Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Quattroman Creative Commons License 6 napja 0 0 219899

az a görgős cucc elméletileg a tömítőgyűrű is. az van kikopva.

az hogy zsírt adtak hozzá nem jelent semmit. vannak félrecsomagolások

Előzmény: Sunny65 (219895)
Sunny65 Creative Commons License 6 napja 0 0 219898

Na találtam videót, egyértelmű, ott nincs szimmering, tehát belekerülhet a gumiharangba az olaj.

Na de akkor mi tömíti a harang másik felén??? Ilyen egy megoldást...

A másik féltengelynél normális megoldás van. Valószínűleg a rövidebb féltengelynél a nagy szögelmozdulás miatt csinálták így, de ez a tömítés megoldás nem fér a fejembe. 

Az új belső gumiharang készlethez ( SKF ) adott zsír meg még úgysem...:-) 

 

https://www.youtube.com/watch?v=5NCIXDfqed8

sr1 Creative Commons License 6 napja -1 0 219897

Szerencsére 6 éve már elmentek a családból a PD-k.

A BXE meg volt is volt csippelve, 5 -ös kézi váltóval, olyan szűk fordulatszám tartományba húzott a motor, hogy egyfolytában kellett váltani.

O1 TDI-ről váltottam, annak egy álom volt a motorja. Vezettem pár napot egy BXE-vel és zavart a csúcsos nyomatéka. 

A csippet az átvétel után szinte azonnal megcsinálták (200km), a motor kapott vagy 25 lovat és 45-50Nm. A nyomatékának soha nem volt vége.

Váltásnál, csipp nélkül a motor kipörgött pár tizedmásodpercet, csippel csak akkor, ha vártam egy kicsit a felváltásnál, hogy essen vissza a fordulat.  

  

  

A CRTD 2.0 literesek jobban sikerültek. A feleségem 8 éves Skodája, 2 literes dízel, a víz pumpán kívül és még pár apróság, nulla probléma, igaz, hogy csak 129e km a futása. A belső se öregedik. 

Előzmény: mica-r (219865)
Sunny65 Creative Commons License 6 napja 0 0 219896

Vagy belül a váltóházban van egy szimmering ami elválasztja az olajteret? És akkor lehet megszívtam, mert macerás, jól szétszedős a cseréje? 

Ha valaki megmondja a tutit, annak fizetek egy két sört, vagy amit szeretne.:-)

Sunny65 Creative Commons License 6 napja 0 0 219895

Itt a házban nem lehet olaj, a gumiharang nagyobb átmérőjű peremét egy lemez szorítja be a fészekbe így az tömített.

No de a gumiharang másik végénél igazából nincs tömítés, csak a tűgörgős cucc és a porvédő. 

Az új gumiharanghoz amit azért ettem meg, hogy mielőtt kieszem a féltengelyt hátha okosabb leszek a tömítést illetően, de ugye nem lettem.

És ráadásul egy csomag zsírt is adtak a készlethez, ez is azt jelenti, hogy ott olaj nem lehet...

 

 

 

Sunny65 Creative Commons License 6 napja 0 0 219894

Ja és már lepucoltam az olajat, így a fotón már nem látszik.

Előzmény: Sunny65 (219892)
Sunny65 Creative Commons License 6 napja 0 0 219893

Az előző tulaj állítólag cseréltetett a váltóban olajat, lehet, hogy túltöltötték és csak emiatt keveredik oda olaj??

Előzmény: Sunny65 (219892)
Sunny65 Creative Commons License 6 napja 0 0 219892

Van még egy kérdésem a sanderoval kapcsolatban, corsa-n is ezt láttam.

A rövidebbik féltengelynél a váltó felöli gumiharang végénél van olajfolyásom. 

De micsoda egy hülye megoldás, a gumiharang végében ott van egy tűgörgős csapágy a féltengelynek, na de hogy kerül oda olaj?? Vagy ha odakerülhet a difiházból akkor ott mi tömít?? Vettem egy új gumiharangot, de nem lettem okosabb.

Nyíllal jelöltem az olajszivárgás helyét.

 

 

 

 

 

Sunny65 Creative Commons License 2024.05.13 0 0 219891

Ja mert ez egy stapway volt nem sandero.

De mindegy, rugót kell csinálni. Szerencsére hobbiórás vagyok, majd nézek valamilyen vekker, vagy egyéb óra rugót.:-)

Előzmény: Paco155 (219890)
Paco155 Creative Commons License 2024.05.13 0 0 219890

Ez alapján a kép alapján meg hiányzik egy alkatrész  :)

 

Előzmény: Sunny65 (219889)
Sunny65 Creative Commons License 2024.05.13 0 0 219889

Sikerült egyet fotóznom a parkolóban. Kell csinálni egy lemezrugót.

 

 

 

bnorci71 Creative Commons License 2024.05.13 0 0 219888

ezen a képen olyan mintha az a rugó nem megtámaszkodna hanem be lenne akasztva

a feketén Omega alakú a rugó a piroson inkább kérdőjel

lehet nem is egyezik a 2 ajtó.....

de a piroson látni ott kopást lehet tényleg csak kicsit hajlítani kel rajta

 

Előzmény: Paco155 (219887)
Paco155 Creative Commons License 2024.05.13 0 0 219887

Előzmény: bnorci71 (219886)
bnorci71 Creative Commons License 2024.05.13 0 0 219886

nincs mit visszahajtania, hiányzik a lemezrugó

Előzmény: Paco155 (219885)
Paco155 Creative Commons License 2024.05.13 0 0 219885

Vagy egyszerűen visszahajtod a helyére....

Előzmény: Sunny65 (219884)
Sunny65 Creative Commons License 2024.05.13 0 0 219884

Köszi, így már világos!:-)

Vagy csinálok oda egy kis lemezrugót, vagy veszek a bontóba egy fedelet.

Előzmény: vetyemárkaszervíz :-) (219883)
vetyemárkaszervíz :-) Creative Commons License 2024.05.13 0 0 219883
Előzmény: Sunny65 (219880)
cam aro Creative Commons License 2024.05.13 0 0 219882

a rugo ket vege nem egy tengelyu. 

ez a tengelypont eltolas -torzioja- zarja a fedelet. 

1-2 mm-rol van szo.. 

 

kopasra tippelnek..

 

Előzmény: Sunny65 (219880)
Quattroman Creative Commons License 2024.05.12 -1 0 219881

semmilyen rugó nem hiányzik, az a kis kunkori fül lenne hivatott arra hogy becsukva bent tartja az ajtót.

renault vagy daciás forumba kérdezősködj

Előzmény: Sunny65 (219880)
Sunny65 Creative Commons License 2024.05.12 0 0 219880

 

Nem tudom, de lehet, hogy nem is rugó, vagy laprugó ami hiányzik. 

Elképzelhető, hogy valami gumis nyavalya volt ott ami szétment.

Gondolom, hogy több típus Dacián, Clion is ez, vagy hasonló van. Sajnos ismerőseim között senkinek nincs ilyen.

Találkoztam már mellettem parkolóval, de nem mertem piszkálni, hátha nem jövök ki jól a magyarázattal ha netán jön a tulaj.:-)

Esetleg egy mágnes is használható lenne.

Sunny65 Creative Commons License 2024.05.12 0 0 219879

Sziasztok! 

 

Egy Dacia Sandero 1,2, 16v, 2013, tanksapka fedél lifeg-lefeg.

Így került hozzám, megtudnatok mondani milyen rugó hiányzik belőle?

Vagy vennék, vagy csinálnek bele mert így nem tetszik a dolog.

Esetleg a fotó is sokat segítene.

cam aro Creative Commons License 2024.05.12 -2 2 219878

szinte lehetetlen házi körülmények közt biztonságosan alábakolva, alámászva szerelni. ""

...azert tanacsot tudsz ra adni... 

 -------------

Trapézzal szoktam emelgetni,""

 

itt ? 

..mindenki.. 

 

 

 

Előzmény: kraptrovics (219876)
cam aro Creative Commons License 2024.05.11 -2 2 219877

mecredes w203 ""

 

van egy emelopont elol az alvazkeret kozepen is.  

ez a ket elso oldalt emeli egyszerre.. szvsz bakolhatod oldalankent. 

hatul meg ott a diffi. 

megbirja. 

 

Előzmény: laciipacii (219874)
kraptrovics Creative Commons License 2024.05.11 -2 2 219876

Ezeket a modern műanyaggal burkolt aljú nehéz nagyautókat szinte lehetetlen házi körülmények közt biztonságosan alábakolva, alámászva szerelni. 

 

Najó, lehetetlen nincs, de giga kínlódás az egész, mindenféle trükköt kell bevetni, alápakolni a kerket valami masszívval, (nem tégla, az összeroppan!) kvázi negyed métert túlemelve, akkor bemászhat az ember leszedni a műanyagokat, utána már azért lesznek olyan pontok, ahol alábakolható.

 

Trapézzal szoktam emelgetni, az nem akad el mint a kroki, nem enged vissza lassan (úgy kell letekerni), nem rángatja az autót, nem fordítja aki az emelőpontot, nem billen ki (nyilván tudni, érteni kell mit csinálsz).

Ha csak féket szerelek,  vagy ilyesmi, akkor a trapézon akár napokra  fent merem hagyni, alárugom a lengőkarnak a kereket, ha leesik, max kisebb kár keletkezik.

 

Azt szoktam még csinálni ilyenkor, az elejét túlemelem a trapézzal, egy pont után nyilván a hátulja is emelkedik, annak az emelőpontnak alá egy bakot, majd a trapénzt annyira vissza lerekerem, hogy a hátsó emelési pőont ráüljön a bakra.

 

Ezt így már lerángatni sem lehet, a bak annyia támasztja, hogy nem tudod az elejét sem lerántani a trapénzt kiborítva. 

De alámenni még így sem szoktam, amíg nincs körben bakokon és a kerekek is minimum alatta, vagy alápakolva az is...még egy olajleeresztőig sem, mert volt már pár "halálközeli élményem" a múltban.

 

Mondjuk létezik ilyen cucc is, a probléma az ára, pláne ahhoz képest, hogy ilyen hobbi célú "játék" ez:

 

https://youtu.be/5PN6hQE0Ba0?t=7526

 

A fajlagosan legolcsóbb, leggyorsabb és legbiztonságosabb még mindig az akna, ...nyilván ott is vannak problémás kérdések, nem úgy megy, hogy ásunk a földbe egy "lukat" és kész van.

 

 

Előzmény: laciipacii (219874)
JAMIE222 Creative Commons License 2024.05.11 0 1 219875

Alsó lengőkar alatt, ahol a legerősebb, vagy alváz-segédkeret, ahol csavarozva van a fenéklemezhez, például.

Előzmény: laciipacii (219874)
laciipacii Creative Commons License 2024.05.11 0 0 219874

lenne egy általános kérdésem. adott egy autó ahol 4 emelési pont van. az oké hogy krokodillal felemelem, de ha felvan emelve nem nagyon fér el a bak. szóval nemtudom alábakolni... ilyenkor hogy kellene eljárni, ahogy nézem az emelési pont 10cm széles, krokodillal felemelem  de a bak aminek3 lába van nem nem fér a krokodil emelő mellé... ráadásul az emelési pont "közepé" kéne emelnem nem? szóval még kisebb a hely...

mecredes w203

cam aro Creative Commons License 2024.05.10 0 0 219873

felejtsetek mar el ezt a terhelest wazze... 

mi a terheles ?? 

 

ra allok egy szogre a 80 kilos bakancsomal, azt nem tortenik semmi. 

5 dekas kalapacsval meg beverem. 

 

dinamikus es/vagy statikus terheles. 

felulet x nyomoero. 

stb. 

olyan alap dolgokat kerdezel amikre nem lehet csak altalanosagban valaszolni. 

meg ertelme se.. szerintem. 

 

 

a pdben nagyobb feluletu vezcsapagyak vannak. 

.es jaa, a holdig meg vissza tenyleg elkopnak. 

Előzmény: bnorci71 (219869)
cam aro Creative Commons License 2024.05.10 0 0 219872

kar hogy nincs rola szerviz info. 

(mondjuk minek lenne, vegyel ujat ) 

ez igy tapasztalat. 

Előzmény: mica-r (219865)
cam aro Creative Commons License 2024.05.10 0 0 219871

Elhangzott, hogy vezérműtengelynél/himbánál nagyobb mechanikai igénybevétel van mint a hajtókar csapágynál.

 

felfekvo felulet kerdese az egesz. 

(no meg a ho-e.  IS  :) 

----------

 

nincs 'csak' 

 

csapagyazva ossze vissza van minden. 

nincs egyseges kivitel, nincs kotelezo ervenyu szabaly hogy forgo testeket mikent kell csapagyazni. 

a siklo olcsobb volt regen, de most gramm baszas folyik a co oldalon, ebben meg jobb a gorgos.  

Előzmény: bnorci71 (219863)
cam aro Creative Commons License 2024.05.10 -1 0 219870

 

itt cable tie, zip tie.. 

de gondolom flex ez is.  

Előzmény: majkel (219858)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!