Valoszinuleg ugy epitkeztek, hogy nehany vagany mukodokepes maradt (eleg sok vaganyvan az alagut felett).
(Megj. 1973-ban meg nem volt 3-as metro, igy meglehetos mereszsegre vallot volna akkor a KoKi-rol inditani a tavolsagi vonatokat...)
"A képeken látható szerelvény még meg fog újulni, vagy az már selejt?"
Igen :-)))
Ök újbeszerzésben is gondolkodnak, vannak nagyon kellemes vadiúj szerelvényeik, amiböl most rendeltek újabb 20 db-ot. De közben ezeket a régebbi "feketefejü" orosz szerelvényeket is modernizálják. Majd meglátjuk, mi lesz vele.
Ez az egyik szerelvény, ami augusztusban (asszem 18-án) lent maradt az alagútban, mert olyan gyorsan betört a víz, hogy nem tudták kiüríteni a vonalakat.
A képeken látható szerelvényt október 22-én hozták fel, de azért nem volt 2 hónapig víz alatt, mert közben leszivattyúzták a vizet. Szerintem kb. olyan 2 hétig ázhatott.
Most már csak az rejtély számomra miért nincs Ev2 :)))))
1ébként azt is megfigyeltem Ev3-nál (mily okos vagyok :)))) ), hogy a K-Ny-i futó kocsik vezetőfülke ajtajai még üvegesek, ami persze le van festve, és az É-D-in már "teli ajtós" vez fülke nyílik az utastérből. Ott már kukucskálni se lehet :)))))
Az EV kocsik motorteljesítménye 4x66 kW, míg az EV3-asoké 4x72 kW. Minden egyéb fontos paraméterük megegyezik (mindkettő tömege 32,5 t; férőhelyük 136+42 fő; és mindkét típus maximális engedélyezett sebessége 90 km/h). Azt nem tudom, hogy csatolhatóak-e egymással (szerintem igen).
A villamosok mellett a metró a kedvenc járművem. Olvastam Benedek István Gábor Földalatti Történet c. könyvét, és az hozott igazán közel a metróhoz. Azóta már nem puszta utasként szállok metróra. Nap mint nap, a Batthyánytól az Astoriáig megyek többször is, egyetemre. Múltkor meg este a 222-es ajtaja nem nyílt ki a Blahán. Kocsiban nevetés, majd visszaülés a helyünkre. A következőn kinyílt.
Nézem a prágai metró képeket.
Keményen elbánt a prágaikkal az árvíz az biztos.
A képeken látható szerelvény még meg fog újulni, vagy az már selejt?
Elég csúnyán néz ki. :(
Elég baj hogy most fedeztem fel, hogy a metrónak is van külön topicja :)))
Ez van :))))
Lenne kérdésem
1. Az Ev és Ev3 között mi a különbség, azt tudom hogy a 200-as pályaszámtól kezdődően Ev3-asok, és 1975-ös gyártásúak a legkorábbiak, ha jól tudom.
2. Múltkor a 219-es vezérkocsi vez fülk ajtaján kukcskáltam (hátsó kocsi volt) és láttam a sebességmérőt az zöld kijelzővel.
A kérdésem csak az, ez eredetileg szovjet beépítés ez a sebességmérő, vagy már idehaza szerelték be? Esetleg az eredeti szovjet analóg kijelzésű volt?
3. Két kar van a jobb oldali vezérlőpulton, azt tudom az egyik a "gyorsulást" lehet beállítani
a másik gondolom a "kontroller"
Melyik melyik?
"Szóval az volt, hogy mentek a metróban, és egy olyan metrókocsiban mentek aminek az egyik vége úgy volt kialakítva (belül) mint egy MILLFAV. Ez asszem az első ajtóig tartott. Onnantól normál kocsi volt, de tele volt metrós képekkel, pl. a másik végén egy ganz-metró képpel."
Az egy ilyen bemutató kocsi, egy normál metrókocsiról van szó, aminek a végére be van téve egy régi millfav kocsi bútorzatának egy része. Valahol van is képem róla.
"Tényleg most mivan a ganz metróval?"
A Kőbánya Kispesti kocsitárolóban áll, leselejtezve, a múltkor már nemigen sikerült beindítani sem. Apróbb problémák voltak vele, pl. menet közben levágta a feszültséget, ill. időnként kinyílt az ajtaja.
ziuka, a rendelkezésemre álló adatok szerint:
162,300 MHz BKV villamos
162,375 MHz BKV Műsz.csoport
162,675 MHz BKV Forg.csoport
165,550 MHz BKV Metro K-Ny
165,700 MHz BKV Metro É-D
165,725 MHz BKV Metro É-D
165,850 MHz BKV Fogaskerekű
nem vagyok biztos, mert ezek már régiek, sok éve nem élek Budapesten.
Tud valaki frissebbet?
Alapban lehet az alsó és felső köz fmen váltani?
Csak felsőt (88-106,8) tud venni?
Lehet hogy a csipje, vagy milye valahogy áthülyült.
Nem hinném, hogy normál rádió át a URH azon tartományára. A TV-k, legalábbis a miénk viszont igen. Tudok pár állomást venni, csak a TV finomhangolása nem a legkifinomúltabb ez ügyben. :)
"és megnéztem a kék metró szerelvényeit, amikor előbújtak a föld alól: csak 160 megás antennát láttam rajtuk. Egyébként meg milyen lepukkadt rajtuk a festés: csupa rozsda az egész... "
Szinte csak a graffiti tartja őket össze. :))
"Ziuka hallgathatja a 165 MHz-en a metro-rádiót is, ha van hozzá vevője."
Na igen, csakhogy ziuka nem tudja hogy kell aztat befogni.
Mondjuk egyszer hallgatom a normál fm-et a walkmanomon, és nem tudom mi történt (vagy mit csináltam), de átállt a kicsi fm-re (60 körül.).
Aztán megint nem tudom mit csináltam, de valahogy sikerült átállni a normálra. Tehát már lehet, hogy azt a 165-öt is sikerül majd.
-Lehet, hogy valami kémvókmenem van, és mindenféle gombnyomásokra érdekes dolgokat tudok lehallgatni:)))))))))))))-
Ziuka hallgathatja a 165 MHz-en a metro-rádiót is, ha van hozzá vevője. Most a hétvégén keresztül"száguldottam" fészkesfővárosunkon temetőlátogatás okán (mintegy két órámba került...), és megnéztem a kék metró szerelvényeit, amikor előbújtak a föld alól: csak 160 megás antennát láttam rajtuk. Egyébként meg milyen lepukkadt rajtuk a festés: csupa rozsda az egész...
Sch.
Ha mondjuk egy amerikai, vagy egy jővőbeli megálmodott szuper metróhálózatban lennénk, ahol már a falon mátrixos lapos képernyős reklámok vannak Kudlik Júliával és Horvát Rozival, oda már eltudnám képzelni.
Lásd be, a Bp-i metró még nem tart itt.
De én nem így értettem.
Hanem úgy, hogy mondjuk ziuka éppen utazik, fülébe a vókmen, hallgatja a rádijót, és amikor kedves ziukánk aláereszkedik, akkor ezt mind abba kell hagynia. És ez főleg akkor szar, mikor ziuka mongyuk a nyugatiból megy a határra, esetleg az űrállomásra. És hát ilyenkor ziuka szív, ha nincs nála kazetta.