Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

rfc Creative Commons License 2024.04.27 0 0 65945

Az M67 egy kuriózum, személyautóban talán sosem lesz többet V8 dízel (asszem a Cayenne 92A volt az utolsó). Tudtad, hogy villamost is hajt? Nordhausenben a villamos és a keskeny nyomtávú vasút nyomtávja azonos, a két hálózat 50 méterre van egymástól a pályaudvarnál, ugyanakkor a kisvasút hálózata nincs villamosítva. Ezért amikor összekötötték őket, átépítettek 3 Combino szerelvényt M67-es dízelmotorokkal és generátorokkal, hogy a nem villamosított szakaszon az generálja az áramot, és ott is tudjon közlekedni. (Egészen szürreális látvány felsővezeték nélküli villamos az erdőben.)

 

 

Előzmény: fearfactoryüberalles (65944)
fearfactoryüberalles Creative Commons License 2024.04.27 0 0 65944

Köszi az infót! Ejha, E38 allroad light kivitel, ki hitte volna?:-) Nekem V8 d-k vannak, amúgy meglepően jó a gyári hasmagasságuk, ha valahol leér, akkor ott már terepezés van, ültetik is szegényeket porig a prolik.

Előzmény: rfc (65942)
giornalista Creative Commons License 2024.04.27 -1 8 65943

Csikós egy celeb, aki nagyon jó pénzt csinált magának abból, hogy a "based on a true story" típusú történeteket írogatott hol blogokba, hol címlapokra, hol a blogokból és a címlapokról copy&paste-elve a könyveibe.

 

az ő szerelései, történetei nagyjából olyan viszonyban vannak a valósággal, mint az aranyásós-jégkamionozós dokuk a NatGeón. cserében ezzel az avatárral azért felépített magának egy családi házat, garázzsal, és a lefingott zöldségesmercik helyett most már több tízmilliós autóparkkal nepperkedik.

 

hogy eközben lehúz embereket, kihasználja a "barátait" és egyebek? aki korpa közé keveredik, ugye...

 

másfél évtizede "sír" folyamatosan, hogy megették a molyok a Pontont, meg hogy a Bende beszélte rá - miközben ha nincs az a lódításokkal túlírt sztori, akkor ma nincs öt könyv, nincsenek több tízmilliós autópark, és talán még német gyámja sem lenne. 

 

(bár, ki tudja, az utóbbit lehet behúzza akkor is).

 

de hát ahogyan a Vályinak, úgy neki is lett egyfajta avatárja, amit tolni kell az "olvasók" felé. Csikós lett az approachable, álmodozó buheramester, akinek a szeme előtt mindig pörög egy film, és aki még nyolcadszorra is el tudja adni azt a sztorit, hogy rálel az évszázad vételére --> megveszi --> szar az egész --> nincs pénze megcsináltatni --> összedobják rá a barátok, a család, a Kati --> eladja profitért, majd --> rálel az évszázad vételére ismét.

Előzmény: malenykij polgar (65933)
rfc Creative Commons License 2024.04.27 0 0 65942

A Schlechtwegepaket két tányér a hátsó futóműhöz, amik megemelik az autó seggét kb 2 centivel (ha jól emlékszem). Gumiból vannak, hogy ha mégis felüt egy kátyúnál, ne üssön akkorát. Olyan országokban volt alapfelszereltség, ahol az úthálózat minősége nem túl acélos. (Tippre azért készült hozzá kisebb tank, hogy magasabban lehessen a tank feneke pár centivel és ne csaphasd oda olyan könnyen Ukrajna vadregényes tájain.)

Előzmény: fearfactoryüberalles (65939)
mica-r Creative Commons License 2024.04.27 -1 0 65941

Amúgy izéljék meg, a '80-as évektől létezett a műanyag tank...

Előzmény: mica-r (65940)
mica-r Creative Commons License 2024.04.27 0 0 65940

Nagytankos és kb 2000 euro a gyári.
Amúgy nem menthetetlen, csak régebben meghúzták az alját és egy tenyérnyi helyen kicsit porózus lett. Elvileg találtam olyat aki javítja. Jövő héten leszedem,  meglátjuk...

Előzmény: fearfactoryüberalles (65939)
fearfactoryüberalles Creative Commons License 2024.04.27 0 0 65939

A 750i-t gyártották 95 (ez a standard méret) és '97.09-től 85l-es tankkal is (poor road package, bármit jelentsen ez), ha neked jó/elég a 85l-es, ezt találtam, én bontottal biztosan nem bajlódnék:

 

https://www.autoteiledirekt.de/blic-14100843.html

 

Vagy le kell nyelni a békát/keresni egy szervizes havert, és max. diszkonttal beruházni a gyáriba...

 

 

Előzmény: mica-r (65936)
kkn Creative Commons License 2024.04.27 0 1 65938

Az is opció lenne, hogy a sok valamilyen fázisban álló cucca értékéből kijövő, normális állapotú veteránnal megy. Persze akkor nincs meg az a sztorialap, amiből él.

Előzmény: bollinger (65931)
TtK Creative Commons License 2024.04.27 0 4 65937

Szerintem a hitelességével nincs baj. Először is nem mérnök. Kibukott a gépészkarról és van egy kandós infó üzemmérnöki diplomája. Mérnökként nem dolgozott eg percet sem, sales-es és szakfordító volt mielőtt újságíró lett. Ezeket ő maga írta meg nem is egy alkalommal.

A japán gyerekkor meg megmutatta neki, hogy hogyan és mit is lehetne, aztán hazajött a hanyatló szocialista rögvalóságba, ahol a vágyak és a lehetőségek fényévekre voltak egymástól. Ezért szocializálódott a buherálás irányába. Mert nem volt más lehetősége.

A veterános-szerelős szívásaiban pedig mindíg eltanácsol mindenkit attól, hogy utána csinálják. Arról már nem tehet, hogy a rajongók országában él, ahol Isaura felszabadítására gyűjtöttek és Zámbó Imre király lehetett még sokáig azután is, hogy véletlenül agyonlőtte magát. 

 

 

Előzmény: kerékpár (65932)
mica-r Creative Commons License 2024.04.27 0 0 65936

Ha már E38, akkor keresnék 750-hez benzintankot. Kinél lehet bontott?

Előzmény: fearfactoryüberalles (65935)
fearfactoryüberalles Creative Commons License 2024.04.27 0 1 65935

Engem is beszippantott a rég(ebb)i autók világa, csak nekem csömöröm lett a hisztis, ronda és drága újaktól. Van és lesz is viszonylag új vasam, mivel a melóhoz kell. De mióta találtam az E38-asaimhoz gurut, inkább azokkal járok ha tehetem és költök rájuk rendesen. Nem racionális, de beleillenek az autófelhasználási szokásaimba, család is értékeli őket, szépek, kényelmesek, most már ritkák és odafigyelve rájuk meglepően strapabíróak(35 éve tervezve, más idők jártak). Hobbinak sem utolsók.

 

Zsóti életében is tulajdonképpen tökfelesleges autót tartani 1, max. 2 közlekedőedényen kívül. Inkább halmozza a roncsokat, hiszen nem életbevágó, ha mind egy kalap szar vagy rossz választás volt. A tákolással nem lenne baj, ha nem az egyedüli, üdvös útnak tartaná. Haverok lejmolása csak hab a tortán.

 

Én amikor belevágtam a hobbiautózásba, eldöntöttem: csak úgy érdemes, ha a kocsi tud megközelítőleg új(szerű) állapotnak megfelelő használati élményt adni. Ha ezt meg tudom fizetni/oldani, oké, ha nem, az csak kínlódás. A 2000-es évekig gyártott komolyabb kocsik ma is megállják a helyüket, persze ez típusfüggő is.

Előzmény: malenykij polgar (65933)
Bmrenault Creative Commons License 2024.04.27 0 2 65934

"Teljes meggyözödéssel vesz alsópolcos szar autókat és motorokat és megpróbálja elhitetni a rajongóival, hogy kincset talált, mindenki hülye, ez az évtized oldtimere, csak egy kis ezmegaz kell hozzá, és lehet menni vele háromezer kilométert is."

 

Aztán felül szopórollerra.

10 évig szopott a mercivel is..

Előzmény: malenykij polgar (65933)
malenykij polgar Creative Commons License 2024.04.27 0 7 65933

Az a helyzet, hogy a munkássága - vagy inkább nevezzük tartós netes jelenlétnek - miatt ö lett a régiautóügyi hajjakend. Csüngenek az ajkán, ha bármi tartalmat megoszt, ömlik a rajongás meg az elismerés. 

Lehet, hogy van egy villamosmérnöki diplomája, de gyakorlatilag minden közölt tartalmában szembemegy a mérnöki hozzáállással. 

Komoly komplexusai lehetnek, a világlátás nála maximum nyelvtudáshoz vezetett, de maradt benne egy igazi proli tempó. Zsigerböl utálja, vagy csak irigyli azokat, akik megfelelö anyagi háttérrel

oldtimereznek és nem a garázsukban töltik a fél életüket értelmetlen és szakszerütlen kalapálással.
Szerinte pénzböl bárki tud oldtimert venni, fenntartani, javítani, na de úgy lesz jó és hösies, ahogy én csinálom. Aztán nézzük meg, hogy mire megy ezzel: a Cagiva tankjának taknyolása az egyik legszebb új példa. Hónapokig bohóckodik vele, mindenféle gányolások dokumentálása, végül ugyanolyan szar, mint volt, de legalább ölt bele pénzt, idöt meg energiát.

A lila köd meg akkor ereszkedik le nála, amikor kritizálják. Ami viszont természetes velejárója annak, ha régóta és sok tartalmat szolgáltatsz. Háborog, kitilt (néha saját magát is), beszól.

Szinte minden posztjában megírta, hogy mibe kerül(ne) valamit megvenni, korrektül megcsinálni, de aztán mindig az lesz a korrekt és célravezetö megoldás, amire neki az adott helyzetben anyagilag futja. 

Már amikor futja, mert azt is leírja, mikor kér kölcsön a családtól, meg barátoktól*. Hetekkel, hónapokkal késöbb pedig háborog, hogy ne turkáljanak a zsebében.
Teljes meggyözödéssel vesz alsópolcos szar autókat és motorokat és megpróbálja elhitetni a rajongóival, hogy kincset talált, mindenki hülye, ez az évtized oldtimere, csak egy kis ezmegaz kell hozzá, és lehet menni vele háromezer kilométert is.

Aztán savazza azokat, akik a hozzákerült autóban, motorban kendácsoltak, hogy aztán Rontó Pálként ugyanolyan, vagy még primitívebb taknyolást hajtson végre és ezt büszkén feltegye a netre. Az egyetlen mentség erre, hogy ebböl él.

Soha nem vennék töle egy rozsdás szöget sem, ajándékba sem kéne, mert fennáll a veszély, hogy azt is elbaxta. Egy hisztis Mekk Elek, aki sajnos etalon lett a saját pocsolyájában.

 

*Rémálmaiban se jöjjön elö, hogy bekerüljek a "baráti" körébe. Valahogy mindig segít rajta valaki, olcsón, ingyen, alkatrész, munka, bármi. Olyanra nem nagyon emlékszem, hogy megírta volna, mikor segített a barátainak hasonló szereléssel, alkatrésszel, többnapos szopással, de ez nyilván nem is lehetséges, mert ö az Elfoglalt Autós Újságíró.

 

 

Előzmény: bollinger (65929)
kerékpár Creative Commons License 2024.04.26 0 5 65932

Nekem alapvetően a hitelességével van problémám, illetve amire azt használja.

 

Amit tőle tudunk róla: Külföldön (többek között Japánban) nőtt fel, világlátott, angolul mindenkinél jobban tud, mérnöki végzettségű és hatalmas tapasztalatú veterános.

 

Ezek alapján az általad említett magyar valóságban élőknek hitelesen mutathatná meg, hogy "hogy is kell ezt csinálni"

 

Ehelyett a következőt látom a videóiban:

- Egy hokedlin szerel arra alkalmatlan szerszámokkal, eközben tönkretesz dolgokat, ami nem megy tönkre, az gyakran beleragasztva/hasonlóval helyettesítve (barkács megoldások) kerül a helyére.

- A veterán járműveivel úgy tesz meg nagy távolságokat, hogy azok üzembiztonsága/többi közlekedőre való veszélytelensége kérdéses

- Erősen túltolt/modoros akcentussal mondja kedvenc kifejezéseit (Pontiac, Carburetor cleaner) és amit még feldobnak neki

 

Elhiszem, hogy törpe kisebbséghez tartozom azzal az igényemmel, hogy szórakoztatás közben valamit tanuljon is a néző, de ezért én:

- Úgy szerkeszteném a szerelős videóimat, hogy az otthoni körülmények közötti célravezető megoldást mutatom (esetleg ha valaminek először rosszul állok neki és kettétöröm a blokköntvényt, a végére beteszem a nyilvánvalóan "bénázások" szekcióba

- Nem népszerűsítem azt a személyemmel, hogy világítás/fék nélkül közlekedem, nem látok ki a szélvédőn, havas autópályán megyek nyári gumikkal és benzinnel végigfolyatom az olasz főutat (ez is megtörténhet, de ezt nem teszem bele a videómba)

 

Amit látok a szerelős videói kommentszekciójában (nem kizárólagos, de többségi reakció): De jó, én is pont ilyen béna szoktam lenni, hajrá Csikós, csak így tovább! Hülye, aki kifogásolja, hogy hajszárító kupakkal helyettesítetted a harmadik fokozat szinkrongyűrűjét, hiszen recsegve így is be lehet rakni a sebességet"

Előzmény: bollinger (65931)
bollinger Creative Commons License 2024.04.26 0 0 65931

Nekem sem igazán tetszett, amikor ipari hulladék járművekkel neki indult Európának, de ha jól tudom mindig hazajött és abban is van némi igazság, hogy ez nem igazán példamutató. De ez a magyar rögvalóság. 

 

Ő ebből él. Most gondolj bele, hogy ha kimenne most egy zsírúj Maseratival Toscanába egy kis autóstúrára (én nem sokára fogok P911-el:))), akkor milyen gyűlölethalmazt kapna...

 

 

 

 

Előzmény: mica-r (65930)
mica-r Creative Commons License 2024.04.25 0 0 65930

A hitelességén vannak lukacskák. 
Engem nem zavar, voltak érdekes irásai de néha maga alatt vágja a fát.

Előzmény: bollinger (65929)
bollinger Creative Commons License 2024.04.25 -3 2 65929

Miért zavar benneteket ez a Csikós? Érezni lehet, hogy volt gyerekszobája, sokkal rosszabbak is vannak nála, valószínűleg nagyobb plénum előtt. Szerintem alapjában véve egy szórakoztató pasas, van amikor erőltetett, de hát ilyen a modern média. Egynek elmegy:)

Előzmény: rfc (65928)
rfc Creative Commons License 2024.04.25 0 11 65928

Csikós mindig azokon a dolgokon húzza fel magát, amiket egy előző Csikós improvizált bele a járműveibe. Az élet örök körforgása.

Előzmény: kerékpár (65922)
murray Creative Commons License 2024.04.25 0 2 65927

A Csikós az angoljában a 30 éve kint élő Húfnágel srácot majmolja. Azt hogy ő "T" nélkül mondja a Pontiacot az ok de ha valaki hunglish nyelvezettel beszél mint a Csík akkor kár erőlködni. Szánalmas amit művel . Amit nem tudsz levetkőzni azt nem kell. A Váyi legalább tudja hogy kell jól akcentussal beszélni.  

Előzmény: kerékpár (65924)
kerékpár Creative Commons License 2024.04.24 0 1 65926

Azt az én nézőpontomból egyértelműen felfelé húzza. Nem vulgáris, nem erősen tájnyelvi (aminek egy tematikus műsorban/magyar nyelv sokféleségét bemutató céllal lenne helye, de it "gyüttem"-ezni nem professzionális), összeszedett, igyekszik a témához ragaszkodni és nem csatlakozik a többiekhez a mindensz@rizmus/önhergelési spirálokban. Mint a "ki az a majdnem félszáz szakmai, tudományos és civil szervezet, akikkel konzultáltak KRESZ-változtatás ügyben" feldobása. Nem tudom, ilyen esetben valaha küldtek-e e-mailt a felelős hatóságnak/szervnek. Ha igen, és nem kaptak választ, jogos a kritika, de ha csak feldobják a levegőbe, az nem egy média "hivatalos" információkérése.

Előzmény: mica-r (65925)
mica-r Creative Commons License 2024.04.24 0 1 65925

Talán csak próbálja felhúzni kicsikét a színvonalat

Előzmény: kerékpár (65924)
kerékpár Creative Commons License 2024.04.24 0 1 65924

Némi késéssel hallgatom a Speedzone podcast-okat (nem YouTube-on nézem, hanem sportolás közben hallgatom, amikor felkerül az Apple Podcast-ra) és most érkeztem ahhoz a részhez, amikor Balázs Viktor behozott (és lejátszatott) egy Pontiac reklámot a '60-as évekből, aztán megbeszélték, hogy mégsem "'phoaniak"-nek ejtik az autómárkát Amerikában, hanem hallhatóan kimondják a "t" betűt :) A Carburator Cleaner kiejtése is szóba került (utalva arra, hogy a nagy, angolban profi Csikós Zsolt azt sem helyesen ejti), de ahhoz nem hoztak hanganyagot.

 

Úgy érzem Balázs Viktor igyekszik helyet csinálni magának az informális céges hierarchia felső szintjén :)

Előzmény: kraptrovics (65886)
murray Creative Commons License 2024.04.24 0 2 65923

Van a Sport1 csatorna ahol van ez a Sportverda című műsor. Van ott ugyebár Tordai István úr akinek a "humora " kb mint egy kéthetes turnus Szibériában. Vagy Afganisztánban. Az még ok hogy humorosnak gondolja magát. De mostanában már "James Bond "-ak is pozicionálta magát, tehát életsítlus, órák, autók, minden.  Valaki szóljon neki nehogy ő maga is elhiggye.. borzalom! 

kerékpár Creative Commons License 2024.04.23 0 10 65922

Csikós Zsoltot a Youtube kommentelői megvédték azon galád nézőktől, akik fel marték emlegetni a legutóbbi Vespa blokk szerelős videót látva, hogy használhatatlan lesz a főtengely, ha kalapáccsal üti, illetve a padlóra ejti. Minden úgy jó, ahogy csinálja (különben sohasem akarta újra használni azt a főtengelyt), a bénázás nagyon menő, mert "mi is így csináljuk otthon és a szakszerűség gáz"

 

Ennek szerintem egy amatőr videóban lehetne helye, de egy magát komolynak/(piac)vezetőnek tartó autós/életstílus csatornán így nem. Esetleg elkerülendő példaként bemutatva.

 

Illetve furcsa, hogy Csík most kifejezetten követendőnek (a veteránozáshoz való hozzáférést növelő tényezőnek) tartja az otthon, kevés/nem megfelelő szerszámmal, szakképzettség nélkül szerelést, máskor viszont azt említi problémaként, hogy a magyar veterán járművek szakszerűtlenül vannak építve/javítva - ez csak szerintem ellentmondás?

fearfactoryüberalles Creative Commons License 2024.04.21 0 0 65921

Szerintem is, én se adnék érte egy fabatkát sem. De ez akkor is elég felületes dolog egy amúgy kedvelhető weblaptól.

Előzmény: theman3 (65919)
bárány Creative Commons License 2024.04.21 0 3 65920

Szerintem is ordít a különbség, hogy dingdong vagy limlom

Előzmény: fearfactoryüberalles (65918)
theman3 Creative Commons License 2024.04.21 0 0 65919

Semmi jelentősége nincsen. 

Netto 12 millió ft. Ennél sokkal jobbak a piacon lévő ismert márkák, és ajánlataik.

Aki ilyet vesz az szerintem palimadár. 

Előzmény: fearfactoryüberalles (65918)
fearfactoryüberalles Creative Commons License 2024.04.20 -1 0 65918

Helló, ezt jobban át kellett volna nézni (már megint):

 

https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2024/04/19/dongfeng-df-6-pickup-autoteszt-dongfeng-df6-teszt-kinai-auto/

 

20 éves tech? Ez a masina a 2014-es kiadású, 2016-ban Mo-n piacra dobott D23-as (D231) kínai klónja, nem a régebbi D40-esé! Direkt mellétesznek egy D40-est az egyik képen, miközben ordít a különbség laikusnak is.

 

A forgalmazó helyében én azért megreklamálnám a cikket, pláne, hogy ez a széria sokkal jobb, (kár, hogy ez csak laprugós hátul) mint a power pick-upok ősapja volt anno. Ehhh.

tcaoe Creative Commons License 2024.04.17 0 0 65917

Az a zöldségesnél korábbi, amúgy nem gond, mert használta a Renault is, meg a Volvo is. Csak az utóbbiaknál a Bosch légfékszelepekben volt. Már a nyolcvanas években azt építették a kecskebőr helyére.

Előzmény: Rumcice (65915)
mica-r Creative Commons License 2024.04.17 0 0 65916

Hú, nem tudom, talán törököktől, mert ott sok kecske van

Előzmény: Rumcice (65915)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!