Valóban biztonságtechnikai, de inkább felhívja a sofőr figyelmét a problémára, nem véd meg aktívan, mint a légzsák. Volt már defektem és nem nehéz észrevenni TPMS nélkül is.
Pontosan. A Mazda szervizben kapható Mazdára programozott cucc. De máshol sem olcsóbb. Erre mondják az okosak, hogy akinek van pénze majomra, tegyen félre a banánra is.
Nem értem, miért van erre a kütyüre szükség, 30 éve vezetek és még nem éreztem szükségét, hogy otthon nézegessem a telefonomon, hogy most 2.5, vagy 2.6 a nyomás a gumikban. Ha egyszer beállítottam, elég volt havonta ellenőrizni, de akkor is legfeljebb 1-2 tizeddel kellett korrigálni. Ha pedig majd lemerül benne az elem néhány év múlva, vihetem a gumishoz cseréltetni.
Közben változott a helyzet, mindenképpen új abroncsot veszek, szóval akkor már berakatok egy szenzort is. Azt tudjátok esetleg, hogy az előző generációs Mazda 3 felnije jó-e az új generációsba? (Netes keresgélés alapján 5 mm-rel közelebb van a féktárcsához a régi hármas felnije: ET50, az új pedig ET45)
Sziasztok, új Mazda 3 / CX 30 esetén mi van, ha nincs a kerékben nyomásellenőrző szenzor? Tenném fel a téli kereket, abban nincs, most akkor vihetem a gumishoz beszereltetni? Magamnak szoktam kereket cserélni, nem szeretek a gumisnál sorba állni. Ha csak annyi történik, hogy világít egy sárga lámpa a műszerfalon, lehet, hogy inkább azt választom...
No, kicseréltem itthon, mindenféle áthidalás nélkül VARTABlue Dynamic 65Ah 650A right+ akkura. Minden akkus azt mondta hogy ez jó Mazda 3-ba.
A trip-en és a fogyasztáson kívül semmi nem nullázódott, kedvenc csatornák, beállítások is maradtak. Start/stop is működik. Ablakokat kellett újra le/föl húzni, hogy működjön az automata ablakemelés.
Mentem 5-6 km-t, eltűnt az 1 hete már állandó hibaüzenet is.
Csak az a baj, hogy vetekszik az ára egy új akksi árával. Lehet hogy meghosszabbítja az akksi élettartamát egy évvel, és az akksicserét így se kerülöm el. Inkább veszek új akkut, az meg már kitart addig, míg lecserélem az autót.
Viszont aki hetekre, hónapokra lerakja a kocsit, annak tényleg must have!
Én egy CTEK MXS-5 típusú akkutöltőt használok. Az EFB akkukhoz, ami a Te autódban is van, a normál állásra kell kapcsolni.
A töltésnek az a lényege, hogy először tesztel, majd 5A állandó árammal tölti az akkut addig, míg el nem éri a cellánkénti 2.4V feszültséget.
Ezután feszültséggenerátoros üzemmódba kapcsol és 2.4V-on tölti az akkut, míg a töltőára le nem csökken egy bizonyos szintre.
Ez utóbbi ciklus alatt a szulfátréteg átalakul és regenerálódik az akku. Ezt az autó normál használata mellett nem hajtja végre az autó töltőrendszere.
Miután a töltőáram elérte a beállított szintet a töltő beáll a cellánkénti 2.4V alatti értékre és csepptöltés üzemállapotba kerül.
Ezt akár hónapokig is hagyhatod az akkun, a töltő figyeli az állapotot és ha kell megismétli a töltési vagy szulfátlanítási ciklust.
Én kb havonta kéthavonta alkalmazom és nincs gond az akkukkal.
ha hosszabb ideig áll az autó vagy csak rövid utakat teszel meg vele, akkor célszerű beszerezni egy ilyen töltőt és alkalmanként kezelni vele az akkut.
*1 A Q-85, S-95 vagy T-110 az i-stop rendszerhez (STOP-START) / i-ELOOP rendszerhez készült. Csak a Q-85, az S-95 vagy a T-110 használata biztosítja az i-stop rendszer (STOP-START) / i-ELOOP rendszer megfelelő működését. A részletek tekintetében konzultáljon egy szakműhellyel. Javasoljuk, hogy forduljon egy hivatalos Mazda márkaszervizhez.
*2 i-stop rendszert / i-ELOOP rendszert nem tartalmazó járművekhez
A régi kocsimmal nem izgultam, ha lemerült télen reggelre az akku, akkor betoltuk a szomszéddal a kocsit, 10 m után márt járt is a motor. De ezeket állítólag már betolni sem szabad...
Nem a selejtes akku újrahasznosítására akartalak bíztatni,de egy EFB vagy AGM karakterisztikát tudó töltővel való 24 órás töltés után egy nappal mért üresjárati feszültség beszédes lehet.Ha megöregedet,kapacitása csökkent,esetleg zárlatossá vált az akku,cserélni kell,ez vitathatatlan,viszont mondandóm főleg arra irányult,hogy síma ügy,ha tudsz szervíznél olcsóbb beszerzési forrást,a csere nem rizikós.
Most mentem vele egyhuzamban 500 km-t, ha ez nem tölti fel...
Egyébként nem akarok vele szórakozni, kora alapján is a végét járja az akksi, persze lehet töltögetni, de nem szeretném ha egy hidegebb napon nem tudnék elindulni a munkahelyi parkolóból. Jártam már így régebben az előző autómmal, úgy hogy reggel a garázsban még pöccre indult, és előzőleg is mindig. Este meg a parkolóban már nem bírt elindulni. Mondjuk még nincsenek ilyen hidegek, de közeleg a tél.
Nem próbáltad egyszer rendesen feltölteni?Csodára képes egy tisztességes töltés,jó töltővel.Egyébként nem értem a félelmet az akku cseréjétől,egyrészt lehet egy másik akkuról feszültséggel ellátni a rendszert a csere idejére,másrészt úgy emlékszem,hogy vagy a tolató kamera berakása után,vagy az AA-val kapcsolatban,az USB modul cseréjekor, vagy a vele kapcsolatos CMU szoftverfrissítés kapcsán le kellett venni a sarut,egy percre csak,de ennyi az akku cseréje is,ha van odakészítve megfelelő.Semmit nem kellett újra konfigurálni.
Mivel kizárólag márkaszervizbe hordom, próbálkoztam. Közel 100e. Egy ólom-sav akkumulátorért kicsit kiverte a biztosítékot. Azért ez "csak" egy akksi, és a Mazda 3 nem AMG, hanem egy átlagautó. Ekkor kezdtem utánaolvasni, és láttam hogy 40-50e Ft egy megfelelő specifikációjú EFB/AGM akksi.
A manualt nem lapoztam fel, de most látom hogy a gyárilag ajánlott akksi Rocket Q85. Ez EFB, de gyárilag ugye "csak" ólom-savas van benne.
Nos ez 37 ezer Ft. Ennek fényébben a 100 ezres ajánlat még arcpirítóbb egy 20 perces akksicseréért.
Még egy kört futok, azzal, hogy mi van ha én viszem az akksit.
De végsősoron nem agysebészet az újrakonfig, ha otthon cserélem. És az akkus meg kicserélné az akksi árában úgy, hogy nem veszti el a konfigot. Mondta hogy nyugi, nem az első Mazda akksicseréje.
Egyelőre indul rendesen, 12,4V a nyugalmi fesz, 1 nap állás után, ami kevés az iStopnak, de még nem fogok vele ottmaradni sehol. Persze cserélem, de nem azonnali a probléma.
Én is féltem a generátortól, de bemérés után kiderült, hogy kiválóan működik. Az előző (német) autóm ilyen korában már túl volt egy generátorcserén is egy indítómotor-cserén is... Hogy másról ne is beszéljek, mert rémlik valami chechk engine lámpa is. Ez teljesen hibátlan még mindig, pedig Mexikóban rakták össze.
Hű, ez nem semmi, lehet hogy inkább az akkussal berakatom :-)
Amúgy én is azt néztem, hogy 40+-ért EFB, 50+ ért meg csúcs AGM akksik vannak, miközben gyárilag sima ólom savassal van szerelve, és kétszeres áron mérik.
40 ezerért kapsz már jó akkut, ha rákeresel a neten. A legfontosabb, hogy start-stop-os legyen.
A kocsi újratanítása egy apacs varázsló szertartására emlékeztet, annyi mindent kell csinálni, egyszer hosszan nyomod az X gombot, utána vársz 10 másodpercet, de nem többet, mint 1 percet, akkor megnyomsz egy másik gombot stb. Nekem második próbálkozásra sikerült. Az akkus azt mondta, hogy +2 ezer forintért berakja úgy, hogy közben párhuzamosan ráköt egy tartalék akkut, és akkor nem kell újratanítani. De akkor már napok óta fel voltam készülve a szertartásra, szóval...