Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

TWdoktor Creative Commons License 18 órája 0 0 110902

Bingó...:)

Előzmény: Kajszi12 (110901)
Kajszi12 Creative Commons License 1 napja 0 0 110901

Hibakódolvasó egy hibát jelzett, hogy a műszerfal nem kommunikál. Kiszedtük a műszerfalat, a villamossági szerelő beméri. Köszönöm az eddigi segítséget. Írok ha meglesz a probléma. 

csíkos-háTTú Creative Commons License 1 napja 0 0 110900

Ha van start/stop rendszer a kocsiban, akkor kell/kellett volna. Ha nincs, akkor nem.

Előzmény: Kajszi12 (110897)
guriga64 Creative Commons License 1 napja 0 0 110899

2008-as kettes octaviánk is produkált ilyet,bár ő be sem indult. A szerelő kiszedte,Bp javították kb30000ft,,-ért,azóta jó. Az új  müszerfal brutál drága lett volna.

Előzmény: Kajszi12 (110897)
TWdoktor Creative Commons License 2 napja 0 0 110898

Nem vagyok ebben szakértő, de logikusan gondolkodva valószínűleg elhalálozott a műszerfalad, de úgy, hogy nem is kommunikál, ezért áll le a motor is.

Előzmény: Kajszi12 (110897)
Kajszi12 Creative Commons License 2 napja 0 0 110897

Sziasztok! 

Segétségre lenne szükségem. Skoda Octavia 1.4 TSI 2009-es autóm indításakor a kulcs elfordul de a műszerfalon gyújtáskor nem világít semmi visszajelző lámpa. Tök sötét az egész műszerfal. Majd beindul a motor, ami 1-2 másodpmerc után leáll. A műszerfal végig sötét marad. Gázadásra az 1-2 másodperces idő alatt felpörög a motor de úgy is leáll. Az akksin a sarukat letisztítottam, 12,4V-ot mutat az akksi. A menetfény világít indításkor. Mi lehet a probléma szerintetek? Köszi előre is. 

Barangolo55 Creative Commons License 2 napja 0 0 110896

Mint akkor is írtam, a fékolaj cserével együtt légtelenítik a kuplungot is.

Amikor szóltak, hogy készen a a kocsi, beültem és kezdődött a recsegés hátramenetben.

Visszavitettem a szerelőhöz de állították, hogy jól légtelenítettek.

A kocsit a lányomnak adtam, mert kocsit cseréltem.

Ő nem olyan izgága, lassan vált hátrafelé és megfelel neki.

A következő olajcserénél mindenképpen le fogom légtelenítetni még egyszer a kuplungot, mert így nem OK.

Ezt javaslom neked is.

Előzmény: hideglelés (110894)
micsiri Creative Commons License 2 napja 0 0 110895

Sziasztok! 

 

Akku csere előtt állok.

2010 1,4 Tsi kell tanítani vagy csak simán kicserélem?

Van aki szerint nem kall van aki szerint igen.

hideglelés Creative Commons License 3 napja 0 0 110894

Üdv. Épp most írtam le ugyanezt a jelenséget, nálam is ezt produkálja... Esetleg történt valami előre lépés a megoldás felé?

Előzmény: Barangolo55 (110502)
hideglelés Creative Commons License 3 napja 0 0 110893

Üdv! Vásároltam egy Octavia 1.5 tsi- t kb fél éve. Az utóbbi pár hétben több negatív dolgot tapasztaltam:

- indítás után kb fél percig úgy kelepel mintha lanc csörögne benne, aztán elmúlik, de szinte minden indulásnál hallani.

- a másik,ami még ijesztőbb, hátramenetbe 10-ből 9-szer csak recsegtetve tudom berakni, dupla kuplung sem segít.

Találkozott már valaki ezekkel a problémákkal? Mi lehet a baj és mi lehet a megoldás?

120000 km van benne, 2018-as.

Köszönöm ha valaki tud valamilyen megoldást!

(M)Ákos Creative Commons License 3 napja 0 0 110892

Szerencsére teljesen jól működik. Ez egy Columbus, az autó meg pár hetes. Max. induláskor van egy minimális akadozása, de egyébként ”folyékony”: https://youtu.be/IF9Y5YLbiSs?si=Bsfq8s7RfM71XtGe

A 2019-es O3 FL-ben persze rendesen szaggatott a Bolero, utáltam is miatta: https://youtu.be/ON5VAk7kJ9w?si=y9fHHH4CUgm3WgFv

Előtte a 2014-es O3 Amundsen szintén szaggatás-mentes volt, persze a grafikája is gagyibb volt. De legalább nem gondolták túl a szoftvert a hardverhez képest, mint az O3 FL-ben.

Előzmény: Zotyik (110891)
Zotyik Creative Commons License 3 napja 0 0 110891

Köszi a választ! 😊 És a tablet vagyis az inforendszerrel nincsen problémád? Nagyon sok rosszat olvastam róla, hogy lassú meg random lefagy.

Előzmény: (M)Ákos (110890)
(M)Ákos Creative Commons License 3 napja 0 1 110890

Az autó összességében mindenképpen jobb, mint az O3. Elsősorban a menet- és motorzaj csökkent drasztikusan, ezek nekem (sok autópályával) rengeteget számítanak. Az utolsó O3 is 2.0 TSI volt, annak az én fülemnek kissé kellemetlen volt a hangja az utastérben, ha padlón volt a pedál. Az újnak meg olyan jól le van tompítva, hogy csak kellemes búgás hallatszik be. Egyébként az újhoz rendeltem valami “csendesítő” csomagot, ha jól emlékszem, vastagabb első oldalüvegezés volt odaírva hozzá. Apropó, a szélzaj is sokkal kisebb, nagy esőben látszik is, hogy kisebb a turbulencia a külső visszapillantók körül. Ha már eső, akkor végre van vízelvezető a szélvédő két oldalán, és nem az van, hogy kanyarban/fékezéskor “öngyilkosság” szélvédőt mosni, mert ráfolyik a víz az oldalablakra. És a szélvédő mosót is sikerült úgy megcsinálni, hogy nem küldi tele az ablak alját, aztán folydogál felfelé sokáig. Persze van, ami nem tetszik, pl. az első/középső légbefúvók a “tablet” alatt. Akárhogy trükközök, fújja a hideget a jobb csuklóm környékére, minél melegebb idő van, annál kellemetlenebb. Vagy a krómgenyó csík az ajtó felső részén, ami fixen a szemembe csillog minden reggel, amikor Kelet felé megyek. Mivel kb. 400e km-t ültem 2 db O3-ban, jól esik a szememnek, hogy átfaragták a belső teret, és frissebb lett, más anyagok/textúrák használatával.

Előzmény: Zotyik (110889)
Zotyik Creative Commons License 4 napja 0 0 110889

Véleményed szerint a 4 Octavia jobb mint az O3 volt? 

Előzmény: (M)Ákos (110868)
Zotyik Creative Commons License 4 napja 0 0 110888

Csak tipp, de sztem turbónyomás szabályozó lesz a ludas.

Előzmény: Oldjawás (110886)
Fecorka Creative Commons License 4 napja 0 0 110887

Helló!

Nekem az 1.9 pdtdi Jettámnál volt hasonló jellegű gondom. Pályán sokszor dobta a checklámpát és átment vészüzembe. Annál a katalizátor volt eltömődve. Sajnos csak kiheréléssel lehetett megoldani, de utána nem dobta többet a hibakódot. Mondjuk nekem eléggé rángatott kis fordulaton dombnak felfele és menni sem nagyon akart. Annak BKC volt a motorkódja, de elvileg ilyen szempontból ez mindegy.

 

Előzmény: Oldjawás (110886)
Oldjawás Creative Commons License 4 napja 0 0 110886

Sziasztok.

 

BLS motoros 1.9 pdtdi Octavia 2-nél egy érdekes gondom van. Ha városban megyek, nyomhatom mint süket a csengőt, akárhányszor, bármilyen helyzetben, minden rendben.

Ha országúton megyek, 100-120 között nagyjából állandó tempóval, akkor kb húsz kilóméter után motorhiba kódot dob az autó és vészüzembe teszi.

A hibakód P0299. /Turbócharger - Supercharger "A" Underboost Condition.

Ha leállitom a motort, vagy kitörlöm a kódot, akkor visszaáll az autó és kiveszi magát vészüzemből.

 

Esetleg valakinek ötlet?

 

Köszönöm előre is.

Fecorka Creative Commons License 5 napja -1 0 110885

Nagyon jó a kérdés! Amiket gondolok ezzel kapcsolatban:
1, Valamiért mégsincs gyárilag retesz funkció a tiédben.
2, Lehet csak nincs felprogramozva, de amúgy tudná.

3, Lehet volt zárcsere korábban az autódon, és nem megfelelőt vettek bele, ezért nem reteszel annak ellenére, hogy nincs hibakód benne.

 

Az a baj, hogy a zárakat is agyon bonyolították már.

A vezető oldali zárszerkezetben 5db mikrokapcsoló van, az anyós oldaliban (és szerintem a hátsó zárakban is) 2db.

 

Elhelyezkedésükből ítélve azt kontrollálják, hogy az ajtó zárása és reteszelése valóban megtörtént-e. Erre külön-külön van mikrokapcsoló.

Előzmény: timla (110879)
(M)Ákos Creative Commons License 5 napja 0 0 110884

Ami esetleg érdekes lehet még az autó leállításánál, kulcsos vs. KESSY:

- gyújtás levéve, de a kulcs még nincs kihúzva = gombbal leállítva

- kulcs is kihúzva = ajtó is kinyitva

Tehát a “kulcsmentes” azt csinálja, hogy ébren marad a fejegység (szól a zene), amíg ajtót nem nyitsz.

Illetve addig a térképolvasó lámpák se kapcsolnak fel (a mostani O4-ben már igen). Ez utóbbi miatt olvastam károgásokat az angol fórumon.

Előzmény: (M)Ákos (110882)
Fecorka Creative Commons License 5 napja 0 0 110883

A fehér fedél ragasztva van a fekete házra, de késsel könnyedén szétpattintható volt a ragasztás mentén. Onnantól kezdve már csak 1 szegecset kellett lecsiszolni/ kiütni a helyéről és ezután már csak néhány pattintó fül fogta egymáshoz a fém részét a műanyaghoz. A mikrokapcsoló ennél nem megoldható, hogy kicseréld, mert 5db van belőle a vezető oldaliban más-más funkciókat ellátva (az anyós oldaliban 2db) és ezek egy panel szerű "valamibe" vannak beleépítve, illetve műgyantával kiöntve. Ha mikrokapcsoló megy tönkre, akkor természetesen nem javítható a zár, de nekem mind a 2 zárnál az egyik motorban szállt el a kefe. Motorból 2-2 darab van benne záranként. Egyik a zárásért, másik a reteszelésért felelős. A fotókon a vezető oldali zár van. Azt feláldoztam és szétvágtam/széttörtem a fedelét, de nem kellett volna. Ott jól látható, hogy mi van belül. 

Előzmény: nohab (110880)
(M)Ákos Creative Commons License 5 napja 0 0 110882

Szerintem csak előnye van. Ha azokat nem vesszük figyelembe, akkor kb. annyi a különbség, hogy gombbal indítod az autót. Me’ a kulccsal ugyanúgy tudod nyitni/zárni a kocsit. Ha jól rémlik, a kilincs tapogatós nyitás/zárás menüben letiltható (ha nem akarnád használni), de ennek utána kéne nézni.

 

Előzmény: -carcass- (110872)
nohab Creative Commons License 5 napja 0 0 110881

Sajnos (vagy szerencsére) mindennel így van, nem lesz egyszerű autót találnom a mostani után, nem sok extra van, amit szívesen engednék el.

Előzmény: -carcass- (110876)
nohab Creative Commons License 5 napja 0 0 110880

Van egy fényképed a zárról? Ez még a csavarokkal bontható, vagy már a ragasztott verzió? Ha az utóbbi, akkor hogyan sikerült szétszedni? A B8-ban is kellett nemrég zárat cseréljek, de mivel a visszanyitós problémája volt, gyanítom, hogy ebben is egy 5 eurós mikrokapcsolót kellene kicserélni.

Előzmény: Fecorka (110877)
timla Creative Commons License 6 napja 0 0 110879

Érdekes. Én már csak azt nem értem, hogy az enyémben miért nincs/miért nem működik.

Előzmény: Fecorka (110878)
Fecorka Creative Commons License 6 napja 0 0 110878

Én úgy fogalmazok, hogy az O3-ba megtervezett/szerelt zárszerkezetet számos más típusba is szerelték. Skodán belül is és testvért márkákba is (VW, SEAT, stb). Létezik ennek a zárnak olyan verziója, amelyikben nincs beleépítve a reteszeléshez szükséges motor és mechanika. (A ház kialakítás azonos, de belül félig üres) Ezek tudatában bár kivitelezhető az hogy legyen olyan O3 amibe nincs retesz funkció, de mivel nem egy kis kategóriás autó (mint pl a Fabia, Polo) ezért valószínű hogy ezeket mind reteszfunkcióval is rendelkező zárszerkezettel szerelték.

Előzmény: timla (110858)
Fecorka Creative Commons License 6 napja 0 0 110877

Nem írtam le részletesen a történetet. Szóval a zár ugyan javítható (sikerült megjavítani), de a végén mégis úgy döntöttem, hogy veszek bele új zárat, úgyhogy jelenleg mind a 2 első záram új. Ettől függetlenül természetesen az időközönkénti hiba olvasás hasznos.

Előzmény: nohab (110857)
-carcass- Creative Commons License 6 napja 0 0 110876

Ez a DSG-vel is így volt. :-)

Előzmény: nohab (110873)
Fecorka Creative Commons License 6 napja 0 0 110875

Vegyes használatnak mondanám. Van benne hosszú táv is, de helyben "falun belül" is. Semmi különös oka nincs. egyszerűen csak megszoktam, hogy 10 ezrenként olajat cseréltetek. Minden autómnál így volt. Amúgy 1.6 CR az egnyém.

 

Előzmény: csíkos-háTTú (110855)
nohab Creative Commons License 6 napja 0 0 110874

Ha már a zárás: ha tele van a kezed cuccokkal, akkor térddel be tudod csapni az ajtót, és felemelt térddel be is tudod zárni, gatyán keresztül is érzékel. Ez jó, mert nem kell eldobni a szatyrokat.

   

Ebben a Passat rendszere az ami még egy szinttel jobb (gondolom a Superbnél is van ilyen): a csomagtérajtón két gomb van, az azonnali zárás és a késleltetett, utóbbi az ajtókat is zárja. Megnyomom a gombot (a késleltetettet), erre azonnal bezárja az ajtókat, telerakom a kezemet a motyókkal és amikor kikerülök a kulccsal az ötödik ajtó érzékelési zónájából akkor becsukja és így le is van zárva minden.

Előzmény: (M)Ákos (110868)
nohab Creative Commons License 6 napja 0 0 110873

Szerintem a Kessynek egy veszélye van, hogy többet nem akarsz majd olyat amiben nincs. Baromi kényelmes, hogy nem kell mindig matatni a kulccsal.

Előzmény: -carcass- (110872)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!