Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Inner Circle Creative Commons License 2000.04.08 0 0 166
Annyi pénzem nincs, hogy arra költsem hogy direkt rossz újságokat vegyek (Demjénnél: A szellemeket látni ingyen sem akarom, főleg nem, hogy jegyet is vegyek rá! :))) ) Az Autósélet ingyen jött.

Nem is tudom, melyik a rosszabb: ha valaki semmit nem mond, mert ezzel ugye nem követ el hibát - vagy ha mond mindenfélét, és ennek egy része marhaság. Néha úgy néz ki, ebből a kettőből lehet válogatni.

Az Autó Piac azzal húzta ki nálam a gyufát, hogy mikor ment (talán most is megy) a nagy márkák története-sorozatuk (ami egyébként nem volt rossz, bár a szövegből semmit nem lehetett megtudni, a modelleket jó volt elnézegetni), akkor újsághirdetéseket is közöltek, megszavaztatva hogy melyik a legjobb - de nagy részük félelmetesen ronda volt, mintha direkt a legrosszabbakat szedték volna össze. Ilyen gyenge nem lehetett a felhozatal az elmúlt száz évben!

Előzmény: lore (164)
lore Creative Commons License 2000.04.08 0 0 165
Félig egyetértek:
a képek és táblázatok objektíven tájékoztatnak (Húha!).
DE: a cikkekből is ki lehet szűrni az újságírófaktort, aztán azzal leosztani és kész.

lore

Előzmény: Macimedve (160)
lore Creative Commons License 2000.04.08 0 0 164
Próbáld ki a Sport Autót. A főszerkesztő úr (Földy Attila) cikkei kivétel nélkül tele vannak bakikkal és súlyos tévedésekkel.
Az autóséletben én is sok szar cikket olvastam, bár nem néztem ki írta. Most már fogom...

lore

Előzmény: Inner Circle (163)
Inner Circle Creative Commons License 2000.03.31 0 0 163
Nem olvastam végig mindent, mert az amerikai autók annyira nem érdekelnek, szóval nem is tudom, hogy mondta-e már valaki, de hát erről szól a topic címe...

Szóval Eszterváry Ervin a legesleghülyébb magyar autós "szakújságíró". Sőt, a második és a harmadik leghülyébb is ő. A többi lap csak messziről ugatja azt, ami az Autósélet hasábjain folyik, ha ez az ámokfutó a kezei közé kaparint valamit.
Ilyenkor megtudhatjuk, hogy a karosszéria szép volnalú, a csomagtartó megfelel a kategóriának, az utastérben rengeteg ötletes megoldás van, a motor jól húz, és a hátsó ülés dönthető...

Úgy tudom, a veterán autók vizsgájánál is van valami funkicója, legalábbis egyszer hallottam a rádióban nyilatkozni. Ennek alapján nem csodálkoztam, hogy korábban a Fiat 500-as klubtól lebeszéltek minket arról hogy veteránvizsgát csináljunk, mert szerintük az illetékes egy őrült, klinikai eset. Nevet ugyan nem mondtak, de nem volt nehéz kitalálni...

Inner Circle Creative Commons License 2000.03.31 0 0 162
Nem olvastam végig mindent, mert az amerikai autók annyira nem érdekelnek, szóval nem is tudom, hogy mondta-e már valaki, de hát erről szól a topic címe...

Szóval Eszterváry Ervin a legesleghülyébb magyar autós "szakújságíró". Sőt, a második és a harmadik leghülyébb is ő. A többi lap csak messziről ugatja azt, ami az Autósélet hasábjain folyik, ha ez az ámokfutó a kezei közé kaparint valamit.
Ilyenkor megtudhatjuk, hogy a karosszéria szép volnalú, a csomagtartó megfelel a kategóriának, az utastérben rengeteg ötletes megoldás van, a motor jól húz, és a hátsó ülés dönthető...

Úgy tudom, a veterán autók vizsgájánál is van valami funkicója, legalábbis egyszer hallottam a rádióban nyilatkozni. Ennek alapján nem csodálkoztam, hogy korábban a Fiat 500-as klubtól lebeszéltek minket arról hogy veteránvizsgát csináljunk, mert szerintük az illetékes egy őrült, klinikai eset. Nevet ugyan nem mondtak, de nem volt nehéz kitalálni...

Zak Creative Commons License 2000.03.30 0 0 161
OFF
Pénzt én sem szoktam adni értük, esetleg nagyon ritkán, mert a nyomdából úgyis mindig megkapom 3-4 hétre visszamenôleg a nagy részét az autósújságoknak ... :-) meg on-line is rengeteg érdeks információt lehet találni.
ON
Előzmény: Macimedve (160)
Macimedve Creative Commons License 2000.03.30 0 0 160
Autós újságot meg elvből nem olvasok. Nem fogom magam fölbosszantani azon, hogy egy kilóra megvásárolt analfabéta magyarázza el a dolgokat és bizonyítsa be a fehér falról, hogy fekete. Legfeljebb a képeket szoktam megnézni.

A legjobban az tetszett, mikor valamelyik autósújság fiatal színésznőket ültetett be a Trabiból a több milliós (egyébként japán) tesztautóba. Na ott aztán tényleg nem tapasztaltak hibákat.... Minden csodálatos volt.

Ez volt az egyik végső ok, amiért beszüntettem az újságvásárlást.

Előzmény: Zak (157)
Macimedve Creative Commons License 2000.03.30 0 0 159
Ma turkáltam a VW honlapján valami egészen másért, ott már a Passat PD TDI 115 LE és 310 Nm (!!!!)
Ez azért tényleg nem semmi!
A PSA 110 LE HDI 250 Nm, a Toyota meg titkolja a 110 LE D4D-t.
Előzmény: Zak (158)
Zak Creative Commons License 2000.03.28 0 0 158
...meg fôleg, hogy az enyhén emelt töltônyomású intercooleres 1.8td 4D65 motoros Galantom tud ~80 LE ~170 Nm adatokat - igaz, jó 20 éves konstrukcijó a motor... döbbenet.
Előzmény: Zak (157)
Zak Creative Commons License 2000.03.28 0 0 157
Halihó! :-)

[már külön öröm, amikor az ember anyázás nélkül beszélget egy topicban - vagy örexem ;-))) ]

Na, szóval azt írja, hogy: az 1.9 PD TDI az 1896 cmł, ennek a háromnegyede 1422 cmł, vagyis a háromhengeres Polo lökettérfogata. Azonosak a dugattyúk, dugattyúgyűrűk, szelepek, fôtengelycsapágyak, stb. Ez, az én logikám szerint, bele is fér, komoly költségcsökkentô tényezô, hiszen "csak" a blokkot, fôtengelyt, vezérműtengelyt, hengerfejet kell másikat gyártani, jó nyilván apróságokat is, de a komolyabb "bele" ugyanaz.

Megmondom nyílt proletár ôszinteséggel, hogy nem ismerem a VW új turbódízel motorjait. A 90 LE-s töltôlevegô-visszahűtôs? Vagy csak a régi 110 LE / új 115 LE PD? Az sajnos nem derült ki a cikkbôl, hogy a Polo motorja intercooler-es avagy nem. (és én barom nem kérdeztem meg a VW-szalonban - na ja most jutott eszembe) Esetleg a megléte/nemléte is okozhat különbséget. Nade akkor sem értem, mert tény, hogy a hiányzó köbcentiket csak köbcentikkel lehet pótolni. 75 LE és 200 Nm egy ezernégyes dízelbôl...(Zak, a régi iskolából származó autós hitetlenkedve, ámulattal csóválja a felyét. Nemszeretem a VW-t, de ez nem semmi.)

Bocsánat, a stílusban igazad van - egyrészt bevallottan nem szeretem ôket, másrészt zavar, hogy a cikk definitíve kijelenti, hogy "csodált minôség és stílus" meg "izgalmas műszerek" és megcáfolhatatlanul, hogy "a ma elérhetô legjobb dízel kiskocsi". Ha ô a saját szubjektív értékítéletét akarja az olvasókra tukmálni ilyen dogmatikus kijelentésekkel, akkor úgy gondoltam, hogy én is megengedhetek magamnak szubjektív, vele ellentétes véleményt. Nem mondom én, hogy rossz autó a Polo PD TDI, sôt! Node definitíve kijelenteni, hogy ez a legjobb... Ismét Prücsökre hivatkozok "vannak jó lovak, meg vannak rossz lovak, de legjobb lovak nincsenek." ;-)

Ja, a cikket Cs. Zs. írta.

Macimedve Creative Commons License 2000.03.28 0 0 156
A Jaguárban tökéletesen igazad van. Nem lenne szabad egy Jaguart, Rollst, Bentleyt, stb. szériaautókhoz hasonlítani. Ezeknek nem az a lényegük, hogy a legutolsó High-tech legyen beépítve.
Ezeknél a hagyomány áll mindenek előtt.... Ki az a hülye, aki egy ilyen autót a technikáért vesz meg?

Hagyd már a VW-k stílusát. Neked nem tetszik. Sokszor nekem sem. Ez a Polo különösen nem. Neked, nekem és még sokaknak más az izlésünk mint a VW tervezőinek. Ez rém szubjektív dolog. Egyébként a P206 SZVSZ elég ronda a 205 után, meg a Punto II is úgy néz ki, mintha egy magas autó hátulról rászaladt volna. A régi szebb volt.

Német ujság, német ember német autó. Francia ujság, francia ember, francia autó.
Olasz.... stb.

Jó nekünk, hogy nincsen magyar autó. Bármelyiket szabadon fikázhatjuk, dícsérhetjük. :-))))

Előzmény: Zak (152)
Macimedve Creative Commons License 2000.03.28 0 0 155
Az 1,9 PD TDI 115 LE és 285 Nm. De ezekkel sem jön ki. (hengerenként kb. 29 LE és 71 Nm)

A 110 LE TDI pedig 235 Nm, ezzel sem jön ki.

De nyilván nem igaz, hogy csak darabolás.
A 3 hengeres motornak például biztosan egészen más szögben vannak a hengerei eltolva. Ez is okozhat teljesítmény és nyomatékváltozást.

Aztán van a Lupo 1,2 TDi-je, az is egészen más lenne? SZVSZ inkább az lehet a rokon.

Ja, a 90 LE TDI pedig 210 Nm.

Előzmény: Zak (153)
stevie wonder Creative Commons License 2000.03.28 0 0 154
Jeee, on-topic! :-)))
Zak Creative Commons License 2000.03.28 0 0 153
Ja, és kissé offtopic ugyan, de nem fér a fejembe. Aszongya, hogy az 1.4td motor a V.A.G. standard 1.9td motorjának darabolásával jött létre - gyakorlatilag elhagytak egy hengert, különben csavarra azonos. Namost azt nem értem, hogy ha az 1.9td 90 LE és 200+ Nm körül van (mennyi pontosan?), akkor jó, hogy az 1.4td 75 LE, nade hogyan alakítottak ebbe a kis motorba is 200 Nm nyomatékot? Ennyire túltöltött a motor? Milyen élettartama lesz akkor?
Előzmény: Zak (152)
Zak Creative Commons License 2000.03.28 0 0 152
A 2000/7. Autó Piacban van egy cikk a VW Polo 1.4 PD TDI-rôl. A kaszni méretétôl eltekintve csak jót ír róla, ami még nem lenne baj, de megint kissé egyoldalúnak tűnik... "közepes fordulattól már simán jár" (vagyis alatta remeg) "merész és fiatalos belsô dizájn" (szerintem sivár Bauhaus-stílus) "az igényesség mércéjének tekinthetô" (persze, a Yaris fapados szar) "a riválisok által is csodált minôség és stílus" (minôségben más is tud jót, a VW-stílus meg imho nem csodálatos) "a ma elérhetô legjobb dízel kiskocsi" (na ja, a 206 HDi [3.2 M-ért...] meg a Punto II. td a nyomába se érhet, szemétkosárba valók). Noch dazu 3,5 M Ft, amiért egy normálisan felszerelt Mégane kombit kapni, vagy kis híján belefér egy Xsara 2.0 HDi vagy Astra 1.7td, vagy egy Focus 1.6, Carisma 1.6, Octavia kombi, vagy bármelyik Corolla. Node sebaj, ez a nyerô, VW Polo über alles.

Ja, a Prielle Kornélia utcában voltam tegnap, és azért inkább megnéztem egy Polot, mielôtt ezt írtam.

Másik: Mit gondoltok, az A6, 540i, Jaguar S-type közül vajh melyiket húzták le a legjobban? Kissé sarkítva: tré a belseje, az ülései, vacak a futôműve, a fékei, a kormánya, pörgetni kell a V8-ast, hogy menjen, rángat az automata. Igaz, hogy a némtekre csak 1 év garancia van, nem 3, és kevésbé jól felszereltek, de hát akkor is RETTENETESEN le van maradva a Jaguar. Tudják mit? Kapják be. A Jaguar akkor is elegáns brit autó marad, ha a BMW feszesebben kanyarodik, és akkor is diófából van a műszerfal, ha az Audi négykerékmeghajtású.

Elwood Creative Commons License 2000.03.18 0 0 151
Kedves Boróka!

Hamut szórok a fejemre, mea culpa stb. Tényleg Jettának nevezték el ezek a lököttek a Borát? Ezt nem tudtam. Azt hittem, hogy ilyen kompromittálódott nevet ejteni fognak. A Ventót hogy hívták kint? Egyébként azért a Borával max. az lehet a baj, hogy kicsi, mert a minőségre szvsz nem lehet panasz. Legfeljebb arra, hogy az 1,6-os motor 12 litert iszik.

Bár ez a vám-izé eléggé off, azért úgy gondolom, hogy az amerikai termékek kedvezményes vámot kapnak, legfeljebb az autók nem. Vagy csak a nagy kocsikat büntetik. Abból amit írtál, azt lehet levonni, hogy a 300M után kb. 30% vámot kell fizetni. A mezőgazdasági termékeknél a kérdés eléggé érzelmektől-politikától átitatott, az egészen más szempontok szerint megy (lásd kergemarha-kór).

Új hír, hogy a Ford a Range Rovert is megveszi : ). Majd meglátjuk, hogy mit hoznak ki belőle.

A Bonneville-ről jut eszembe, hogy állt a házunk közelében egy nagyon brutális külsejű, ültetett, fekete amerikai sportlimuzin. Egy kicsi kép alapján azt gondoltam, hogy egy Bonny. Tudsz róla igényesebb képet betenni ide? Kellene egy front és rear. Érdekes, hogy ilyen kocsikat nem nagyon mutatnak be itt. A Japán autókkal szemben valahogy nem ilyen nagy az ellenszenv.
A 6,5 és 7,3 TD terepjárókról megtudtál valamit? A neten hiába keresgélek.

Arról mi a véleményed, hogy amerikai teherautó (7,5 tonna felett) még mutatóba sincs Európában? Olyan igazi, csőrös, 3 tengelyes nyergesvontatót még egyet sem láttam.

Egy kis off: szituációs combat-lövészet létezik, egyre népszerűbb. Itthon talán túl drága. És persze csak célalakokra lehet lőni : ))

A Volvo a bátyámé, de ő most Coloradóban dolgozik, ezért a kocsi most új gazdit keres. Ha van ötleted, privát mailen megbeszélhetjük.

Az S80 szerintem is az egyik legkirályabb autó, még a fanyalgó firkászok is elismerték. Még fontosabb, hogy az itteni versenytársakhoz képest nem is drága. Az E320-nál biztos, hogy jobb.

stevie wonder Creative Commons License 2000.03.15 0 0 150
A Daewoo tudtommal csak a Nexiat gyartja Romaniaban Cielo neven, illetve Lengyelorszagban egy-ket kisteherautot.

A tovabbi off-okat elkerulendo, maganban valaszolok Borokanak... :-)

Előzmény: dedus (149)
dedus Creative Commons License 2000.03.15 0 0 149
stevie!

Arra ne számíts,hogy jövőre 6%-ot zuhannak az autóárak.A képviseletek egymás árait kutatják,és a konkurrens modellhez igazodnak.A vámcsökkenés legfeljebb kisebb mértékű drágulást fog eredményezni.
Az,hogy a koreai autók viszonylag olcsók,azert van,mert Európában készülnek.A Lanos pl.Romániában.
Az említett kedvezmények kölcsönösek,ezért tud a Skoda kedvezményes vámmal szállítani.Ráadásul a Csehek tagjai a CEFTA-nak/Közép-Európai Szabadkereskedelmi Szövetség/ezért egymás között is vámmentes egy csomó dolog.Én például,ha a termékemet CEFTA országba exportálom,ki kell,hogy állítsak egy EUR-1 okmányt,ami azt bizonyítja,hogy EU gyártmány.Legalábbis a nyugat-európai alapanyag beszállítóimtól csak EUR-1 kíséretében kapok vámmentesen árút.

Előzmény: stevie wonder (147)
Boróka12 Creative Commons License 2000.03.15 0 0 148
OFF

Nem újságírással, hanem egyrészt tanít, másrészt - és ez a fontosabb - a fejlődő országok gazdasági felzárkóztatását célzó programok tevékeny részese, szaktanácsadója.

Állítólag nemzetközi hírű szaktekintély, rengeteg kapcsolattal és hatalmas tudással. Az ismeretségünk is teljesen véletlen, ugyanazon a helyen szórakoztunk egy-egy baráti társasággal.

Egyébként itt tanulsz? Ne adj' Isten Soros közreműködésével ösztöndíjasként?

OFF vége

Előzmény: stevie wonder (146)
stevie wonder Creative Commons License 2000.03.15 0 0 147
Bocs hogy az elobb duplaztam, raadasul elegge offtopik is volt...

dedus,

koszi az infot. Ezek szerint a japan, koreai es amerikai autok egy kalap ala vehetoek a vam szempontjabol. A jovo evi torvenymodositas 6% relativ aremelkedest fog okozni ezeknel a termekeknel.

Meg az erdekelne, hogy vajon a Skodak vamjaval mi a helyzet? Europai, de nem EU-beli a gyarto.

Előzmény: dedus (144)
stevie wonder Creative Commons License 2000.03.15 0 0 146
OFF

Az emlitett professzort nem ismerem. Pontosan mivel foglalkozik?

Egyebkent nem Magyarorszagon tanulok.

ON

Előzmény: Boróka12 (143)
stevie wonder Creative Commons License 2000.03.15 0 0 145
OFF

Az emlitett professzort nem ismerem. Pontosan mivel foglalkozik?

Egyebkent nem Magyarorszagon tanulok.

ON

Előzmény: Boróka12 (143)
dedus Creative Commons License 2000.03.15 0 0 144
stevie!
A 2000 ccm fölötti EU-n kívüli gyártású autók vámja 43%,EU-ban gyártott autóké 6%,jövőre 0%.Ezt úgy kell érteni,hogy pl a toyota az angliai gyártású avensist EU vámmal,a japán gyártású Yarist büntető vámmal hozza be Magyarországra.Érdekes,hogy amikor a japán Carina ráncfelvarrott változatát angliából kezdték importálni,a kedvezőbb vámtétel ellenére érvényesítették az árban a face liftet,ami számomra azt bizonyítja,hogy a gyártóknak komoly mozgásterük van az árak kialakításánál.
Előzmény: stevie wonder (138)
Boróka12 Creative Commons License 2000.03.15 0 0 143
Szia stevie!

Igazad van, Izrael tényleg off autós szemszögből. Csak a friss olvasmányaim alapján akartam példát mondani az MFN-ultrára. Azt hiszem, sikerült. :-)

Azért írtam, hogy nézz utána, mert a szavaidból az világlott ki - legalábbis számomra - hogy egyenlőségjelet teszel a két fogalom közé, miközben az egyik csak része a másiknak.

Nem tudom, hány ország élvezi az MFN kedvezményeit, és hány csak az MFN kereskedelmit. Ha azt mondod, hogy ez utóbbit csak néhány szovjet utódállam, és Kína, készséggel elfogadom, nyilván biztosabb alapokon áll e téren a tudásod, mint az enyém, a műkedvelő amatőré. :-)

Írtad, hogy PhD.-programmal foglalkozol. Nem ismersz egy bizonyos (világhírű) Falun professzort Új-Zélandról? Meglehetősen sokat utazik Európába, tavaly találkoztam vele otthon. Hatalmas fazon. A szakterületéhez teljesen hal vagyok, de emberileg nagyon megnyerő a fickó. A köreitekben szerintem meglehetősen ismert.

Előzmény: stevie wonder (142)
stevie wonder Creative Commons License 2000.03.15 0 0 142
Boroka,

a MFN-ultra itt most vegkepp offtopik, mithogy Izraelnek autoipara tudtommal nincs.

"A Greatest Trade Prefence nem mint kormányprogram, hanem mint kifejezés létezik. ...jobban kifejezi a lényeget, mint a bővebb jelentéstartalmú Most Favored Nation kifejezés."

Nicsak. Az elobb meg azt irtad, hogy ez ket kulon dolog, es nezzek utana ;-)))

"Kínával kapcsolatban igazad van:..."

Kina ugy kerult a kepbe, hogy Te feszegetted az MFN es az MFN Trading Status kozotti kulonbseget. A kulonbseg tehat Kina... ;-)

Egyebkent politikai vonallal foglalkozom, amennyiben egy PhD program politikai ujsagirasbol annak szamit...

Udv,
Stevie

Előzmény: Boróka12 (141)
Boróka12 Creative Commons License 2000.03.15 0 0 141
Kedves stevie!

OFF

"az MFN tema nem pont a szakteruletem, de nem esik nagyon messze tole :-)"

Miben utazol, ha nem vagyok indiszkrét? Politikai vagy kereskedelmi vonalon dolgozol?

Az MFN-nel kapcsolatban egy-két hónapja fordítottam a Honlapomra Ernst Zundel egyik írását, melyben az Izraelnek megalakulása óta nyújtott pénzügyi, tudományos és technológiai támogatás összetevőit és nagyságrendjét veszi sorra. Az írásból kiderül, hogy a fejlődő országoknak nyújtott támogatást töbszörösen meghaladó mértékben részesültek különböző kedvezményekben (pl. az adóalapból a mai napig levonható az Izraelbe utalt összeg). Azt hiszem ez az MFN-ultra. :-))

A Greatest Trade Prefence nem mint kormányprogram, hanem mint kifejezés létezik. A használatával kapcsolatban semmiféle kifogásom, vagy ellenérzésem nincs, hiszen jobban kifejezi a lényeget, mint a bővebb jelentéstartalmú Most Favored Nation kifejezés. Európában sokan nem is igazán értik az amerikai politikai fogalmat, csak a szó szerinti kifejezés világítja meg előttük a lényeget. Ezért szerintem Y3K is jól tette, hogy ezt az idézetet vágta be, hiszen ebből a laikusok számára is egyértelműen kiderül, miről is van szó. Ez egy kicsit olyan dolog, mint amikor otthon én is "lévisznek" hívom a farmert (jeans), "szuvnak" az SUV-t, holott a helyes változat megfelelő nem ez lenne. Csak akkor vagy nem értenének meg, vagy nagyképű, amerikás magyarnak néznének.

Kínával kapcsolatban igazad van: a Tienanmen (jól írtam?) téri eseményeket követően az Amnesty International vezetésével erős polgárjogi nyomás nehezedett a kormányra, amiért az megadta a legnagyobb kereskedelmi kedvezményt egy diktatórikus államnak, ezáltal páros lábbal felrúgva a maga által hangoztatott elveket. Na persze, a pénz nagy úr...

"Ami az amerikai autok magas m.o.-i vamjat illeti, legyszi ird meg a forrasodat. Bevallom, ebben a temaban nem vagyok jartas, es az elozo reakciomban is csak a Te szo szerinti idezetedbol indultam ki."

Én is jobbára a személyes érintettség okán vagyok otthon az autóvám kérdésében (lásd: Mi az okosság a vámolásnál?), a forrás pedig a hazai személyi titkárnőm volt, aki feltehetőleg a vámtarifa-táblázatból vette az adatokat.

"Meg egy kerdes: mi a helyzet a japan autokkal ebbol a szempontbol? Az addig elkepzelheto, hogy maskepp kezelik oket, mint az EU importot. De vajon maskepp-e, mint az amerikait?"

Ma otthon munkaszüneti nap van, így Ő sem dolgozik, de holnap már beszélek vele a neten és megkérdezem.

OFF vége

Előzmény: stevie wonder (138)
Boróka12 Creative Commons License 2000.03.15 0 0 140
Kedves Elwood!

"Ha 43% + 20% fogy. adó + 25% ÁFA terhet veszünk, akkor az Explorer itthon nem 10 millióba kerülne, hanem 18-ba (a Limited). Ha kint 30 ezer dollárt veszünk, akkor az ár itthon (szállítás nélkül!) 16 millió forint lenne. De nem annyi."

Őszintén szólva halvány fogalmam nincs arról, hogy gyártják-e Európában az Explorert. Ha igen, ez már önmagában is magyarázat lehet a kérdésre.

A másik fele az, hogy az MSRP-nél (a gyár által javasolt fogyasztói ár) a Dealer Invoice (a kereskedői ár) már eleve kevesebb. A gyár által a vezérképviseleteknek történő értékesítés pedig még ennél is alacsonyabb valósul meg kb. 40 %-kal (a kereskedőktől is le lehet alkudni a dealer invoiceból 20-25 %-ot).

Az az autó tehát, ami eredetileg 30 ezerbe kerül a fogyasztók által közvetlenül a gyártól megvásárolva, feltehetőleg 15-20 ezer környékén kerül számlázásra a vezérképviseletek felé.

Itt van például a Chrysler 300M ára. Az autó egészen biztosan innen jön és nem Európában gyártják. A kereskedő árai 25 ezerről szólnak, ebből lealkudhatsz legalább 2 ezret. Ehhez képest a hazai ára (13 590 eezer HUF) már ennek az összegnek is több, mint kétszerese. Nem véletlenül.

"Ami az USA-t illeti: Magyarország tényleg legnagyobb kedvezményt kap, de ilyen szerződést gyakorlatilag csak kölcsönösségi alapon kötnek, tehát elképzelhető, hogy Amerika is eu-s vámtarifákat fizet."

Ha így lenne, az amerikai dömpingáru vámmentesen áraszthatná el a hazai piacot, az pedig nem tenne jót az ország gazdaságának. Ugyanis a kölcsönösség azt jelentené, hogy az ami termékek jelentős része is vámmentesen érkezne, ugyanúgy, mint a miénk ide.

"Ami viszont biztos: az USA olyan fontos politikai-gazdasági partnere Magyarországnak, hogy "büntetővámokat" vele szemben aligha alkalmaznak."

Nem az országgal, hanem annak egyes termékeivel szemben alkalmaznak büntetővámokat. Anglia és Franciaország is egymás partnerei, mégis rendszeresen napirenden vannak a büntetővámnál lényegesen szigorúbb gazdasági intézkedések is (pl. a brit marhahús importtilalma). Attól még az EU sem haragszik Amerikára, hogy adminisztratív eszközökkel védi saját, kevésbé erős gazdaságát.

"Az, hogy az európai autók nem felelnek meg az amerikaiak magas elvárásainak, az azért igen merész állítás. Attól ,hogy a Golf IV kint nem piacképes, attól a Passat 2,8 még lehet sokkal jobb a Stratus 2,5-nél, ahogyan tényleg jobb is nála, nem is kicsit."

SZVSZ ebbe ne menjünk bele, nálam abszolút fordított a sorend.

"Az Audi A6 / A8, a Volvo S80, a Saab 9’5, a Jaguar, a Range Rover és a többiek nem felelnek meg az ami vásárló elvárásainak? Na ne mondjad már."

Nem is mondom! Én azt írtam, hogy _általában_ nem felelnek meg. A nagy- és luxuskategóriában (amely itt uralkodó) természetesen más a helyzet. A Ford két gyártója, a Volvo az S80-nal, a Jaguar a teljes modellpalettájával egyértelműen komoly súlyt helyez az amerikai piacra, így az autókat is ennek megfelelően alakítják ki. A Range Roverek jelen vannak ugyan, de az iszonyú SUV-dömpingben gyakorlatilag láthatatlanok maradnak. Elismerten jó terepező képességgel bírnak, de a kényelem-design kettősben általában erős lemaradásban vannak az amerikai terepjárókhoz képest, maximum a ritkaságuk miatt veszik a bevált és megszokott amerikai SUV-k helyett. A másik oka a nagyon szerény értékesítésnek az, hogy - mint írtad - drága. Márpedig nem elég egy autónak jónak lenni, az elérhető és versenyképes ár legalább ennyire fontos. És ebben a legnagyobb az európai gyártók lemaradása.

"Az, hogy a Volvo unalmas, de megbízható és a Jetta szar, de egzotikus, legalább annyira idejétmúlt sztereotípia, mint az, hogy az ami kocsik nagy, szekrény formájú benzintemetők, ülőpaddal elöl-hátul és kormányváltóval"

Igazad van, de én nem a saját véleményemet írtam le, hanem az amerikai vásárlókét. A Volvo esetében a dolog egyértelműen elmozdulóban van erről a vélekedésről, a Jetta azonban már kategóriájánál fogva sem fogja megdobogtatni az amerikai szíveket.

"Jettát idestova 10 éve nem gyártanak, ez nem baj? "

Itt Jettának hívják a Borát.

"A franciák és az olaszok sokáig nem is csináltak olyan nagy kocsit, amivel meg lehetne jelenni az amerikai piacon. Majd ha a Peugeot 607 csúfosat bukik, akkor majd visszatérünk erre."

Versenyképes áron szerintem a 406 is vonzó választás lehetne még itt is. Kifinomult, szép autó, számomra vonzóbb, mint a VW Passat. Az Alfa 166, esetleg a 156 is tetszene a fiatalabb vásárlóknak. Nem értem, miért nem hozzák be? Tényleg nagyon jó kocsik.

"Azért egy Saab 9000 Aero okozhat kis meglepetést"

Nekem egy alacsony nyomású 2,3 literes turbós okozott meglepetést egy-két éve fantasztikus rugalmasságával. Éppen a napokban írtam erről Ordasnak (neki is Saabja van) abszolút elismerően. Őszintén szólva nem is értem, hogy a General Motors miért nem fektetett nagyobb súlyt a Saabok reklámjára. Lehet, hogy nem akarta a most megvett maradék 50 % árát még feljebb srófolni? Hozzád hasonlóan én is inkább a Volvókhoz vonzódom, oly mértékben, hogy a toplistámon az újabb (és egyre jobb) modellek megjelenésével már túltesz az eddigi európai kedvencemen, a BMW-n. Az előző munkahelyemen az utódom a Merci E 320 4Maticját egy Volvo S80-ra cserélte. Alkalmam volt kipróbálni az autót, alig akartam kiszállni belőle. :-)

"A paintball-t még nem próbáltam, nekem egy kissé drágának tűnt. Ha összejön pénzem szórakozásra, inkább síelni megyek, az sokkal békésebb (nem mindig : )) Itthon játszol, vagy kint? Csak azért mert itthon 7,5 Joule fölött minden lőfegyver engedélyköteles, a 40 J pedig már brutálisan erős. A legtöbb szakirodalom 80-100 J-ra teszi az ember átütéséhez szükséges energiát. Úgyhogy csak óvatosan."

Szerintem olcsóbb sport a paintball, mint a síelés. Az viszont tény, hogy az indulásnál némi befektetést igényel. Egy kezdő, pumpás fegyver ára szerintem nem veszélyes, a jobb félautomaták és automaták már alapban 500-ról indulnak, és csak ezután jönnek a különféle tuningcuccok (cső, tartály, távcső, infra stb). A nemzetközileg elfogadott szabályok a csőtorkolati energiát 13,4 jouleban (300 fps) határozzák meg, ez már elég komoly teljesítmény. Az erősebb fegyvereket már műanyag testpáncélban, egészen profi védőfelszerelések mellett érdemes alkalmazni. Ilyenkor jobb a lőpontosság, nagyobb a hatótávolság, de szerintem a 300 fps fegyverek már elegendőek az élvezetes játékhoz. Az első alkalmak egyikén levettem a kesztyűmet (fegyverkarbantartás miatt), és kézfejen lőttek kb. 15 méterről egy 300-as fegyverrel. A kezem annyira bedagadt, hogy nem tudtam megfogni sem a kormányt, sem a váltót. Azóta már óvatosabb vagyok.

"A SIG tényleg az egyik legjobb (ha nem a legjobb), és nem is nagyon drága. Itthon egy P226 140 ezerbe kerül. A használat irányát nem értem: te mire használnád a pisztolyt? Remélem sportlövészetre gondolsz. Ilyen egyébként van, 9-10 mm-es és .45 fegyverekkel is."

Persze, sportlövészetre. A magam részéről nem hiszek aban, hogy egy fegyverrel _nagy biztonsággal_ képes valaki magát megvédeni egy eleve fegyveres támadóval szemben. A sportlövészet alatt nem csak a hagyományos céltáblás, hanem a combat/akció lövészetet is értem.

Miért kell megválnotok a Volvo 850-től?

Előzmény: Elwood (137)
Y3K Creative Commons License 2000.03.15 0 0 139
"Az, hogy az európai autók nem felelnek meg az amerikaiak magas elvárásainak, az azért igen merész állítás. Attól ,hogy a Golf IV kint nem piacképes, attól a Passat 2,8 még lehet sokkal jobb a Stratus 2,5-nél, ahogyan tényleg jobb is nála, nem is kicsit. Az más kérdés, hogy drágább. Az Audi A6 / A8, a Volvo S80, a Saab 9’5, a Jaguar, a Range Rover és a többiek nem felelnek meg az ami vásárló elvárásainak? Na ne mondjad már. Az lehet, hogy egy Range Rover 4,6 HSE sokkal drágább, mint egy Grand Cherokee 4,7 Limited, de hát valljuk be, többet is tud és magasabb a presztízse"

A Golf az piackepes (de nem meghatarozo) a tizenevesek es a korai huszonevesek demografiai kategoriajaban... A Passatnak olyan siralmasak az eladasi statisztikai hogy csodalom meg mindig aruljak. A Jetta meg a legnepszerubb a VW csaladbol. Audi A8: nagyon keveset latni, A6-bol kicsit tobbet. Volvo S80 kb mint az A6. Saab meg a Range Rover ritkasag (Inkabb a city lako "yuppie mobile"-ja). A Jaguar 7-8 eve nagyon sz@r autonak szamitott (nulla megbizhatosag) most az ujabb modelleknek jobban megy, mintha a presztizsuk is none egy kicsit.

Na, ennyi az kozepnyugat utcairol.

Előzmény: Elwood (137)
stevie wonder Creative Commons License 2000.03.15 0 0 138
OFF
Boroka,

az MFN tema nem pont a szakteruletem, de nem esik nagyon messze tole :-)

Itt az MFN lenyege:

"Nondiscriminatory, or most favored nation (MFN), treatment of trading partners is the norm in
international trade -- it does not convey any special "favors" or preferences. (...) Products from countries not eligible for MFN treatment are subject to much higher rates. The United States currently affords MFN treatment to virtually all countries."

http://www.state.gov/www/regions/eap/fs-mfn_treatment_970617.html

Az MFN Trading Status kifejezes mostanaban "divatos," ugyanis ez Kinara* vonatkozik. Azt jelenti, hogy politikailag ugyan nem szeretjuk Kinat, de azert a vamok olyanok, mintha szeretnenk ;-) (=kell az olcso, esetleg igenytelen aru, mer' befele szocialisan is erzekenyek vagyunk)

*Kinan kivul nehany szovjet utodallam + Albania tartozik ebbe az al-halmazba.

A Greatest Trade Preference program, amirol irtal, ilyen neven nem letezik (legalabbis Neked kell bizonyitani a letezeset ;-). Ami a legkozelebb all hozza, az a GSP, vagyis Generalized System of Preferences. Ez valoban a fejlodo orszagok USA piacra valo jutasanak eselyeit hivatott novelni a vamok kedvezo szabalyozasaval. Feltetele a $11,000 alatti per capita GDP, ugyhogy -sajnos - Magyarorszag is boven ilyen statuszban vn. Errol a listarol lekerulni azonban - a meggazdagosason kivul, lasd Del-Korea - csak igy lehet: "The U.S. GSP program also has an annual process whereby petitioners can ask that a GSP beneficiary country be suspended from the program because of violations of accepted international practices for workers' rights or for failure to protect intellectual property rights."

Mas. A buntetovam ugyan a gazdasagra hat, de inditeka kifejezetten politikai, ezert neveztem politikai fogalomnak. A "sima" vam (normalis esetben) csak gazdasagi fogalom. >>>
Szerintem nincs olyan huje ebben az orszagban, aki nekiallna Amerikat gazdasagilag _buntetni_.

Errol a temarol esetleg maganban tobbet. Vagy nyissunk egy uj topikot? ;-))

Ami az amerikai autok magas m.o.-i vamjat illeti, legyszi ird meg a forrasodat. Bevallom, ebben a temaban nem vagyok jartas, es az elozo reakciomban is csak a Te szo szerinti idezetedbol indultam ki. Meg egy kerdes: mi a helyzet a japan autokkal ebbol a szempontbol? Az addig elkepzelheto, hogy maskepp kezelik oket, mint az EU importot. De vajon maskepp-e, mint az amerikait?

ON

Inkabb irjunk arrol, miben tevdtek vagy voltak pontatlanok az autos ujsagiras amokfutoi. Konkret peldak ruleznak ;-)

Elwood Creative Commons License 2000.03.15 0 0 137
Rég nem látott Boróka!

A Vámoknak most már tényleg utánanézek. Ha 43% + 20% fogy. adó + 25% ÁFA terhet veszünk, akkor az Explorer itthon nem 10 millióba kerülne, hanem 18-ba (a Limited). Ha kint 30 ezer dollárt veszünk, akkor az ár itthon (szállítás nélkül!) 16 millió forint lenne. De nem annyi. Az Explorer kint 25-35 ezer dollár, de ide a technikai adatok alapján beazonosítva a 30-35 ezer dollárosat hozzák (Eddie Bauer és Limited kivitel). Mindezek ellenére az itthoni listaár 9,8 millió forint (autó2, 2000/3). Még a 25 ezres kocsi is 13,5 miller lenne.

Mindez azért érdekes mert a 2000 köbcentinél nagyobb űrtartalmú autók normál vámtétele tényleg 43%. Ha viszont az EU-ból jön, akkor csak 13%. Ha az ami kocsikra is érvényes a 43%, akkor az Explorert ide nettó 18 ezer dollárért kellene hozni. Ebből mondjuk csak az a lényeg, hogy a luxusfogyasztást a pénzügyi kormányzat erősen megadóztatja.

Ami az USA-t illeti: Magyarország tényleg legnagyobb kedvezményt kap, de ilyen szerződést gyakorlatilag csak kölcsönösségi alapon kötnek, tehát elképzelhető, hogy Amerika is eu-s vámtarifákat fizet. Vagy Európában gyártott Explorert hoz ide. A 2,0 liter alatti vámokról most ne beszéljünk, mert az ami autóipar abban a szegmensben nem érdekelt. De ami biztos: a 43% vám a többi teherrel együtt 2,145-szeresére növeli az eredeti nettó árat, és a hazai listaárban ez nem mutatkozik meg. Több, mint valószínű, hogy az USA is legnagyobb kedvezményt kap Magyarországtól. Hogy mi is ez a legnagyobb kedvezmény elve, arról beszélhetünk később.

Ami viszont biztos: az USA olyan fontos politikai-gazdasági partnere Magyarországnak, hogy "büntetővámokat" vele szemben aligha alkalmaznak.

Az, hogy az európai autók nem felelnek meg az amerikaiak magas elvárásainak, az azért igen merész állítás. Attól ,hogy a Golf IV kint nem piacképes, attól a Passat 2,8 még lehet sokkal jobb a Stratus 2,5-nél, ahogyan tényleg jobb is nála, nem is kicsit. Az más kérdés, hogy drágább. Az Audi A6 / A8, a Volvo S80, a Saab 9’5, a Jaguar, a Range Rover és a többiek nem felelnek meg az ami vásárló elvárásainak? Na ne mondjad már. Az lehet, hogy egy Range Rover 4,6 HSE sokkal drágább, mint egy Grand Cherokee 4,7 Limited, de hát valljuk be, többet is tud és magasabb a presztízse.

Az, hogy a Volvo unalmas, de megbízható és a Jetta szar, de egzotikus, legalább annyira idejétmúlt sztereotípia, mint az, hogy az ami kocsik nagy, szekrény formájú benzintemetők, ülőpaddal elöl-hátul és kormányváltóval (70-es, 80-as évek termése). Jettát idestova 10 éve nem gyártanak, ez nem baj? Az általad európai autókról írt sztereotípiák ugyanolyan elavultak, mint az itteniek a kinti kocsikról.

A franciák és az olaszok sokáig nem is csináltak olyan nagy kocsit, amivel meg lehetne jelenni az amerikai piacon. Majd ha a Peugeot 607 csúfosat bukik, akkor majd visszatérünk erre.

"A BMW-t a köznyelv "Nigger Benznek" hívja, talán kitaláltad, miért. Gyakorlatilag ugyanaz mondható el róla, mint a Merciről. "

Ez gondolom kint azért nem politically correct. Itt a Bentley-t tartják a szegények Rolls-Royce-ának.

"A Volvók és a Saabok - mint már a lentiekben elhangzott - nem elsősorban a sportosságukról, inkább a biztonságukról híresek. Megbecsült, bár kissé unalmasnak tartott autók (Volvo), amelyen feltehetőleg az amerikai gyártulajdonosok felerősödött reklámja és a magasabb teljesítményű turbós motorok miatt közkedveltebbé lesznek. "

Azért egy Saab 9000 Aero okozhat kis meglepetést… Bár én elfogult vagyok a Volvo iránt, mégis azt mondom, a 850 óta nem lehet unalomról, a C70 óta pedig a sportosság hiányáról beszélni. Egyébként az S80 második legnagyobb piacának Amerikát szánják, és a C70 kabriót pedig elsősorban az amiknak.

Amit az európaiak növekvő versenyképességéről írtál az teljesen igaz.

A paintball-t még nem próbáltam, nekem egy kissé drágának tűnt. Ha összejön pénzem szórakozásra, inkább síelni megyek, az sokkal békésebb (nem mindig : )) Itthon játszol, vagy kint? Csak azért mert itthon 7,5 Joule fölött minden lőfegyver engedélyköteles, a 40 J pedig már brutálisan erős. A legtöbb szakirodalom 80-100 J-ra teszi az ember átütéséhez szükséges energiát. Úgyhogy csak óvatosan.

A SIG tényleg az egyik legjobb (ha nem a legjobb), és nem is nagyon drága. Itthon egy P226 140 ezerbe kerül. A használat irányát nem értem: te mire használnád a pisztolyt? Remélem sportlövészetre gondolsz. Ilyen egyébként van, 9-10 mm-es és .45 fegyverekkel is.

Ps. Jó a szimatod, a családban tényleg van egy 850, de meg kell válnunk tőle. Az előző nick (850R) arra utalt, hogy nálam az a változat a királyok királya, a "rulez forever". Sajna még ma is 5 millió egy ilyen : (((

Minden jót kíván:

Elwood

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!