Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

-carcass- Creative Commons License 2024.05.06 0 0 110704

Ugyanígy jártam (szintén 14-es O3 tsi). Ha nem akarsz nagy bontásba belemenni, akkor a kesztyűtartót ki kell venni és manuálisan át tudod állítani. Viszont ezt akkor télen is el kell játszani, mert akkor is csak hideg fog jönni.

Előzmény: Weah22 (110700)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.05.06 0 2 110703

Ezek a tipusú 12V-os villamymotorok feltűntek a modellvasút iparban is (sajnos). Van velük tapasztalatom a műhelyben bőven. A javítás esélye úgy "fifty-fifty", vagy sikerül, vagy nem.

Az autók esetében (mindegy, hogy milyen gyártmányú a kicsi!) nem kell hosszú percekig, órákig folyamatosan működniük. Mondjuk a zárak esetében csak arra pár másodpercre, amíg a zármechanikát ide-oda mozgatják. Ez előny. Ami viszont sajnos hátrány, hogy nem igazán konstans hőmérsékleti, és pára viszonyok között kell(ene) működniük.

 

Ezeknek a motoroknak az a közös jellemzőjük, hogy nagyon nagy darabszámban készülnek, és a lehető legolcsóbb gyártástechnológiával. A motor tengelyén a kommutátor lemezekhez nyomódó bronz keféket támasztó lemezrugók, ereje nincs kontrollálva. Ha túl erősen nyomnak, akkor extrém kopást okoz, a kefék is gyorsabban kopnak, és a kommutátor lemezbe is árkot tudnak vájni. Utóbbi esetben a motor kuka.

Az is baj az extrém kopással, hogy a kefepor nem tud kiszabadulni a motorból, benne marad, és idővel zárlatossá teszi a motort.

Ha kicsi a nyomóerő, akkor meg egyszerűen nem kap áramot a motor, vagy nem eleget az átmeneti ellenállás miatt, így nem tudja működtetni a mechanikát.

Ha kenőanyag - zsír, olaj, WD40, stb - kerül be a motorba, akkor a kefék természetes kopása okozta bronz por az olajjal keveredve beül a kommutátor lemezek közötti légrésbe. Ez szintén zárlatot okoz a motorban.

Találtam elég sok olyan motort is, ahol a gyártáskor a bronz rugólemezbe a bronzkefe 90°-kal elfordítva volt bepréselve. Ez csak azért baj, mert a kommutátor lemezek egy hengerpalástot alkotnak, és a kefék formázottak, vagyis az ide érintkező felületük is be van "homorítva". Ha ez 90°-kal el van fordulva, akkor a kommutátor hengerpalástjára nem az oda szánt kefe felület fog érintkezni, hanem a kefék két éle. Szintén extrém kopáshoz, porolódáshoz vezet.

 

Ha valakinek van kézügyesége, meg türelme, akkor belevághat, hogy megjavítja a motort. Vesztenivalója nincs. Vagy ki is lehet hozni hozzám, elég gyorsan eldől, hogy menthető-e még? Foltbenzinnek ki kell mosni a port összerakás előtt!

Előzmény: Fecorka (110701)
timla Creative Commons License 2024.05.06 0 0 110702

Típushiba. Klíma állító motor. Többnyire hibakódot is ír rá az autó.

Előzmény: Weah22 (110700)
Fecorka Creative Commons License 2024.05.06 0 0 110701

Sziasztok!

Sajnos 1 hét alatt tönkrement mind a 2 első ajtó záram. (Hihetetlennek tűnik, de sok ilyen "véletlennel" találkoztam már.

A vezető oldalit már lecseréltem, az anyós oldali megrendelve. (1.5 hét mire megjön az AUTODOC-ról.)

Nagyon felbosszantott, ezért vettem a fáradságot.... meg a flexet.... meg a vésőt és szétbarmoltam a rossz zárat.

A gyanúm beigazolódott, hogy csupán egy -a távirányítós kisautókból ismert- villanymotor a hibás az egész történetben, amiben elkopott a kefe.

A villanymotor javítható ezt tudom, viszont ki kellett derítenem, hogy vajon szét lehet-e szedni úgy, hogy az utána összerakható, használható legyen.

És IGEN!

Van rá megoldás!

Bár a fotón láthatót már nem fogom tudni összerakni, de a következőt már ésszel és nem hirtelen felindulásból fogom szétszedni.

Az oda vezető út viszont kicsit (de csak egy kicsit) rögös és szükség van kézügyességre, türelemre, de járható út, ha a villanymotor kaksizik be.

Mert azon kívül van ám benne egy panel szerű egység ami ki van öntve műgyantával és 5 (azaz öt) mikrokapcsolót tartalmaz.

Villanymotorból egyébként meg 2db van 1 zárban.

Ezt csak úgy leírtam.... hátha valakit érdekel.

Az első képen látható a zárszerkezet száma. (Az anyós oldali .......16-ra végződik

Weah22 Creative Commons License 2024.05.05 0 0 110700

Sziasztok, a kérdésem: az alany egy '14-es 3-as Octavia 1.4 benzin, a középső jobb oldali legbefuvo forró levegőt fúj, míg a többi jéghideget. Van vki hasonló tapasztalata? 

(M)Ákos Creative Commons License 2024.05.05 0 1 110699

Néhány pozitív gondolat az új O4-ről a régi O3 FL-hez képest a motor-váltó-tempomat háromszögben.

2,0 TSI + DQ381 DSG + hagyományos tempomat mindkettőnél. Az O4 pluszban 4x4-es.

 

Motorhang:

Gyorsításnál kellemes búgás a réginél kicsit kopogós-motorfűrész hanghoz képest. Lehet, hogy fejlettebb a motor felfüggesztése is. Lehet, hogy az újat hangolták is? Tényleg tök kellemes a hangja. A régié nem tetszett!

 

Váltó:

Kb. ég és föld. Már írtam, de gázelvételnél nincs már erőszakos motorfék, ami kis rángatózást is okozott. Szépen hagyja kigurulni gázelvételnél. Szoftveres trükkökre tippelnék a régihez képest, ami inkább tartja a gázt egy kicsit, vagy mi a manó. Az elindulás és a váltás is sokkal kulturáltabb. Pluszban állóra fékezésnél is simán meg lehet állni sokkal kisebb bólintással. Lehet, hogy inkább a motorhoz tartozna, de hirtelen padlógáznál sajnos nem nagyon van változás a reakcióidőben: várj 1 mp-et... Éljen a sok kibocsátási norma! Lényeg, hogy rosszabb nem lett...

 

(Hagyományos) tempomat:

Gyanús volt, de meg is figyeltem: komolyabb lejtőn nem gyorsul már fel az autó a beállított sebesség fölé. Visszagangol bmeg, és aktívan motorfékez. Elkezdtem játszani a beállított sebességgel, és a (-) gombot nyomva tartva levettem pl. 60-ról 40-re. Mintha elkezdtem volna komolyabban fékezni. Mellesleg a kezelési is említi, hogy lejtőn ez annyira tudja tartani a sebességet, amennyire gázelvétellel meg motorfékkel tudja. Lusta vagyok kinyitni a régi kezelésijét, de tény, hogy az lejtőn csak ezért nem kapcsolt vissza.

 

Van itt fejlődés kérem szépen! De tényleg. :-)

Syracusa Creative Commons License 2024.05.05 0 0 110698

Diagnosztika nélkül ez egy tippverseny, ahol te fizetsz.

Egy csomó oka lehet az égéskimaradásnak, egy nem előírásnak megfelelő, de üzemelő új gyertya viszont biztosan nem okozza ugyanazt a tünetet mint a lestrapált/hibás régi és biztosan nem csak egy hengerben lenne bizonytalan az égés miatta.

(Viszont jobb helyen diagra nem, vagy nem örömmel fogadnak idegen gyertyával motort.)

Valami olyan helyet keress, ahol a diag nem merül ki hibakódkiolvasában és adott esetben be is koszolják a kezüket. Általában olcsóbb, mint kipróbálni ezt-azt.

Ha pedig jelenleg már nincs tünet, akkor nincs mivel foglalkozni.

 

Előzmény: József H (110696)
LamaLama Creative Commons License 2024.05.05 0 1 110697

Ki lehet kapcsolni, hogy az ACC elvegye a gázt, vagy gyorsítson táblánál, csak a menüpont nevéből nem világos, hogy azt kapcsolja. Most fejből nekem sem ugrik be. Emlékszem, hogy a szalon azt mondta, hogy ilyen feature nincs is a kocsiban, magamnak kellett rájönni :D

Előzmény: sr1 (110690)
József H Creative Commons License 2024.05.05 0 0 110696

Szép napot Mindenkinek! 2006-os Skoda Octavia II. 1.6 -os benzines. Egyik utam végén érzem,hogy nincs ereje,mintha csak 3 henger menne. Szervíz, addigra már a diagnosztika,check lámpa is jelzett. BERU Z90 3 testelektródás gyertyák voltak benne. Ha szemben állunk a motorral a bal szélső gyergya enyhén olajos, a jobb szélső pedig nyomorultul elégve. A szívósor alattiak szép tiszták, persze azok is cserélve lettek. Az új garnitúra Denso IK20TT 1 testelektródás gyertyák. Beindítva semmi sem változott,ugyanaz a gyengébb teljesítmény, a kipufogón is hallani, hogy az alapjárat nem jó. Próbakör, kicsit meghajtottuk.120km/ h. A diagnosztika lámpa magától kialudt,mintha minden rendben lenne. Mi lehet a gond?
Lehetséges,hogy a 3 testelektróda hiánya ,azaz nem belevaló a gyertya? Forgalmi alapján lett kiválasztva. Ebben kérném a segítséget. Köszi

f_zoli Creative Commons License 2024.05.04 0 0 110695

Az én prediktív ACC-mben ki lehet kapcsolni, hogy betartsa a felismert táblákat. (2021 MQB) 

Ha pl. a DSG7-es mild hybridet nézzük, az a fokozatokat szerintem azért nem írja ki, mert a lépten-nyomon leállított meg újraindított motor mellett egyrészt nem sok értelmet hordozna egy szám, másrészt zavaróan ugrálna. (Sport módban meg nincs leállítgatás ugye.)

Nálam ezek észrevétlenül, maguktól értetődően dolgoznak össze. Finoman működik, szeretem. Városban a fékezések felét (elsősorban a felzárkózásokat) megcsinálja magától kikapcsolt ACC mellett is, villannyal, talán ez a legkényelmesebb része. De ki lehet ezt is kapcsolni teljesen.

 

Előzmény: sr1 (110691)
MZ/Y Creative Commons License 2024.05.04 0 0 110694

Félreértetted, azt irta, az jelentkezzen, akit zavart, hogy a régebbi kiírta. :)

Előzmény: sr1 (110693)
sr1 Creative Commons License 2024.05.04 0 0 110693

És az kinek fájt, hogy D-ben kiírta a sebességfokozatokat? Mert már csak S-ben írja ki..."

 

 

Nekem, panaszkodjunk.:)

Van a seggem alatt egy V6-os dízel, egy ZF 8-as váltóval. A nyomaték VAN, egy nagy tudású mérnök újságíró szerint.:)

Mivel a hidrodinamikus nyomatékváltó az olajat hajtja, csak teljes terhelésen jó a hatásfoka, részterhelésen alacsony és az olaj melegedik.

Az olaj átmegy a bolygóműves váltóba, ahol néhány többtárcsás tengelykapcsoló (hidro-elektromos vezérléssel) kapcsolgatja a fogaskerekeket. 

Utána átmegy egy olajütőbe és vissza a nyomatékváltóba. Ezért ezt a hajtóegységet úgy kell vezetni, hogy max. 6-7 másodpercet lehet talpalni, 

másképp nagyon felmelegedik az olaj. A citromba be van építve erős hidro-elektromos többtárcsás tengelykapcsoló- - lock up clutch, ami átveszi a hajtást a nyomatváltótól - ami már majdnem szabadon fut- és az olaj lehűl. 

A letáplálásnál a váltó D8-ból visszaváltott D5-be, de az előzés után le kell lépni a gázról, érződik, hogy a hajtást átvette a citromba levő tengelykapcsoló és a sebesség tartásával, a váltó felvált vissza D8-ba és a fordulatszám leesik 2000-re. Vagyis az utazás 98%-ban a tengelykapcsoló veszi át a motor nyomatékát, nem a nyomatékváltó. 

Aztán szép lassan a sebesség is visszaáll az előzés előttire. Nagyon kényelmes részlet. Csak gáz finom kezeléséből egy kigyorsítás és előzés megoldható. 

 

De pl. egy előzésnél hegymenetben, amikor 3800-4000 fordulatra pörög a motor, néha figyelni kell a fordulatszámot és a műszerfalon a váltó sebességfokozatát.  

A 2018-ban mutatta a műszerfalon a sebességfokozatot D-ben, az új csak S-ben. 

Az újba 10e km után a motor még nyers és sokkal később esik le a fordulatszám, miután lelépek a gázról, lehet, hogy nem kapcsol azonnal a tengelykapcsoló a citromba. Val. később kap majd egy frissítést (a régi 100e km-ben kapott egy olyan frissítést, ami rendbetette a hajtásláncot), a régi nagyon gyorsan leejti a fordulatot és így ugyanazzal a tempóval 1.5 literrel kevesebbet fogyaszt mind a új. 

A régi futása majdnem 300e km és kétszer cseréltem a váltóba és az osztóházba olajat, másodszor ki volt cserélve a dekli is, mert ott van szűrő és a mágnes.  De a kocsi hajtáslánca gyári állapotban van.   

Ha digitális a gázpedál használat, a váltó odapiszkol, ezért van annyi baj ezekkel a váltókkal.

A ZF weboldalán írja, hogy 80-120e km után olajat kell cserélni a váltóba, ha városba is járunk és néha lépjük is, a VW szerint life-time, ami 250e km jelent. 

 

 

TWdoktor Creative Commons License 2024.05.03 0 0 110692

"Az a benyomásom, hogy az EU-ban a fejesek nem tudnak vezetni"

A trottyok, naná, hogy nem tudnak, mert sofőrrel járnak... Biden se vezethet, hiába van csodálatos autóparkja.

Előzmény: sr1 (110691)
sr1 Creative Commons License 2024.05.03 0 0 110691

A MY2024-es Touareg figyelmeztet, ha vezetés közbe kezdem kapcsolgatni a kormánygomokat.:)

Ha folytatom, asszem a végén le is tiltja a gombokat. 

Bebasztak egy preventiv ACC szolgáltatást, amit nem lehet kikapcsolani és észreveszi a pályán a 100-as táblákat, elekezd vadul fékezni (a régin csak a előttem haladó járműveket látta, 300 méterről, sávot váltottam és lassítás nélkül elmentem melette, királyság). Ez életveszéjes, elütnek hátulról előzésnél. 

Tehát ACC-m nincs. Jöttem haza 1600 km az olaszoktól és egyszer se kapcsoltam be.  

Nézd meg, ha nálad be van építve és ha ki lehet kapcsolani.  

 

Órjási képernyő, egybeépítve a digitális műszerfalal. szinte minden le lehet érni a műszerfalról, is nyomkodva a kormánygombokat. 

Az a bazi nagy képernyő egy nagyon hosszú úton zavaró. 

10e km vezettem már az újjal és még nem értettem meg, hogy lehet megosztani a képernyőt, ha már ekkora. 

Értelmetlen az egész. 

  

Vastag visszalépés: a 2018-as modelen a kormányon volt 10+10 egyéni gomb. Szuper prémium hatás és működés. 300e km után nulla kopás.  

Az újon van két nagy, ami pontosan ugyanazt tudja. Csak húzogatni is lehet és nyomogatni is. Kínai játék hatás és bizonytalan működés, méghozzá fényesre vannak kidolgozva.

Kétnaponta megtölöm a műszerfalat, a képernyőt és a kormányt. 

 

Valamivel egyszerübb szoftert is telepítethettek volna az új autókra. 

A 2018-asnak el van találva a szoft, minden előrhető két gommbal és nagyon gyors.

 

6 éve után csináltak egy FL-et, de a fejegységen semmit se fejlesztettek, csak betettek új vezetési segédleteket, ami nem hagy vezetni.

 

Az a benyomásom, hogy az EU-ban a fejesek nem tudnak vezetni és nézik a kamu baleseti statisztikákat -plusz meghallgatnak pár autóipari "szaktekintél" és eldöntik, hogy még milyen korlátozást vezesenek be.    

 

 

Előzmény: sr1 (110690)
sr1 Creative Commons License 2024.05.03 0 0 110690

 

Ugyanaz a fejegyseg, csak más mérete és nincs egy gomb sem, még a kikapcsoló sem. Be lehet állitani.

 

 

 

Előzmény: (M)Ákos (110689)
(M)Ákos Creative Commons License 2024.05.03 0 0 110689

Látom, másnak is fájt, kapcsolhatóvá is lehet tenni, mint régen.

https://youtu.be/uJzB384uFDY?si=5AbfRaf9zkf_paxP

Előzmény: nohab (110688)
nohab Creative Commons License 2024.05.03 0 0 110688

Ha bármelyik lufi pukkan akkor kinyit, az talán ritka, hogy kívülről kell menteni, de egy lufi sem durrant.

 

Ezzel együtt nem értem, hogy miért kellett ezt az opciót kivenni.

Előzmény: TWdoktor (110684)
nohab Creative Commons License 2024.05.03 0 0 110687

elvárás, hogy rosszabb dolgok ne legyenek benne, mint az előzőben.

  

elnézve mondjuk a Passat B9-et, egyre inkább azt érzem, hogy az lesz az elvárás, hogy minél kevesebb dolog legyen szarabb mint az előzőben :(

Előzmény: TWdoktor (110679)
nohab Creative Commons License 2024.05.03 0 0 110686

Automata rögzítőfék:

Kipróbáltam, ez nem lesz nyerő. Induláskor egy nagy rántás van, böszme.

  

Ez is állítható szerintem mint a hill hold, valszeg neked a "früh" beállítás kell, a normal túl lassan engedi el.

Előzmény: (M)Ákos (110643)
MZ/Y Creative Commons License 2024.05.02 0 0 110685

Ja, ok. Azt hittem, nem kell meghúzni a kilincset, csak simogatni.

Előzmény: nohab (110666)
TWdoktor Creative Commons License 2024.05.02 0 0 110684

Kiváló lehet egy balesetben megsérült akkumulátorú autó ajtaját egy ilyen beállíthatatlanság mellett a laikus segítőnek kinyitni... cél mindenképpen az erővágó. Skoda, önnek ez jár.

Előzmény: (M)Ákos (110683)
(M)Ákos Creative Commons License 2024.05.02 0 0 110683

Mondtam, hogy fogok még morogni.

Ezért tényleg kapják be.

Szóval, nincs többé lehetőség menüből kikapcsolni az elindulás utáni automata zárást. Aha.

Értem, hogy mire találták ezt ki, csak ezt én (qrva ritkán) a Budapest táblánál kézzel szoktam bekapcsolni a lakat gombbal. Kollégát rabolták már ki a piros lámpánál, tudom, miről van szó.

Csakhogy én indulás után egyébként is utálom a kattanást, meg bezárt ajtókkal se szeretek autózni.

Fuck.

A Briskodán azt írják, diaggal ki lehet kapcsolni. Csak az én klón kábelem valószínűleg már nem jó ehhez, egyébként is lehet, hogy tokent kéne venni a kódoláshoz.

Ááááááá

(Azt hittem, én nem találom a menüben a beállítást.)

https://www.briskoda.net/forums/topic/517862-octavia-iv-2023-any-way-to-disable-automatic-doors-lock-at-every-start-after-stop/

TyggeR Creative Commons License 2024.05.02 0 0 110682

Tényleg, ha már szóba került, ez már nem a látható fűtőszálas verzió.

 

ez az egyetlen, ami hiányzik az arteonból. jó lenne ügyesbe' intézni egyet, ha jön egy kavics, mert természetesen arra is van amúgy utólagos beépítő szett :)

Előzmény: (M)Ákos (110681)
(M)Ákos Creative Commons License 2024.05.02 0 0 110681

Az Air Care rendszernek most utánaolvastam. Bekapcsoltam, gyárilag nem volt. Ha legközelebb átmegyek Szabadegyházán, majd kíváncsi leszek.

https://www.mentesestarsai.hu/hirek/szamos-skoda-modellben-gondoskodik-tiszta

 

Az okos klíma, ha jól láttam, kb. annyi, hogy vannak előre definiált beállítások láb melegítésére, stb. Na, én vagyok az, aki folyton automatán használja a klímát, csak a hőmérsékleten állítok adott esetben. Kivéve pl. téli indulásnál szélvédőre fújatás kis ideig, pl. havat-jeget olvasztani. De ebbe már sikerült fűtött szélvédőt is konfigolnom. Tényleg, ha már szóba került, ez már nem a látható fűtőszálas verzió.

Előzmény: Airbag. (110680)
Airbag. Creative Commons License 2024.05.02 0 0 110680

az okos klimát bekapcsoltad?

megnézted a klima menűjében?

a másikhülyeség ott pl a "friss levegő" menűpont...vagy az AirClara funkció...(ez pl a portalanitó is)?:-)))

Előzmény: (M)Ákos (110677)
TWdoktor Creative Commons License 2024.05.02 0 0 110679

"Tessék figyelembe venni, hogy az emberek inkább panaszkodni szeretnek, mint dicsérni."

Amikor kétszer annyit kifizetsz egy új autóért, mint az előző új autódért, akkor azért elvárás, hogy rosszabb dolgok ne legyenek benne, mint az előzőben.

Előzmény: (M)Ákos (110677)
Airbag. Creative Commons License 2024.05.02 0 0 110678

"mit még igen nagyon utálok benne, az a térdtől és - ha váltasz - a kéztől centikre lévő utastéri szellőző. Nyáron vagy tönkreteszed az ízületeidet, vagy a középsőket kikapcsolod. Az is egy ritka béna megoldás."

 

és ha elzárod középen,és a jobb oldalit is lezárod,

akkor a lezárt állapotban is, kicsit engedi be középen a levegőt..

 

a kereskedő szerint lehet arra is tenni telefon tartót....igaz,még fényképen se tudta megmutatni,de szerinte biztosan lehet...

Előzmény: nohab (110675)
(M)Ákos Creative Commons License 2024.05.02 0 1 110677

Tessék figyelembe venni, hogy az emberek inkább panaszkodni szeretnek, mint dicsérni. 🙃

Én is nyafogtam most kicsit (valószínűleg fogok is még), de így elsőre ez egy elég jó autó attól még. Tökéletes és mindenkinek megfelelő meg úgy sincs.

Csak, hogy rátegyek még egy lapáttal: az O3 FL-nél már csak a csúcs L&K kapott nyitott ajtó lámpát (úgyhogy nekem még volt)… az O4-ben már csak fixen prizma van. De a dekor LED csík átvált pirosra… már ha van. 😁

Cserébe pl. vannak erős és szabályozható fényerejű “térképolvasó” lámpák, lett világítása a napellenző tükrének (übergagyin világít, de van), van normális (szintén ledes) csomagtér világítás, stb. Ja, tegnap fedeztem fel, hogy a felső lámpák hátul csak akkor kapcsolnak fel, ha hátsó ajtót nyitok. Na, az egyetlen halogén izzótól meg is szabadultam első nap. Most vagy poénból hagytak még ilyet a kesztyűtartóban, vagy valaki elfeledkezett róla, vagy mert Skoda. 🙃 Mindegy, becsusszant egy erős w5w led az izzó helyére, szerszám se kell a cseréhez szerencsére.

Előzmény: www.octinfo.com (110676)
www.octinfo.com Creative Commons License 2024.05.02 0 0 110676

"Ha már kerék, természetesen 3 bar fölé voltak fújva a gumik."

Persze, mert a gyárban ennyire fújták. A 100e Ft-os nullrevízióba meg csak az fér bele, hogy egy A4-es papírra számlát nyomtassanak némi festékkel és árammal. A 3-5 oldalas Pre-Delivery Inspection-t (O2-höz még meg volt nekem is) pedig úgy hagyják figyelmen kívül, ahogy volt. Abban benne van, hogy be kell állítani a keréknyomást normál értékre.

 

"És az kinek fájt, hogy D-ben kiírta a sebességfokozatokat? Mert már csak S-ben írja ki..."

Valami idióta letudta ezzel a kötelező számú változtatásokat facelift címszóval... :)

 

"Magyarázkodhatok az ovis gyerekeimnek, akik hátul az ajtón nézegették mindig a színes csíkokat. Hát, oda már nem jutott, csak előre!"

Facelift van, valamit kell csinálni! Pl. O2-nél kivették az ajtóban lévő piros lámpákat és prizma lett helyette. Vakítsunk parasztot, de azért olcsóbban, mint eddig...

(Nem személyeskedés!)

 

Krómcsík téma:

Nekem i30-ban a komplett, fekete műszerfal is tükröződik annyira a szélvédőn, hogy ha odanézek, mindig megijedek, hogy valami van ott...

De a króm ettől sokkal sz.rabb lehet.

 

Fejegység:

10 éve csodálkozom rá, hogyan képesek autógyárak ekkora szemeteket gyártani fejegység címszóval?

Lassú: hát milyen SoC van benne? Egy Auchan-os Ilike telóban is gyorsabb lehet. 10! millánál nem futja egy közepes procira? Nem futja egy rendesen megírt szoftverre? Vagy azok fejlesztik akik korábban az olajteknőt tervezték, mert kevés a megfelelő ember az IT piacon?

 

"Automata rögzítőfék:

Kipróbáltam, ez nem lesz nyerő. Induláskor egy nagy rántás van, böszme."

Erre se volt még idő, hogy kifejlesszék...? 15-20 éves technológia.

 

Nem kívántam meg ezt az Octáviát... továbbra sem.

 

 

 

Előzmény: (M)Ákos (110642)
nohab Creative Commons License 2024.05.02 0 0 110675

Felnégyelném, aki felülre odarakta azt a króm csíkot. Feketét csak a SportLine-hoz lehetett kérni, ez meg Style. Az a krómgeci telibe a pofámba továbbítja a napfényt oldalról, ha megfelelő szögben süt oda. Normálisak ezek?

  

Ez a pont az egyik legsiralmasabb az egészet nézve. Mindenki mondta az első pillanattól kezdve, hogy ez szar, balesetveszélyes, mégis a konszern rezzenéstelen arccal lassan 5 éve ezzel adja. Kb. a szembenaptól a jobb oldalról derékszögben sütő napig bármilyen napállásnál a szemedbe tükröződik, egy szemét f0s az egész. 

 

Amit még igen nagyon utálok benne, az a térdtől és - ha váltasz - a kéztől centikre lévő utastéri szellőző. Nyáron vagy tönkreteszed az ízületeidet, vagy a középsőket kikapcsolod. Az is egy ritka béna megoldás.

 

Úgy összességében ergonómiailag csak visszalépést látok az O3-hoz képest, a technika, az anyagminőség és a zajkomfort viszont jobb. Mondjuk a mezei kivitel futóműve szerintem szarabb mint a mezei O3-é, de ez szubjektív.

Előzmény: (M)Ákos (110642)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!