Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

sansalvador Creative Commons License 2000.06.24 0 0 196
Én is olvastam a cikket, bár ne tettem volna. Mondjuk a cikkiró, Szabó Róbert hozzá(nem)értéséhez csak annyit, hogy elég elolvasni az autó motorjáról készült kép mellett, hogy "...ráadásul a 2.0 16V kategória benzines küldöttei majdhogynem kivétel nélkül elpirulhatnak a 330d menetteljesitményei láttán."
Nem értem ezzel mit akar, és egyáltalán miért pont ezzel akar hasonlitgatni. Ez is csak egy gyengeelméjű szakbarbár SZVSZ.

fargo Creative Commons License 2000.06.24 0 0 195
Hogy menni lehet a 330d gyorsulása, azt pontosan nem tudom. A 460 kb. 180 lóerôvel 7.0-7.3 között futott (mérés szerint, ráhagyva a km-óra csalását), viszont elég könnyű volt, kb csak 960-1030 kg. Ha próbálok tippelni, akkor a 184 le / 1600 kg az olyan 8.2-85 körül jöhet, áttételtôl függôen...
tcaoe Creative Commons License 2000.06.24 0 0 194
Ott egy szó sincs az áttételekről, csak annyi van, hogy két váltás... A BMW-nél meg nincs ott, hogy hány váltás. A BMW meg nem úgy épít autót, hogy ugyanabba beleteszi a nehezebb motort. Talán tologatják is ide-oda, hogy ne legyen orrnehéz.
Előzmény: BorókaI2 (193)
BorókaI2 Creative Commons License 2000.06.24 0 0 193
Elolvastad, amit a Mustang áttételezéséről írtam? Kb. olyan rövid lehet, mint a dízelé, miközben az autó könnyebb, 40+ lóerővel erősebb, ráadásul valamivel nyomatékosabb is.

Egy ilyen remek gyorsulás mese habbal. És csak azért, mert a dízeleseknél a mundér becsületét véded, illene Neked is elismerni ezt.

Előzmény: tcaoe (191)
tcaoe Creative Commons License 2000.06.24 0 0 192
főleg, mert kb. 20%-al erősebb, mint a 320. ugyanakkor csak kb. 10%-al nehezebb...
Előzmény: tcaoe (191)
tcaoe Creative Commons License 2000.06.24 0 0 191
lehet ennyi, mert tudod, vannak áttételek is a világon.
Előzmény: BorókaI2 (190)
BorókaI2 Creative Commons License 2000.06.24 0 0 190
Szia fargo!

Nekem is eszembe jutottak ezek az eshetőségek, de utánanéztem, mielőtt beírtam volna. Szerintem nem mentség. A gyár az 1595 kilóhoz adott meg 7,8 másodperces gyorsulást és nem a kisebb súlyhoz, valamint a cikkben külön utaltak arra is, hogy az autó milyen magasan felszerelt: "majdnem az összes létező extrát belepakolják a szériacsomagba".

Szóval hibádzik a dolog.

A "meglepően jó gyorsulás" pedig 0-100-ig nem igazán tudható be ismereteim szerint a dízel nagyobb nyomatékának, mivel ez a versenyszám sokkal inkább a lóerőkről szól. Abban természetesen egyetértünk, hogy valószínűleg valamivel jobban gyorsulhat a 320i-nél, de hogy nem 2,1 másodperccel, az biztos. Egyébként az általam említett Mustang sem volt éppen nyomatékszegény (407 Nm 3200-as fordulatnál), mégis sokkal több lóerőre volt szüksége egy ilyen remek gyorsulási eredmény beállításához.

Mi a véleményed erről? Szerinted mekkora lehet a 330d tényleges gyorsulása?

Boró

Előzmény: fargo (189)
fargo Creative Commons License 2000.06.23 0 0 189
Szia Boró!

A dolog nem egészen egyértelmű.

Amellett, hogy a honi autósújságok valóban általában a német márkák felé hajlanak, lehet (mondvacsinált?) magyarázatot lelni a dologra...

A 80 kg súlykülönbség adódhat pl. a Németországban és Magyarországon eltérô felszereltségbôl. 2 hátsó ablakemelô, egy klímaszett, 2 oldalsó légzsák és még egy-két elektronyos extra simán kitesz 80 kilót.

Ha kiszámolod a kg/le arányokat, akkor a 330d-re (adataid alapján), 1595kg/184le = 8.67 kg/le, míg a 320-ra 1440kg/150le = 9.6 kg/le jön ki. Ha csak ezt nézed, akkor jelentôs, ha nem is 2 mp-nyi gyorsulásbeli különbség jöhet ki. Ha meg az újság által megadott 1520 kilóval kalkulálunk, akkor ez az arány 8.26 kg/le, még jobb. 8.26 vs 9.6 akár meg is magyarázhat 2 mp-nyi elônyt...

Viszont az is igaz, hogy egy turbos kocsi valahogy másképpen gyorsul mint mezei atmoszferikus társai. Erre remek jó példa volt a 460-as a maga gyárilag 120 lóerejével, ami soxor kellemetlen meglepetést jelentett a hasonló teljesítménnyel megáldott, de kisebb nyomatékú 2 literes kategóriatársainak. (Opel, Ford, VW, stb.) Pláne, amikor kissé megpiszkáltuk a turboját, és a végén 5.4 kg / le adódott :-))) Szóval szerintem a meglepôen jó gyorsulás talán betudható a dízel jelentôsen nagyobb nyomatékának, amit ráadásul jóval kisebb fordulaton produkál...

A fene sem tudja, hogy egy turbos dízelt milyen benzinessel kellene párba állítani. Ha turbos benzines vs. szívó benzinesrôl van szó, akkor általában 1.7-del szokták felszorozni a turbos lökettérfogatát, és így egy 2.0 literes turbost egy 3.4-3.5 literes szívóval állítanak párba. A dízelnek más a karakterisztikája, ezért nem igazán tudom benzines kategóriába sorolni. Mindenesetre a 330d-t inkább egy 2.3-as benzinessel eresztettem volna össze...

Előzmény: BorókaI2 (188)
BorókaI2 Creative Commons License 2000.06.23 0 0 188
Sziasztok!

Mindenkit óvatosságra szeretnék inteni, aki egyes olajos motorok kitűnő katalógusadataival szeretné alátámasztani a dízelek remek menetteljesítményeiről szóló mondókáját. Íme egy remek példa:

A mai napon megvettem az auto-motor június 20-án kiadott számát. Az újság (német érdekeltségű) a 9. oldalon számol be a BMW 330d-ről. A rövid cikknek két fő jellemzője van: csak és kizálólag szuperlatívuszokban szól az autóról és hamis gyári adatokat közöl tényként. Az írás elképesztő elfogultságára igen jó példa, hogy a cikkíró szerint "a 2.0 16V kategória benzines küldöttei majdhogynem kivétel nélkül elpirulhatnak a 330d menetteljesítményei láttán". "Korrektül" egy 2 literes szívómotort egy 3 literes turbóssal...

Miről is van szó? Kezdjük ott, hogy a BMW 330d önsúlyát a BMW saját adataihoz képest az újság nem kevesebb, mint 75 kilóval "megszépítette", így a BMW honlapja szerint 5 kiló híján 1600 kilós járművet 1520 kilósként szerepeltette. Ez már önmagában sem lenne szép dolog, de az újság ennél tovább is ment. Egy benzinüzemű BMW 320i 150 lóerős, a 100 kmh-t egyetlen váltással éri el 9,9 másodperc alatt. Ezzel szemben a BMW 330d 184 lóerős, de 155 kilóval nehezebb benzines társánál, a 100-ra történő gyorsításhoz pedig az olajosok szokása szerint feltehetőleg két váltásnyi időre van szüksége. Ehhez képest a BMW a benzineshez képest több, mint 2 másodperccel jobb gyorsulási adatot közöl a dízelnél! Kissé hihetetlen, hogy egy kb. azonos lóerő-tömeg aránnyal rendelkező autó több váltás mellett is képes 2 másodperccel jobb gyorsulásra (7,8 mp) társánál. Persze valahogy el kell adni a csúcstechnikát képviselő olajost...

Kicsit utánanéztem a gyakorlati teszteken hasonló gyorsulást elért autók adatainak, hogy legyen mihez hasonlítanunk a BMW fantasztikusnak tűnő eredményeit. A 89-es Ford Mustang GT (ha már a lentiekben Csikós Zsolt cikke alapján szóbakerült) valamivel könnyebb a BMW 330d-nél, de annál 41(!) lóerővel erősebben produkált 7,6 másodperces gyorsulást (gyári állapotban), szintén két váltással. Már csak kis betűvel jelzem a cikkíró által elhallgatott tényt, hogy a BMW honlapján ígért 6,8 literes átlagfogyasztást a teszt mérései szerint mintegy harmadával, 2,2 literrel teljesítette túl az autó.

Jó magyar szokás szerint arról sem olvashattunk egy sort sem, hogy a másfél mázsás többletsúllyal "megáldott", a dízelmotor miatt orrnehézzé lett autó mennyit veszített addigi kezelhetőségéből, mennyire változtak meg vezethetőségi tulajdonságai.

Mit szóltok? Auto-motor rulez?

Boró

lore Creative Commons License 2000.04.11 0 0 187
IC,
átnéztem két autóséletet és EE általában csak a fotókat készíti ill. az egyikben az új ladát teszteli (jó véleménnyel van róla). Nagyrészt FG írja a cikkeket, bár csak a februári és áprilisi számot néztem meg.
Hát mit vársz egy fotóstól (aki az új fiestát csak hátulról fotózta, pedig ott absz. nem változott semmit)?

lore

Előzmény: Inner Circle (163)
Boróka12 Creative Commons License 2000.04.11 0 0 186
Szia stevie!

Élőben ugyan nem sikerült, de azt hiszem, erről az élvezetről valahogy le tudok mondani. :-) A weben "csodáltam meg", de azonnal meg is sajnáltam a leendő tulajdonosokat. :-)

Előzmény: stevie wonder (185)
stevie wonder Creative Commons License 2000.04.11 0 0 185
Boroka,

lattad a fenykepeket is az uj Polorol, vagy eloben az uj cuccost? En nem azt mondom, hogy egy formatervezesi csoda, de mar nem olyan unalmas mint volt. Sot, tulajdonkeppen egeszen dogos. Nekem legalabbis tetszik. A kek hattervilagitas is bejon: a csajom most kapott egy Golf IV-et szolgalati autonak, es ez a kek derenges kifejezetten tetszik benne.

(Izlesek es pofonok... OK, I know, I know.)

Előzmény: Boróka12 (183)
Inner Circle Creative Commons License 2000.04.10 0 0 184
Az új Lada tesztjénél hánytam a legnagyobbat. Bármi ami esetleg jó volt, és netán más újságban dicsérték is, az az Autó Magazinban csak fekete pontot kaphatott.
Pl. máshol, vagy itt is de BÁRMILYEN más autóban a négy elektromos ablakemelő hasznos, értékes extra, stb. stb. A Ladában "a piacnak szóló vevőcsalogató" vagy valami hasonló. A magától felnyíló csomagtér máshol jó ötlet, itt életveszélyes. Stb.
Az íróra sajna nem emlékszem.

Jó, elismerem, a Lada tényleg nem a minőségéről híres. De ugye a VW-nek nyalnak, és minőség, és ihaj-csuhaj. Hát volt Nyíregyházán kiállítás, és egy haver megkóstolta a Fabiát és a Polót.
A gyári új Fabiában csálék voltak és ezért nem rendeződtek sorba a kapcsolók. A Polóban az ülés két-három centit imbolygott. No comment. Helyet a srác egyikben sem talált, viszont a Puntóra és a Clióra nem panaszkodott.

Legalább az Autó Piac lehúzta a Polót, ez is valami... Közönségszavazás: melyik volt az utolsó olyan VW, ami nem csak a vételára feléért lett volna jó autó? Corrado, Scirocco, Golf 1?

(Megfejtés: a Bogár. :))) )

Előzmény: Boróka12 (183)
Boróka12 Creative Commons License 2000.04.10 0 0 183
Szia Zak!

Már el is felejtettem a topicot, most olvasom csak...

Az összeállításod nem piskóta! Tényleg le lehet írni egy VW Poloról hogy merész, és fiatalos a belső design? A többit csak azért nem írom le, mert tartok tőle, hogy lefagy a gép! :-))

Az pedig SZVSZ már a pofátlanság határát súrolja, hogy az S-Type-ot lehúzták. Persze nagyon meglepődtem volna, ha az "überallesek" közül valamelyiket megverné... Na de hogy egy Jag minden téren gány? Szerintem nem is adnak ilyen autókat a magyar újságírók kezébe. Elképzelik, mint a BMW M3-at...

Az az erőlködés hatott a legnyomorultabbul, amikor a senki által még nem vezetett W12 sportkocsiról már előre szuperlatívuszokban szóltak. Persze, egy Volkswagen csak jó lehet! Kíváncsi vagyok, hogy ha mondjuk a Hyundai jött volna ki egy hasonlóval, mit szóltak volna?

Előzmény: Zak (152)
Zak Creative Commons License 2000.04.10 0 0 182
...hát annak biztosan nem, mert csillagmotor csak páratlan hengerszámban létezik... :-) hacsak nem kétsoros (2x5) csillagmotor, de az meg enyhén valószínűtlen, a kétsorosok (pl. Twin/Double Wasp) már nagyobbak, 14-18 hengeresek
Előzmény: fargo (180)
Degeczi Creative Commons License 2000.04.10 0 0 181
Vagy ketutemu motorral. Annak idejen (nagyon nem most :) hivatkoztak is ugy a Wartburgra, hogy "mintha 6 hengeres lenne".
Előzmény: Ordas (176)
fargo Creative Commons License 2000.04.10 0 0 180
A legszebb járása állítólag a 10 hengeres csillagmotornak van...
Előzmény: Ordas (178)
Zak Creative Commons License 2000.04.10 0 0 179
Figyelni szoktam, csak éppen nem szorosan a témához szóltam. Baj?
Előzmény: Ordas (176)
Ordas Creative Commons License 2000.04.10 0 0 178
Ez igy igaz, senki sem ketelkedett benne. De egy kis mocit nem lehet 8 hengerrel gyartani. Csak ennyi, ott a takarekossag van elorebb, de azert manapsag mar nem annyira durvak a rezgesek, de fizikai torveny, hogy a 12 hengeres simabban jar.
Előzmény: lore (177)
lore Creative Commons License 2000.04.10 0 0 177
Bár már megint nem jó topikban vagyunk ehhez van mit szólnom:
A szerelő hallgatta felemelve a V6 vectra hangját és alulról simogatta. Aszongya: vazz micsoda különbség a 3 hengere corsa között! Mondom mér, az tök modern állítólag nem remeg? Nem a szaft nem! A motor felfüggesztése tök rugalmas (a 3hengeres corsában), ha aláálsz látni hogy remeg.
Ha meg ugye lágy a motorfelfüggesztés akkor a váltó is érdekesen tud mozogni a kezedben (astra 1,7Dnél tapasztaltam).

Szal szvsz nem csak kiegyensúlyozótengelyekkel érik el a kívánt hatást. A 600as V12esén meg állítólag megáll az egymárkás az élére állítva ollllyan fincsi a járása... :-)

lore

Előzmény: Ordas (176)
Ordas Creative Commons License 2000.04.10 0 0 176
Ha figyeltel volna latnad, hogy hatasfok szempontrol beszeltem. Kisse elhamarkodott voltal. Erted! Benzinfogyasztas. Azaz 1-1.4 motor nyugodtan lehet 3 hengeres, mert kiegyensulyozo tengellyel megoldhatok a dolgok.
Előzmény: Zak (175)
Zak Creative Commons License 2000.04.10 0 0 175
...különben meg a s...a földhöz csapkodnám örömömben, és köpnék a dupla kiegyensúlyózótengelyekre, ha lenne egy olyan 6.6 literes V8-as Chargerem, amiben annyire kiegyensúlyozatlan a motor, hogy álló helyzetben, alapjáraton kissé lengeti jobbra-balra a kocsi elejét... :-)
Előzmény: Ordas (174)
Ordas Creative Commons License 2000.04.10 0 0 174
Normalis ember nem kot bele abba, hogy egy auto hany hengeres, mert tudjuk, hogy leteznek a kiegyenlito tengelyek, stb.
Hatasfok szempontjabol meg ugyis az a legkedvezobb, ha egy henger terfogata 300-500 ccm.
fargo Creative Commons License 2000.04.10 0 0 173
Errôl mindig eszembe jut az a vita, amit az egyik amerikai Volvos listán folytattak profi tuningolós-szerelôs-motorépítôs fickók a soros hathengeres motorról (mint az egyik legkiegyensúlyozottabbról) meg a soros öthengeresrôl, sôt, a VW féle VR5-ösrôl, ami ugye nem egészen a motorépítés iskolapéldái közé tartozik. (Elég hm..., gány megoldás.)

A hozzáértôk arra jutottak, hogy mára tulajdonképpen annyira fejlett a motorépítés, hogy mindenféle trükkökkel (kiegyensúlyozótengelyek, stb.) annyira ki tudják simítani egy motor járását, hogy járáskultúra szempontjából tök mindegy, hogy 3, 4, 5 vagy 6 henger van benne. Ezt pont az egyik hathengerespárti guru nyilatkztatta ki, elismerve, hogy nem tudna belekötni a soros öthengeresbe...

Más az, hogy ki mennyire szereti a "klasszikus" autóépítési hagyományokat. Én nagyon, de azért nincs bajom a kocsim soros öthengeresével... (Viszont Multipla sux mega)

sansalvador Creative Commons License 2000.04.09 0 0 172
OK, bocs. Még csak nem is offoltam, és valóban "kissé" nyersre sikeredett, védelmemül szolgáljon hogy minden keserűségem eme márkával kijött és elboritotta az agyamat. Sorry...
Előzmény: lore (171)
lore Creative Commons License 2000.04.09 0 0 171
Sansalvador!
Szvsz te topikot tévesztettél, és talán a hangnem se okés! Márha azt akarod, hogy komolyan vegyenek!

Én nem kampányolok semmiért és másodkézből vannak infoim a 110-es HDiről egy supreme-ban, szal én elismerem, hogy az jó. De kiabálni nem kell!

lore

Ordas Creative Commons License 2000.04.09 0 0 170
Tok jo, hogy minden ujsagironal jobban ertesz az autokhoz :)
Előzmény: sansalvador (169)
sansalvador Creative Commons License 2000.04.09 0 0 169
Kedves Zak!

A VW fantasztikus 1.4 TDI motorja -ahogy szerinted is- egyáltlán nem a legjobb dizelmotor, SŐT szerintem a világ szégyene! Megkérdezem, hogy hogyan lehet a XXI-ik században előjönni egy olyan kocsival, ami 3(!) hengeres és dizel(!). Bezzeg anno a németpártiak hogy fikázták a Suzuki 1.0-ás háromhengeres benzinesét, ami amúgy tényleg nem egy hightech, de egy tény: ha egy háromhengeres benzinesre azt mondják, hogy kiegyensúlyozatlanul jár meg stb., akkor hogyan lehet még a legnagyobb jóindulattal is jónak nevezni egy 3 hengeres dizelt??!?!?
Ez is csak egy nyomorult SPAREN elv egy nyomorult néptől!

Kedves Boróka!

Akiket én legjobban utálok a "szakújságirásban", azok név szerint CSIKÓS ZSOLT és PALOVECZ GÁBOR!
Ilyen bunkó, németseggnyalópártiakat még életemben nem láttam! Ezek az emberek, mint azt már máshol leirtam:
Bemennek a munkahelyükre, megirják a németmagasztaló super-hightech filozófiájukon alapuló hánydék cikkeiket, közben megeszik a fasirozottas zsemléjüket a kovászos uborkával amit a mama csomagolt nekik, aztán a 8 órás munkaidő letelte után beülnek a VW Golf II 1.4-be aztán hazamenőznek vele!
Méghogy ezek szakújságirók! KÖCSÖGÖK!

Előzmény: Zak (157)
sansalvador Creative Commons License 2000.04.09 0 0 168
És még valami kedves Macimedve! Mégoly hihetetlen is számodra, de a Toyota nem titkolja a D-4D nyomatákát! Tessék: 250 Nm. Még ilyet! De legalább ez a motor megbizható lesz, nem úgy mint némely nemes VW hightech általad magasan dicsőitett kiadása. Ugye nem gondolod, hogy csak a németek képesek ekkora(!) Nm-es fantasztikumokat produkálni???!!! A japán vagy a francia "szarok" mérnökei a kisújjukból kirázzák azt ami kedves német mérnökeinknek több éves gondot okoz! Ha akarnák helyből úgy lefikáznák a német csodagyártókat, hogy azok inkább nyugdijba mennének. Csak van valami! Nekik más elveik vannak! Az ő autóik még akkor is futni fognak, amikor a német csodák a szeméttelepeken fognak a kóbor kutyák hugysavtámadásai által szarrárohadni!
Előzmény: Macimedve (159)
sansalvador Creative Commons License 2000.04.09 0 0 167
Kedves Macimedve!

Örülök hogy a VW 310 Nm-es nyomatéka meggyőz téged 115 Le-vel! Nekem csak "szerény" tapasztalataim vannak e témában. Mint azt már más topicokban leirtam, a párom által elhasznált 3 db karikás VW-ből csak kettő volt eme nemes VW dizelmotor, ami tényleg "elismerést" érdemel!
Amúgy nem tudom milyen autót használsz, de teljes szivemből azon vagyok hogy legyen szerencséd eme nemes dizelmotor egyik példányához! Sajnos én azok közé a "csórók" közé tartozok, akik amúgy megtehetnék hogy az éppen kigondolt autókat kipróbálja és megvegye. Igy volt az is amikor kedves párom, akinek tetszett az audis formavilág és technológia, engedtem női bűverejének és legyen aminek lennie kell... lett! Megkapta álmai netovábbját egy Audi 100 2.5 TDI-t, természetesen akkor amikor az újdonság volt és még az A6-nak hire sem volt. Természetesen a te általad -gondolom tapasztalatból(!) -magasztalt csúcstechnológia, hightech VW-Audi dizelmotor fantasztikusan teljesitett a bejáratás első pár tizezer km-én csak egypár "apró" dolog volt amiért mindig szervizbe futkároztunk, de ez "természetesen" nem gond! Viszont amikor a fantasztikus VW motor az utakon (2.5 TDI, 115 PS) leszerepelt, és folyamatosan leszerepelt a PSA általad nem sokra becsült dizelmotorjai ellen, akkor azért én szerény emberke is elgondolkoztam... Aztán akkor még jobban elgondolkoztam, amikor a hengerfej is elszállt, pont egy "szar" PSA csoportba tartozó 2.1-es 109 LE-s peugeot dizelmotor elleni harcban az autópályán, aki olyan megszégyenitő csapást mért eme nemes fajtába tartozó VW motor ellen, ami számomra elég szégyenteljesnek tűnt...Akkor gondoltam igazándiból hogy talán eme nemes VW motorok talán ÁTBASZÁSNAK tünnek.
Azóta persze nem igazándiból kivánok még az ellenségemnek sem ilyen szervizköltségeket (talán egyedül neked!), és nem igazán kivánok még magunknak sem eme nemes fajtából származó VW dizelmotort! Hozzátenném még hogy eme nemes márka képviselője 180 ezer km-nél katalizátoros fajtája ellenére, úgy okádta a füstöt, mint ahogyan egy "szar" PSA dizel talán 400 ezernél nem okádja.
Úgyhogy szerintem dicsőitsd csak nyugodtan eme nemes fajta 310 NM-es nyomatékú motorjait, hiszen valóban fantasztikusak és dicséretre méltóak, hiszen egy fantasztikusan preciz és kifinomult nép terméke, aki mindig is a kimagasló minőséget és megbizhatóságot ihletett ki magából és futószalagaiból!
Remélem egyszer lesz szerencséd eme nemes 310 Nm-es "csodához" és egy-két PSA-s konkurenshez az utakon és majd akkor talán belátod eme nemes felfogásod hibáit és tévedésied, ami megmutatja hogy a 310 Nm csak egy nagy kábitás és arra való hogy eme nemes márka sokat járjon nemes szervizbe, nemes tulajdonosával együtt akinek talán pénze nem is oly nemes!...

Előzmény: Macimedve (159)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!