Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

jo_lenne_tudni Creative Commons License 2000.02.13 0 0 16
Nos, semmi olyan hangot nem akartam megutni, jelezve a smilekkal is, ami banto legyen. Gondolom par topicot vegigolvastatok mar, es valahogy mindig a 300M kerult ki gyoztesen, es ha egy amerikai kocsira valahol rossz szo van.... :-))) A Golf es europai tarsai nem szamitanak. :-)))

A Pinto egy amcsi tomegauto volt. Ezen felul valahol a csodje is, mert a benzintankot ugy helyeztek el, hogy egy koccanasra is megrepedhetett es a nafta pedig robbant. A Ford sokaig nem ismerte el (talan meg ma sem, bar errol nincs infom) a hibajat, pedig joparan bentegtek.

lore Creative Commons License 2000.02.13 0 0 15
Így már oké: ...az a mindegy kinek milyen autója van...:)

A 300M formatervében tényleg több a fantázia mint egy fritz autóban dehát nehommá csak ez döncsön.

aetius Creative Commons License 2000.02.13 0 0 14
Szerintem az a mindegy kinek milyen autója van. Olyat veszel ami neked tetszik. Most akarok használt kocsit venni, talán egy omegát vagy passatot, vagy mittomén. Mindenki ást mond, eligazodni meg pláne nem lehet. Nekem spec a 300m teccik de nálam az etalon az audi v8.
Blindmouse Creative Commons License 2000.02.13 0 0 13
én csak a neve alapján tippeltem.. :)) azthittem hogy olyan kicsi tucatautó mint amik most jönnek divatba.. :(
Előzmény: lore (9)
lore Creative Commons License 2000.02.13 0 0 12
...euroknál? Vagy...
lore Creative Commons License 2000.02.13 0 0 11
aetius,

Nem tök mindegy. Még csak most szakadnak fel a korlátok. Eddig az amik az amiknak gyártottak kocsikat.
Mostanában jönnek ezekkel az új hajókkal (300M) melyek külsőleg eurokonformak. Azonban egy 300M európában valahol az E-klasse és az S-klasse körül van, de ebben a kategóriában elfogadhatatlan, hogy sorjás a műanyag széle a hamutartóban, hogy hátul csak két személyre van a szekuriti stb... Boróka: te mint vmilyen szinten érintett: az amik igénytelenebbek az euroknál. Vagy egy STS caddy-t kell a mercikkel hasonlítgatni?
off 196cm vagyok és a 300M-be annyi a fejtér mint egy tolótetős vectrába that's all about this on
Javaslom maradjunk a topicnál tehát magyar 'szak'újságírás.

Y3K Creative Commons License 2000.02.13 0 0 10
Geo Metro = Suzuki Swift .........
Előzmény: jo_lenne_tudni (6)
lore Creative Commons License 2000.02.13 0 0 9
Egyetértek Blindmouse!
Erre céloztam alább én is. Mellesleg az automotorundsport magyar kiadásának (automagazin, egyébként a legnívósabb in Ungarn) főszerkesztője (Balázs Viki) nagy amicar rajongó, hosszas utánajárással szerzett egy Pintót.
Igaz a Pinto nem említhető egy lapon a 300M-el. Én egyébként a germánokért élek-halok persze a svédek mellett.

Szóval: az egy dolog, hogy esetleg elfogultak de más marhaságokat is írnak ami szintén ebbe a topikba tartozik.

A Pinto az USA-ban a 70-es évek Calibrája. Nem sportkocsi csak annak akar látszani, viszont olcsó és tömegcikk.

waiting for reply: lore

aetius Creative Commons License 2000.02.13 0 0 8
Tök mindegy ki gyártja az autót. Egyénenként változik az izlés, mindenkinekkülön külön felel meg egy autó, mások az értékek, fontossági sorrendek. minden ember más fzikumú, másként érzékelik a gyorsulást más ülést éreznek kényelmesen, stb...
Blindmouse Creative Commons License 2000.02.13 0 0 7
Ájjál le..

az hogy neki az amcsi autók fikázása tűnt fel az egy dolog.. nem ő lesz az egyetlen hozzászóló itt, és az újságírók tényleg írnak eszetlen hülyeségeket néha... másról is, nem csak az amcsi kocsikról..

amúgy meg DSM rulez ;)))

mi az a pinto? az olyan mint a kispolszki? :)))

Előzmény: jo_lenne_tudni (3)
jo_lenne_tudni Creative Commons License 2000.02.13 0 0 6
Na es a Geo Metro? :-))))
Előzmény: Y3K (4)
easa Creative Commons License 2000.02.13 0 0 5
egy ellenpélda: a lentebb emlegetett auto-motor-sport februári számának 64. oldala: "Hirhedt német minőség" címmel. Az egész cikk nem éppen a német autók és autógyártás dicshimnusza.
Vagy pl. a 43. oldalon a ranglista is elgondolkoztató, igaz, ezek nem magyar újságírók által írt cikkekk...
Y3K Creative Commons License 2000.02.13 0 0 4
BMW Isetta rulez , too!
Előzmény: jo_lenne_tudni (3)
jo_lenne_tudni Creative Commons License 2000.02.13 0 0 3
Mi van oreg, valaki bantani mereszelte az amcsi kis kocsikat, a szived csucskeit? :-))) Jaj, jaj, szegeny kis autok, most mi lesz veluk....

Miert kevered mindig a szezont a fazonnal?

Ja, es Ford Pinto rulez!!!! :-)))

Előzmény: Boróka12 (-)
PTZ Creative Commons License 2000.02.13 0 0 2
Boróka12: igen, a magyar autós újságírás nem az igazi, de itt én inkább a napilapok autós mellékletének minősőgére gondolok. Az autós újságok úgy nagyjából rendben vannak. Viszont az, amiről Te beszélsz nem mindig ok. Az első és szerintem legnagyobb tévedésed a mennyiség-minőség fogalmak keverése. Attól, hogy a McDonalds szendvicseiből adják el világszerte a legtöbbet, nem vallom azt, hogy az a legjobb. A Gundelben biztosan jobban főznek nemde?

1. Az, hogy az irdatlan méretű autógyártás megeszi az európait, nem biztos, hogy egy-egy európai márka nem alkot bizonyos szempontból kiemelkedőt. Minket is majdnem a gyomrában tartott ötven évig a SZU, mégsem gondolom, hogy ettől kevésbé volt szürke, mint mi. Ha egy hozzáértő amerikait beültetnek egy amerikai kocsiba, valszeg nem mondja meg milyenben ül. Ha beültetnek egy európait egy európaiba, lehet, hogy rájön: mert kevésbé szürke (egysíkú) egy adott kategória autókínálata itt.

2. A mérce azt jelenti: a legjobb, az etalon. Nem azt, hogy mit vesz a buta nép. Nekem pl. nem kéne Opel Vectra, ha utánam dobnák sem, mégis nagyon népszerű itt. Mert jól néz ki, és mert Opel.
De ettől nem lesz jobb.

3. A jó futómű a biztos úttartás és a kényelmes rugózás kompromisszuma. Ebben tényleg a BMW a legjobb. Nekem Suzukim van, mert ezt engedhetem meg magamnak...

Tudod mit: hagyjuk! A Suzukiról eszembe jutott, hogy Mo.-n ebből adták el a legtöbbet, tehát itt ez a mérce! Megyek is és megsimogatom!

Előzmény: Boróka12 (-)
lore Creative Commons License 2000.02.13 0 0 1
Hi Boró!

És szerinted a Csikós miért csinálja? El akarja érni, hogy Mo.-n soha senki ne vegyen amicar-t?
Olyan, hogy Volvo-hifi nincs. Asszem többnyire Alpine cucc kerül a svéd Autóba.
Viszont vártam már ezt a topikot: szerintetek a VW minőségét nem istenítik túlontúl? Akármilyuen tesztben-> Hű ezek a hézagok, apám!! Meg ilyen dumák. Közben meg sorra sülnek be a 2.5 V6 TDI-k. Aki nem hiszi járjon utána: automotorundsport olvasói levelek, ismerős audiszerelők stb.. Szóval szerintem a topik jó, de előbb gondókoggyunk mielőtt hányingert éreznénk.

PTZ Creative Commons License 2000.02.13 0 0 0
Illik-e ezt így le 0-zni?
Előzmény: Boróka12 (-)
Boróka12 Creative Commons License 2000.02.13 0 1 topiknyitó
Sziasztok!

Nagyon meguntam a német érdekeltségbe tartozó magyar autós újságok cikkíróinak őrült elfogultságát, dilettantizmusát és hazudozását. Elhatároztam, hogy ebben a topicban néhány példát sorolok fel, amelyből kiviláglik a sanda hátsó szándék, mellyel az amerikai és japán konkurenciát igyekeznek lejáratni, míg a leggagyibb német termékeket is az egekig magasztalják.

Hozok rögtön egy példát Mr. Hányinger tollából (Csikós Zsolt), aki az az auto motor und sport magyar kiadásának januári számában (autó magazin) egyáltalán nem rühell adatokat hamisítani, és tényeket megváltoztatni. Az alábbiakban a két oldalas cikkből halásztam elő a legkirívóbb hazugságokat, melyekkel Hányinger az amerikai autóügyekben járatlan magyar olvasókat akarja megvezetni. És ehhez a listához képzeljük az is hozzá, hogy a két oldal kb. 2/3 részében fotók találhatók:

"Európában, ahol mérce az Alfa motor, a BMW-futómű és a Volvo-hifi, máshogy vélekednek erről az utóbbi időben halványszürkévé fakult amerikai autó-ikonról."

1. Érdekes, de ez a halványszürke amerikai autógyártás a felsoroltakból már bekebelezte a Volvót (Ford), részben most készül a Fiat-konszernnel együtt bekebelezni az Alfát (DaimlerChrysler) és a BMW-t (Ford).

2. Európában nem az Alfa-motor a mérce, hanem a hengerenként 2 szelepes, 11-12 liter fogyasztású VW motor, ugyanis ebből fogyott a legtöbb.

3. Európában nem a BMW futómű a mérce, mert a BMW világviszonylatban is a kis gyártók közé tartozik, és csak kevesen engedhetik meg maguknak ilyen autó birtoklását. A Golf és a Astra futóműve a mérce, ugyanis ezekből a típusokból adtak el a legtöbbet, és nem a legjobból, a BMW-ből.

4. Mi az a Volvo-hifi? Ez a márkája talán? Csak azért kérdem, mert az amerikai piacon általánosan bevett a 2-500 Wattos teljesítményű csúcshifik használata, amelyekkel fényévekkel kőrözik le az európai átlagot. Éppen erre a legkényesebbek talán az amerikaiak.

A ámokfutó újságíró tovább folytatja:

"...a Ford megelégelte, hogy az amerikai autógyárakat ma legfeljebb csak pickup-gyártásra és giga-terepjárók tervezésére tartják képesnek Európában."

És nyilván senki nem látott még Stratusokat közlekedni, és senki nem hallott a Cadillac világverő technikai újdonságairól. Ha ez így lenne, éppen az ilyen hasonszőrű újságíróknak lenne köszönhető, mint Csikós.

Belekezd a Ford Mustanggal kapcsolatos hazudozásba:

"A nyolchengeres, 4,6 literes teljesítménye 260 lóerőre kúszik fel, ami 35-tel több az eddiginél."

Ez annyira igaz, hogy az eddigi 4,6 literes, V8 blokk 320 lóerőt teljesített. Mr. Hányingert azonban ez egy percig sem zavarja, fő az, hogy lehúzza az előd és az utód teljesítményét egyaránt. Természetesen a Mustang Cobra R már gyári változatában is 385 lóerős, de ezt a zsurnaliszta már jobbnak látta elhallgatni. Jobb, ha nem válik egy amerikai autó az álmok tárgyává.

Nézzük csak, hogyan emlékszik a "pártatlan" és "elfogulatlan" újságíró a kategóriát teremtő Mustang különböző szériáira:

"Amerika büszkesége, a Ford Mustang az első sorozat leköszönése óta szereptévesztés áldozata."

Nyilván az a 250 millió amerikai a hülye, akiknek az elvárására lett olyan a Mustang amilyen. Csikós persze jobban tudja (ezt is).

"1964. Kis tömege miatt a soros, hathengeressel is eléggé sportos volt az első Mustang. Eleinte lépcsős háttal és kabrióként is gyártották."

Tetszik érteni, ugye? Kis tömege miatt... Csak azt tudnám, akkor mire szolgált az a 300+ lóerő?

"1965. Egy évvel a sorozat bemutatása után már ferde háttal is készült a legszebb vonalvezetésű Mustang. Ebből lett a Shelby GT is."

Csikós igyekszik megelőzni az olvasó csodálatát a Shelby-Mustang iránt, így nem számol be róla, hogy kereken 360 lóerő szerénykedett az autóban. Ez még mind semmi, mert folytatja:

"Mach-I volt a második széria felirata. Az ólomcipős dromedár azonban nagyon messze volt a hangsebességtől."

Hát persze. Szintén elmulasztja megemlíteni, hogy az "ólomcipős dromedár" még erősebb volt, mint az elődmodell.

"Egyes Ford-kereskedők állítólag még nagyítót is adtak az apró harmadik Mustang mellé. A négyhengeres vinnyogása is vicces lehetett."

Egészen biztos hogy egész álló nap hasát fogja ez a jó humorú ember a röhögéstől, ahogyan az általa fénybe emelt négyhengeres német modellek "vinnyogását" hallgatja. De jó neki! Szeretnék én is ilyen vidám fickóvá válni...

Az ámokfutásra a '79-es széria bemutatása tett pontot:

"1979. Az orosz trolik illesztési pontossága és az albán munkásüdülők kényelme egyesült a szlovák formatervezéssel a negyedik szériánál."

Ez az ember a mai napig az egyik legismertett autós újságíró Magyarországon. Mi a véleményetek?

Boróka12, a kimoderált Caddy

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!