Keresés

Részletes keresés

Mistral1 Creative Commons License 2021.01.07 0 1 48650

Attiláknak mindenféle jókat!

Attila DR Creative Commons License 2021.01.02 0 2 48649

Értelmesebb új évet kívánok mindenkinek és legalább 2 olajcserét 1 motorban

Ingarian Creative Commons License 2021.01.01 0 2 48648

BÚÉK minden kedves BIG-es és nem BIG-es barátomnak. ! 

Előzmény: Gyöször (48647)
Gyöször Creative Commons License 2021.01.01 0 2 48647

BÚÉK!

Előzmény: Buchokid (48646)
Buchokid Creative Commons License 2021.01.01 0 1 48646

és: BÚÉK!!!

Előzmény: Buchokid (48645)
Buchokid Creative Commons License 2020.12.25 0 1 48645

DR Bigék és Srácok!
Boldog Karácsonyt!! :)

Attila DR Creative Commons License 2020.12.24 0 2 48644

Boldog Karácsonyt 😊

Gonzales01 Creative Commons License 2020.12.24 0 3 48643

Kellemes karácsonyi ünnepeket mindenkinek! 

Gyöször Creative Commons License 2020.12.24 0 3 48642

Mindenkinek Boldog Karácsonyt!

Robi kösz a lapot! A varjak elhordták a maradék dióm is, most tehetetlenül állok a viszonzás terhe alatt :-S

Zsolo-brother Creative Commons License 2020.12.23 0 1 48641

Sok sikert a teszthez!

Mellesleg nem vagyok irodalmár.

Én egy egyszerű kis mezei szerelő vagyok....

 

Dr 800 olajnyomás!?  Némi iróniát véltem felfedezni a kérdésben.

De!!! Most jól megfogtál...  Mondjuk azt nem írtad hogy milyen fordulaton....

Ettől függetlenül nem tudom, -mea culpa- és nem is érdekel a dr 800 olajnyomása hidegen. Ha bemelegszik úgyis egyforma lesz a viszkozitása mindkét olajnak...

Mondjuk arra azért kíváncsi lennék, hogy ki, hányszor , és főleg milyen apróból mérte az olajnyomást a motorjában.

Ráadásul kétféle olajjal...hidegen

Egyébként a motorban engem sosem érdekelt a nyomás. Inkább a kémlelőben lássam hogy forog az olaj...

Ami viszont már CSAK AZ ÉN VÉLEMÉNYEM, hogy ezért nincs is nyomásmérő, illetve érzékelő gomba az olajrendszerben.

Előzmény: Gyöször (48640)
Gyöször Creative Commons License 2020.12.23 -1 0 48640

Le fogom tesztelni, de ha irodalmár vagy akkor tudod mennyi a dr800 maximális olajnyomása hidegen pld 10w ill 20w olajokkal?

Előzmény: Zsolo-brother (48638)
Gonzales01 Creative Commons License 2020.12.23 0 0 48639

 Cserélném ha tudnám,de az Oem-Parts már leállt majd csak jövre. lehet rendelést leadni!

 az is lesz vagy 80 ropi mert még más is lesz! 

Úúú ezt a stiftet én is majdnem benéztem,vettem új rögzítő alátétet mikor nézegettem hogy akkor ez tökmindegy hogy hogy rakom fel!De nem!Mikor rápréseled a csavarra a rögzítő fület,takarnia kell a stiftet!Hogy biztos ott maradjon! :)

Vettem egy donor gépet is,de pechemre abban is gatya a vez.tengely! :) 

Előzmény: Gyöször (48636)
Zsolo-brother Creative Commons License 2020.12.23 0 0 48638

"hidegen kinyit a megkerülő szelep" ???

A megkerülő szelepnek, sőt egyik szelepnek sincs köze az olaj hőmérsékletéhez.

 

Egy pici irodalom:

 

https://www.autopatkai.hu/autoszerviz-cikkek/40-mann-filter-olajszurok/

Előzmény: Gyöször (48630)
KVX300 Creative Commons License 2020.12.23 0 0 48637

Gépész lelkem mindig sír, amikor ilyen képeket látok.

Előzmény: Gyöször (48635)
Gyöször Creative Commons License 2020.12.23 0 0 48636

Megnéztem most gépen azt a bütyköt a veztengón, és rájöttem miért nem indul. EZZEL NEM AKAR! Rendes gép, nem nullázza le 5 perc alatt azt a fél millát amit ráköltöttél. Cseréld ki, és csak aztán találd ki, hogy mi baja van. Erre új himbát tenni? Áh..

Előzmény: Gonzales01 (48622)
Gyöször Creative Commons License 2020.12.23 0 1 48635

Ánem, csak volt itthon ilyen zizi és beledobtam a fedélbe a fotó kedvéért :D

Igazából nem tudom így vettem, ez volt benne. Volt valami huncutság, de még talán 2 tulajjal azelőtt. Csak nem tudhatták, hogy van ilyen és ki kéne üríteni a veseköveket.

 

Nem megállapítható mik ezek. Ilyen olvadt fém (alu) golyócskák. Dugattyú? Hengerfej? mittom én :D

 

Egy darabkáról derült ki mi az,

 

Mikor szétszedtem azt hittem az a furat csak jelnek van. A tűgörgő helyét kerestem a blokkban, nincs is benne ekkora. Egy reggel erre ébredtem, hogy tudom hová való :)

 

Majd mikor mindent kipofoztam és ment egy évet, akkor jött az amit mondtál, hogy szétszállt a váltó. Na az rendezett mindent.

 

Ja, olajpumpát szétszedted? Ilyen lesz mikor elkezd kopni a vezérmű tengely bütyke:

 

 

Előzmény: KVX300 (48634)
KVX300 Creative Commons License 2020.12.22 0 0 48634

Hát itt mi történt? Egy fogaskerék tört össze? Az végzett ekkora pusztítást?

Előzmény: Gyöször (48632)
Gonzales01 Creative Commons License 2020.12.22 0 0 48633

PFHHúúúúúú...  :O :O 

Előzmény: Gyöször (48632)
Gyöször Creative Commons License 2020.12.22 0 1 48632

Én nyertem:

:)

Előzmény: Gonzales01 (48631)
Gonzales01 Creative Commons License 2020.12.22 0 0 48631

Ááááá az öreg szakiknak ha megemlíted ezeket még ők vannak megsértődve!!!!

 

Okés remélem azért nem épül le :) De minden esetre érdekes hogy semmi jele az indulásnak,más gépeknél legalább beindul de gázadásra lefullad,vagy dadog stb..

 

Nem.. belerakta a szűrőt!A talp szűrő a váltó alatt,na ott voltak a legnagyobb darabkák!

 Sokat megfogott az oldalsó szűrő is!De olyan mennyiségű volt a darálék hogy még a szelepeknél is találtam,meg csillogott az olaj! 

 Háát ez van!

 

 

Előzmény: Gyöször (48630)
Gyöször Creative Commons License 2020.12.21 0 0 48630

Imádom az összes régimódi mestert aki még nem hallott a helicoil és koppintásai menetjavítóról, és soha nem is fognak hallani róla, mert ha mondod nekik akkor elengedik a fülük mellett és örökre elfelejtik. Vagy nagyobbra fúrnak, vagy még nagyobbra és persely.

 

Na nemtom miért nem indul, de ha kinyit a szelep meg be is csuk és van kompresszió akkor azt a pár pöffenést meg kéne tennie amíg le nem épül a vezérműtengelyed himbástól.

 

Egyébként az olajszűrőt is elfelejtette berakni az előző tulaj? Persze tudom, hogy hidegen kinyit a megkerülő szelep, de ha bemelegszik csak becsuk és a forgácsot össze szedhette volna az a szűrő. Talán.

Előzmény: Gonzales01 (48629)
Gonzales01 Creative Commons License 2020.12.21 0 0 48629

Köszi!Kellemes ünnepeket neked is!

Előzmény: KVX300 (48628)
KVX300 Creative Commons License 2020.12.21 0 1 48628

Részvétem! A javítgatásnak és az "olcsósításnak" is meg van a határa. Ez itt már hozzá nem értésbe fordult át, akármilyen "szakember" is csinálta. Tudom, utólag könnyű okosnak lenni, de egy bontott fedél is olcsóbb lett volna a teljes motorgenerál helyett. Most már legalább túl vagy rajta. Remélem a hidegindítási problémád is hamarosan megoldódik és után sok problémamentes km-ed lesz az "új" gépeddel. Hajrá! Kellemes ünnepeket kívánok neked és minden fórumozónak!

Előzmény: Gonzales01 (48627)
Gonzales01 Creative Commons License 2020.12.21 0 0 48627

Az előző tulaj elvitte egy itteni szerelőhöz olaj ill. szűrő cserére!

 a baj az volt hogy szűrő fedlapja már javítva lett,vagyis a menete, kiment a menet és nem zsákfuratosra menetelték hanem átmenőre!!Ami két hosszabb és egy rövid csavart tartalmazott,és a csávókám felcserélte a sorrendet és a rövid csavar helyére betekerte a hosszút!

 ami persze szépen bele is ment mivel már átmenő!Csak ugye odabent beleért a nyomólapba és mint egy (eszterga kés) szépen utat csinált magának!!!!

Az apró fém por még a Dugattyú oldalán is karistolt!

 

Előzmény: KVX300 (48626)
KVX300 Creative Commons License 2020.12.21 0 0 48626

Mi szántott bele ilyen durván a kuplung nyomólapba?

Előzmény: Gonzales01 (48625)
Gonzales01 Creative Commons License 2020.12.21 0 0 48625

Igen nagy munka volt,egy pillanatra nem is akartam belevágni,de mivel előtte hajtottam a gépet egy hónapig és annyira beleszerettem hogy nem akartam veszni hagyni!

Ő volt a probléma forrása!Így alu forgácsok keletkeztek az olajban,az olaj szivattyú meg ugye továbbította a blokk minden részére!!!

(a feledzett réteget teljesen leszedi a köszörű. így az élettartama néhány 100 km lesz) Igen erre ő is figyelmeztetett,ill hogy lehet ez okoz pár L erő veszteséget is!

De gondoltam oké,és majd jövőre beruházok egy új tengelyre meg már amúgy is kezdett kiürülni a kasszám!

Igen a karbit is átnéztem,olvastam hogy ez DR betegség hogy a pillszelep tengelye,vagy a karbiban lévő furat kikopik és falsot szív!

De az egy hó használat alatt annyira stabil alapjárata volt,ill semmi kottyanása nincs a tengelynek!

Mindenesetre atomjaira szedtem a karbit is és alapos tisztítás és minden gumi tömítés,ó gyűrű,membrán csere után beépítettem! 

Előzmény: KVX300 (48624)
KVX300 Creative Commons License 2020.12.21 0 0 48624

Jó nagy munka volt! Én nem mertem volna bevállalni a saját DR-emen, bár még nem volt rászorulva az efféle nagy blokk felújításra. A vezérmű köszörüléssel kapcsolatban abban igaza volt a mesternek, hogy lehet így bütyköt javítani, ha nem túl mély a kráter. Ha sokat kell leköszörülni, akkor a feledzett réteget teljesen leszedi a köszörű. így az élettartama néhány 100 km lesz, de erre rá fogsz jönni, akkor meg úgy is cserélni kell majd. Ha a köszörülés miatt néhány tized mm-rel kisebb lesz a szelep nyitása, azt meg nem fogod észrevenni, mert nem jársz vele állandóan 7000 f/min felett nyélgázon. Szép munka! Gratulálok!

Indíthatóság: a rajz szerinti időzítést át kell ellenőrizni (és javítani ha szükséges) ezzel nem nagyon lehet távolról mit kezdeni. Biztos vagyok benne, hogy a karburátort is atomjaira szedted és a gyári értékekre be is állítottad. Nálam a hidegindítási problémákat a benzin-, illetve az abból kiváló gyanta szerű anyag okozta, akár egyik napról a másikra is. Sajnos ehhez szét kell szedni a karbit és az összes-, de főleg a hideg indító fúvókát át kell fúvatni sűrített levegővel. Még esetleg fals levegőt szívhat a gáz pillangószelep tengelyénél. Az alu ház furata kiverődik és ovális lesz. Vagy a szivató bowden bevezetésénél lévő tömítés (O-gyűrű) tönkremenetele is okozhat ilyen problémát.

Előzmény: Gonzales01 (48622)
Gonzales01 Creative Commons License 2020.12.21 0 0 48623

Üdv drmati!Igen Bregivel már beszéltem,mivel szomszédos megyében lakunk mondta,ha lesz szabad ideje átjön és ránéz!

Csak gondoltam itt is rákérdezek,lehet valaki már járt így!

Előzmény: drmati (48621)
Gonzales01 Creative Commons License 2020.12.21 0 0 48622

Üdv Gyöször!

A 650 nél is ugyan így van kialakítva a vez.tengely!Viszont nálam a bütykön volt a sérülés,én akartam másikat de a mester azt mondta hogy jó lesz ez!!

Kinyitnak a szelepek,és hézagot is tudtam állítani!

igen jól ráköltöttem mivel mikor megvettem,és épp olajcserére készültem csupa fém forgácsos olajat engedtem le a blokkból!

De akkor is talpra akartam tenni szóval a motor árát már kb (1.5)-rá költöttem!(tudom-tudom)

Én a karbiról levettem a légsz.házat és úgy takartam a karbi végét hogy kevesebb levegőt kapjon,de semmi!

Előzmény: Gyöször (48620)
drmati Creative Commons License 2020.12.21 0 0 48621

Bregi talán segithet.

Előzmény: Gonzales01 (48619)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!