Keresés

Részletes keresés

Paja57 Creative Commons License 2024.04.11 0 0 35485

Ma megjött ek a csapágyak, a kuplunghoz új csapágyház is jött, gyorsan össze is dobtam. Pikk-Pakk készlettem vele, most a motor része jön, ehhez még nem jött meg a cucc, de gondolom az is itt lesz a héten és végre munkára foghatom.

Előzmény: ali kis (35481)
megint csa Róza Creative Commons License 2024.04.11 0 0 35484

Bocs, hogy ide írok, de nem találtam elektromos fórumot.

Tavaly vettem egy 1.5 kW-os elektromos kapát, de nagyon nagy a fordulatszáma. Lehet lassítani? Egyszer sem használtam csak próbáltam. Nyolcvan éves vagyok, nekem nem megy ez a tempó. Láttam más kapákat reklámozni, amelyek 350 -es fordulatszámon dolgoznak, az lenne a jó. Ezt a kapát kerek 50.000 Ft-ért vettem az eMAG-tól. Valamilyen megoldás jó lenne, mert kell a kapa. Vagy lehetne csökkenteni a fordulatszámot, vagy elcserélném alacsonyabb fordulatszámúra.

Mit tanácsoltok?  Ha van ötlet, előre is köszönöm.

triplaharom Creative Commons License 2024.04.10 0 0 35483

Engöm érdekölhetne, ha kitalálod az árát.

Miért adod el, ha röndbe van ?

Merre található ?

Előzmény: ppocok1981 (35482)
ppocok1981 Creative Commons License 2024.04.10 0 0 35482

Szép estét.

Volna nekem egy teljesen fel újitott honda gcv 160 as dragon 55 ös rotációs kapám minek a motorja és a hajtómű háza is teljes felújításoneset át 2 éve azóta csak áll egy hejben használva nem volt és még egy plusz hajtás ház amit most holnap lesz egy hete hogy fel let újítva. új olaj, új csapácsak alól felúl, új nagy kuplung alsó felső,új szimeringek. ezek be árazásában kérnék segítséget és ha valakit érdekelne eladók volnának.

ali kis Creative Commons License 2024.04.09 0 0 35481

Gratulálok! Szinte új géped lesz. Sok sikert hozzá.

Szerintem túl piszkos lett és a por ártott neki.

Előzmény: Paja57 (35480)
Paja57 Creative Commons License 2024.04.09 0 0 35480

Megrendeltem ma mindent, hozzá. Ha már lúd, legyen kövér, mindent kicserélek biztos ami biztos alapon. Ha már szétugrott a jószág, essen át egy teljes felújításon. Persze egy webshopban sem volt minden, több helyről kellett megrendelnem a dolgokat, de sikerült. Remélem hamar megjön és akkor nekieshetek a gépnek. Végül is jó régen nem volt hozzányúlva, még 2005 őszén vettem, azóta teszi a dolgát, csak egyszer bontották meg a hajtóműházat mert a csigatengely megadta magát. A második belenyúlás, most történik. Szerintem teljesen elfogadható a közel húsz év múltját tekintve. :)

Előzmény: ali kis (35460)
triplaharom Creative Commons License 2024.04.09 0 0 35479

Örülök, ha röndbe jött.

Azért ne feledd, hogy a melegödéssel kapcsolatos volt a probléma eredetileg.

Előzmény: Tamás Bátori (35477)
triplaharom Creative Commons License 2024.04.09 0 0 35478

A "barkácsoljunk kistraktort" fórumon, Kavicsost kérdözd. Van ott másnak is, ha jól tudom.

Előzmény: Gergo 89 (35476)
Tamás Bátori Creative Commons License 2024.04.09 0 0 35477

Talán megvan a probléma a gyújtó tekercs messze volt a lendkeréktől! 0,3 mm-re beállítottam és úgy néz ki jó lesz! Utánfutóval mentem vele kb. 20 percet és közben fékezgettem hogy dolgozzon szerintem bemelegedett kellően! Viszont a regulátor álló helyzetben folyamatosan szabályozgat de ha megyek vele akkor szépen dolgozik terhelésre reagál. Meleg indításnál nem kell neki szívató eddig csak úgy indult ha indult. Remélem így marad 😀

Előzmény: triplaharom (35475)
Gergo 89 Creative Commons License 2024.04.09 0 0 35476

Sziasztok,

Van egy Heba mb2 gépem ami egy iskolai bemutató darab volt, tehát nem volt sosem túl erőltetve. Pár évig tökéletesen müködött. Tavaly úgy tettem el télire hogy első pár rántásra indul, de idén már azt csinálja hogy egyáltalán nem akar elindulni. Üzemanyagot kap, berántva pár másodpercig megy aztán leáll utána se kép se hang. Hidegindítóval is próbálkoztam de az sem segitett. Van még olyan mester aki ezekkel a gépekkel foglalkozik? Láttam alkatrész az lehetetlen beszerezni. Bármilyen megoldás segíthet.

 

Köszi 

triplaharom Creative Commons License 2024.04.09 0 0 35475

Tudom én azt ...

Előzmény: Tamás Bátori (35473)
Tamás Bátori Creative Commons License 2024.04.08 0 0 35474

Gyújtó tekercsre gondoltam bocsi

Előzmény: Tamás Bátori (35473)
Tamás Bátori Creative Commons License 2024.04.08 0 0 35473

Valamit kezdeni kell vele mert így nem az igazi! Gyújtó trafó csere után megnézzük hogyan működik 

Előzmény: triplaharom (35472)
triplaharom Creative Commons License 2024.04.08 0 0 35472

Ezök a finom variációk már csak akkor kerülnek képbe, amikor mindön ki van próbálva és elvileg jó is.

De kiderül hogy mégsem tökéletös valami. Ekkor jönnek azok az alkatrészök próbára, amik még működnek ideális körülményök között, de ott vannak a határon. Soxor több ilyen is van egy rendszerben, egymást követően buknak ki.

Előzmény: Tamás Bátori (35471)
Tamás Bátori Creative Commons License 2024.04.08 0 0 35471

Megpróbalom a tekercs cserét aztán kiderül! Köszönöm az információt 

Előzmény: triplaharom (35470)
triplaharom Creative Commons License 2024.04.07 0 0 35470

Volt már dolgom más motorokkal régebben, találkoztam néhány hibával. Egy alacsonyabb hőértékű gyertya "túlmelegödhet" kicsit ugyan azon a hőfokon és jobban tisztul.

Meleg motornál leállítás után, mindig túlmelegszenek az addig hűtött alkatrészök, mivel mögszűnik a hűtőlevegő áramlása, viszont a belső hő az sugárzik tovább 1 ideig. Amennyiben hajszálrepedés van a tekercs zománchuzal szigetölésén, ilyenkor át is húzhat ott. Amikor visszahül a kritikus hőfok alá, akkor ismét jónak tűnik.

Előzmény: triplaharom (35465)
Tamás Bátori Creative Commons License 2024.04.07 0 0 35469

Gyertyakép ahogy írtam jónak tűnik és a hidegindítás után dolgozik szépen csak a üzemmeleg indítás nehézkes vagy nem indul vagy ha indul dadogva aztán vagy nehezen normálisan kezd járni vagy leáll! Ha hűl akkor indul normálisan.

Előzmény: L_áma (35468)
L_áma Creative Commons License 2024.04.07 0 0 35468

Jó a kérdés. A gyujtótekercsről semmit. Szerintem tripla két külön mondatnak szánta.

Ha egy motor többlet üzemanyag miatt /vagy olajevés/ mocskolja a gyertyát, azt időlegesen lehet orvosolni egy melegebb gyertyával /könnyebben tisztul/, de az alap problémát nem oldja meg.

 

A gyujtótekercs hibáját pedíg cserével lehet megbízhatóan kiszűrni. Ha egy tekercs zárlatos, az felmelegedés után üzemben is hibázik, nem csak az indítást nehezíti.

Előzmény: Tamás Bátori (35467)
Tamás Bátori Creative Commons License 2024.04.07 0 0 35467

Gyújtó tekercsre én is gondoltam de a kisebb hőértékű gyertyával mit fogok megtudni a gyújtó tekercsről? Bocsi lehet érdekes kérdés de nem vagyok szerelő :)

Előzmény: triplaharom (35465)
Tamás Bátori Creative Commons License 2024.04.07 0 0 35466

Értem! Sajnos nem tudom a videót feltölteni hogy milyen amikor melegen beindul. 

Előzmény: L_áma (35464)
triplaharom Creative Commons License 2024.04.07 0 0 35465

Próbáld más, kisebb hőértékű gyertyával, lehet hogy gyújtó tekercs baj van ott, menetzárlat.

 

Előzmény: Tamás Bátori (35463)
L_áma Creative Commons License 2024.04.07 0 0 35464

A jelenség utalhat többlet üzemanyagra.... is. Ezért kérdeztem. 

Előzmény: Tamás Bátori (35463)
Tamás Bátori Creative Commons License 2024.04.07 0 0 35463

Légszűrő az tiszta nélküle sem indul és a gyertyakép is jónak tűnik 

Előzmény: L_áma (35462)
L_áma Creative Commons License 2024.04.07 0 0 35462

Hidegen elindulás, 10-20 perc munka után kellene nézni egy gyertyaképet.

 

Fapadosabb megoldás: próba lészsűrő nélkül...... 

Előzmény: Tamás Bátori (35461)
Tamás Bátori Creative Commons License 2024.04.07 0 0 35461

Sziasztok! Lenne egy honda gcv160 kapagépem ami hidegen indul viszont ha bemelegszik és leállítom nehezen indul nem pörög rendesen! Gyertya csere, karburátor tisztítás és szelephézag álítás történt eddig de nem javult melegen a probléma megmaradt! Hidegen indítva bármeddig dolgozgatok vele csak ha leállítom utánna van gond! 

ali kis Creative Commons License 2024.04.06 0 0 35460

Oké! Ha gondod akad, inkább szólj...

Előzmény: Paja57 (35459)
Paja57 Creative Commons License 2024.04.06 0 0 35459

Köszi a segítséget. Akkor megnyugodtam, hogy ebbe nem kell rugó. Jövőhéten megrendelem a cuccokat hozzá és majd jelentkezem, hogy milyen lett. :)

 

Előzmény: ali kis (35458)
ali kis Creative Commons License 2024.04.06 0 0 35458

Köszi a fotókat.

Ahogyan azt a Studod1 fórumtárs megírta, ez fordított kuplungos. Az összeragadás legfőbb oka a tisztaság hiánya. Nem csoda, hogy a csapágy is tönkrement. A csigatengely felső csapágya is jól be van takarva. Reméljük a takarítás után nem fog sercegő hangot adni, amit kézzel forgatva is meg fogsz hallani. Ha recseg ropog akkor cserélni kell. A kuplung mindkét felét (a ferrodolokat) nagyon finom csiszoló vászonnal át kéne "simogatni" finoman.

A lényeg hogy ide nem kell a rugó, mivel a kuplung villát a külső kuplung karon lévő rugó visszahozza és az alsó kuplungnak is magától le kell jönnie.

Előzmény: Paja57 (35455)
studiod1 Creative Commons License 2024.04.06 0 0 35457

A legelső fotórol (kuplungkar helyzete) látszik ez fordított kuplungos

Előzmény: Paja57 (35455)
studiod1 Creative Commons License 2024.04.06 0 0 35456

Itt mindent megtalálsz ezen az oldalon, sőt ez a bolt-szerviz egyéb jelenleg is gyárt rak össze szentkirályi gépeket,sőt kivánságnak megfelelőt. https://www.bszfarmer.hu/letoltesek-53 

Előzmény: Paja57 (35455)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!