Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

a8lang Creative Commons License 3 napja 0 0 143485

Szerintem inkább az extrém magas fogyasztás miatti nagyon lecsökkent hatótáv az oka.

Plaidnél pl tartós 200-210, nem vitte 40 fok fölé az akkut.

Tegnapelőtt éjszaka jöttem le, alig kellett fékezni fogyasztás 36kwh volt a pálya végén 25-27perc volt a pálya. 40fokos volt az akku. A végére 34,5kwh lett az átlagfogyasztás 122km-re. 51%-kal értem le. Ebből 8% megy el a bevezető szakaszig, és 2% a pályától a végéig.

A szokásos amikor csak 180 a tempó nagyon finoman tartva akkor 61-62%-kal érek le. 34kwh fogy az úton, most 42kwh fogyott. Ha lassabban sikerül csak menni akkor volt hogy 24kwh 74%-kal értem ide. Nem érdemes lassan menni anyagi megfontolásból biztosan nem.

Kíváncsi lennék egy teljesen üres pályan tartós 240-250-nél.

Előzmény: Capt.IQ229 (143479)
Capt.IQ229 Creative Commons License 3 napja 0 0 143484

Nem gondolnám, hogy ilyen gondja lenne.

Ebben megerősít, hogy a töltésnél nagyon jó hőmenedzsmentet emlegetnek.

Előzmény: MZ/Y (143477)
MZ/Y Creative Commons License 3 napja 0 1 143483

Nem tudom, érdemes-e ennyire éles határt húzni. (szól mellette érv persze)

 

A byd-ben nagyobb az akku 20 %-kal, mint az mg4-ben, cserébe sokkal lassabban tölt gyorstöltőn. Hosszú úton szerintem utóbbival a -10 kWh-s akku ellenére gyorsabban célba érsz.

 

Persze ha éppen az 50 vs. 60 kWh közt van a távolság, amit rendszeresen megteszel, és otthon töltesz, akkor igen, számíthat.

 

Illetve még ott látom jelentőségét, hogy bruttós napelemnél hétvégén minél többet lehessen eltárolni hétköznapra. Hétköznap sokszor (fele, harmada nap, nem tudom) már nincs napsütés, míg/mire hazaér az autó.

Előzmény: JAMIE222 (143466)
JAMIE222 Creative Commons License 3 napja 0 0 143482

Cupra Born.

 

https://www.youtube.com/watch?v=4KBXkcFNjWI

 

Na ebben 14:39-től elhangzik, hogy csúcsteljesítmény 30s-ig, aztán visszavesz, védi a mindent is.

Előzmény: MZ/Y (143477)
Capt.IQ229 Creative Commons License 3 napja 0 1 143481

Mert cipelsz magaddal egy rendkívül bonyolult hibaforrást, a nyomatékváltót. Ami még drága is, meg nehéz.

EV ilyet nem cipel, ezért IS sokkal jobb.

Előzmény: naiv_ (143475)
a8lang Creative Commons License 3 napja 0 1 143480

Én még nem láttam olyan phev-et vagy bármi mást ami ne tartott volna fel autópályán. Akár eemelkedőn felfelé 180-nál.

Előzmény: naiv_ (143475)
Capt.IQ229 Creative Commons License 3 napja -1 1 143479

Egyrészt igen és ennek az is az oka, hogy a "hagyomásnyos" villanyautók nem az extrén sebességre vannak ÁTTÉTELEZVE.

A használók 99,)%-ának soha nincs szüksége 200km/h-s tempóra.

Sőt sokan a 130-at is csak ritkán lépik túl, azt is csak kicsivel.

Benzinesben ott a nyomatékváltó 6-7 fokozattal, ott nem tétel.

Villanyosnál pedig van 1-2 aki tett bele fokozatot.

Szóval a hagyományos villanyhajtás extrém fordulaton rendkívül leromlott hatásfokkal tudna csak dolgozni. Ezért lekorlátozzák a végsebességet.

Előzmény: a8lang (143474)
Panzerbear Creative Commons License 3 napja 0 0 143478

Meg túlmelegedne minden, vagy sokkal komolyabb hűtés kellene bele, ami sok energia

Előzmény: a8lang (143474)
MZ/Y Creative Commons License 3 napja 0 0 143477

Én figyeltem, írtam is, hogy a lovak kerestetnek. :)

 

Ha az a megfejtés, amit írtál, akkor jó lenne tudni, mi a határ az állatkodásban. 0-ról 100 max. gyorsulás nálunk nem játszik, de ha pályán 120-ról gyorsulás 2x megy, a 3.-nál meg már nem, az azért gáz lenne.

Előzmény: JAMIE222 (143459)
a8lang Creative Commons License 3 napja 0 0 143476

Simán eléri a végsebességet pl. egy leaf is ami le van szabályozva mindig. Menne 180-at is gondolom csak elfogyna az akku 50km-en.

Előzmény: a8lang (143474)
naiv_ Creative Commons License 3 napja -2 0 143475

PHEV-m végsebessége 240 kmh. Megoldja ezt a kérdést, ott is hagyom lazán ha úgy adódik autópályán, emelkedőn is a BMW, Mercedes, Porsche stb. ICE-ket, ha gázt adok mindenki viszi az autót, 2 villany és egy benzinmotor... Konkrétabban 180-nál felfele még igen erős húzása van...

Okai: A villanymotor ideális motor a hajtásokhoz (nyomatéktartó vagy növelő), járműtovábbításhoz. Szemben az ICE-kkel, melyek nyomatéka el szokott fogyni bizonyos fordulatszámok alatt - nullánál meg nincsen..:), ezért van hozzájuk egymillió fokozatú váltó, kuplunggal...
A villanymotornál a nyomatékot (csúcsteljesítményt) az áramforrásból kivehető áram korlátozza (mert a mágneses térerő - B - ami a nyomatékot adja, lineárisan összefügg az I-vel (gerjesztőáram) - ezt sok EV-nél meg is teszik, valószínű az akku (esetleg az inverter) kímélése végett - maga a villanymotor nagymértékeben alkalmas csúcsteljesítmények leadására, aminek általában csak túlmelegedési (vagy mechanikai) korlátai vannak. Ennél a PHEV-nél így már jól érthetően nem jelentkeznek az említett gondok, az esetleges áramkorlátot kiegészíti az ICE nyomaték illetve fordítva, a két motor nyomatéka  összeadódik...

Ott, ahol nincs ilyen, vagy magas a korlát (TESLA) nyerik is ezerrel a gyorsulási versenyeket, az említett autókkal szemben az utánfutóval nehezített Teslák...:))

Előzmény: JAMIE222 (143459)
a8lang Creative Commons License 3 napja 0 0 143474

Az azért van mert hamar lezabálná az akkut.

Előzmény: Panzerbear (143473)
Panzerbear Creative Commons License 3 napja 0 0 143473

Persze nincs jelentősége, de valahogy meg mégis. Pl ezért nincs sok esetben magas végsebességük. 150 le-s hagyományos autók mennek 22o-240 körül (óra szerint) 200+ le-s villanyautók meg nem. A végsebességükhöz tartozó teljesítményigény a tartós teljesítményük. A kis Tesla M3-nál ezért 88kW. Persze gyorsításkor nem ennyi, és pont ez a jó bennük.

 

Előzmény: a8lang (143471)
JAMIE222 Creative Commons License 3 napja 0 0 143472

És ki is írja a fickó, hogy a 2. körben elment a kraft, max 150km/h és csá..

Előzmény: trczudd (143470)
a8lang Creative Commons License 3 napja 0 0 143471

Nincs jelentősége,  mert nem gyorsulsz folyamatosan 30 percig. De a legtöbb Ev ereje jelentősen csökken 100 felett, kivéve 1-2 típust. Ettől még pl a teslák jól gyorsulnak 100 felett is. Pl a model Y longrange úgy megy 200-ig mint az V8 biturbó A8 -am . 

Előzmény: Panzerbear (143469)
trczudd Creative Commons License 3 napja 0 0 143470
Előzmény: mica-r (143460)
Panzerbear Creative Commons License 3 napja 0 0 143469
Előzmény: Panzerbear (143465)
JAMIE222 Creative Commons License 3 napja 0 0 143468

Nem ez az új, hanem hogy ennyire kevés...

Előzmény: Panzerbear (143465)
Capt.IQ229 Creative Commons License 3 napja 0 0 143467

Na, nincs itt semmi látnivaló.

Megy ez rendesen. Lapozhatunk, USERhiba volt és ennyi.

 

https://youtu.be/NHXmvMBQUlg

Előzmény: JAMIE222 (143459)
JAMIE222 Creative Commons License 3 napja 0 0 143466

Tudom, nézegettem. Nekem mondjuk kell 60kwh-ás akksi, az meg 30 ropiról indul mindenhol kb. Aztán mikor 25000 környékén van Cupra Born is, 30000-ért használt TM3, akor megy a fejvakarás...

Előzmény: Panzerbear (143463)
Panzerbear Creative Commons License 3 napja 0 0 143465

Ez nektek tényleg új, hogy egy autónál van rövid távú csúcsteljesítmény, meg egy hosszú távú (órás) ? 

A forgalmiba is a tartós teljesítmény van beírva. legalábbis Ausztriában. Haverom Tesla Model 3-ba 66kW van beírva, ha jól emlékszem

Előzmény: JAMIE222 (143459)
JAMIE222 Creative Commons License 3 napja 0 0 143464

Most látom, HAndrás is emlegette az elfogyó erőt, többszöri gyorsulgatás után elmelegedő motorra tippelt. Lehet a másik tesztben emberünk is próbált állatkodni aztán nem engedte neki tovább a technika ördöge. Korai Tesláknál volt ilyesmi, bár ott mintha az akksi lett volna az ok.

Előzmény: JAMIE222 (143459)
Panzerbear Creative Commons License 3 napja 0 0 143463

25980 Euró Ausztriában. https://www.bydauto.at/modelle/byd-dolphin/

Az pont 10 M ft...

Előzmény: JAMIE222 (143457)
Capt.IQ229 Creative Commons License 3 napja 0 0 143462

Én értettem.

Sok "gyenge" autóm volt/van. Értem a helyzetet, de ez érthetetlen.

Előzmény: JAMIE222 (143459)
Capt.IQ229 Creative Commons License 3 napja 0 0 143461

Nem a 0-100 a szar, hanem, hogy 100-ról nem csinál semmit. 120 körül meg már elveszi a gázt is. MIÉRT?

Előzmény: JAMIE222 (143449)
mica-r Creative Commons License 3 napja 0 0 143460

Lehet hogy tartós terhelésnél x idő után csökkenti a leadható teljesítményt

Előzmény: JAMIE222 (143459)
JAMIE222 Creative Commons License 3 napja 0 0 143459

Nem figyeltek urak, nem a 0-100 miatt tettem be videót, hanem a 100-130-ig való gyorsulás, illetve annak kísérlete miatt. "padlógázt nyomok, jajj de erős az ellenszél...120-ig nyomom, nem fogok itt szenvedni, látszik hogy erős a szembe szél."

Nem tudott felgyorsulni 130-ra valamiért.

170 lóerővel mi lehet a szenvedés oka? A leglomhább autóm egy ezredfordulós 155lovas automata-összkerekes Subaru volt, hasonló tömeg, tökéletlen állapotban, az sem szenvedett ilyesmivel csak erős emelkedőn, mint az érdi. (Gondolom a wandlernél elment a nyomaték.)

Lehet csak papíron akkora a ménes az MG4-nél.

Egy átlag 2.0 szívóbenzines 140-150Le, 190nm, 200-as végsebesség. EV-nél ezek alapértékek kb, de inkább többet tudnak, papíron, végre viszont csak 160-at mennek....és az MG4 alap azt is csak papíron?

Előzmény: FRANKYE. (143456)
Capt.IQ229 Creative Commons License 3 napja 0 0 143458

Ezt nem értem.

Ennyi lóerővel miért számít a szembeszél, vagy akármi?

Ez valami USER hiba.

Sokszor járok pont ezen az útvonalon, akár pont ezen a felhajtón felhajtva és hát 102fáradtLEvel is figyelni kell a sebbességhatárra. Nem padlógázzal, hanem csak úgy félgázzal elengedve.

Szóval tényleg nem értem.

Előzmény: JAMIE222 (143433)
JAMIE222 Creative Commons License 3 napja 0 0 143457

Az nem baj, ha van választék. Illetve a Dolphin még kaphat vámot is.

Előzmény: Panzerbear (143455)
FRANKYE. Creative Commons License 3 napja 0 1 143456

Szerintem is 8mp/100km/h tökéletesen elég egy átlag felhasználás esetén. 

Előzmény: a8lang (143452)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!