Amúgy féltem hogy generátor probléma, de rámértem az akkura voltmérővel és teszterrel is, kb 60%-os állapotban van, generátor úgy tűnik rendesen tölt. Mondjuk látszik is az akksin hogy megviselt, a saruknál kicsapódott a nedvesség, ami porral keveredve alig levakarható trutyit alkot.
Köszi az infót. Eddig nem is figyeltem, de most néztem hogy a gyári akksi sima ólom savas. Aranyáron vannak. Az akksin semmilyen adatot nem látok, ha rákeresek a típusra 60 Ah/520A- 65Ah/650A is feljön. Namost ilyen teljesítményű Varta AGM vagy EFB akksit is sokkal olcsóbban tudnék venni mint a gyárilag ajánlott sima ólom savast. Te milyenre cserélted? Van pontos infód a gyári akksi specifikációról? Gyengébbet nem vennék.
Kicsit félek a levételtől, mert mindenhol azt írják hogy start stopos akksit csak szervizben cseréljünk, mert újra kell programozni. Szerintem ez dettó hülyeség, ablakvégállás meg apróságok teljesen természetes, de a motorvezérlésben nem hinném hogy kárt tesz, úgyis újratanul.
A kormányvégállásnak mi köze az akksihoz? Ezt nem értem, az mechanikus nem? Miért és hogyan kell újratanítani?
Ezért nem vinném szervizbe hogy lehúzzanak egy százassal, következő olajcserekor így is zsebbe nyúlós lesz, féktárcsa/fékbetétcserék, nyári gumiszett is utolsó szezonos.
Szóval ha elcseszni nem tudom, inkább veszek 50 ezerért egy jófajta AGM akksit, és lecserélem magamnak.
5 és fél éves korban jött fel az üzenet, ki is cseréltem az akkut, mert nem akartam így nekimenni a télnek. Azóta semmi gond. (Ha csere során leveszed a sarut, akkor újra kell tanítani a start-stop rendszert, a kormány végállást és az automata ablakokat.)
2018.6 havi,BN,eddig hibaüzenet nem volt,egy alkalommal kb. egy havi mozdulatlanság után az iStop nem működött,de kb 80 km megtétele után visszaállt a rend.
Mazda 3 BM/BN első tulajokat kérdezném, hogy náluk a gyári akksi meddig bírta/bírja?
Nálam 5 évesen dobta fel először, és egyre gyakrabban a Battery Management System Malfunction hibaüzenetet, ami igazából csak a jelzés miatt zavar, mert a start-stop funkciót mindig kikapcsolom. Az autó amúgy úgy indul, mint újkorában.
Utána olvasgattam, lehet generátor probléma is, ezért kérdezném az első tulajokat, 4-5 év után esett-e náluk annyit az akkufesz, hogy feldobta ezt a hibát, esetleg ment-e már valakinek tönkre akku, ha igen, meddig bírta?
Manuál szerint ki-be kapcsolható,bekapcsolt gyujtás mellett a kapcsoló egyszeri nyomása BE,ismételt nyomásra KI.Kormány bal oldalán a 6 drb gomb közűl az alsó sorban középső.Ezt próbáltad?
Tegnap hoztam el a 2017-es Mazdamat az éves szervizről, és ma észrevettem, hogy a parkoló radar nem működik. Lehet hogy valamit kikapcsoltak, és nem állították vissza? Újra inditottam a rendszert de nem javult meg.
Ha sűrűn,keveseket tankolsz,gyakorlatilag az alsó negyedben tartod a benzinszintet,a szintjelző csak azon a kis darabon mozdul el,de sokszor,jobban,gyorsabban kopik,lehet ez is egy ok.
Sajnos rákényszerültem, hogy majdnem üresre jártam a tankot (Mazda 3 -2008) és utána már hiába töltöttem bele kb. 20 l-t, az üzemanyagszintet nem mutatja többet, a sárga lámpa ki van gyúlva, nem jelzi, hogy hány km-t tudok még megtenni. Volt már ilyen valakinek?
Érdemes lenne a kesztyútartót kivéve alatta is körülnézni,esetleg ott szabadult el valami,pollen szúrő cseréhez a fél autót le kell bontani,van olyan,hogy nem kerül minden a helyére.
üdv! Mazda 3 bl 2011-es át alany. Az anyós oldalon a müszerfalnál a kesztyűtartó körök nagyon idegesítő zorekek jönnek ha rossz úton megyek. Megnéztem már mindent nem laza semmi. Járt már így valaki?ötletek esetleg hogy honnan jöhet
Tisztelt tulajdonosok, a segítségeteket szeretném kérni.
Nemrég vásároltam egy 2011-es (BL) benzines hármast. Most cseréltek benne egy új Denso klímahűtőt. A rendszer ugyan működik, de valahogy mégsem tűnik tökéletesnek a hűtése, legalábbis a dízel hatosomhoz képest. 21 fokra állítva a hatosból azonnal ömlik a jeges fuvallat, ugyanez a hármasban csak éppen hűvösnek érződik. Azt állították, hogy ez ennyit tud és soha nem lesz olyan a hűtése, mint egy hatosnak. A tapasztalatotokat kérném, hogy ez az állítás valóban igaz-e vagy máshol kell keresni a probléma gyökerét.
Köszönöm a gyors választ! Be is szereztem a héten cserélem.
Más!
Ha leveszem a negatív sarut mit veszítek? A beállításokban. Kedvenc helyek, mobil csatlakozás, lejátszás beállok, telefon kedvenc névjegyek, vagy semmit? Motor alapjárat stb, létezik még ez az újra betanulási folyamat?
0W20 kell bele, lehetőleg gyári Mazda. Elvileg a Total fejleszti nekik, Total Quartz 9000 future 0w20 is hasonló lehet. De inkább a gyári suprát.
30-as olaj vastag bele, hosszú távon biztos hogy nem tesz jót. Nem tudom hallottál-e a Toyota Yarisok kálváriájáról. A hazai szakszervizek következetesen az olcsóbb vastagabb olajat rakták bele, ami nem volt tiltott, de városi használatra kifejezetten nem ajánlott. A városban használt Yarisok motorjai szépen el is kezdtek hullani 100000km előtt.