Kérdezném töletek, hogy szerintetek ez a felni jól mutat-e, az Alhambin?! Ez 16" Altea felni és ma felpróbáltam a kocsira. Nekem a gyári 16" alu tetszik jobban vagy a sport ami 17" de azt még nem tudtak szerezni egyenlöre.
Tényleg szuper hely mi már voltunk többször is.Az árak is nevetségesek.A havas hegyoldal valami leír6tatlanul gyönyörű.Ellenben Tátra-Füred egy horror.Nagyon ilyesztő.
A szine a fényképről kiderült,bordó.Asszem megveszem ha még megvan.Meglepődnék,ha még az 500€-ból engedne.Hú de kár hogy csak új kasznit lehet cserélni.
Na, voltunk 4 napra Zakopanéban! Hát valami gyönyörű volt!
Végig hullott a hó gyönyörű nagy pelyhekben! Ahogy a filmeken. Itthon ilyet nem igazán lehet látni! Féltettem az Alhambit de minden renben volt vele is! Ma lemosattam és ismét pompázik a legszebb színében!
Szerinetm is az Alhmbra a legszebb a 3 gyártmány közül!
Ez három alapvetöen teljesen azonos kocsi. azt vedd, amelyik tetszik, meg jó árban van.
Szerintem talán a Seat a legszebb kívülröl, a ford meg belülröl. a VW meg olyan közepes. a 2000 elöttiekre nagyot tudsz alkudni, és a kinézeten kívül nem sok különbség van, az is inkább a régi javára.
Hát a Galaxynak nem sok köze van a Fordhoz... :-)))
Épp egy évvel ezelőtt jártam hasonló cipőben: kell egy kisbusz a családnak. Akkor (és félek most is) annyira gyalázatos volt a használt kínálat (ált. nem magyar, de ha igen, akkor 1-2 évesen 80-100ekm, az új ár alatt 1M-el), hogy inkább 1 évvel tovább törlesztek.
Nézz ne csak Galaxyt meg Sharant, hanem Alhambrát is. Tudod, a versengés a vérünkben! :-)
Természetesen használtat.olyan 2001 -es évjárat körülit.az a gondom,hogy nem sok jót hallottam eddig a fordokról.Bár a focusokat nagyon dícsérik.alkatrészárak?sharanon is agyaltam de félek,hogy lopják.
Új lámpás Galaxyja van valakinek itt?PD TDI motorost szeretnék venni de még nem hallottam túl sokat róla.Valami info?Erős-gyenge?Megbizható?Ugyanis én pakolnám bele a km-t.Fogyasztás?Szóval ilyesmik érdekelnének,előre is köszi!
Általánosságban beszéltem az ABS-ről. A sebességhatár változhat gyártmányonként, évjáratonként. A BMW-n gyárilag is van eltérő méret, de a SMART is olyan. A Jaguár egyes tipusain is van eltérő méretű kerék nem beszélve egyes teherautókról. Ha a gyártók az eltéréseket túl finomra állítanák akkor folyamatos villogás lenne a műszerfalon.
de nem csak ez a lényeg, hanem hogy a kocsi csak a kerék fordulatszámát tudja, és ebböl a szempontból teljesen mindegy, hogy mi van rajta, akár sínen is mehet, vas kerekeken, az Abs azt fogja gondolni, hogy minden rendben van.
és én is 5 km/h-ról tudok, ami alatt nem aktív az ABS.
Túlzás ez a 20-25 km/h az ABS ki/be kapcsolására! Talán 5 km/h, vagy még kevesebb, ahol már nem képes (pont az általad leírtak, az érzékelő pontatlansága miatt) működni. Viszont, ha felrakok a kocsira eltérő méretű kerekeket:
* ha váltóméret, a kerületek különbsége nem lesz nagyobb 2%-nál
* ha nem váltóméret (akkor hülye vagyok): a kerületek eltérése legyen pl. 10%! Ez már _hatalmas_ méretbéli differenciát jelent, (a mi kerekeinknél kb 7 cm átmérőben)
Vagyis még a rosszabb esetben is (10%) csak fél km/h az eltérés a mért, és a valós sebesség között!
Persze nincs még késő, tök érthető, amit írok, ugye? :-D
Lehet,hogy vannak kényes és nem kényes gyártmányok.Sajna nem igazából vagyok otthon, hogy magát az ABS rendszrehez tartozó szoftvereket mi alapján írják. Szerintem: a jel vevő ugye adott a jeladó viszont egy bütykös tárcsa. Ha a jelátvitel lassul(mert nagyobb az átmérő) és ez a szoftver által előírt érték alatt van az ABS lekapcsol. Mondjuk ha minden gyári: az ABS 25km/óra körül bekapcsol és 20km/óránál lekapcsol.Ha viszont nem lehet, hogy később kapcsol be és korrábban kapcsol ki az ABS. Ez lassú sebességnél elég kényelmetlen ha jégen blokkol a kerék és összetörik az autó.Nem?
Amit a Vivavrónál írtam az tényleg igaz.
Egyébként a hozzászólás előzményét nem erre a témára akartam kihegyezni hanem a gumis kolléga ajánlására(terhelési index Alhambra,Galaxy,Sharan-Rf és C)
kizárt dolog, hogy a kocsi rájöjjön, hogy kisebb rajta a kerék. ha mind a négy kerék egyforma, és nincs a navi rendszerrel összekötve esetleg.
nekem a bmw-n olyan kerék volt, hogy az óra egy km-t csak 900 méternek mutatott, és ott a navigációs rendszerböl egyböl kiderült, hogy nincs valami rendben. -ugyanis ott is át kellett volna állítani a kerékméretet, de nem is állítottam be, mert általában látta a müholdakat és akkor nem érdekelte a kerék.
Ennek ellenére minden tökéletesen müködött. és még csak nem is volt pont egyforma az átmérö az elsö és hátsó tengelyen.
Ebben azért nincs igazad, mert ha mind a 4 kerék egyforma, de nem egyezik az átmérő bizinyos %-on belül a gyári mérettel, a jeladó és a vevő alacsony sebességnél nem komunikál egymással tökéletesen .Az ABS probramot a gyártó a hozzá való gumiabroncs átmérőhöz készíti. Nem mindegy, hogy az ABS mikor kapcsol ki vagy be. Például az Opel Vivaronál 4 különböző méretet lehet beállítani a computeren. Ha nem a jó beállítás van, az ABS hibajelző lámpa néha felgyullad.
6 litert szoktam venni, így marad a következő olajcseréig egy plusz flakon utántöltésre. Majd minden nagyobb gyártónak van PD TDI-hez való olaja (505 01-es jóváhagyás), az és _CSAK_ az jó bele. Én Castrolt raktam, mert azt szoktam... :-)