Lehet, hogy hülyeséget beszélek ( ami nálam nem ritka, de most nem komolytalankodom! ), de úgy érzem, hogy a motor sok ehhez a hajóhoz. Semmi perc alatt siklásba viszi, még 4 személlyel is, valamint fél gáz után alig változik valami, illetve annyi, hogy egyre több vizet csap be a hajóba. Lehet, hogy nem volt a hajóban megfelelő nyomás? (Bennem mindíg megvolt). A tartalék csigám a legnagyobb menetemelkedésű, amit ehhez a motorhoz adnak, ami most rajta van az egyel kisebb. Amikor bejárattuk a motort ede111-el, a KMaxxxit 3 személlyel is siklatta, s mintha jobban érezte volna magát a motor. Lehet, hogy nem érdemes a megengedett legnagyobb motort rátenni?
Most úgy vagyok a hajómmal, mint Haka a Jeanneau-val, de ha csak a "mocskos anyagiak" a problémád, részletre is odaadom, de csak neked!!!!
A nyár még messze van, az is lehet, hogy idén nem tudunk lemenni az adriára, ha addig megmarad, szívesen odaadom egy-két hétre, csak úgy barátságból, de ne legyél hajó nélkül ottan, mert az nagyon nagyon rossz dolog!
A motor már nagyon be van tanítva, hogy beindítás után 60-80 perc között hideg csapolt sör közelébe kerül. :-))
Na viccet félretéve mivel egyenlőre nagyobb hajó vásárlása nem jön össze de csónak nélkül nem nyár a nyár ismét gummyladikot nézegetek. Most leginkább újban (is) gondolkodom, mert úgy tervezem hogy meg is maradna jóideig, célja tulajdonképp kellemes strandhajó, egésznapos hülyéskedésre, Dunán, Tiszán, Tengeren. Minimum 5 felnőtt személyes legyen. később ha esetleg ugy alakul akkor bocinak valami életemvágya szakadt öreg nagyhajó mellé :)
Szóval legjobb lenne egy RIB (merevfenekü) csónak de az nem fér bele most a keretbe.
Motorom van, egy 40kilos, 2takt, 20Le.
1: Maritime-nál januárban volt akcio 2007-es hajókra, a Zodiac Zoom 340-es 299.000.- volt, sajnos már vége, most 356e.
jellemzok: 340x168 , 45-os hurka, 45Kg-os motort lehet ráakasztani, fa padló, 600Kg összteher.
2: ugyanitt, Zodiac Cadet 340S vagy LR (pittyféle:-) 438 és most akcioban 350-ért. 5+1 személyes, 340x179, 50-es hurka 750Kg osszteher, 50Kg-os motor. Ez komolyabb mint a Zoom kicsivel, és "C" osztályu.
3:Allroundmarin AS Samba360: 366eFt, 360x170, 45ös hurka, 680Kg, 5 Szem,alupadlo. Ezviszont a boatshop24.com-on 320 körul megvan, elönye hogy 360-as ésalupadlo, és felfujható kill-es.
3,5: Néztem még Quicksilver, és Yam hajokat, nagyjábol ugyanezek a jellemzok.
4: na ezt találltam tegnap: Honda honwave T40. 400(!!!)x189(!!!) 50es hurka, 1050Kg összteher(!) 7 személyes, alupadlo, "C" osztályu. mindossze : 338.000- brutto froncsiért. Olvastam is egy tesztet róla itt: http://www.bestfishing.hu/motor.html
Naszoval ebbe az adatai alapján nagyon belevagyok bolondulva, deee félek kicsit mert Honda az Honda, de nagyon kínai ára van a többihez képest, mondjuk van 2 év gari.
Esetleg akinek van némi tapasztalata leginkább az utolsó hajóban az ne tartsa magában!
(Pitty! Én nagyon gondolkodtam a te hajodban is, mert összeszámolva tényleg nem pénz amit kérsz érte, csak most akárhogy számolom nem akaródzik összejönni pénzügyileg. Pedig milyen jól ismeri már azt a terepet amerre énis használnám a nyáron :-)) Azt a motort egyébként nem lehet "megnyitni" 20 lóra?)
Hali ! A történet lényege a következő( már valahol irtam de nem tudom hol) én müanyagos lévén amikor Svájcban beszüntették a kétütemüt dolgoztam egy cégnek időnként akik onnét hozták a hajós cuccokat,és legtöbbször ezzel fizettettem magamnak.A gumicsónak ugy került ide ,hogy ők ugy vásároltak ,hogy faltól falig mindent el kellett hozni .A motorhoz ingyen adták a környezetszennyező hajót amit ha a szemétre viszik akkor fizetni kell érte a magyar meg elhozta. A gumicsónak is a szemét helyett került hozzám. én is a motorjaimat takargattam az udvaron. Mostanra kő -kemény lett már nem hajlik ( nyáron sem) ugy hogya tavaszi lomtalanitáskor ez is megy a konténerbe. szőrmók
Jajj Power, vigyázzá má', mert a zodi 340-eshe max. 15 pacis moci akasztható, de ha nagyobb a moci akkor lehúzza a seggét, oszt ott csókolhassuk aki most komolyan vesz engemet is! :-))
hmm, hát nem egy egyszerű emberek lehetnek akik takaróponyvának használták szegény csónakot :-)) ott még hagyján, de hogy megérte hazahozni és itt a gumicsónak szerető társadalom pukkasztására ilyen alantas dologra használni :-)))
én meg épp azt számolom hogyan tudnék összeszedni pár kilót egy zodi zoom 340-re vagy honda t40ae-ra, de lehet rámdől az otp és ponyvaként végzi majd az udvaron télen :-)))))
(nem ám komolyan venni, csak egy magaslabda volt az elmult napok burzsuj-proli-zásra)
Szóval arról van szó hogy a gumicsónak 5 dolgot nem birt: a vizet ,a napot ,a hideget, a meleget, és engem. Már majdnem ilyen állapotban hozták Svájcból ahol a kereskedésben az udvaron a motorokat takarták vele . erre használtam én is , a fenékdeszka még használható volt. a motortartó alubak még másolható értelmes darab az továbbél. Majd megnézem mikori évjárat. Teljesen meg van keményedve az anyaga és a ragasztás az udvaron álltában elengedett. A kép tegnap készült.
Tiborpapa! Mercuryban vagy ilyen profi, vagy máa márkára is van valami recepted.? Konkrétan :Suzuki 4 üt. 5 Le. Ebböl is lehet egyszerüen 6-ost varázsolni?? Bár nagyon meg vagyok vele elégedve, de a 20% többlet azért nem lenne rosz! üdv,,ede
Ezek a motorkák a gucsókat 15 km/h körüli sebességgel "röpítik", remélem e körül nem lesz gond a sebességméréssel, amúgy inkább kimért, hosszabb pályára szavazok. Bár engem nem elsősorban a sebesség, hanem a megbízhatóság motívál.
Van egy cimborám, akinek mint kiderült ugyanez az 5-ös mercury van a csónakján, és épp most akarja felszabályozni. Megbeszélem vele, hogy a jövő hét végén már 15 fok lesz, ki kellene próbálni a gépeket, és összehasonlítani: gyári 5, Gál féle 6, általam felfúrt 6. Csatlakozz ha érdekel! Gps-el pontos a sebességmérés? Vagy kijelölni egy rövid szakaszt, és időt mérni?
Hogyan kék 6 lovas mercuryt csinálni a 4 vagy 5-ből? Nekem egy négyesem van, a márkakereskedő és a szakszervíz is eskü alatt vallotta, hogy nem éri meg átalakítani, mert másik karburátor kell rája (70eft). Meg lettem vezetve? A kompresszió ugyanakkora a 4-5-6 sorozatban, vagy az is különböző?
OK. Igazából majd akkor lesz tapasztalatod a "baldachin"-nal kapcsolatban, ha kipróbálod élesben (felszerelés, beszállás, haladás, kiszállás stb.). Remélhetőleg jó lesz, de ha nem, akkor utólag biztos tudod finomhangolni.
A hat lóerőt nem írnám le, az szerintem bőven meg tudja siklatni még a nagyobb gumicsónakot is. Igaz, hogy egy fővel, okosan helyezkedve és megfelelő emelkedésű csigával.