Keresés

Részletes keresés

merigazoi Creative Commons License 2024.05.22 0 0 3654

ne gondolkodj te arról, h én milyen vagyok. de játszhatunk olyat is, én is ki tudok rólad gondolni sok mindent, de nem biztos hogy nagyon vevő lennél rá.

Előzmény: Dr. Propelleressy Huba (3652)
merigazoi Creative Commons License 2024.05.22 0 0 3653

ha te okoztad a balesetet, mondjuk a saját autóddal... nem gondolod, h a bíróságon azzal fogsz védekezni, hogy há én nem vettem észre, nehogy már a segítségnyújtásért büntethető legyek... ha valaki meg segítséget nyújt akkor perelhető hiszen észrevette... ez a törvény megcsúfolása!

 

ha a bírók ilyen jogelveket érvényesítenek az ítélkezésben, az ellentétes az alkotmánnyal! az emberi jogokkal, az élet védelmével, a törvény alapeszméjével.

Előzmény: Dr. Propelleressy Huba (3650)
Dr. Propelleressy Huba Creative Commons License 2024.05.22 0 0 3652

A baleset okozása miatt elítélték, a cserbenhagyás miatt nem.

 

Te gondolom még szándékos emberölés és rongálás miatt is elítélted volna. Ha lúd, legyen kövér.

Előzmény: merigazoi (3651)
merigazoi Creative Commons License 2024.05.22 0 0 3651

ez botrány, ha azért mentették föl, h nem észlelte a hableányt.

 

átment egy 30 embert szállító 27 méteres 5 méter magas hajón és van képe a bírónak azt elfogadni hogy háá nem láátta? nem lenne kötelessége látni egy ekkora tárgyat maga előtt? ez a bíró ezzel a döntésével engedélyezte azt, h a viking elgázolhasson bármit ami 27 méteres vagy kisebb (hisz azt már rényleg nem láthatja), hogy egy ilyen hajó közlekedhet amiről ki van mondva, h nem veszi észre maga előtt ha egy 27 méter hosszú 5 méter magas hajó van előtte.. ez az alkotmánybíróság, a kúria és az egész magyar bírói kar botránya.

Előzmény: Dr. Propelleressy Huba (3645)
Dr. Propelleressy Huba Creative Commons License 2024.05.22 0 0 3650

Kurvára nem kiskapu, hogy ha nem látsz haldoklót, akkor nem kell segítened neki.

 

Ez egy büntetőügy. Szeretnéd, ha téged elítélnének, mert elmentél egy haldokló mellett, akit nem is vettél észre?

 

Igen, van olyan, hogy veszélyes üzem és kártérítési felelősség. Az egy teljesen másik jogi aktus, mint a büntetőeljárás, egészen más szabályokkal.

Előzmény: merigazoi (3648)
Dr. Propelleressy Huba Creative Commons License 2024.05.22 0 0 3649

Teljesen irracionális feltételezéseid vannak.

 

Pl. nézd meg a sérülést. Honnan kellett volna látniuk, melyik szögből?

 

Merről kellett volna tartani a zseblámpát?

 

Előzmény: merigazoi (3647)
merigazoi Creative Commons License 2024.05.22 0 0 3648

ez veszélyes üzem keretében elkövetett emberölés. a hanyagság, gondatlanság terheli a nagyhajó vezetőjét (és az esetleges őrszemet. kikötésnél is valaki segít azért a hajó kormányosának, vagy az köt ki egyedül?)

 

úgy látom ez egy törvényi kiskapu, amiről beszélsz, vagy a bíró értelmezte rosszul a törvényt. ha azért nem észleled, hogy balesetet okoztál, mert hanyag voltál, akkor az vétkesség. ha nem te okoztad a balesetet, az egy más alapeset.

Előzmény: Dr. Propelleressy Huba (3645)
merigazoi Creative Commons License 2024.05.22 0 0 3647

azért remélem nem olvasáshoz használatos zseblámpákkal indult el az éjjeli útra a szállodahajó.

Előzmény: Dr. Propelleressy Huba (3642)
Dr. Propelleressy Huba Creative Commons License 2024.05.22 0 0 3646

Elvileg nem kötelező, elég, ha beteszed a lábadhoz, ami pont nem ér szart sem a bajban.

 

Kötelezővé kellene tenni és szigorúan ellenőrizni. Supon, vízibiciklin stb. ugyanígy. Mint az autókban a biztonsági övet.

Előzmény: merigazoi (3644)
Dr. Propelleressy Huba Creative Commons License 2024.05.22 0 0 3645

Cserbenhagyás fel sem merül, ahhoz az kellett volna, hogy a nagy hajó legyen a baleset okozója.

 

A segítségnyújtás elmulasztását vizsgálják, ahhoz meg azt kellene igazolni, hogy tudott a kapitány a balesetről, de baszott rá.

 

A Viking Sigynnél is vizsgálták Csaplinszkij esetében, de ez alól felmentették, mert nem észlelte.

 

Te sem vagy bűnös segítségnyújtás elmulasztásában, ha este az országúton elsuhansz egy árokban haldokló mellett, akit nem láttál.

Előzmény: merigazoi (3643)
merigazoi Creative Commons License 2024.05.22 0 0 3644

az nagy butaság volt ilyenbe beülni mentőmellény nélkül.

 

mondjuk a reklámképen is, a felnőtteken nincs is. azok kiúsznak akár kilométerekről is, ha valami baj van. igazán ráírhatták volna a képre, hogy az öregedő családapa már háromszor átuszta a lamancs csatornát.

Előzmény: Dr. Propelleressy Huba (3624)
merigazoi Creative Commons License 2024.05.22 0 0 3643

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=167052519&t=9253216

 

ezen a kép a csónak alja lapos, igaz? másik képen nem. le lehet szedni róla a tőkesúlyt?

 

lehet hogy mégis az a modell, és én számoltam el a hosszát. akkor sokan ültek benne. de akkor sem lehet cserbenhagyni az áldozatokat, ha ők voltak hibásak (ill. a csónak vezetője)

 

amúgy a modellen úgy látom nincs lámpa, azaz nem lehetne vele éjjel közlekedni.

(ha benne van a törvényben, akkor még büntethető is, mert akkor törvénybe ütköző)

 

ha az a modell az, (és nem volt valami kézi reflektor a motorcsónakon) akkor az a helyzet, h mindkét fél vétkes, mindkét fél gondatlanságból követte el a cselekményt, aminek következménye nyolc emberölés (a nagyhajó is elkerülhette volna, ha kivilágítja maga előtt a teret, így még a baleset előtt észrevehette volna a csónakot, és betartja azt a közelekedési szabályt, hogy az utat kell figyelnie. nincs olyan időkeret, hogy "most egy kicsit nem nézem az utat egy fél percig, elugrok hugyozni, addig is elmegy valahogy")

Előzmény: merigazoi (3633)
Dr. Propelleressy Huba Creative Commons License 2024.05.22 0 0 3642

145 ember nem észlelt semmit. Bűntársak? Maffia?

 

Sötétben a fasz sem tudja, milyen fénynél mi látszik.

 

A reflektorok nyilván nem a hajótest megvilágítására vannak, zseblámpa fényénél meg szerintem se te nem tudod, se én, mennyi látszott a abból a sérülésből.

Előzmény: merigazoi (3639)
Dr. Propelleressy Huba Creative Commons License 2024.05.22 0 0 3641

Tartom, csalóka a képed.

 

https://hvg.hu/itthon/20240521_verocei-hajobaleset-hajozasi-szabalyok

 

Itt azt látod, hogy két kocka = 1 láb = 30 cm.

 

14 kocka 1 blokk, az kb. 2 méter, ilyenből foglal kb. 3-at a hajó, ami kb. 6 méter.

 

Ez a Capri 5,6 méter, kijön a matek.

Előzmény: merigazoi (3637)
merigazoi Creative Commons License 2024.05.22 0 0 3640

ez azután volt, h a szállodahajó keresztülment rajta. ilyen állapotba került attól a 10 méteres csónak, h az a hajó átment rajta.

 

aztán kitették a partra, és láthatod rajta a sérüléseket. már ha nem szelektív a látásod, mert azzal fordulj orvoshoz.

 

Előzmény: Dr. Propelleressy Huba (3638)
merigazoi Creative Commons License 2024.05.22 0 0 3639

és?

 

nem néztek körül elég rendesen. elmulasztották hogy észrevegyék, mert nem néztek körül elég rendesen. mit láttak? megnézték egyáltalán, nem e sérült a hajójuk? ott volt a baleset nyoma még másnap délben is.

Előzmény: Dr. Propelleressy Huba (3636)
Dr. Propelleressy Huba Creative Commons License 2024.05.22 0 0 3638

"szinte sértetlen":

 

Előzmény: merigazoi (3633)
merigazoi Creative Commons License 2024.05.22 0 0 3637

nem. ha megnézed a képen

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=167048003&t=9253216

 

akkor ez egy 10 méter körüli (motor-) csónak. a tied 7 körül van

Előzmény: Dr. Propelleressy Huba (3624)
Dr. Propelleressy Huba Creative Commons License 2024.05.22 0 0 3636

A Mahosz-szóvivő szerint a tény, hogy az AIS rendszer adatai alapján a szállodahajó az előírt útvonalán haladt végig, arra enged következtetni, hogy annak kapitánya nem észlelte a balesetet.

 

„Az említett szállodahajó hegymenetben volt Bécs felé, ilyenkor a Duna rengeteg hordalékot, uszadékfát, akár fa méretű rönköket is az útjába sodort, melyek gyakran neki is ütköznek a hajóknak, ez megszokott dolog. A protokoll szerint ha ezt érzékelik, akkor felkapcsolják a reflektort, és ránéznek a vízre, ha pedig látnak valamit, akkor azonnal reagálnak” – mondta.

 

Tóth Mihály nem zárja ki, hogy a szállodahajón valamit érzékeltek is, ezért a protokoll szerint körül is néztek, de mivel nem láttak olyat, amire reagálni kellett volna, mentek tovább a haladási útvonalukon.

 

https://hvg.hu/itthon/20240521_verocei-hajobaleset-hajozasi-szabalyok

Előzmény: merigazoi (3634)
merigazoi Creative Commons License 2024.05.21 0 0 3635

fényszórókat

Előzmény: merigazoi (3634)
merigazoi Creative Commons License 2024.05.21 0 0 3634

nál kevésbé valószínű, hogy a nagyhajón bárki is észlelte, hogy történt valami.

 

ezt már cáfolta az a tény, h a baleset után felkapcsolták a villanyokat.

Előzmény: _cvisoma_ (3632)
merigazoi Creative Commons License 2024.05.21 0 0 3633

na ezért nem volt nagy sebesség. az orr másik fele sértetlen.

 

ez fizikai kérdés, meg bűnügyhelyszinelői szakértői kérdés. nem is tudom mit kontárkodik bele egy hajózási szakértő.

_cvisoma_ Creative Commons License 2024.05.21 0 0 3632

nem kizárt h nekihajtottak, de a nagy sebesség szerintem kizárt

 

Ezzel pont magad ellen beszélsz, hiszen a cserbenhagyást akarod mindenképp rábizonyítani a kapitányra! Márpedig minél lassabban mentek az ütközés pillanatában, annál kevésbé valószínű, hogy a nagyhajón bárki is észlelte, hogy történt valami. Az is lehet, hogy csak valaki szólt a kapitánynak, hogy te, ez meg mi volt? Nem érezted? Aztán kimentek körülnézni, látnak-e fatörzset vagy ilyesmit, a kishajó meg akkor épp a nagyhajó alatt volt, így nem láthatták. Azért az sem elhanyagolható infó, hogy nem csak a kapitány nem látta a kishajót, hanem a hajón levő majdnem 150 másik ember sem!

 

Olyasmi ez, mint amikor a kamion tolja maga előtt a keresztben álló személyautót. Sok ilyen videót látni. Vajon ezen esetek hány százaléka szándékos, és hány százaléka az, amikor a kamionos észre se veszi hogy mi történt, mert az autó a fülke előtti holttérben van?

 

 

Előzmény: merigazoi (3610)
Dr. Propelleressy Huba Creative Commons License 2024.05.21 -1 0 3631

"„Az a tapasztalat, hogy a tárolóhelyen tárolt mentőmellény senkit sem mentett még meg” – így vélekedett arról Vígh János ipari búvároktató az ATV Start című műsorában arról, hogy mekkora esélyük van ilyen esetben a túlélésre a baleset résztvevőinek."

 

https://index.hu/belfold/2024/05/21/veroce-hajobaleset-atv-szakerto-baleset-korulmenyek-vigh-janos-duna/

 

Másik topikban pont előjött a kajakozás kapcsán.

 

Evezéshez én mindig húzok mellényt. Cipzározva, becsatolva, síppal a zsebében.

 

Nem értek vele egyet, hogy kényelmetlen. Az enyém nem önfelfújó, és soha nem zavart semmiben - az úszást, pancsolást leszámítva. Vízi sporthoz kötelezővé tenném, már vízibiciklizéshez is. (Béreltem már úgy vízibiciklit, hogy megelőztek, és mondták, hogy mellényt is vigyünk, kötelező.)

Dr. Propelleressy Huba Creative Commons License 2024.05.21 -1 0 3630

Elsődleges forrást nem találtam, hogy mennyivel mehetett volna a motorcsónak.

 

Mennyivel mehet egy motorcsónak a Duna főágán Verőcénél?

 

ChatGPT 

A Dunán, különösen Verőcénél, a motorcsónakok sebességére vonatkozó szabályok általában a helyi hatóságok és a hajózási szabályzat szerint vannak meghatározva. Általában a Dunán a nagyobb sebességű hajózás szabályozott, és a lakott területek, kikötők és hidak közelében szigorúbb sebességkorlátozások vannak érvényben.

Verőcénél, a Duna főágán, a motorcsónakok sebességét gyakran 10-20 km/h közötti sebességre korlátozzák a biztonság és a környezeti hatások minimalizálása érdekében, különösen a sűrűn lakott területeken és a szabadstrandok közelében​ (ILoveDunakanyar)​​ (Natura 2000)​.

Ezért, bár egy Bayliner 1850 Capri Bowrider képes 40-50 mph (64-80 km/h) sebességet elérni, a gyakorlatban a Duna ezen szakaszán jelentősen lassabban kell haladni a szabályok és a biztonság érdekében. A pontos sebességkorlátozások megismeréséhez érdemes helyi forrásokból, például a hajózási hatóságoktól vagy a kikötőkben elérhető információkból tájékozódni.

 

Mennyi a Dunán megengedett legnagyobb sebesség kishajóknak a magyarországi szakaszon?

 

ChatGPT 

A Dunán a kishajókra vonatkozó sebességkorlátozások helyenként változhatnak, de általánosságban elmondható, hogy a fővárosi és lakott területek közelében szigorúbb szabályozások vannak érvényben. A magyarországi Duna-szakaszon a kishajók számára megengedett legnagyobb sebesség 20 km/h a lakott területek közelében és a fürdőzőhelyek mellett. Nyílt vízi szakaszokon, ahol nincsenek ilyen korlátozások, a kishajók akár 40-50 km/h sebességgel is haladhatnak​ (Kalkulátorlap)​​ (Vizugy)​.

Ezek a korlátozások azért fontosak, hogy biztosítsák a biztonságos hajózást és minimalizálják a környezeti hatásokat, különösen a hullámzás által okozott károkat és a vízi élővilág zavarását​ (Dunakanyar Időjárás)​​ (WWF Magyarország)​.

Ha további részletekre vagy specifikus helyi szabályozásokra van szükség, érdemes a helyi hajózási hatóságokkal vagy a vízi rendészettel kapcsolatba lépni.

Dr. Propelleressy Huba Creative Commons License 2024.05.21 -1 0 3629

110 utas volt a hajón (elvileg 35 fős személyzettel), nincs hír arról, hogy észrevettek volna bármit, a rendőrség sem tőlük tudta meg a balesetet.

 

Mind a 110 utast kihallgatják azon a szállodahajón, amelyik motorcsónakkal ütközött a halálos verőcei balesetben

 

https://nepszava.hu/3235923_hajobaleset-veroce-duna-szallodahajo-kihallgatas

Előzmény: Ashi Valkoinen (3627)
Dr. Propelleressy Huba Creative Commons License 2024.05.21 -1 0 3628

Megvan a típus szerintem:

 

Bayliner 1850 Capri Bowrider

 

 

 

A ChatGPT szerint a 7-8 fő rendben lehet:

 

Igen, lehetséges, hogy a képen látható hajó egy Bayliner 1850 Capri Bowrider. A Bayliner 1850 Capri Bowrider egy népszerű modell, amely illeszkedik a korábban említett jellemzőkhöz, beleértve a 4.3L V6 MerCruiser motor teljesítményét is. Nézzük meg részletesebben ennek a modellnek a specifikációit és kapacitását:

Bayliner 1850 Capri Bowrider:

  • Hosszúság: Kb. 5,64 méter (18 láb 6 hüvelyk)
  • Szélesség: Kb. 2,31 méter (7 láb 7 hüvelyk)
  • Motorteljesítmény: Gyakran 190 lóerős 4.3L V6 MerCruiser motorral szerelve
  • Személyek száma: Általában 7-8 fő

Ez a modell nagyon jól illeszkedik a 190 lóerős motorhoz és a képen látható hajó formájához. A Bayliner 1850 Capri Bowrider egy népszerű családi és sportcélú motorcsónak, amely gyakran használatos vízi sportokhoz és rekreációs tevékenységekhez.

Ha további azonosításra van szükség, a gyártási szám (HIN) és a modell specifikus jellemzői segíthetnek a pontos azonosításban.

 

Mennyivel tud menni egy ilyen?

 

ChatGPT

A Bayliner 1850 Capri Bowrider, amely egy 190 lóerős 4.3L V6 MerCruiser motorral van felszerelve, általában a következő sebességértékeket érheti el:

  • Maximális sebesség: Kb. 40-50 mérföld per óra (mph), ami kb. 64-80 kilométer per óra (km/h)
  • Kényelmes cirkáló sebesség: Kb. 25-30 mph (kb. 40-48 km/h)

 

Ez mennyire számít gyorsnak pl. a Dunán?

 

ChatGPT

(...)

 

Összefoglalva, a 40-50 mph (64-80 km/h) sebesség nagyon gyorsnak számít a Dunán. A gyakorlatban ezt a sebességet csak nyílt vízen, távol a zsúfolt vagy korlátozott területektől biztonságos elérni, és mindig figyelembe kell venni a helyi szabályozásokat és a környező hajók forgalmát.

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.05.21 0 0 3627

Azért ha az általatok feltételezett 80 km/h-val beledurran a hajódba valamit, azt nem lehet nem észrevenni.

Előzmény: Dr. Propelleressy Huba (3622)
schlumberger Creative Commons License 2024.05.21 0 0 3626

Várjuk meg, mit mond a túlélő!

OMGod Creative Commons License 2024.05.21 -1 0 3625

Jól tudja az egy kilométeres "védtávolságot".

Többször idéztem már a hajózási szabályzatból. 

 

Kíváncsi leszek a fejleményekre. Az szinte biztos, hogy a rocsó nem szabályosan közlekedett. 

Előzmény: Dr. Propelleressy Huba (3623)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!