Keresés

Részletes keresés

f_k Creative Commons License 2024.05.12 0 1 30721

Minek tulajdonítod a "túlfogyasztást"?

Mai csulósok tömege nőtt?

Légkondi?

 

Rába 2156HM6U ennyire "takarékos"?

Előzmény: trizs77 (30715)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.05.12 0 2 30720

Kérdés: ha a hátsó rész a gépes, akkor az elsőt milyen néven említsük?

Előzmény: D 20 (30719)
D 20 Creative Commons License 2024.05.12 0 1 30719

(Utánfutója a vonócsuklósoknak volt. Tolócsuklósnál hátsó kocsiszekrényként, vagy gépes részként mondá', írá' róla.)

Előzmény: Gordon Zsigmond (30718)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.05.12 0 0 30718

Még az utánfutó részen lévő kijelzők is működnek, ami nagy szó.

Előzmény: bis1one (30716)
D 20 Creative Commons License 2024.05.12 0 1 30717

Fejlődés. Fenntartható fejlődés. Fent...

 

Ez annyira abszurd és szomorú.

Előzmény: trizs77 (30715)
bis1one Creative Commons License 2024.05.12 0 3 30716

KPK-291 elvileg volt kint már próbajáraton az új menetrend előtt, de nyilván ez az áprilisi változás mozdított meg mindent. Április 17-én jelent meg tartósan az utakon.

KXH-595 április 26-án lett beírva először, hogy kint van.

Egyébként én is most e hét elején láttam őket együtt, egyszerre közlekedni. A kijelzőik is működésre vannak bírva.

Előzmény: Gordon Zsigmond (30710)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.12 0 0 30715

Az Ik-280-as helyközi 18-28 literes fogyasztását el kell felejteni.

sőőőt.

Még 10 év és az akkori 20 évesek el se fogják Neked hinni, hogy egy csuklós busz sík vonalon elketyegett 20 literrel vagy 22-24 literrel.

 

Megvádolnk majd Téged, hogy füllentesz, nagyzolsz.

 

Előzmény: D 20 (30714)
D 20 Creative Commons License 2024.05.12 0 0 30714

Az igen... s gondolom az egymillió++ kilométerrel terhelt, tizensok éves motorral esetleg 5-10 literrel többel...

Mint a LAZ-ok fogyasztása 50 éve... 

 

Anno is fogtam a fejem, amikor apámat is nyöszörgették a túlfogyasztás miatt.

Egy hónapra személyzetet cseréltek az AOA-458" Ik' 280 autóval. 

Csodák csodájára a D10-es kocsi nem fogyasztott túl...

 

Rég' volt, igaz se volt...

Előzmény: trizs77 (30713)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.12 0 0 30713

a Volvo 7700A helyközi kivitelben - forgalmi helyzettől és domborzattól függően - 60-80 liter /100 km között fogyaszt.

 

Sík vonalon ritka megálló kiosztással lehet, hogy elmegy 50 literrel is.

Előzmény: D 20 (30709)
Buszos2007 Creative Commons License 2024.05.12 0 1 30712

Pedig dolgozik mind 2. A KPK mostanában 11-est csinál

Előzmény: Gordon Zsigmond (30710)
D 20 Creative Commons License 2024.05.11 0 0 30711

Lehet, hogy nem illeszkednek a fájlok, meg a kódfák a ámítógépes rendszerükben... 🙃

Előzmény: M41 6666 (30707)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.05.11 0 0 30710

Még sosem láttam őket egyszerre kint.

Előzmény: Buszos2007 (30706)
D 20 Creative Commons License 2024.05.11 0 0 30709

Kíváncsi vagyok, vajh ? liter gázolajból csinálnak zötyögést 100km-en ezek a kotványok...

Előzmény: Gordon Zsigmond (30705)
M41 6666 Creative Commons License 2024.05.11 -8 0 30708

Mármint 941 és 943

Előzmény: M41 6666 (30707)
M41 6666 Creative Commons License 2024.05.11 -13 0 30707

Sziasztok. 

Esetleg lehet tudni, mi lett a két RLT Neoplannal? Egyik 2 hete nincs, a másik múlt péntek óta. Nem mintha hiányoznának :) Műszaki gond? Sűrűn rosszak... Sokkal sűrűbben, mint egy Ikarus vagy Volvo. 

Buszos2007 Creative Commons License 2024.05.11 0 0 30706

Már vagy 3 hete. A kxh azóta már le is robbant egyszer

Előzmény: Gordon Zsigmond (30705)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.05.10 0 1 30705

KPK-291 és KXH-595 is forgalomban!

Luf931 Creative Commons License 2024.05.09 0 3 30704

HIV-247 Magyaralmás (szombat 13 óráig van fordája, utána megtalálható.

HZT-962 Mezőszentgyörgy (vagy Lepsény)

HIV-668, GVP-953 Szabadbattyám, Avia kút

HPR-513 Szabadegyháza (vagy Seregélyes)

 

Esetleges kiegészítést elfogadok. :)

Előzmény: Énvagyokaaaaaz (30697)
Daniel's 99 Creative Commons License 2024.05.09 0 1 30703

Buszrentnél AE-HL-252 reform úgy néz ki megadta magát, PEL-913 vissza tért a helyére.

SVW-732  rendszámú Setra is meg jelent a térségben.

D 20 Creative Commons License 2024.05.09 0 0 30702

A fórum keresőminevéje is hagy némi kívánnivalót...

 

Így is csak köszönhetem szépen a LAZas segedelmet. ☺

Előzmény: trizs77 (30701)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.08 0 0 30701

Kerestem több topikon:

 - magyar buszok,

 - Európai buszok,

 - Volán topik,

 - stb.

több fényképet neked a hazai LAZ-697 buszokról.

 

Ugyanis egy olvtárs betett még (ezen felül) vagy 2-3 képet pár éve.

Az egyik biztos a ráncajtós volános változat volt, a másik a 43.számú Állami Építőipari Vállalat fehér rendszámos busza.

 

Mivel rossz, ügyetlen kereső vagyok, nem találtam meg..........................:-((

trizs77 Creative Commons License 2024.05.08 0 0 30700
Előzmény: D 20 (30698)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.08 0 0 30699

Nagyjából stimmel.

 

valószínűleg bírtak volna még többet is (1971-es beszerzés volt) és szerintem nem 4 év után hanem inkább 5-6 év után, 1976-1977-ben.

 

https://www.busworldblog.com/post/helykozi_buszkozlekedes_1960-1975

 

 - 1974-ben 700 új autóbusz,

 - 1975-ben 850 új autóbusz,

 - 1976-ban 870 új autóbusz

érkezett a volánokhoz.

 

Tényleg rossz volt a minőségük.

A pótalkatrész ellátás pedig nem rossz volt hanem semmilyen nem volt.

 

A városi legendák között előkelő helyett foglalnak el azok a mondatok, hogy a szovjet teherautók 100km-n 100 liter benzint fogyasztottak.

 

Ez nem volt igaz.

 

De három típusnál tényleg igaz volt:

 - URAL-375 terepen tényleg 100 litert fogyasztott,

 - ZIL 130V (nyerges) terhelten tényleg 80-100 litert fogyasztott.

 - LAZ -697 autóbusz a móri üzemegységnél mert ott domb illetve hegyvidéken dolgozott valóban 100 litert benzint fogyasztott 100 km-n.

Dunaújvárosban és Nyíregyházán nem , ott eljártak vele 70-80 literrel is mert síkvidék.

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: D 20 (30698)
D 20 Creative Commons License 2024.05.08 0 0 30698

Poén, mert én a nyugdíjas volánosoktól vártam/várom a régi képeket, ők meg tőlem. :)

A zorozos oldal szerint a legtöbb LAZ kb négy év után lett S.

Létezik, hogy ennyire gyatrák voltak a buszok is, meg az alkatrészellátás (...) is(?)

 

 

Előzmény: trizs77 (30695)
Énvagyokaaaaaz Creative Commons License 2024.05.08 0 0 30697

És melyik település(ek)en? 

Előre is köszönöm az infót.

Előzmény: Luf931 (30696)
Luf931 Creative Commons License 2024.05.08 0 0 30696

Van.

Előzmény: Énvagyokaaaaaz (30694)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.08 0 0 30695

Nem.

A dunaújvárosiakról is van valahol kép.

 

Ha jól csalódom (?) akkor ott volt ráncajtós kivitel is.

Előzmény: D 20 (30693)
Énvagyokaaaaaz Creative Commons License 2024.05.08 0 0 30694

Hello

Szombaton a megyében van fixen kinntalvós C56?

D 20 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 30693

Megtaláltam. Köszönöm.

Ez ugye móri volt.

Akkor a dújv-iak ismert kép nélkül tűntek el annak rendje, s módja szerint...

Előzmény: trizs77 (30692)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.06 0 0 30692

Nálam van egy jó kép a GC 29-69-ről ami ALBA Volános, leánykori nevén 14.számú volános volt.

Az oldalán lévő Volán csiga alatt - a jól látom - Mór felirat van.

 

Írj ide egy email címet és átküldöm.

Amúgy fent van a neten is.

Régi magyar rendszámok topikban sok minden megtalálható.

Én is feltettem már többször, de most kb. éve nem tudok képet feltölteni.

Előzmény: D 20 (30691)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!