Nem hülyeség, gyakorlatilag bárhogy lehet. 47éve csinálom, próbáltam már mindenféle formában. Tudom mi a szokásos protokoll, anno nekem is úgy tanították, hogy kezdeni a legtávolabbival...., de a végeredmény az, hogy tök mindegy milyen sorrendben van légtelenítve.
Tankönyv így írja ahogy mondod de én mindig az elejével kezdem, szerintem hamarabb csinálsz valamit hátul, ha az első kör felkeményedik már. És az elejéből sztem hamarabb kijön a levegő, mivel rövidebb a cső..
Meg lehet olyan kocsítókra igaz ez a mondás amin átlósak a fékkörök. Je+bh; Be+jh. Ott elkezded hátul és akkor mindkét kör munkahengere légtelen, végül kidurrantod az első csöveiből és gyíí.
De szóljatok ha hülyeséget mondtam, majd átértékelem magamban :-)
Sziasztok! Szerintem levegős fékkel járok már egy ideje. (2107) Fog a fék, de nem az igazi. Úgy tudom a légtelenítés csak egy bizonyos sorrendben lesz jó. Valaki megírná a helyes sorrendet?
79-es 2101-esen lenne egy olyan probléma? , hogy gyújtás kapcsolás után az index visszajelző folyamatosan világít, viszont ahogy az irányjelzés megtörténik bal vagy jobb irányba, helyesen elkezd villogni. Probléma miben keresendő ha ez egyáltalán problémának számít e? Köszönöm előre is a segítséget.
Ha már ott a próbalámpa, cserélgetés helyett: Ráteszed a biztosítéktartó lemezre. Ha mindkettőn világít, jó a biztosíték. Ha csak az egyiken, akkor rossz. Ha egyiken sem, akkor az az áramkör nincs bekapcsolva.
Ez így, egy Ladán kevesebb mint 1perc alatt ellenőrizhető.
No, azt felesleges volt kiszedni, pláne hogy ott a próbalámpa. Egyik lábán állandóan áramnak kell lenni, azaz világítani a próbalámpának. (ha csak gyújtással működik a féklámpa, akkor értelemszerűen gyújtáson) Ha ez megvan*, akkor nyomni a fékpedált és megnézni a kapcsoló másik lábán világít-e a próbalámpa**.
* ha nem világít, akkor már odáig sem jut el az áram. (vezeték/biztosíték/biztosítéktábla/
** ha nem világít, kapcsoló hiba. Ha világít akkor valahol a hátra menő szálon veszik el.
Most magamtól nem vágom, hogy a bizti táblában a dudával vagy a beltér villel megy együtt a féklámpa, de ha tényleg a beltérrel akkor nem a hátsó világításnál sanszos a hiba.
Egyébként ahogy mondod úgy van minden szó igaz, de én csak annyit csináltam a gyári nyáklapnak, hogy a csatlakozó csíkjaira véknyan ráforrasztottam, így stabil a cucc. 2 évente hozzányúlok, mert van műszakira új lámpa, ami már 15 éve új, csak 2 napokat szolgál. A köztes időket a gyári kifakulóssal teljesítjük. Mert az jól ívelt, az utángyártottal bejön a kipufogógáz, akármit csinálok neki.
Ez a kis kocka fék az tényleg hülyeség, én pótféklámpával próbálok érvényesülni.
A hátsó lámpatest izzói ócska szar nyák lapra csatlakoznak sajnos. Én meguntam mindig csiszolgatni az érintkezéseket, csináltam sajátot, jó foglalatokkal, jó érintkezésekkel. Plusz átkötöttem a ködlámpát és a féklámpát (felcseréltem) Ugyanis tök béna, hogy a 2104-nél egy kis pici kocka világít fékezéskor és nem a nagy széles piros felül.
Ránézel felül biztosíték jó. De ha kiveszed visszateszed a biztit, lehet megjavul. Be szokott oxidálódni körben az érintkező, meg úgy beeszi magát a bizti alujába is. Nemtom szabad-e csiszolni, én óvatosanszoktam.
Sziasztok. Tudnátok abban segíteni, hogy a csomagtartón lévő színkód papírt, mivel lehetne vissza ragasztani? Gyárilag valami fekete színű ragasztóval volt.
Azt már próbáltam, már nem segít. Megvettem a nyomógombot, még ma nekikezdek. Bízom benne, hogy rá van írva a csatlakozókra, hogy hányas. Addig helyettesíti a 2107-es 😉
Köszönöm! 🙂Már csak azt kellene tudnom, honnan fogom tudni, hogy melyik, melyik? 🙃Rá van írva? Szétszedtem a gyújtás kapcsolót de nem néztem meg annyira tüzetesen...
Ha jól látom a gyújtáskapcsoló is Szamara:-) Én annyit megpróbálnék a helyedben, hogy kivenném, megfújkálnám féktisztítóval, aztán adnák neki valami vékony olajat.
Újabb segítségkérés! 🙂 A Lada Grantánk gyújtáskapcsolója akad. Ráadásul pont az indító helyzetbe nem lehet fordítani. Évekkel ezelőtt volt már ilyen gond, azt a WD40 megoldotta, de most az sem segít. A képen látszik meddig mertem szétszedni.
Most azt találtam ki, hogy rákötök az önindítóra egy nyomógombot külön vezetéken,a gyújtást adom kulccsal, az önindítót meg a nyomógombbal helyezem áram alá. 🤔 Az önindító elvileg Szamara. Hova kellene kötnöm a két vezetéket legegyszerűbben?
Még a gyárival róttuk a kilamétereket, de már bent volt az anyósülés alatt az új. Mentünk egy Mátra túrát jókedvvel, haza is jöttünk, a vízpumpa az anyósülés alatt maradt. Itthon az első úton megállt benne a csapágy és szétfosta a vizet.
De annak egy deka hangja nem volt addig amíg fel nem jajdult az ékszíj, ahogy beállt mint a gerely.
A mostani ami 22ezret bírt az már kb 1 éves korában tehát vagy 5 éve igen kehes hanggal járt, tavaly őszig reckíroztam vele. (nem sokat megy a gép).
Mostani ősz óta van benne, hangja nincs de ha szíjjastól meghúzgálom kotyog. Igen rendesen. Pedig direkt lazára hagytam a szíjat, meg ne egye se ezt a szart se a generátor csapágyat.