ne gondolkodj te arról, h én milyen vagyok. de játszhatunk olyat is, én is ki tudok rólad gondolni sok mindent, de nem biztos hogy nagyon vevő lennél rá.
ha te okoztad a balesetet, mondjuk a saját autóddal... nem gondolod, h a bíróságon azzal fogsz védekezni, hogy há én nem vettem észre, nehogy már a segítségnyújtásért büntethető legyek... ha valaki meg segítséget nyújt akkor perelhető hiszen észrevette... ez a törvény megcsúfolása!
ha a bírók ilyen jogelveket érvényesítenek az ítélkezésben, az ellentétes az alkotmánnyal! az emberi jogokkal, az élet védelmével, a törvény alapeszméjével.
ez botrány, ha azért mentették föl, h nem észlelte a hableányt.
átment egy 30 embert szállító 27 méteres 5 méter magas hajón és van képe a bírónak azt elfogadni hogy háá nem láátta? nem lenne kötelessége látni egy ekkora tárgyat maga előtt? ez a bíró ezzel a döntésével engedélyezte azt, h a viking elgázolhasson bármit ami 27 méteres vagy kisebb (hisz azt már rényleg nem láthatja), hogy egy ilyen hajó közlekedhet amiről ki van mondva, h nem veszi észre maga előtt ha egy 27 méter hosszú 5 méter magas hajó van előtte.. ez az alkotmánybíróság, a kúria és az egész magyar bírói kar botránya.
ez veszélyes üzem keretében elkövetett emberölés. a hanyagság, gondatlanság terheli a nagyhajó vezetőjét (és az esetleges őrszemet. kikötésnél is valaki segít azért a hajó kormányosának, vagy az köt ki egyedül?)
úgy látom ez egy törvényi kiskapu, amiről beszélsz, vagy a bíró értelmezte rosszul a törvényt. ha azért nem észleled, hogy balesetet okoztál, mert hanyag voltál, akkor az vétkesség. ha nem te okoztad a balesetet, az egy más alapeset.
az nagy butaság volt ilyenbe beülni mentőmellény nélkül.
mondjuk a reklámképen is, a felnőtteken nincs is. azok kiúsznak akár kilométerekről is, ha valami baj van. igazán ráírhatták volna a képre, hogy az öregedő családapa már háromszor átuszta a lamancs csatornát.
ezen a kép a csónak alja lapos, igaz? másik képen nem. le lehet szedni róla a tőkesúlyt?
lehet hogy mégis az a modell, és én számoltam el a hosszát. akkor sokan ültek benne. de akkor sem lehet cserbenhagyni az áldozatokat, ha ők voltak hibásak (ill. a csónak vezetője)
amúgy a modellen úgy látom nincs lámpa, azaz nem lehetne vele éjjel közlekedni.
(ha benne van a törvényben, akkor még büntethető is, mert akkor törvénybe ütköző)
ha az a modell az, (és nem volt valami kézi reflektor a motorcsónakon) akkor az a helyzet, h mindkét fél vétkes, mindkét fél gondatlanságból követte el a cselekményt, aminek következménye nyolc emberölés (a nagyhajó is elkerülhette volna, ha kivilágítja maga előtt a teret, így még a baleset előtt észrevehette volna a csónakot, és betartja azt a közelekedési szabályt, hogy az utat kell figyelnie. nincs olyan időkeret, hogy "most egy kicsit nem nézem az utat egy fél percig, elugrok hugyozni, addig is elmegy valahogy")
Sötétben a fasz sem tudja, milyen fénynél mi látszik.
A reflektorok nyilván nem a hajótest megvilágítására vannak, zseblámpa fényénél meg szerintem se te nem tudod, se én, mennyi látszott a abból a sérülésből.
nem néztek körül elég rendesen. elmulasztották hogy észrevegyék, mert nem néztek körül elég rendesen. mit láttak? megnézték egyáltalán, nem e sérült a hajójuk? ott volt a baleset nyoma még másnap délben is.
A Mahosz-szóvivő szerint a tény, hogy az AIS rendszer adatai alapján a szállodahajó az előírt útvonalán haladt végig, arra enged következtetni, hogy annak kapitánya nem észlelte a balesetet.
„Az említett szállodahajó hegymenetben volt Bécs felé, ilyenkor a Duna rengeteg hordalékot, uszadékfát, akár fa méretű rönköket is az útjába sodort, melyek gyakran neki is ütköznek a hajóknak, ez megszokott dolog. A protokoll szerint ha ezt érzékelik, akkor felkapcsolják a reflektort, és ránéznek a vízre, ha pedig látnak valamit, akkor azonnal reagálnak” – mondta.
Tóth Mihály nem zárja ki, hogy a szállodahajón valamit érzékeltek is, ezért a protokoll szerint körül is néztek, de mivel nem láttak olyat, amire reagálni kellett volna, mentek tovább a haladási útvonalukon.
nem kizárt h nekihajtottak, de a nagy sebesség szerintem kizárt
Ezzel pont magad ellen beszélsz, hiszen a cserbenhagyást akarod mindenképp rábizonyítani a kapitányra! Márpedig minél lassabban mentek az ütközés pillanatában, annál kevésbé valószínű, hogy a nagyhajón bárki is észlelte, hogy történt valami. Az is lehet, hogy csak valaki szólt a kapitánynak, hogy te, ez meg mi volt? Nem érezted? Aztán kimentek körülnézni, látnak-e fatörzset vagy ilyesmit, a kishajó meg akkor épp a nagyhajó alatt volt, így nem láthatták. Azért az sem elhanyagolható infó, hogy nem csak a kapitány nem látta a kishajót, hanem a hajón levő majdnem 150 másik ember sem!
Olyasmi ez, mint amikor a kamion tolja maga előtt a keresztben álló személyautót. Sok ilyen videót látni. Vajon ezen esetek hány százaléka szándékos, és hány százaléka az, amikor a kamionos észre se veszi hogy mi történt, mert az autó a fülke előtti holttérben van?
"„Az a tapasztalat, hogy a tárolóhelyen tárolt mentőmellény senkit sem mentett még meg” – így vélekedett arról Vígh János ipari búvároktató az ATV Start című műsorában arról, hogy mekkora esélyük van ilyen esetben a túlélésre a baleset résztvevőinek."
Evezéshez én mindig húzok mellényt. Cipzározva, becsatolva, síppal a zsebében.
Nem értek vele egyet, hogy kényelmetlen. Az enyém nem önfelfújó, és soha nem zavart semmiben - az úszást, pancsolást leszámítva. Vízi sporthoz kötelezővé tenném, már vízibiciklizéshez is. (Béreltem már úgy vízibiciklit, hogy megelőztek, és mondták, hogy mellényt is vigyünk, kötelező.)
Elsődleges forrást nem találtam, hogy mennyivel mehetett volna a motorcsónak.
Mennyivel mehet egy motorcsónak a Duna főágán Verőcénél?
ChatGPT
A Dunán, különösen Verőcénél, a motorcsónakok sebességére vonatkozó szabályok általában a helyi hatóságok és a hajózási szabályzat szerint vannak meghatározva. Általában a Dunán a nagyobb sebességű hajózás szabályozott, és a lakott területek, kikötők és hidak közelében szigorúbb sebességkorlátozások vannak érvényben.
Verőcénél, a Duna főágán, a motorcsónakok sebességét gyakran 10-20 km/h közötti sebességre korlátozzák a biztonság és a környezeti hatások minimalizálása érdekében, különösen a sűrűn lakott területeken és a szabadstrandok közelében (ILoveDunakanyar) (Natura 2000).
Ezért, bár egy Bayliner 1850 Capri Bowrider képes 40-50 mph (64-80 km/h) sebességet elérni, a gyakorlatban a Duna ezen szakaszán jelentősen lassabban kell haladni a szabályok és a biztonság érdekében. A pontos sebességkorlátozások megismeréséhez érdemes helyi forrásokból, például a hajózási hatóságoktól vagy a kikötőkben elérhető információkból tájékozódni.
Mennyi a Dunán megengedett legnagyobb sebesség kishajóknak a magyarországi szakaszon?
ChatGPT
A Dunán a kishajókra vonatkozó sebességkorlátozások helyenként változhatnak, de általánosságban elmondható, hogy a fővárosi és lakott területek közelében szigorúbb szabályozások vannak érvényben. A magyarországi Duna-szakaszon a kishajók számára megengedett legnagyobb sebesség 20 km/h a lakott területek közelében és a fürdőzőhelyek mellett. Nyílt vízi szakaszokon, ahol nincsenek ilyen korlátozások, a kishajók akár 40-50 km/h sebességgel is haladhatnak (Kalkulátorlap) (Vizugy).
Ezek a korlátozások azért fontosak, hogy biztosítsák a biztonságos hajózást és minimalizálják a környezeti hatásokat, különösen a hullámzás által okozott károkat és a vízi élővilág zavarását (Dunakanyar Időjárás) (WWF Magyarország).
Ha további részletekre vagy specifikus helyi szabályozásokra van szükség, érdemes a helyi hajózási hatóságokkal vagy a vízi rendészettel kapcsolatba lépni.
Igen, lehetséges, hogy a képen látható hajó egy Bayliner 1850 Capri Bowrider. A Bayliner 1850 Capri Bowrider egy népszerű modell, amely illeszkedik a korábban említett jellemzőkhöz, beleértve a 4.3L V6 MerCruiser motor teljesítményét is. Nézzük meg részletesebben ennek a modellnek a specifikációit és kapacitását:
Bayliner 1850 Capri Bowrider:
Hosszúság: Kb. 5,64 méter (18 láb 6 hüvelyk)
Szélesség: Kb. 2,31 méter (7 láb 7 hüvelyk)
Motorteljesítmény: Gyakran 190 lóerős 4.3L V6 MerCruiser motorral szerelve
Személyek száma: Általában 7-8 fő
Ez a modell nagyon jól illeszkedik a 190 lóerős motorhoz és a képen látható hajó formájához. A Bayliner 1850 Capri Bowrider egy népszerű családi és sportcélú motorcsónak, amely gyakran használatos vízi sportokhoz és rekreációs tevékenységekhez.
Ha további azonosításra van szükség, a gyártási szám (HIN) és a modell specifikus jellemzői segíthetnek a pontos azonosításban.
Mennyivel tud menni egy ilyen?
ChatGPT
A Bayliner 1850 Capri Bowrider, amely egy 190 lóerős 4.3L V6 MerCruiser motorral van felszerelve, általában a következő sebességértékeket érheti el:
Maximális sebesség: Kb. 40-50 mérföld per óra (mph), ami kb. 64-80 kilométer per óra (km/h)
Kényelmes cirkáló sebesség: Kb. 25-30 mph (kb. 40-48 km/h)
Ez mennyire számít gyorsnak pl. a Dunán?
ChatGPT
(...)
Összefoglalva, a 40-50 mph (64-80 km/h) sebesség nagyon gyorsnak számít a Dunán. A gyakorlatban ezt a sebességet csak nyílt vízen, távol a zsúfolt vagy korlátozott területektől biztonságos elérni, és mindig figyelembe kell venni a helyi szabályozásokat és a környező hajók forgalmát.