Vw sharan 2.0 brt motorkódu autom van, rángatot, hibat nemdobott ki, de benne volt az egr hiba. Kitakarították a muhelyben. Teljesen elvolt dugulva. Hazafelé is rángatott igy ki lett iratattva. Kerdesem nem kellett volna ezt ujratanitani ,mint a benzines golfon a folytószelepet takarítás után. Egyebkent a rangatad megszűnt. Utolsó utján t trailerrel hozattam haza, mert nem idult el es az alapjáraton olyan volt mint a 3 hengeres.
A motor a szerelő szerint meg lett főzve ettől vetemedett el .A víz tűnt el belőle ,ezért lett szétszedve hengerfejezésre.Sajnos személyesen nem láttam,de egy megbízható szerelő csinálja,aki ért hozzá.A pd tengely csapágyai is szarul néznek ki.Mindenesetre azt mondja hogy ha akarom összerakja de nem vállal rá semmi garanciát.
Az lenne a kérdésem, hogy az üzemanyagszűrő feltöltése után beindult a motor és nem állt le, de be fog e indulni majd több napi állás után is akkor, ha hibás az elektromos üzemanyag szivattyú ?
A 23 elég kevés, 25bar alatt már hidegen kehes szokott lenni. Persze a mérés is kérdéses, milyen kompressziómérő, mennyit forog a motor....
A többit így nehéz kitalálni, de valószínű, hogy valamit elhibáztak annál a hengerfej szerelésnél, ha előtte semmi ilyen gond nem volt. Dugattyú kiállásról és a hengerfejtömítés vastagságról tudni valamit?? Milyen vastag tömítés volt benne előtte és milyet tettek most bele?
Hogy az izzítógyertyák jók, az még nem jelenti, hogy van is izzítás, főleg a 240másodperces utóizzítás. ??? A gyertyák milyen hosszúak?
Van pumpa a tankban. 4-5-ször rá kell adni a gyújtást 15-20másodpercre. Általában hallani lehet a pumpát amikor megy a jobb hátsó ülés tájékán. Ha nem működik, akkor persze nem fog beindulni.
Auy 2000 év végi Seat Alhambra üzemanyag szűrő csere után az autó nem indult. Előző csere után gyújtáson kb egy perc után indult és nem állt le. (Nem töltöttem fel az új szűrőt gázolajjal)
Most viszont igen és utána be sem indult.
Létezik egy elektromos üzemanyag pumpa ami tönkre ment vagy csak a tandempumpa van benne ?
"A dugattyú konkrétan oldalirányban kb. 1mm-t mozdítható."
Ez most mérve ennyi, vagy csak sacc? Mert ha mérve nem több 0.5mm-nél, akkor az pont annyi mint amikor a gyárban összerakták. Oldal irányban nagy a hézag, mert a dugattyú ovális és oldalra tágul, köszönhetően az invár betéteknek.
Itt felvetődik egy kérdés, oldalirányban mitől kopna a dugattyú???
"A blokk síkjára rakott vonalzó alatt pedig jócskán átlátni."
A kérdés ugyanaz. Mérve mennyi?? 0.05mm hézagnál is jól láthatóan átjön a fény, de az 0.1mm még jó.
A felújítást megint csak mérések után lehet eldönteni. Mennyi kopás van a hegerekben?? Nem körömmel kaparva, hanem intóval megmérve!
A dugattyú konkrétan oldalirányban kb. 1mm-t mozdítható.Tudom hogy kell illesztési hézag,de ezt sokallják.A blokk síkjára rakott vonalzó alatt pedig jócskán átlátni.Mondjuk a motorban 500 körül van,így már megérett a felújításra.Motort ki kell venni síkoltatni és akkor már teljes szétszedés és felújítás ami manapság már nagyon drága dolog.
Mindenesetre köszönöm a segítségedet,megpróbálok egy konkrét személyt keresni aki járatos a dologban.
A dugattyúkkal szokott gond lenni, elrepednek, kilyukadnak. Dugattyú cserével ezek javíthatók. Hogy a "lóg" mit jelent, azt nem tudom. A blokk vetemedést sem értem, mitől vetemedne egy ilyen drabális öntöttvas blokk. ??
Az 1.9-es blokk csereszabatos a főtengelyjeladó kivételével. Hogy azzal mit lehet kezdeni azt nem tudom, de biztosan nem egyszerű. A két jeladó nem csak fizikai méreteiben különbözik, eltérő a jelalakjuk és a működési elvük is.
Olyat kellene keresni aki már csinált ilyet és van tapasztalata.
Sajnos úgy néz ki hogy a Brt motor kódú 2.0 pd motor az utolsókat rúgta a Sharanban.A szerelő szerint a hengerfejen kívül a blokkot is fel kellene teljesen újítani,mert lóg a dugattyú és vetemedett a tömb.Inkább bontott motor cseréjét javasolja.Felmerült az hogy egy Asz-es vagy Auy-os blokkot kellene beépíteni és a régi motor porlasztóival ,turbójával , vezérlőjével és szerelvényeivel összerakni.Mennyire csereszabatosak ezek egymással?A váltót és a kuplungot fel lehet rá rakni?Hallottam már ilyen átépítésekről,ott állítólag valami főtengely holtpont jeladót kell felrakni az 1.9-es motorra.