Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

JGab Creative Commons License 1 napja 0 1 142612

Csendes. Kívülről is. Akkor is, ha odalépsz neki. Ja, ilyenkor el is indul, nem azon gondolkozik, hogy hányat váltson vissza.

A visszatermelés miatt városban sokkal kevesebbet kell a fékpedálra lépkedni, egyszerűen kényelmesebb vele menni.

Télen azonnal fűt vagy éppen felfűtve vár.

Ha hatótávon belül használod, nem kell benzinkútra járni. Sem reggel amikor sietsz, sem este, amikor mennél már haza.

Adott esetben nem teszed tönkre a gyakori rövid utakkal.

 

De persze, hosszú utakon lehet kompromisszumos.

 

A kérdés csak annyi, hogy mire optimalizálsz. Évi 200 napra, amikor egy átlagos EV hatótávján belül közlekedsz, vagy arra a 10-re, amikor hatótávon kívülre mész (kell a dízel, mert megyünk Görögbe'.)

 

 

Előzmény: Platon (142592)
XANTIi Creative Commons License 1 napja 0 0 142607

Nem egészen ilyen egyszerű, de hidd ezt.

Előzmény: Platon (142603)
FRANKYE Creative Commons License 2 napja -3 1 142604

Te is olyan vagy mint a Lambós troll: soha nem látjuk az autóját. :) :) 

Előzmény: Platon (142603)
Platon Creative Commons License 2 napja -2 1 142603

Az a baj a csoda akkumlátorokkal mint a magyar egészségüggyel.

 

Vagy magas színvonalú és ingyenes de akkor nem széleskörű,

Vagy magas színvonalú és széleskörű de akkor nem inegyenes

Vagy Széleskörű, és ingyenes, de akkor nem magas színvonalú.

 

Ugyanis a gyors töltés vékony elektródákkal érhető el. A magas kapacitás vékony elektródákkal érhető el. A hosszú élettartamhoz (ciklusszám) meg vastag elektródák kellenek. 

 

Szóval gyors töltés, nagy kapacitás, és hosszú élettartam. Válassz kettőt. 

 

És akkor az árról még nem is beszéltünk.

Előzmény: XANTIi (142599)
Platon Creative Commons License 2 napja -2 1 142602

Megujuló energiák tárolása nagy léptékben.


A hidrogén ugyanis jól skálázható szemben az akkumlátorokkal.

Előzmény: Auralianus (142600)
FRANKYE Creative Commons License 2 napja -2 0 142601

Ráadásul nem is mennek nagyobb távot egy töltéssel az FCEV-ek  mint a BEV-ek.

Előzmény: Auralianus (142600)
Auralianus Creative Commons License 2 napja 0 3 142600

Most mar csak egy olyan alkalmazasi teruletre lenne szukseg, ahol jobban megeri ipari leptekben hidrogen eloallitasra forditani az energiat, majd a hidrogent elegetve megint aramot fejlesztve kozolni az elektromos motorral, mint kozvetlenul az elektromos motorba taplalni - ketszeres konverzios veszteseg + a kiegeszito infrastruktura gyartasi + fenntartasi koltsegei meg a hidrogen formajaban tarolt energia szallitas vesztesege nelkul - az energiat.

Előzmény: Cleaning Cloths (142586)
XANTIi Creative Commons License 2 napja 0 0 142599

Új csoda aksi, most Thaiföldről. https://youtu.be/1vG6zP1KiAM

FRANKYE Creative Commons License 2 napja -2 1 142598

Na még egyszer: dobj fel képeket. :) :) 

Előzmény: Platon (142596)
mica-r Creative Commons License 2 napja -1 0 142597

Pont ez adja az elég magas veszteséget a tisztán elektromoshoz képest

Előzmény: Cleaning Cloths (142586)
Platon Creative Commons License 2 napja -2 0 142596

Használok. Sokat.

 

Ezek nem lózungok, hanem tények és sok év tapasztalat.

Előzmény: XANTIi (142593)
FRANKYE Creative Commons License 2 napja -2 1 142595

Dobj fel egy képet a Tesládról: KÖSZÖNÖM!!!!!!!!!!!!

Előzmény: Platon (142592)
XANTIi Creative Commons License 2 napja 0 0 142593

Használj, járj mindkettővel. 1-2 évig. Utána nem fekete-fehérben látod a világot és nem nagy lózungokkal dobálózol.

Előzmény: Platon (142592)
Platon Creative Commons License 2 napja -2 1 142592

Nézd nem vitatom hogy van fejlődés.

 

De aki azt mondja hogy a BEV nem kompromisszum az hazudik. 

 

Igen, lehet másik töltőhöz menni, de ugye az ember szeretne a legrövidebb úton és a lehető leghamarabb odaérni a céljához, ráadásul minden plusz km további környezetterhelés.

 

Jó nyilván az igazi környezetvédő vonattal utazik, mint a német fanatikusok,  és nem dől be a BEV greenwashingnak.

 

sokkal jobb, mint az ICE.

 

Mégis miért? 

 

- Vezetési élményben én a benzinest szeretem, de ez teljesen szubjektív, lehet az EV-t is szeretni.

- Költségek? Ez csak szimplán állami támogatás, nem a BEV-et kedveled ezen a ponton hanem az állami dotációt. 

 

Mi lehet még? Mert más most nem jut eszembe...

Előzmény: JGab (142589)
toromon36 Creative Commons License 2 napja 0 0 142590

A hidrogén is elektromos. :D Majd az MVM fizet az áram átvételéért a Lindének. Idén a Linde ingyen adja a hidrogént.  

Előzmény: mica-r (142581)
JGab Creative Commons License 2 napja 0 0 142589

Látványosan javul a helyzet ezeken a területeken.

 

Egyrészt nem kell izgulni, hogy szabad-e a töltő, mert az autó navigációja mutatja.

 

Másrészt, nő a hatótáv. Az enyémmel nem gond kimenni a bécsi reptérre, ahol aztán pár nap múlva feltöltve kapom vissza. Oda-vissza több, mint 500km és még a mágikus 2 perces tankolásra sem kell megállni.

 

De volt nemrég 2 nap alatt 550km belföldön, 1 AC és két rövid DC töltés, nem kellett töltöre várni egyik helyen sem.

 

Az én napi 2x30km-es agglomerációs útvonalamon 4 éve két helyen volt 50kW töltő, most van már még két helyen 150kW.

 

Van még persze hová feljödni, de egyre kevesebb a kompromisszum a hosszú utakon is. A rendszeres utakon, amik a megtett km-ek 90%-át jelentik, sokkal jobb, mint az ICE.

Előzmény: Platon (142563)
Platon Creative Commons License 2 napja 0 0 142588

Új még. De majd szépen kiforrja magát.

Előzmény: XANTIi (142584)
Platon Creative Commons License 2 napja -1 0 142587

Azzal ki is végzik a BEV-et. 

Ki fog akkor elektromos autót venni?

Előzmény: mica-r (142585)
Cleaning Cloths Creative Commons License 2 napja 0 1 142586

A hidrogéncellás autó is elektromos autó. Villanymotorok adják a hatási erőt. Egyedül abban más, hogy az energia tárolás nem akkukulátorokban van, hanem hidrogénben. 

Előzmény: mica-r (142581)
mica-r Creative Commons License 2 napja 0 0 142585

Mellékes, mert az adót majd rárakják ugyanúgy

Előzmény: Platon (142583)
XANTIi Creative Commons License 2 napja 0 0 142584

Magyarországon most épül egy KISÉRLETI üzem, ahol a napelem-vízbontás-hidrogén forrásból CO2-vel az Audi technológiája alapján szintetizálnak folyékony üzemanyagot. Evvel a németek már bő 10 éve játszanak, csak rohadt drága a technológia.

Előzmény: Platon (142580)
Platon Creative Commons License 2 napja -1 1 142583

Ma. Ma igen.

 

De a hidrogén ára drasztikusan esni fog ahogy az új technológiák beérnek.


Amúgy a BEV is nagyon nagyon drága, még drágább is a hidrogénnél, csak azért nem érzed mert nagyon erősen dotálva van. Nem fizetsz jövedéki adót, - pedig törvény szerint kéne, csak a NAV nem rugózik rajta - kedvezmények vannak parkolásra, behajtásra, maguk a gyárak is hatalmas direkt állami támogatásokat söpörnek be, és amikor megveszed az autót azt is állam bácsi támogatja.

 

Ha a benzinről vagy a dízelről lehántod a jövedéki adót, és a szubvenciókat, és úgy veted össze az elektromos autóval, akkor mindjárt másképpen néz ki a kép.

Előzmény: mica-r (142581)
Platon Creative Commons License 2 napja -2 1 142582

Jaj barátom, én negyed százada forumozok itt ezen a néven, számolni sem tudom hány különböző topic talin voltam, engem elég sokan ismernek itt, te meg csak egy anonim nick vagy aki személyeskedik. 

 

Az bizony az én kezem a kormányon, ha egyszer megjelensz valami topic talin szivesen mutatok is neked egy teslát hogy láss végre egyet közelről is.

 

Mindemellett a saját régi toyotámat százszor jobban szeretem mint a céges villanyautókat, a már felsorolt okokból. Aki tényleg autózni akar, annak a villanyautó nem megoldás.

Előzmény: kiggyo (142576)
mica-r Creative Commons License 2 napja 0 1 142581

De itt elektromos autókról volt szó. 
Hidrogénnel hogyan lesz olcsó? Üa cellában elhasználva igen gyenge összhatásfok jön ki, ráadásul drágán.

Előzmény: Platon (142580)
Platon Creative Commons License 2 napja -2 1 142580

Azért mert nem csak az autókhoz kell. 

 

A hidrogén egy komplett ökoszisztéma igérete. Jelenleg a napelemek és szélerőművek csak csúcserőműként alkalmazhatóak. De egy hidrogénes rendszerben már tárolni tudjuk majd az elektromosságot, olcsón és környzet barátan.  A litium ionos akkumlátorok fél évszázad fejlesztés után forradalmi áttörésre már nem alkalmasak. Lehet csiszolgatni, de nagy csodák nincsennek. Sem árban, sem teljesítményben. Más kémia pedig igazából nincs. Minden drágább vagy roszabb vagy mindkettő. 

 

Azaz az akkumlátorok mindig drágák és alacsony kapacitásúak maradnak. 


Ezzel szemben a hidrogénes technológia rohamléptekben fejlődik. Az új adszorbciós tartályok nagy kapacitásúak, biztonságosak, gyorsan tölthetőek, és ahogy a technológia megérik nagyon olcsóak is lesznek. A platina mentes üzemanyag cellák területén is óriási a haladás.

 

A hidrogén tömeges használatával pedig az árak is gyorsan csökkenni fognak.

Előzmény: mica-r (142567)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2 napja -2 0 142579

Nem, az a másik az IGE néven publikáló. Itt törlőkendő néven.

Aztán lehet, hogy ugyanaz az a figura.

Előzmény: kiggyo (142578)
kiggyo Creative Commons License 2 napja -2 0 142578

Bammeg, te az a vitakultúrás faszi vagy, tudtam hogy ismerős a stílusod, csak más néven nyomtad máshol. De jó hogy itt is megjelensz, kellesz mint mókusnak az erdőtűz.

Előzmény: Platon (142572)
Cleaning Cloths Creative Commons License 2 napja 0 2 142577
Előzmény: Platon (142572)
kiggyo Creative Commons License 2 napja -2 2 142576

"Addig örülj, míg nem kutyáz. :)"

 

Ja, hát pont hidegen hagy hogy egy unatkozó laposföldhívő kisnyugdíjas mit hord össze rólam.

 

Vicces amúgy, azért jöttem ebbe a csoportba pár éve mert már kicsiben megtetszett a villanyautózás (l6e, l7e), és pár éven belül ha cserélni kell a nagy autót azt már elektromosra gondoltam váltani.

Így tettem az LPG-zés előtt is, ott is figyeltem a tapasztalatokat évekig mielőtt belevágtam, és így nem is estem pofára.

 

Itt egy kezemen meg tudom számolni hány olyan tag van aki valóban villanyautózik, abból is 3-4 olyan aki releváns, mások számára is hasznos, és nem utolsósorban hiteles információkat ad.

Nem hívő egyik oldalra sem, elmeséli ha gond van.

 

A többi idejár trollkodni, a villanyautózás életképtelenségét bizonygatni, miközben a világ halad, ők meg pislognak. Ilyenből volt 1-2 a hőszivattyúsban, aki bizonygatta a 20db több éve hőszivattyúval fűtőnek hogy ez nem is működhet, az LPG-ben hogy majd felrobban a motor, de anno a keverőtárcsás mosógépről váltás is vitatott volt a maradiak körében.

A mosogatógép, szárítógép meg pláne.

 

Nincs is ezzel baj, csak az arány nagyon rossz itt, emiatt használhatatlan információszerzésre a topic.

 

A kisnyugdíjas a malacorrú passat-ból osztja az észt, és be kellene csinálnom hogy le tudott tölteni a netről egy képet a Tesla kormányról.

A pattanásos hülyegyerek aki a GTA-ban lambózik, és még a nappalijában McLaren is van. Igaz Hot wheels, de McLaren.

A ruhatisztítós öreg időnként elmélkedik a gőzgépről, és sorolhatnám...

 

Szóval (sajnos) már csak szórakozásból olvasgatok be ide, autóvásárlás előtti tanács szempontjából 0 pontot ér ez a topic (is).

 

 

 

 

Előzmény: MZ/Y (142552)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2 napja -1 0 142575

Köszi, hogy barátodnak szólítottál, de én azokat megválogatom.

Magyarázkodásoddal szemben annyit mondanék, hogy a LÉNYEGET miszerint megértettük az álláspontodat és, hogy SZAR AZ ELEKTROMOS pár HSZ-el lejjebb lereagáltam.

Megköszöntem és jeleztem, hogy nincs több győzködésre szükség.

Erre te nyomod tovább.

Ha továbbra is folytatod az értetlenkedő trollkodást az "elektromos auto" topicban akkor az általad jelzett hangnemben és szavakkal is megpróbálom majd értésedre adni.

Az út egyenes addig és még csak elindultunk rajta.

A vége a kitiltás szokott lenni.

Előzmény: Platon (142572)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!