Nem a szabályosság miatt kérdeztem, csak kíváncsi voltam, mert most tökölődöm egy "hordozható" bólya-rögzítőn, elsősorban a hazai (homokos, sóderes) vizekre, sekélyvízi kikötéshez.
Ami pedig az "ezt csináljátok utánam" -ot illeti a másik topikon:
A fenéken egy eszméletlen nagy betontömb, abban egy vaskarika, s ehhez van kikötve a bólya alja. Tudom, hogy szabályosabb lett volna az alsó szemhez kötnöm, de azt nem értem el a csónakból.
Már bánom, hogy nem csináltam képeket nyáron, nincs egy se a csónakról meg a bimini tetőről.
Az internetről beszúrok két képet, gyakorlatilag ilyen a csónakom:
A tető nagyon egyszerű, de tökéletesen működik. Két alu csőváz meg van hajlítva, a végein van egy-egy rögzített lyukas fémelem, ami tökéletesen illeszkedik az evezőtartó "villához". A csőváz négy sarkát erős zsinórral lekötöm a gumicsónak oldalához és kész is.
Nagyon jól működik, siklásban is használható, mivel alig van "légellenállása", de ha útban van, akkor pillanatok alatt lehajtható (valamelyik két zsinór oldásával).
Felszerelése, leszerelése kb. 1 perc.
Nagy előnye, hogy a dőlésszög változtatható úgy, hogy valamelyik oldali zsinórokat rövidebbre, a többit hosszabbra hagyjuk. Ez azért fontos, mert enélkül az ember sokszor pl. horgászat közben nem lenne árnyékban, ha a nap iránya változik, vagy nem úgy süt.
Azért írtam, hogy alacsony költségvetésű, mert az aluvázat régi hulladék elemekből raktam össze (de stabil és viszonylag esztétikus lett), és csak a ponyvát vettem valami 6-700 forintért.
Én is be akartam vinni a jollémat a lakásba ...de erre a barátnőm kilátásba helyezte, hogy akkor ő meg kölcsönkéri a szomszéd láncfűrészét - egy fél órára. :-))))
"Arra lennék kíváncsi, mitől lesz egy csónakos annyira magabiztos, vagy optimista, hogy a Dunán lefelé indul hosszabb útra túrázni? "
Apósom elmondása szerint, amikor ő volt fiatal, akkor csak a nyugati motorral rendelkezők mertek lefelé menni a Dunán (a Viharosok, Vetyerokosok nem nagyon), így sokkal kihaltabbak voltak a homokzátonyok lefelé, mint felfelé.
Ma már elég megbízhatóak a motorok, jómagam többször lefelé szoktam menni 6-8 kilómétert is.
Amitől kezdetben tartottam - de ez a félelmem elcsendesedett - hogy a Dunai hordalék (fadarabok, személy, uszadék) kiszakíthatja az anyagot, és egy üres légkamrával nehéz lenne visszaevickélni. Azóta elég sokat mentem áradásban is, és nem volt gond (persze kerülgetem a tuskókat).
Sziasztok es buek mindenkinek!Tudja vki,hogy lehet-e es ha igen hol berelni 5-6m-es motorcsonakot,dunai tiszai kirandulasra?En gorogorszagban elek,de szeretnek vmi itthoni turat szervezni a csaladnak.csak egynapos kirandulasokra gondoltam.Elore is kosz!
Igen-igen. Láttam már a csónakodat (az igen kíváló kormánypaddal) egy másik képen. Ez az esővédő-bimini nagyon jól néz ki, máris irígylem, jó lenne nekem is felrántani, mikor Velencén, horgászás közben elered vagy csepereg.
A fartükörről lógó két rövid lácot karókhoz/nál használod?
Ha 1000 EUR körül hozzájutnék az új motorhoz, érdemes eladósodnom?