Keresés

Részletes keresés

Sarq_ Creative Commons License 11 órája 0 0 3744

Elvileg az amerikai autókat át kell alakítani az európai forgalomba helyezéshez narancssárga indexesre, az első tompítottnak pedig a vetítési képét kell mo-i (európai) előírás szerintire cserélni, de én is láttam már ilyen pirosan villogó hátsó lámpájú autót, gondolom itt is megvannak az okosságok...

Előzmény: schlumberger (3740)
Xezs Creative Commons License 12 órája 0 0 3743

Nem láttam, akkor épp ettünk egy teraszon és csak arrafelé járt. 

Előzmény: schlumberger (3740)
Dr. Propelleressy Huba Creative Commons License 12 órája -7 0 3742

Egynapos horvát racsehajójogsi, a tolmács vizsgázik az elméletből, a gyakorlatban fel kell tudni szállni a hajóra elesés nélkül és vissza, nekünk meg kötelező elfogadni:

 

https://index.hu/belfold/2024/05/28/hajozas-balaton-duna-veroce-buncselekmeny-jogositvany-buntetes-szabalysertes/

Dr. Propelleressy Huba Creative Commons License 12 órája -7 0 3741

Én is így gondolom.

 

Ugyanez a mini rendszámtáblával, pláne Audi A8 méretű autókon, tényleg nem is értem.

 

Én is szeretem, ha jól néz ki egy autó, nekem is több, mint puszta használati tárgy, de elsősorban mégis egy veszélyes üzem, másodsorban használati tárgy, és csak harmadsorban kellene, hogy jöjjön az esztétikum a közutakon. Legelőször is azzal, hogy jó állapotban van, és viszonylag tiszta.

Előzmény: Xezs (3739)
schlumberger Creative Commons License 14 órája 0 0 3740

a piros helyzetjelzője kezd el villogni hátul

 

amerikai... magyar rendszám van rajta?

Előzmény: Xezs (3739)
Xezs Creative Commons License 14 órája 0 1 3739

Sajnos sokan akarnak azáltal egyedinek tűnni, hogy az autójukat cicomázzák, és általában feszegetik is a határokat. Pedig ahogy mondod, nincs helye a hígításnak, mert az, ami mindenki számára egyértelmű jelzés, mert ezt tanultuk meg, az ne változzon már egyedileg, mert félreértéseket szülhet. A közös minimum az, ami itt kell. Az alá senki se menjen. Pont a napokban láttam egy sportautót, talán Corvette, nem tudom. Na az úgy indexel, hogy a piros helyzetjelzője kezd el villogni hátul. Egy kiállításon még meg is tapsolnám, de közútra ez baromira nem való. Ne tévesszen meg senkit se a közúton azzal, hogy nem szabványosan jelez egy kanyarodási szándékot.

Előzmény: Dr. Propelleressy Huba (3736)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 16 órája 0 2 3738

Nekem közlekedőként az kifejezetten tetszik, a fény megjelenése és megszűnése az index villogásának megfelelő ütemű, de vizuálisan +1 jelzés a kanyarodási irány jelzésére. Szerintem nem zavaró és nem is összekeverhető más jelzéssel.

Előzmény: Sarq_ (3737)
Sarq_ Creative Commons License 16 órája 0 0 3737

Szerencsére nem terjedt el, pedig amikor megjelent, azt gondoltam, hogy egy éven belül az összes gyártó lekoppintja.

Előzmény: Dr. Propelleressy Huba (3736)
Dr. Propelleressy Huba Creative Commons License 25 órája -7 0 3736

Azért tilos, mert csökkenti a kontrasztot.

 

A hatása hasonló, mint amikor lesötétítik a lámpaburát.

 

Illetve van egy egyértelmű szabvány: elöl fehér, oldalt sárga, hátul vörös fény van. Bicikliken ugyanígy elöl fehér, oldalt sárga, hátul piros prizma.

 

Nagyon nem szeretem, amikor relativizálják, felhígítják a korábban egyértelmű és ésszerű dolgokat.

 

Az Audi-féle futó indexet is nagyon zavarónak tartom, de azt sajnos engedélyezték végül.

Előzmény: _cvisoma_ (3735)
_cvisoma_ Creative Commons License 25 órája 0 0 3735

A halmazatos gondolattal nagyon is egyetértek, viszont a helyzetjelző/index dolgot nem értem. Az kinek fáj és miért? Nem vakít, nem téveszt meg, csak egy szolid optikai tuning.

A Trabimon is volt saját kezűleg oldalindex elöl-hátul, helyzetjelzővel kombinált bekötéssel, a motor mégse lett erősebb a gyári 26 LE-nél.

Sőt, a C oszlopon levő szellőző mögé rejtett 5 W-os zöld szoffitaizzó sem szabadított fel egyetlen plusz lovat se. Ellenben ha felkapcsoltam pl. találkozókon, jól nézett ki.

Előzmény: Dr. Propelleressy Huba (3729)
mindenki szem a láncban Creative Commons License 27 órája 0 0 3734

Ítélet öt év után. Vajon mi tarthatott ilyen sokáig?

Előzmény: Xezs (3725)
Dr. Propelleressy Huba Creative Commons License 27 órája -7 0 3733

Akkor a 8-ból 7 halott, 1 súlyos sebesült.

 

https://www.vadhajtasok.hu/2024/05/27/verocei-tragedia-megtalaltak-az-utolso-holttestet

 

Megérte.

 

Ennél biztos nem lett volna nagyobb élmény pl. kártyázni egyet.

Xezs Creative Commons License 1 napja 0 0 3732

Igazad van, borzasztó szarok (engedékenyek) a törvényeink.

Előzmény: Dr. Propelleressy Huba (3728)
Sarq_ Creative Commons License 1 napja 0 0 3731

Valószínűleg akkor fogja majd a halálos balesetet okozni, amikor már eltiltás alatt áll.

Előzmény: Dr. Propelleressy Huba (3728)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 1 napja 0 0 3730

Városban 148 km/h-ért a megállítás után, a helyszínen agyon kellett volna lőni, mint ahogy a beilleszkedésre és változásra képtelen génszemetet kezelni kell.

Előzmény: Dr. Propelleressy Huba (3728)
Dr. Propelleressy Huba Creative Commons License 1 napja -7 1 3729

A halmazatra is nagyon komolyan rámennék.

 

Akinek a kocsijával komolyabb szabálysértést vagy bűncselekményt követtek el, azt a kocsit rendkívüli szigorított műszaki vizsgára kötelezném, hogy kiderüljön, ha meg volt "okosítva", lézerblokkoló van benne, szarok a gumijai vagy nem ég, nem szabályos a lámpája. Netán a ködlámpa felkapcsolásával repedtfazék hangja lesz, le van ültetve, vagy az indexei helyzetjelzőre vannak átoptikaituningolva, ámerikai módra.

 

Pl. itt van ez a csatorna, az összes rajta szereplő emberrel szemben büntetőeljárást lehetne indítani normális jogszabályok mellett, de még talán így is: https://www.youtube.com/results?search_query=darkfly

Előzmény: Dr. Propelleressy Huba (3728)
Dr. Propelleressy Huba Creative Commons License 1 napja -7 0 3728

148-cal Győr belvárosában, "súlyos" büntetés:

 

https://telex.hu/belfold/2024/05/27/148-km-oraval-hajtott-at-gyor-belvarosan-390-ezer-forintja-banta

 

8 büntipont, mert ezt kivételesen megállították. Egy fél jogsi sem, még egy ilyen simán belefér.

 

Amikor meg valaki nem szabályosan pecázik, és ezzel veszélyezteti a halakat, azt 5 évre eltiltják (nagyon helyesen!).

 

De ha nem állították volna meg, akkor még csak meg sem kérdezik, hogy ki vezette a kocsit, mert úgyis joga van hazudni, "nem tudni". Akkor meg minek?

 

Ez is döbbenet. Rég úgy kellene, hogy aki nem emlékszik, ki verette a kocsijával, az onnantól kézzel ír menetlevelet, amit online is beküld indulás előtt, és ha elmulasztja, ugrik a kocsija, a jogosítványa.

 

De 50 helyett 148-nak is büntetőügynek kellene lennie, büntetőeljárásban gyorsan meglenne a sofőr.

 

Vajon kit fog megölni, nyomorékra gázolni ez a szardarab, amikor majd csordogálnak a részletek, hogy korábban kapott már gyorshajtás miatt bírságot?

Dr. Propelleressy Huba Creative Commons License 1 napja -5 0 3727

Teljesen felfoghatatlan, hogy milyen kretének léteznek.

 

A sofőr agyrokkantból testileg is nyomorék lett, és megy a börtönbe sok évre, ez kb. oké.

 

A lányokon röhögő haverja meghalt, kb. ez is oké.

 

Hátul még hárman ültek a száguldó koporsóban, öv nélkül, de itt legalább menet közben kialakult az életösztön. 20 éves lány nyomorék lett, borzalmas lehet neki is, a családjának is.

 

Elképesztő, milyen hülyék, milyen gazemberek vannak.

 

És megint életek, családok mentek tönkre, órási anyagi és egyéb kár, rengeteg ember egy csomót dolgozhatott, csak mert Ricsinek rácsézni támadt kedve.

 

Tegnap síneken átmenőktől és rollerral a forgalmas útra autók közé lebaszódó gyerekektől kérdeztem, nem féltik-e az életüket. Megnyugtató volt, hogy legalább ők nem, mert én igen, meg az autósok is igen nagyot dudáltak. Meg ilyenkor a vonatok is mehetnek gyök kettővel a környéken több száz utassal, de erre már nem terjed ki az agyuk. Abban legalább egyetértettünk, hogy az élet értékes, de nem láttam, hogy felfogták volna, hogy ez az övékre is igaz lehetne.

Előzmény: Xezs (3725)
steelus Creative Commons License 1 napja 0 0 3726

Adrenalinfüggés.

felpörgeti, mit a többi drog.

Előzmény: Xezs (3716)
Xezs Creative Commons License 1 napja 0 0 3725

Na ez nagyon érdekes eset: egy utas élteti rácsericsit, a másik kettő meg fél. Ki érdemel ilyenkor halált? https://24.hu/belfold/2024/05/23/elvezte-az-autoban-ulo-lanyok-sikitasat-a-tragediat-okozo-sofor-ot-es-fel-evet-kapott/?utm_source=projectagora&utm_medium=contentdiscovery

Xezs Creative Commons License 1 napja 0 0 3724

Van, aki annyira görcsösen nem néz szét, hogy kénytelen vagyok azt hinni: úgy véli, hogy amit nem lát, az nincs is ott.

Előzmény: _cvisoma_ (3723)
_cvisoma_ Creative Commons License 2 napja 0 0 3723

Az még hagyján, amikor a 2x1 sávos úton történik ez. De a sok birka a 2x2 sávoson is vakon megy át, ha egy sávban valaki megáll. Persze, a KRESZ szerint ugye kötelező lenne megállni a másik sávban is, aztán mégis hányan csapatják el így magukat...

Elsőbbségünk csak akkor van, ha megadják. 

A magam részéről egyetlen lámpa nélküli zebrát sem engedélyeznék többsávos úton.

Előzmény: Xezs (3722)
Xezs Creative Commons License 3 napja 0 0 3722

Pont 2 napja láttam olyat, hogy az előttem lévő autós elengedi a gyalogost, a gyalogos meg elindul nagy lendülettel, leszegett fejjel, a másik irányba még véletlenül se nézve. Pont azon gondolkodtam, hogy hogy a picsába nincs ebben a csajban ennyi életösztön. Fényes nappal volt, nem volt részeg. Neki ez a normális.

Előzmény: _cvisoma_ (3721)
_cvisoma_ Creative Commons License 3 napja 0 0 3721

Emiatt is tanítom a gyerekeimnek kicsi koruktól kezdve azt a belémivódott és ösztönös szabályt, hogy soha, semmilyen körülmények közt ne lépjenek le semmilyen útra anélkül, hogy körbenéznének. Mindkét irányba, egyirányú utcában is. Mert bárhonnan jöhet hangtalan veszély, pl. egy bringás, vagy most már az egyre több elektromos jármű képében. 

Szétnézni semmibe se kerül, viszont az élete múlhat rajta.

Előzmény: _cvisoma_ (3720)
_cvisoma_ Creative Commons License 3 napja 0 0 3720

Szó sincs mentegetésről! Kiemeltem, hogy a gyalogos szabályos volt, nem tehető felelőssé. Viszont nem is győződött meg eléggé arról, hogy megkapja a neki járó elsőbbséget. Ha pedig ennyire nem képes felismerni a körülötte zajló világot, akkor előbb-utóbb egy szabályos autó elé is kimenne féktávon belül, és akkor ki lenne a hibás? Aki már nem képes önállóan, biztonságosan közlekedni, inkább kérjen segítséget. Nem szégyen megöregedni, csak tudni kell elfogadni a helyzetet. Amúgy azt tudjuk, hogy ki volt a gyalogos, miért nem észlelte a veszélyt? Netán tinédzser volt fülhallgatóval, vagy egy részeg, vagy egyszerűen csak elbambult?

 

Fordítsuk meg: ha valaki szabálytalanul kijön eléd, és még van időd/lehetőséged reagálni, mit csinálsz? Csakazértis belemész hiszen neked volt elsőbbséged, vagy megpróbálod elkerülni az ütközést? Valószínűleg az ösztöneid az utóbbira szavaznak. Na ezt hiányolom a fenti esetben a gyalogosból. Továbbra is kihangsúlyozva, hogy egyértelműen az autósok voltak a felelősek a történtekért.

Előzmény: SchiSa (3718)
Dr. Propelleressy Huba Creative Commons License 3 napja 0 0 3719

Máskor a zebrán, akár korlát mögött gázoltak embert a racsézók.

 

Ha a megengedett 30/50 helyett 150-nel jön valaki, azt kurva nehéz felmérni, és az sem mindig jó taktika, ha egy ilyen helyzetben hirtelen irányt váltasz.

 

Az is lehet, hogy rossz volt a hallása, a látása, bármi lehetett.

 

Elvakíthatták az autók fényei is, mert nem ritka, hogy ezek a gecik olyan erős lámpákkal világítanak, hogy ha rájuk nyomom a reflektort, alig látom, hogy visszanyomják. Plusz ködlámpa persze.

 

Egyáltalán nem biztos, hogy az életösztöneivel volt a gond, lehet, csak egy később hibásnak bizonyult döntést hozott.

 

Pont az lenne a lényeg a közlekedésben, hogy ha valaki hoz is egy hibás döntést, annak se legyen végzetes következménye.

 

Ezért nem megyünk el pl. araszoló kocsisor mellett sem nagy sebességkülönbséggel, hiába nem abszolút gyorshajtás ez.

 

Nem bűn laikusnak lenni. Közlekedni pedig kell akkor is, ha szar a térlátásod, a szemed, a füled vagy lassan hozol döntéseket.

 

A gyalogos vagy hibázott, vagy nem. A racsézók semmibe vették, majd elvették az életét.

Előzmény: _cvisoma_ (3713)
SchiSa Creative Commons License 3 napja 0 0 3718

Pedig észlelnie kellett volna a veszélyt, és csak annyit kellett volna tennie, hogy megvárja, amíg ez a két barom tovaszáll :-(

 

 

Erről az jut eszembe, hogy azért erőszakolták meg, mert kihívó ruhát viselt.

 

Ezért viselnek a muszlim nők csadort, hogy ilyen mentegetők ne tegyék őket felelőssé!

Előzmény: _cvisoma_ (3713)
újabb fatális csalódás Creative Commons License 4 napja 0 0 3717

2023.05. hó.

Volt egy érdekes eset 1967-ben is, egy 26 lóerős trabant 601 és egy 45 lóerős wartburg 1000 meccselt...

Előzmény: schlumberger (3710)
Xezs Creative Commons License 4 napja 0 0 3716

Nehéz erre bármit is írni. Már sokszor leírtuk itt is, meg 10 éve mások is, hogy mit gondolunk az ilyen véglényekről. Nekem a mai napig nem fér a fejembe, hogy mi a faszra jó az, hogy megmutatjuk hogy ki a Jani. Ezt valamelyik rácsericsi elmagyarázhatná egyszer. Erre áll fel nekik? Miért kell vagizni meg felvágni? Olcsóbb lesz tőle a kenyér? Magasabb a fizetés? Vagy annyira szánalmas szar életük van, hogy már csak ilyesmi tud boldogságot okozni nekik? Legyorsulni valami noname senkit a sötét éjszakában, ahol amúgy se lát senki? Annyira szánalmas életcél ez. Fel se fogják, hogy a többség kiröhögi őket a sekélyes életük miatt. Meg vannak győződve róla, hogy mindenki csak irigy rájuk.

Előzmény: schlumberger (3710)
Xezs Creative Commons License 4 napja 0 1 3715

Zanzásítva átolvastam az elmúlt 4 nap termését, és egy kérdés merült fel bennem: ennek a szerencsétlennek kije halt meg ebben a balesetben, hogy ennyire védi őket? Mert valami köze kell, hogy legyen hozzájuk.

Előzmény: OMGod (3693)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!