Szerintem inkább az extrém magas fogyasztás miatti nagyon lecsökkent hatótáv az oka.
Plaidnél pl tartós 200-210, nem vitte 40 fok fölé az akkut.
Tegnapelőtt éjszaka jöttem le, alig kellett fékezni fogyasztás 36kwh volt a pálya végén 25-27perc volt a pálya. 40fokos volt az akku. A végére 34,5kwh lett az átlagfogyasztás 122km-re. 51%-kal értem le. Ebből 8% megy el a bevezető szakaszig, és 2% a pályától a végéig.
A szokásos amikor csak 180 a tempó nagyon finoman tartva akkor 61-62%-kal érek le. 34kwh fogy az úton, most 42kwh fogyott. Ha lassabban sikerül csak menni akkor volt hogy 24kwh 74%-kal értem ide. Nem érdemes lassan menni anyagi megfontolásból biztosan nem.
Kíváncsi lennék egy teljesen üres pályan tartós 240-250-nél.
Nem tudom, érdemes-e ennyire éles határt húzni. (szól mellette érv persze)
A byd-ben nagyobb az akku 20 %-kal, mint az mg4-ben, cserébe sokkal lassabban tölt gyorstöltőn. Hosszú úton szerintem utóbbival a -10 kWh-s akku ellenére gyorsabban célba érsz.
Persze ha éppen az 50 vs. 60 kWh közt van a távolság, amit rendszeresen megteszel, és otthon töltesz, akkor igen, számíthat.
Illetve még ott látom jelentőségét, hogy bruttós napelemnél hétvégén minél többet lehessen eltárolni hétköznapra. Hétköznap sokszor (fele, harmada nap, nem tudom) már nincs napsütés, míg/mire hazaér az autó.
Én figyeltem, írtam is, hogy a lovak kerestetnek. :)
Ha az a megfejtés, amit írtál, akkor jó lenne tudni, mi a határ az állatkodásban. 0-ról 100 max. gyorsulás nálunk nem játszik, de ha pályán 120-ról gyorsulás 2x megy, a 3.-nál meg már nem, az azért gáz lenne.
PHEV-m végsebessége 240 kmh. Megoldja ezt a kérdést, ott is hagyom lazán ha úgy adódik autópályán, emelkedőn is a BMW, Mercedes, Porsche stb. ICE-ket, ha gázt adok mindenki viszi az autót, 2 villany és egy benzinmotor... Konkrétabban 180-nál felfele még igen erős húzása van...
Okai: A villanymotor ideális motor a hajtásokhoz (nyomatéktartó vagy növelő), járműtovábbításhoz. Szemben az ICE-kkel, melyek nyomatéka el szokott fogyni bizonyos fordulatszámok alatt - nullánál meg nincsen..:), ezért van hozzájuk egymillió fokozatú váltó, kuplunggal... A villanymotornál a nyomatékot (csúcsteljesítményt) az áramforrásból kivehető áram korlátozza (mert a mágneses térerő - B - ami a nyomatékot adja, lineárisan összefügg az I-vel (gerjesztőáram) - ezt sok EV-nél meg is teszik, valószínű az akku (esetleg az inverter) kímélése végett - maga a villanymotor nagymértékeben alkalmas csúcsteljesítmények leadására, aminek általában csak túlmelegedési (vagy mechanikai) korlátai vannak. Ennél a PHEV-nél így már jól érthetően nem jelentkeznek az említett gondok, az esetleges áramkorlátot kiegészíti az ICE nyomaték illetve fordítva, a két motor nyomatéka összeadódik...
Ott, ahol nincs ilyen, vagy magas a korlát (TESLA) nyerik is ezerrel a gyorsulási versenyeket, az említett autókkal szemben az utánfutóval nehezített Teslák...:))
Persze nincs jelentősége, de valahogy meg mégis. Pl ezért nincs sok esetben magas végsebességük. 150 le-s hagyományos autók mennek 22o-240 körül (óra szerint) 200+ le-s villanyautók meg nem. A végsebességükhöz tartozó teljesítményigény a tartós teljesítményük. A kis Tesla M3-nál ezért 88kW. Persze gyorsításkor nem ennyi, és pont ez a jó bennük.
Nincs jelentősége, mert nem gyorsulsz folyamatosan 30 percig. De a legtöbb Ev ereje jelentősen csökken 100 felett, kivéve 1-2 típust. Ettől még pl a teslák jól gyorsulnak 100 felett is. Pl a model Y longrange úgy megy 200-ig mint az V8 biturbó A8 -am .
Tudom, nézegettem. Nekem mondjuk kell 60kwh-ás akksi, az meg 30 ropiról indul mindenhol kb. Aztán mikor 25000 környékén van Cupra Born is, 30000-ért használt TM3, akor megy a fejvakarás...
Most látom, HAndrás is emlegette az elfogyó erőt, többszöri gyorsulgatás után elmelegedő motorra tippelt. Lehet a másik tesztben emberünk is próbált állatkodni aztán nem engedte neki tovább a technika ördöge. Korai Tesláknál volt ilyesmi, bár ott mintha az akksi lett volna az ok.
Nem figyeltek urak, nem a 0-100 miatt tettem be videót, hanem a 100-130-ig való gyorsulás, illetve annak kísérlete miatt. "padlógázt nyomok, jajj de erős az ellenszél...120-ig nyomom, nem fogok itt szenvedni, látszik hogy erős a szembe szél."
Nem tudott felgyorsulni 130-ra valamiért.
170 lóerővel mi lehet a szenvedés oka? A leglomhább autóm egy ezredfordulós 155lovas automata-összkerekes Subaru volt, hasonló tömeg, tökéletlen állapotban, az sem szenvedett ilyesmivel csak erős emelkedőn, mint az érdi. (Gondolom a wandlernél elment a nyomaték.)
Lehet csak papíron akkora a ménes az MG4-nél.
Egy átlag 2.0 szívóbenzines 140-150Le, 190nm, 200-as végsebesség. EV-nél ezek alapértékek kb, de inkább többet tudnak, papíron, végre viszont csak 160-at mennek....és az MG4 alap azt is csak papíron?
Ennyi lóerővel miért számít a szembeszél, vagy akármi?
Ez valami USER hiba.
Sokszor járok pont ezen az útvonalon, akár pont ezen a felhajtón felhajtva és hát 102fáradtLEvel is figyelni kell a sebbességhatárra. Nem padlógázzal, hanem csak úgy félgázzal elengedve.