Dr 800 olajnyomás!? Némi iróniát véltem felfedezni a kérdésben.
De!!! Most jól megfogtál... Mondjuk azt nem írtad hogy milyen fordulaton....
Ettől függetlenül nem tudom, -mea culpa- és nem is érdekel a dr 800 olajnyomása hidegen. Ha bemelegszik úgyis egyforma lesz a viszkozitása mindkét olajnak...
Mondjuk arra azért kíváncsi lennék, hogy ki, hányszor , és főleg milyen apróból mérte az olajnyomást a motorjában.
Ráadásul kétféle olajjal...hidegen
Egyébként a motorban engem sosem érdekelt a nyomás. Inkább a kémlelőben lássam hogy forog az olaj...
Ami viszont már CSAK AZ ÉN VÉLEMÉNYEM, hogy ezért nincs is nyomásmérő, illetve érzékelő gomba az olajrendszerben.
Cserélném ha tudnám,de az Oem-Parts már leállt majd csak jövre. lehet rendelést leadni!
az is lesz vagy 80 ropi mert még más is lesz!
Úúú ezt a stiftet én is majdnem benéztem,vettem új rögzítő alátétet mikor nézegettem hogy akkor ez tökmindegy hogy hogy rakom fel!De nem!Mikor rápréseled a csavarra a rögzítő fület,takarnia kell a stiftet!Hogy biztos ott maradjon! :)
Vettem egy donor gépet is,de pechemre abban is gatya a vez.tengely! :)
Megnéztem most gépen azt a bütyköt a veztengón, és rájöttem miért nem indul. EZZEL NEM AKAR! Rendes gép, nem nullázza le 5 perc alatt azt a fél millát amit ráköltöttél. Cseréld ki, és csak aztán találd ki, hogy mi baja van. Erre új himbát tenni? Áh..
Ánem, csak volt itthon ilyen zizi és beledobtam a fedélbe a fotó kedvéért :D
Igazából nem tudom így vettem, ez volt benne. Volt valami huncutság, de még talán 2 tulajjal azelőtt. Csak nem tudhatták, hogy van ilyen és ki kéne üríteni a veseköveket.
Nem megállapítható mik ezek. Ilyen olvadt fém (alu) golyócskák. Dugattyú? Hengerfej? mittom én :D
Egy darabkáról derült ki mi az,
Mikor szétszedtem azt hittem az a furat csak jelnek van. A tűgörgő helyét kerestem a blokkban, nincs is benne ekkora. Egy reggel erre ébredtem, hogy tudom hová való :)
Majd mikor mindent kipofoztam és ment egy évet, akkor jött az amit mondtál, hogy szétszállt a váltó. Na az rendezett mindent.
Ja, olajpumpát szétszedted? Ilyen lesz mikor elkezd kopni a vezérmű tengely bütyke:
Ááááá az öreg szakiknak ha megemlíted ezeket még ők vannak megsértődve!!!!
Okés remélem azért nem épül le :) De minden esetre érdekes hogy semmi jele az indulásnak,más gépeknél legalább beindul de gázadásra lefullad,vagy dadog stb..
Nem.. belerakta a szűrőt!A talp szűrő a váltó alatt,na ott voltak a legnagyobb darabkák!
Sokat megfogott az oldalsó szűrő is!De olyan mennyiségű volt a darálék hogy még a szelepeknél is találtam,meg csillogott az olaj!
Imádom az összes régimódi mestert aki még nem hallott a helicoil és koppintásai menetjavítóról, és soha nem is fognak hallani róla, mert ha mondod nekik akkor elengedik a fülük mellett és örökre elfelejtik. Vagy nagyobbra fúrnak, vagy még nagyobbra és persely.
Na nemtom miért nem indul, de ha kinyit a szelep meg be is csuk és van kompresszió akkor azt a pár pöffenést meg kéne tennie amíg le nem épül a vezérműtengelyed himbástól.
Egyébként az olajszűrőt is elfelejtette berakni az előző tulaj? Persze tudom, hogy hidegen kinyit a megkerülő szelep, de ha bemelegszik csak becsuk és a forgácsot össze szedhette volna az a szűrő. Talán.
Részvétem! A javítgatásnak és az "olcsósításnak" is meg van a határa. Ez itt már hozzá nem értésbe fordult át, akármilyen "szakember" is csinálta. Tudom, utólag könnyű okosnak lenni, de egy bontott fedél is olcsóbb lett volna a teljes motorgenerál helyett. Most már legalább túl vagy rajta. Remélem a hidegindítási problémád is hamarosan megoldódik és után sok problémamentes km-ed lesz az "új" gépeddel. Hajrá! Kellemes ünnepeket kívánok neked és minden fórumozónak!
Az előző tulaj elvitte egy itteni szerelőhöz olaj ill. szűrő cserére!
a baj az volt hogy szűrő fedlapja már javítva lett,vagyis a menete, kiment a menet és nem zsákfuratosra menetelték hanem átmenőre!!Ami két hosszabb és egy rövid csavart tartalmazott,és a csávókám felcserélte a sorrendet és a rövid csavar helyére betekerte a hosszút!
ami persze szépen bele is ment mivel már átmenő!Csak ugye odabent beleért a nyomólapba és mint egy (eszterga kés) szépen utat csinált magának!!!!
Az apró fém por még a Dugattyú oldalán is karistolt!
Igen nagy munka volt,egy pillanatra nem is akartam belevágni,de mivel előtte hajtottam a gépet egy hónapig és annyira beleszerettem hogy nem akartam veszni hagyni!
Ő volt a probléma forrása!Így alu forgácsok keletkeztek az olajban,az olaj szivattyú meg ugye továbbította a blokk minden részére!!!
(a feledzett réteget teljesen leszedi a köszörű. így az élettartama néhány 100 km lesz) Igen erre ő is figyelmeztetett,ill hogy lehet ez okoz pár L erő veszteséget is!
De gondoltam oké,és majd jövőre beruházok egy új tengelyre meg már amúgy is kezdett kiürülni a kasszám!
Igen a karbit is átnéztem,olvastam hogy ez DR betegség hogy a pillszelep tengelye,vagy a karbiban lévő furat kikopik és falsot szív!
De az egy hó használat alatt annyira stabil alapjárata volt,ill semmi kottyanása nincs a tengelynek!
Mindenesetre atomjaira szedtem a karbit is és alapos tisztítás és minden gumi tömítés,ó gyűrű,membrán csere után beépítettem!
Jó nagy munka volt! Én nem mertem volna bevállalni a saját DR-emen, bár még nem volt rászorulva az efféle nagy blokk felújításra. A vezérmű köszörüléssel kapcsolatban abban igaza volt a mesternek, hogy lehet így bütyköt javítani, ha nem túl mély a kráter. Ha sokat kell leköszörülni, akkor a feledzett réteget teljesen leszedi a köszörű. így az élettartama néhány 100 km lesz, de erre rá fogsz jönni, akkor meg úgy is cserélni kell majd. Ha a köszörülés miatt néhány tized mm-rel kisebb lesz a szelep nyitása, azt meg nem fogod észrevenni, mert nem jársz vele állandóan 7000 f/min felett nyélgázon. Szép munka! Gratulálok!
Indíthatóság: a rajz szerinti időzítést át kell ellenőrizni (és javítani ha szükséges) ezzel nem nagyon lehet távolról mit kezdeni. Biztos vagyok benne, hogy a karburátort is atomjaira szedted és a gyári értékekre be is állítottad. Nálam a hidegindítási problémákat a benzin-, illetve az abból kiváló gyanta szerű anyag okozta, akár egyik napról a másikra is. Sajnos ehhez szét kell szedni a karbit és az összes-, de főleg a hideg indító fúvókát át kell fúvatni sűrített levegővel. Még esetleg fals levegőt szívhat a gáz pillangószelep tengelyénél. Az alu ház furata kiverődik és ovális lesz. Vagy a szivató bowden bevezetésénél lévő tömítés (O-gyűrű) tönkremenetele is okozhat ilyen problémát.