Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Ilyés Creative Commons License 2022.12.12 0 0 6116

Valóban biztonságtechnikai, de inkább felhívja a sofőr figyelmét a problémára, nem véd meg aktívan, mint a légzsák. Volt már defektem és nem nehéz észrevenni TPMS nélkül is. 

Előzmény: dodod90 (6115)
dodod90 Creative Commons License 2022.12.12 0 0 6115

Biztonság technikai eszköz a TPMS!

 

Feltehető lenne akkor az a kérdés is hogy évtizedek óta vezetek sosem volt szükségem a légzsákra (ne is legyen) akkor minek?!

Előzmény: Ilyés (6114)
Ilyés Creative Commons License 2022.12.12 0 0 6114

Pontosan. A Mazda szervizben kapható Mazdára programozott cucc. De máshol sem olcsóbb. Erre mondják az okosak, hogy akinek van pénze majomra, tegyen félre a banánra is.

Nem értem, miért van erre a kütyüre szükség, 30 éve vezetek és még nem éreztem szükségét, hogy otthon nézegessem a telefonomon, hogy most 2.5, vagy 2.6 a nyomás a gumikban. Ha egyszer beállítottam, elég volt havonta ellenőrizni, de akkor is legfeljebb 1-2 tizeddel kellett korrigálni. Ha pedig majd lemerül benne az elem néhány év múlva, vihetem a gumishoz cseréltetni.

Előzmény: dodod90 (6113)
dodod90 Creative Commons License 2022.12.11 0 0 6113

Egy garnitúra TPMS 50 nettó!

 

Előzmény: Ilyés (6111)
Ilyés Creative Commons License 2022.12.06 0 0 6112

Közben változott a helyzet, mindenképpen új abroncsot veszek, szóval akkor már berakatok egy szenzort is. Azt tudjátok esetleg, hogy az előző generációs Mazda 3 felnije jó-e az új generációsba? (Netes keresgélés alapján 5 mm-rel közelebb van a féktárcsához a régi hármas felnije: ET50, az új pedig ET45)

Ilyés Creative Commons License 2022.12.05 0 0 6111

Sziasztok, új Mazda 3 / CX 30 esetén mi van, ha nincs a kerékben nyomásellenőrző szenzor? Tenném fel a téli kereket, abban nincs, most akkor vihetem a gumishoz beszereltetni? Magamnak szoktam kereket cserélni, nem szeretek a gumisnál sorba állni. Ha csak annyi történik, hogy világít egy sárga lámpa a műszerfalon, lehet, hogy inkább azt választom...

Ilyés Creative Commons License 2022.11.28 0 0 6110

Hát akkor engem jól beetettek a szervizben... 

Előzmény: Proxima76 (6109)
Proxima76 Creative Commons License 2022.11.27 0 0 6109

No, kicseréltem itthon, mindenféle áthidalás nélkül VARTA Blue Dynamic 65Ah 650A right+  akkura. Minden akkus azt mondta hogy ez jó Mazda 3-ba.

A trip-en és a fogyasztáson kívül semmi nem nullázódott, kedvenc csatornák, beállítások is maradtak. Start/stop is működik. Ablakokat kellett újra le/föl húzni, hogy működjön az automata ablakemelés.

Mentem 5-6 km-t, eltűnt az 1 hete már állandó hibaüzenet is.

Proxima76 Creative Commons License 2022.11.08 0 0 6108

Jó kis töltő.

Csak az a baj, hogy vetekszik az ára egy új akksi árával. Lehet hogy meghosszabbítja az akksi élettartamát egy évvel, és az akksicserét így se kerülöm el. Inkább veszek új akkut, az meg már kitart addig, míg lecserélem az autót.

Viszont aki hetekre, hónapokra lerakja a kocsit, annak tényleg must have!

Előzmény: qtc (6107)
qtc Creative Commons License 2022.11.07 0 0 6107

Egyébként jó ötlet az időszakonkénti töltés.

 

Én egy CTEK MXS-5 típusú akkutöltőt használok. Az EFB akkukhoz, ami a Te autódban is van, a normál állásra kell kapcsolni.

 

A töltésnek az a lényege, hogy először tesztel, majd 5A állandó árammal tölti az akkut addig, míg el nem éri a cellánkénti 2.4V feszültséget.

Ezután feszültséggenerátoros üzemmódba kapcsol és 2.4V-on tölti az akkut, míg a töltőára le nem csökken egy bizonyos szintre.

Ez utóbbi ciklus alatt a szulfátréteg átalakul és regenerálódik az akku. Ezt az autó normál használata mellett nem hajtja végre az autó töltőrendszere.

 

Miután a töltőáram elérte a beállított szintet a töltő beáll a cellánkénti 2.4V alatti értékre és csepptöltés üzemállapotba kerül.

Ezt akár hónapokig is hagyhatod az akkun, a töltő figyeli az állapotot és ha kell megismétli a töltési vagy szulfátlanítási ciklust.

 

Én kb havonta kéthavonta alkalmazom és nincs gond az akkukkal.

 

ha hosszabb ideig áll az autó  vagy csak rövid utakat teszel meg vele, akkor célszerű beszerezni egy ilyen töltőt és alkalmanként kezelni vele az akkut.

 

itt a user's guide magyarul:

https://www.auto-motor-akkumulator.hu/shop_ordered/81202/pic/ctek-test-and-charge-hasznalati-utmutato.pdf

 

 

Előzmény: Proxima76 (6101)
Proxima76 Creative Commons License 2022.11.07 0 0 6106

Igazad van:

 

ezek is ilyenek:

https://www.yuasabattery.hu/ybx7005-627

 

https://www.varta-automotive.com/en-nz/products/varta-silver-dynamic/q-85115d23l

 

A pár hsz-sal ezelőtt idézett Varta akksi nem ilyen specifikációjú, kíváncsi lennék, hogy mi az, ami miatt ne felelne meg.

 

Előzmény: lineup (6105)
lineup Creative Commons License 2022.11.07 0 0 6105

A kezikonyvben szerepel a Q85:

 

Akkumulator:

 

Besorolás

MZR 1.6, SKYACTIV-G 1.5, SKYACTIV-G 2.0, SKYAC- TIV-G 2.5

Specifikáció:

Q-85*1

12 V–55 Ah/20 HR*2, 12 V–60 Ah/20 HR*2 vagy 12 V–65 Ah/20 HR*2

  1. *1  A Q-85, S-95 vagy T-110 az i-stop rendszerhez (STOP-START) / i-ELOOP rendszerhez készült. Csak a Q-85, az S-95 vagy a T-110 használata biztosítja az i-stop rendszer (STOP-START) / i-ELOOP rendszer megfelelő működését. A részletek tekintetében konzultáljon egy szakműhellyel. Javasoljuk, hogy forduljon egy hivatalos Mazda márkaszervizhez.

  2. *2  i-stop rendszert / i-ELOOP rendszert nem tartalmazó járművekhez

Előzmény: Proxima76 (6104)
Proxima76 Creative Commons License 2022.11.07 0 0 6104

Én is ezzel a Vartával szemezek, ázsia szabvány, méretben is specben megfelelője a Rocket Q85-nek.

Egyébként a Q85 szerintem a Rocket típusa, nem egy specifikáció. De lehet, tévedek.

Mindenesetre én csak Q85L-t találtam, jelentsen bármit is az az "L" a végén.

 

Előzmény: lineup (6103)
lineup Creative Commons License 2022.11.07 0 0 6103

A Q85 specifikacio csak a Rocket markaju aksiknal szerepel, Varta EFB 12V 65AH/650A-re is cserelheto ?

 

 

Előzmény: Proxima76 (6101)
Ilyés Creative Commons License 2022.11.07 0 0 6102

A régi kocsimmal nem izgultam, ha lemerült télen reggelre az akku, akkor betoltuk a szomszéddal a kocsit, 10 m után márt járt is a motor. De ezeket állítólag már betolni sem szabad...

Proxima76 Creative Commons License 2022.11.06 0 0 6101

Én is így gondolom, nem kell ezt túlmisztifikálni. Simán veszek egy jobbfajta Vartát itt egy helyi akkusnál, aki be is teszi, 40-45k-ból megvan.

Viszont jó hogy qtc kolléga szólt, különben AGM-et vettem volna.

Előzmény: obsitos3 (6100)
obsitos3 Creative Commons License 2022.11.06 0 0 6100

Nem a selejtes akku újrahasznosítására akartalak bíztatni,de egy EFB vagy AGM karakterisztikát tudó töltővel való 24 órás töltés után egy nappal mért üresjárati feszültség beszédes lehet.Ha megöregedet,kapacitása csökkent,esetleg zárlatossá vált az akku,cserélni kell,ez vitathatatlan,viszont mondandóm főleg arra irányult,hogy síma ügy,ha tudsz szervíznél olcsóbb beszerzési forrást,a csere nem rizikós.

Előzmény: Proxima76 (6099)
Proxima76 Creative Commons License 2022.11.06 0 0 6099

Most mentem vele egyhuzamban 500 km-t, ha ez nem tölti fel...

Egyébként nem akarok vele szórakozni, kora alapján is a végét járja az akksi, persze lehet töltögetni, de nem szeretném ha egy hidegebb napon nem tudnék elindulni a munkahelyi parkolóból. Jártam már így régebben az előző autómmal, úgy hogy reggel a garázsban még pöccre indult, és előzőleg is mindig. Este meg a parkolóban már nem bírt elindulni. Mondjuk még nincsenek ilyen hidegek, de közeleg a tél.

Előzmény: obsitos3 (6098)
obsitos3 Creative Commons License 2022.11.06 0 0 6098

Nem próbáltad egyszer rendesen feltölteni?Csodára képes egy tisztességes töltés,jó töltővel.Egyébként nem értem a félelmet az akku cseréjétől,egyrészt lehet egy másik akkuról feszültséggel ellátni a rendszert a csere idejére,másrészt úgy emlékszem,hogy vagy a tolató kamera berakása után,vagy az AA-val kapcsolatban,az USB modul cseréjekor, vagy a vele kapcsolatos CMU szoftverfrissítés kapcsán le kellett venni a sarut,egy percre csak,de ennyi az akku cseréje is,ha van odakészítve megfelelő.Semmit nem kellett újra konfigurálni.

Előzmény: Proxima76 (6097)
Proxima76 Creative Commons License 2022.11.06 0 0 6097

Köszi, na ez érdemi infó volt.

Mivel kizárólag márkaszervizbe hordom, próbálkoztam. Közel 100e. Egy ólom-sav akkumulátorért kicsit kiverte a biztosítékot. Azért ez "csak" egy akksi, és a Mazda 3 nem AMG, hanem egy átlagautó. Ekkor kezdtem utánaolvasni, és láttam hogy 40-50e Ft egy megfelelő specifikációjú EFB/AGM akksi.

A manualt nem lapoztam fel, de most látom hogy a gyárilag ajánlott akksi Rocket Q85. Ez EFB, de gyárilag ugye "csak" ólom-savas van benne.

Nos ez 37 ezer Ft. Ennek fényébben a 100 ezres ajánlat még arcpirítóbb egy 20 perces akksicseréért.

Még egy kört futok, azzal, hogy mi van ha én viszem az akksit.

De végsősoron nem agysebészet az újrakonfig, ha otthon cserélem. És az akkus meg kicserélné az akksi árában úgy, hogy nem veszti el a konfigot. Mondta hogy nyugi, nem az első Mazda akksicseréje.

 

Egyelőre indul rendesen, 12,4V a nyugalmi fesz, 1 nap állás után, ami kevés az iStopnak, de még nem fogok vele ottmaradni sehol. Persze cserélem, de nem azonnali a probléma.

Előzmény: qtc (6096)
qtc Creative Commons License 2022.11.06 0 0 6096

illetve a specifikációk szekcióban, ha ez segít:

 

https://owners-manual.mazda.com/gen/en/mazda3/mazda3_8fj4ee16e/contents/10020100.html

 

Előzmény: qtc (6095)
qtc Creative Commons License 2022.11.05 0 0 6095

tehát EFB akkura van szükséged.

 

A user's manual-ban találsz további infót:

 

https://owners-manual.mazda.com/gen/en/mazda3/mazda3_8fj4ee16e/contents/07030100.html

 

Javaslom, hogy kérj ajánlatot a cserére márkaszerviztől is.

 

 

Előzmény: Proxima76 (6094)
Proxima76 Creative Commons License 2022.11.05 0 0 6094

Sima nyitott ólom-savas van benne gyárilag.

Előzmény: qtc (6093)
qtc Creative Commons License 2022.11.04 0 0 6093

Ha EFB akku van az autóban, akkor arra cseréld, ne AGM-re.

Az AGM akku más töltési karakterisztika szerint töltődik.

 

 

Előzmény: Proxima76 (6090)
Proxima76 Creative Commons License 2022.11.04 0 0 6092

Köszi az infót.

Előzmény: Ilyés (6091)
Ilyés Creative Commons License 2022.11.04 0 0 6091

Én is féltem a generátortól, de bemérés után kiderült, hogy kiválóan működik. Az előző (német) autóm ilyen korában már túl volt egy generátorcserén is egy indítómotor-cserén is... Hogy másról ne is beszéljek, mert rémlik valami chechk engine lámpa is. Ez teljesen hibátlan még mindig, pedig Mexikóban rakták össze.

Előzmény: Proxima76 (6086)
Proxima76 Creative Commons License 2022.11.04 0 0 6090

Hű, ez nem semmi, lehet hogy inkább az akkussal berakatom :-)

Amúgy én is azt néztem, hogy 40+-ért EFB, 50+ ért meg csúcs AGM akksik vannak, miközben gyárilag sima ólom savassal van szerelve, és kétszeres áron mérik.

Előzmény: Ilyés (6088)
Ilyés Creative Commons License 2022.11.04 0 0 6089

Még az is számít, hogy mikor zárod le a mtorháztetőt, ott is van egy szenzor, ami befolyásolja a start-stop rendszert.

Előzmény: Ilyés (6088)
Ilyés Creative Commons License 2022.11.04 0 0 6088

40 ezerért kapsz már jó akkut, ha rákeresel a neten. A legfontosabb, hogy start-stop-os legyen.

 

A kocsi újratanítása egy apacs varázsló szertartására emlékeztet, annyi mindent kell csinálni, egyszer hosszan nyomod az X gombot, utána vársz 10 másodpercet, de nem többet, mint 1 percet, akkor megnyomsz egy másik gombot stb. Nekem második próbálkozásra sikerült. Az akkus azt mondta, hogy +2 ezer forintért berakja úgy, hogy közben párhuzamosan ráköt egy tartalék akkut, és akkor nem kell újratanítani. De akkor már napok óta fel voltam készülve a szertartásra, szóval...

 

https://www.youtube.com/watch?v=0Uy2kM8Vpys

 

Előzmény: Proxima76 (6085)
Proxima76 Creative Commons License 2022.11.03 0 0 6087

Ez  természetes, viszont ha vannak ilyen hosszú leállásaid, te is készülhetsz lassan.

Előzmény: obsitos3 (6080)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!