és a kompresszor között tudnám csak cserélni egyben az érintett csövet. Az itteni műhelyek nagyon drágán cserélnék ki...
Ezzel csak a teljes szigetelést szerettem volna, felülre erős acél bilincsekkel terveztem a nyomást visszatartani.(leginkább ott, ahol a zöld folyadék jelentkezik)
Ekkora nyomást a kétkomponensű fémragasztó sem bírja el segítség nélkül...
Abban a csőben, bár az az alacsony nyomású oldal, azért kikapcsolt állapotban 7-9bar nyomás előfordul. Nem véletlenül vastagfalú és acélszövet betétes a rajta lévő gumicső.
Én találtam a neten szilikon gumi önhegedő ragasztó szalagot,
amit több rétegben felviíve amikor 24 óra múlva megköt olyan mintha gumicső lenne ráhúzva az alumínium csőre. Én most rendeltem és ahogy megjön ki is próbálom. Csak egy ötlet a bosszantó problémára...
Mind az EGR-re, mind a lambdaszondára (amiből kettő van!!) darabonként van ~féltucat hibakód.
Nagyon nem mindegy hogy azok közül melyik(ek) szerepelnek.
Nem tudom mit tud az egr tisztító, sosem használtam. Viszont igen ritka, hogy a tisztítás tartós eredményt hozzon (és itt megint az jön, hogy mi is a konkrét hibakód)
Köszönöm a rajzot ! Nagy segítség. Autóemelő és akna kivételével jól felszerelt műhelyem van. Korábbi autóimat rendszeresen szerelgettem de azokban még nem volt EGR szelep. :) Ezért kérdeztem hogy hol található. Alhambrában eddig csak indítómotort cseréltem emelő nélkül, felülről lefelé haladva. Elég hosszadalmas de sikeres meló volt.
A hibakódban különben EGR szelep / lambda szonda kijelzés van. Ez mindig együtt szokott kijelzésre kerülni ?
Nekem azt mondták, hogy ha a kettő van együtt akkor elsődlegesen az EGR-re kell gyanakodni. Nem tudom hogy ez igaz-e. Az autó különben teljesen jól megy, nincs rángatás sem alapjáraton sem menet közben. A fordulatszám mérő sem ingadozik.
Azt még megkérdezném, hogy érdemes-e EGR tisztítót venni ( állítólag van ilyen ) vagy megfelelő a féktisztító spray ? Ha a tisztítás után is hibakód lesz akkor gondolom EGR csere. Köszönöm.
Alhambra 2000 cm2. benzines, 2006-os évjáratnál hol találom az EGR szelepet ? EGr probléma a hibakód, ajánlották hogy tisztítsam ki de előbb tutira kéne tudni hogy melyik az. :) Szerintetek házilag ki lehet szedni és kitisztítani ?
Szia Laci!Kollégám ak van egy Auy.A kérdés az volna,hogy esetleg van-e tipp arra,gép rádugása nélkül,azt mondja télen a hidegben alig akar indulni,nyáron nincs ilyen gond, izzítógyertya csere már volt,de semmi.Azt mondja egyébként semmi tünet csak ez a hidegben indítás.Tudom,a gép a tuti,én is javasoltam neki,de érdekelne a te tapasztalatod.Ja,volt egy hengerfej javítás,ott minden cserélve.
Nem tudom, hogy melyikben mikor és miért törik a rugó. Van amelyikben sosem, másikban meg több is. Valószínűleg van hozzá köze, hogy milyen terheléssel és milyen úton használják, de én azt nem látom. Inkább hátul törnek a változó keresztmetszetűek. A rugótányér kopás megint csak használatfüggő lehet, de igazából ennyire sűrűn nem szokott kiverődni. Hogy melyikben milyen rugó van gyárilag és miért az, az követhetetlen, ha lehet akkor igyekszünk ugyanolyan jelőlésűt beszerezni, de ez nem könnyű.
Nekem már törött elöl is hátul is,a hátsót észre sem vettem csak mikor valamiért alánéztem.Az elsőt egyből hallottam,érdekesség hogy este semmi,reggel beültem és már el volt törve.Amúgy nekem semmi más gondom nem volt még a futóművel,a stab.pálcákat leszámítva,az most is cserés.
A rugónál inkább csak arra irányult volna a kérdés, hogy van-e jellemző összefüggés a futott km és a törés között. Mivel nem egy kiugróan nagy összeg, ha már a gátlókat cserélnem kell, egyben cserélném.
Mikor megvettem a bódét, kicsivel 200e km felett volt. Rá kb. fél évre kellett az első gátlókat cserélni, mert az egyik elfosta magát. Akkor Laciék a rugó kivételével mindent cseréltek, a felső rugótányért is. Most 333e km van benne. Fél éve cserélni kellett a bal oldalon egy csomó mindent (bal kanyarnál "dobogott" az autó, csak balra!) , ki és szét lett szedve a gátló, a rugótányért cserélni kellett, mert megint oválisra kopott.
Mivel elsőnek párban cserélték és azóta már újra cserélni kellett az egyik oldalon, gondolom a másik oldalon sem lehet jobb állapotban
Fogalmam sincs, hogy mennyit kellene kibírnia, de az a tapasztalatom, hogy:
- hosszú féltengely függesztő csapágy 1-2 évente cserés, mert a gumi szétszakad a csapágy mellett
- felső rugótányért így mondhatni 100e km után
- kiegészítő kalyhában 2-3 évente gyertyát
- vízhűtő 3-5 évente a rohadt sok berakódott szösz miatt (terhelve melegszik a motor)
- toronycsapágyakat 2-3 évente (és nem gagyira)
Jól ismerem a bódé hangjait, Laciék már hülyét kaptak attól, hogy mentünk próbaköröket és füleltük, éppen mi és milyen hangot ad ki.
Elég rutinosan tudom már megállapítani a motortartó bak, féltengely, csapágy (kerék és féltengely függesztő), lógó szilent, stabpálca és felső rugótányér hangjait.
Ameddig egy 5-10 éves bódé árá vetekszik egy kisebb lakás árával , együtt is fogok élni ezekkel a hangokkal. :-)
Bocs hogy beleugatok,azért olyan sűrűn nem szokott elkopni az a rugótányér hogy többször cserélni kelljen.Sokkal jellemzőbb hiba a stabilizátorpálca kopás,ami adja ezt a kopogó hangot,én kb 2évente cserélem.Mindig más márkával próbálkozok,de hiába.A rugó törés annyira jellemző ennél a típusnál mint bármelyik másik autónál,előbb utóbb eltörik.Az állandó rugóátmérőjű állítólag nem törik.De valóban a Laci fog biztosabbat mondani.