Ledugóztam a fő vákumcsövet ami a devanderre megy. Hidegen remegett, melegen kevésbé, de aztán elkezdtem ugyanúgy. Megnéztem telefonos programmal az élő adatok és az az érdekes hogy az üzemanyag adatok is majdnem 0%közeli tökéletesek, nincsenek durva kiugró adatok, viszont a fordulat alacsony 690-700körül ugrál. Kezdem feladni.
update. Piros lámpánál állva gondolkozás közben erősebben benyomtam a féket, és a remegés megszűnt, azóta többszöri próbálkozás után is ez történt, visszaengedéskor remegett tovább a motor. tovább. Hétvégen próbálkozásképp elszorítom a devander fő vákumcsövét, és megnézem mi történik akkor.
Átnéztem a gumicsöcsöket, vákumcsöveket. A szekunder pumpa szelepének a vákumcsövének a végére ráfért a csere, azt kicseréltem, többi tökéletes. Disa szelepből beraktam egy másikat próbának. Alapjáraton 16kg/h a beszívott levegő mennyisége. A hiba maradt. remeg.
Meg fogom nézni hétvégen ezeket a gumidugókat. Igen az összes kartergáz cső cserélve lett, de egyébként meglepően tiszták voltak. Nincs olajsár a motorban, nincs kartergáza, “egészséges“ m54 olajfogyasztás megvan, de egy meglepően rendben lévő megkímélt darab. Előadatra még vissza fogok térni, tegnap üzemmelegen azt hiszem 51c volt a beszívott levegő.
minden rosszindulat nelkul, de ennyi erovel (penzzel) mar az egesz motort kicserelhetted volna. ezt az auto mar tul bonyi ahhoz, hogy betippeld mi a hiba, aztan megjavuljon tole. rendesen diagolni kellene, az nem csak hibakod olvasas. elo adatot kell nezni es ertelmezni. misfire akkor szokott lenni, ha felszivja az olajat a kartergazszuron keresztul (ugye az osszes csovet is cserelted, nem csak a szelepet?) vagy ha falsot sziv. van pl a szivosor hatan harom kis csocs, amik le vannak dugozva es ennyi idos korara az osszes dugo jo esetben csak szanaszet van repedve, de leginkabb mar meg sincsenek. igaz ugyanez a letezo osszes tomitesre. persze lehet akar a gyujtotrafo, amire te is gondoltal, csak az ugye eleg eselytelen, hogy az osszes hengerben egyszerre megy szarra a trafo. ezert nem ertem az ilyen random alkatreszcsereket. az is erositi bennem a flas levegos gyanut, hogy megallasnal jon elo. menet kozben nyomod, mint suket a csengot, akkor nem szamit, hogy a rengeteg mert levego mellett besziv egy kicsit mashol is. viszont megallasnal szinte teljesen zarva van a pillangoszelep, amellett mar igencsak bezavarhat, ha besziv egy kis levegot mas iranybol. ez mondjuk elo adatbol pont jol lathato lenne. a forumokon a tuti tippeket meg kezeled fenntartassal, mert a kartergazszuron kivul nemigen van ennek a motornak olyan tipikus hibaja, ami mindenkinel elofordul.
Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni egy E46 320i M54B22 problémával, hátha itt sikerrel járok. Megosztom veletek az eddigi javítgatási történetét a kocsinak. 2022.05.10-én került hozzám az autó, akkor annyi hibával vettem, hogy lassan tekert az önindító. Próbálkozás képpen mielőtt leszedtem volna az önindítót kicseréltem az akksit, a probléma megoldódott, 1 hiba pipa. Természetesen vétel után az első mozzanat olaj, szűrők cseréje volt. Következő probléma, valami elkezdett kerregni a motortérben, kicseréltem a Disa szelepet egy olcsó noname szarra, a probléma úgy tűnt, hogy megoldódott. Közben lett cserélve üzemanyagszűrő, szervóolaj, váltóolaj, difiolaj. Következő probléma, egy Csesznekes szerpetines csapatás után valami elkezdett iszonyatosan zörögni a motortérben, vízpumpa széthullott, csere. Jött a következő olajcsere amit egybekötöttem egy olajszint jeladó cserével, mert rossz volt (indítás után világított a sárga olajoskanna), és 6db gyertya cserével. Ezután a szervíz után eltelt pár hét és jön a MAI NAPIG FENNÁLLÓ probléma, ami az, hogyha megállok az autóval melegen, akkor elkezd remegni a motor, kasztni és minden átveszi a remegést, és ha több percig így állok vele akkor bedobja a check enginet, és random hengerekben gyújtáskimaradást ír, vagy az összesben egyszerre. Ezután megint elkezdett zörögni a DISA szelep, kicseréltem egy gyári újra, probléma megoldódott. Olvasgattam a remegős hibáról fórumokon, csoportokon minden féle okosságot, és jó sok pénzért bevásároltam egy szép kis alkatrész listát amit egyben ki akartam cserélni, hogy oldódjon meg a probléma. Kicseréltem 6db trafót, vanost komplett felújítottam, vanos csövet cseréltem, olajszűrő ház tömítést, visszacsapószelepet cseréltem, komplett kartergáz rendszert kicseréltem, kitisztítottam a folytószelepet, alapjárati motort, átnéztem a levegőcsöveket, összeraktam, és a remegés még mindig maradt :) Következő probléma. Jött a tél egyre nehezebben indult a kocsi, volt hogy harmadjára indult csak el. Itt sokáig húztam a fogam, hogy mit cseréljek, mert ilyen hibát tud a légtömegmérő, és az üzemanyag pumpa is csinálni, és mindkét dolog nagyon drága, ezért elsőként az üzemanyag pumpát próbáltam meg relével együtt, és szerencsére bejött, ez volt a hiba, gyönyörűen indul azóta az autó, de a remegés megmaradt. Most ott tartok 2023.01.04-én hogy ma kicseréltem még a lambdaszondákat a katalizátor elött, ami szintén drága dolog de a hiba nem szűnt meg. Az autóban 294ezer kilóméter van, teljesen gyári, nem folyik semmi belőle, jól indul, nem ingadozik az alapjárat, de ha megállok azonnal elkezd remegni az autó, és azért nem kettőstömegűre vagy motortartóbakra gyanakszom, mert amiatt nem dobna check enginet az autó. Járt már valaki így? Köszi előre is.
Van 1 "delivery unit" ~1Bar-os szivattyú a tankban,jellemzően csak 15-20 liter üz.anyag alatt tudni, hogy halott. A nyeregtank kialakítás miatt van benne,15-20 liter felett a két oldalon az üz.anyag "összeér",tünet mentesen működik az "átemelő pumpa" nélkül is.
A bal1 ülés alatt van a "diesel pump" 3.x Bar-os elektromos pumpa.
Mind a két pumpát ugyanazzal a relével kapcsolja a DDE. Ha az ülés alatti halott,akkor "Pre-supply monitoring" hibaüzenet és azt látod, hogy a "fuel pre-supply pressure" csak ~1 Bar vagy annyi se.
E46 320d Hidegen, hidegben, alig tudom elindítani, 3. 4. Próbálkozásra sikerül csak, vagy akkor sem. Ha elindult már nincs baj. Ha csak 50métert megyek vele és le állítom akkor is pöccre indul. Adagoló felújítva. Izzítógyertyák cserélve. Új akksi. Merre tovább??
Köszönöm a választ. Tényleg nincs EGR, de ilyen szelep sincs az enyémen.Disa szelep van,de az a szívósor alatt. Bmw szerelő felvilágosított, hogy itt a Vanos látja el az EGR szerepét.