"A Magyar Biztosítók Szövetsége a közelmúltban bejelentette, hogy 2024 júliusától kötelező lesz biztosítást kötni azokra az elektromos járművekre, köztük az e-rollerekre is, amelyeknek a tervezési végsebessége meghaladja a 25 km/h-t, vagy több mint 25 kg a súlyuk és a tervezési végsebességük nagyobb, mint 14 km/h."
Ezt a súlyalapos kötelező biztosításos meghatározást a bringákra is simán rá lehetne rakni. Hány kiló is egy LonhJohn Bullit teherbringa pláne elektromosozva? Ezeknek még hosszul is bőven van. De akár egy szimpla elektrobtinga is elérheti a 25 kilót, nem beszélve a háromkerekűekről, tandemekről.
És mi van a magyar kresznek egyáltalán nem megfelelő 70cm-nél szélesebb utánfutókkal? A háromkerekűekre miért nincs szélességi korlátozás? Sőt, ez a kétkerekűre is vonatkozhatna, mert egyesek képesek baromszéles kormánnyal közlekedni. (Nem, nem versenypályán, kint a picsában egyedül, hanem városi forgalomban, utcán).
Már megharapott egy párszor kutya, biciklin egyszer. Emelkedőn felfelé, két oldalról jött két kutya. Ha többen vannak, egymást hergelik be a támadásba (mint az emberek). A legkellemetlenebb, hogy utána mindenképpen meg kell győződni arról, hogy be vannak oltva veszettség ellen! Igen kicsi az esélye, hogy veszettek, de ha igen, nagyon nyomorult halálod lesz. Az oltás ellene pedig mocsok élmény. (nem tudom, hogy ma is így megy még, de régen miniatűr kristályokat injekcióztak be a hasfalba).
Találkozó: Batthyány tér Duna felőli oldala, a HÉV feljáró mellett
Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.
Program (Extra): Visszaúton Pálvölgyi-barlangnál opcionális büfézés, üdítő, miazmás.
Kötelező kiegészítők: lámpa előre, hátra!!
Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb.
Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!
Értelmi szerző: robi
Szervező: esetleges, alapjáraton Pinyo(?)
245. Sijófoki Telihold Túra
Hely: Siófok
Dátum: 2024. május 23. (csütörtök)
Időpont: 20:30
Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban
Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.
Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).
Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).
Ajánlott felszerelés: bicikli, bukósisak, első-hátsó lámpa, strandpapucs, fürdőlepedő, napszemüveg, strandlabda, jókedv, kacaj, hideg tea, stb.
Nyugi! Bár büdös szájú vagy, még a határon billegsz - letiltalak, vagy nem, mint oly sok hülyét.
Ha hallanád, miket mondok, mikor a könyököm mellett araszol el egy kisteher, vagy a satufék ment meg egy nem kívánt csóktól a bocsizó macával, akkor értenéd, hogy tudnék más nyelven is írni. De minek? Aki itt olvasgat, nem élte át a konkrét esetet, nem érdemli meg a "kocsis szótár" válogatott elemeit.
Régebben SK sokkal határozottabban utasította rendre a mosdatlan szájúakat. Fogd vissza magad!
Nem akartam hozzászólni, mert abban a fröcsögésben csak ocsmány szavakból található sorozat.
De igen, jó volt célzásod. Pisztolyból (maroklőfegyverből) nem lenne célszerű sorozatot lőni, mert a harmadik skuló már az égbe menne. (A sorozatlövés háromnál kezdődik. Nem kettőnél, mint a szerencsétlen Szujónál. Ő soksör elsütötte, hogy sorozatban másodszor csinál ezt, vagy azt valamelyik F1-es versenyző.)
"egy pisztoly , gondolkodás nélkül beleeresztettem volna egy sorozatot."
Egy tárat, gondolom! :-)
Szerintem ez a jelenség (kutyatámadás) visszaszorulóban van, legalábbis én nem tapasztaltam mostanában, pedig az optimális útvonal felkutatása céljából elég kihalt helyeken is járok. Régebben nekem is voltak kellemetlen tapasztalataim ezen a téren. :-(
Múlt héten megvolt a Balatonkör, 5 napot szántam rá. Összesen 310km bicikli + kb.35-40km gyalogtúra sikerült. Az északi parttól kicsit eltávolodva sok hangulatos kistelepülés, kilátók, hegytetők felkeresése is belefért. Maga a bringakör útburkolati jelekkel, táblákkal mindenfelé tökéletesen és érthetően jelölt. Aki nem nagyon szándékozik letérni, annak nem is kell semmiféle navigáció. Felejthetetlen élmény volt, bár rengeteg elszomorító művi beavatkozást is láttam. Nem értem, miért kell a Balatonból Budapestet csinálni? Aki a betondzsungelt szereti, az menjen nagyvárosba kikapcsolódni, és ne a természetet dózerolja le.
A lentebb mutatott oldalon nincs kerékpárút vége tábla, ha vége van. Ha nincs, akkor nincs meg az átkelő felfestése, de mindenképpen hiányzik a túloldalon is a kerékpárút tábla, illetve annak vége és az elsőbbségadás kötelezője, ha az kerékpárút. Bár lehet, hogy volt ott valami, csak a kerítés végével együtt azt is lekaszálta valaki, és jóvanazúgy maradt. Nyilván kevesen szavaznak arrafelé az önkormi választáson így a leszarva kategóriába esik.
Ha azt az "ökölszabályt" vesszük, hogy a forgalomban a rendőr jelzése a legerősebb, utána a jelzőlámpa, a jelzőtábla, majd az útburkolati jel az erősorrend (tehát az útburkolati jel is a közúti jelzések része), akkor azért azt lehet mondani, a Duna felől érkezve is jelezve van, hogy az ott egy kerékpárút, még ha nem is a legfeltűnőbben jelezve (a sárga felfestés a szélén, a szaggatott vonal középen még most is látszik, ha a piktogram meg is kopott). Szóval szerintem a rendőr jogosan büntethetne ott, de én ilyet még nem tapasztaltam, pedig sokszor jártam arra, és tudok olyan bringásról is, aki szintén rendszerint az úttesten közlekedik ott.
Kb. igen, megszűnt a rendőri jelenlét az utakon, de kerékpáros közlekedőként egyetlen egyszer sem futottam bele semmilyen ellenőrzésbe, megállításba, autósként azért volt pár, plusz a sebességmérések.