Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

skt15 Creative Commons License 2 órája 0 0 110726

"2,0 TSI / 190 LE"

 

Csak érdekességként saját tapasztalat: 2020-as OFF (Q3) autó DSG 4x4.

Életem legrosszabb motorja, amivel valaha mentem!

Konkrétan a gázpedál késlekedése balesetveszélyes (lepadlózva 3 másodpercig! SEMMI nem történik.

Elvittem szervizbe is, hogy csináljanak vele valamit, de nem tudtak semmit - ez ilyen.

Cserébe zabálta a benzint.

El kellett végül adnom a kocsit.

 

Előzmény: (M)Ákos (110720)
PAN18C Creative Commons License 5 órája 0 0 110725

Sziasztok! Eladó egy Skoda Octávia Combi 1.4 TSI Style (5E54M5FL) szin: Fekete mágia gyöngyház, gyártás: 2017.11, átvétel: 2018.01.08. Futott teljesítmény: 82.159 km A gépjármű többletfelszereltséggel rendelkezik. Bővebb információ: +36305149591 A gépkocsi Baranya megyében található.

Bocsánat a hirdetésért.

www.octinfo.com Creative Commons License 6 órája 0 0 110724

Ma már egy gumiszőnyeg tervezése is külön egyetemi szakot igényel(ne). Az i30-ban például a klasszik, "beleakad a cipőm sarka a rácsozatba" probléma merül fel rendszeresen.

Előzmény: (M)Ákos (110718)
www.octinfo.com Creative Commons License 6 órája 0 0 110723

Esőben az 1.6-os O2 motorháztetjéről is gőzölgött a víz. :)

Előzmény: (M)Ákos (110722)
(M)Ákos Creative Commons License 18 órája 0 0 110722

Ez a 2.0 TSI olyan hőt termel, hogy esőben araszolva “gőzölög“ a motorháztető. Nyáron meg nem lehet megmaradni a járó motoros autó mellett hátul ácsorogva. Na, ezek még az O3 FL tapasztalatok, de az új O4 sem lesz másmilyen valószínűleg. Az O3 FL is gyorsan bemelegedett, bármilyen hidegben a reggeli 3 km-es utamon a szomszéd faluig (90-100 körüli folyamatos tempóval) felnyomta 90 fokra (kijelző szerint) a vízhőfokot. Az O4-ben már aktív légzsalu is van: pl. 15 fokban reggel indulva elvittem a gyereket az oviba (nincs 2 km-re sem), 3 kereszteződés meg max. 50-es tempó, és kijelző szerint üzemmeleg volt, mire odaértünk. Kolléga is megjegyezte ma, aki elvitte az enyémet is kipróbálni, hogy ez aztán gyorsan melegszik. Ja, az O4 kapott már ehhez a motorhoz is zajcsökkentő (?) ”filcet” (nem az, valami új anyag) a motorháztető belső felére. A régiben nem volt, állítólag utólag sem szabadott beletenni túlmelegedés veszélye miatt.

 

Ha már a meleg, ma reggel kicsit hideg volt, úgyhogy kipróbáltam 1-es fokozaton az ülés- meg kormányfűtést, aztán már vártam, hogy túl meleg lesz, mint az O3 FL-ben. De nem! Épp hogy éreztem valamit. Ennek ilyennek kell lennie. Az előzőt diaggal programoztam át, hogy 1-esen ne legyen tojásfőző funkciója (a kormányt sajnos nem tudtam). Az új most pont olyan… Mondom, szerintem van itt fejlődés. Lehet, hogy olvassák a fórumokat, ha így van, jól is teszik.

Előzmény: sr1 (110721)
sr1 Creative Commons License 19 órája -1 0 110721

Ma megnéztem egy Tiguant Rline-t 4x4 DSG, a 180Kw-os benzinessel, amit megvett egy ismerős jutányosan. Megrendelte valaki még tavaly és elhozták, de  megjelent közbe az új model és visszamondta, mert megjelent közbe az új model. Az üzletközötő felhívta.  

Hosszitott változat, de nem a 7 üléses, nagy a lábtér hátúl, tolható a hátsó üléssor, nagy a csomagtartó, nagy családi kocsi, van pótkereke is, adaptív felfüggesztés, éllófűtés, elég magassz a karosszéria a 19-es kerekekkel. Vagy 1700kiló menetkész tömegbe. De legalább van benne egy pótkerék féleség, mankókerék talán.

Nézem az első féket, egy dugattyús. Tehettek volna bele legalább egy kétdugattyús, vagy négy dugattyúst. 

Fordultam vele egy kört, hát az harap és érzékeny a gázpedálja. A bőr karpit: kicsit gagyi. Kormánygomb ugynaz a szar, mind az enyémben.  

Nézem cimkét a motortérben, 508 00 509 00 0W-20 olaj. Na, ez nem semmi.       

 

 

Az ismerős B8-as Passat Allrod-ról ül át, az is 190-es dízel, azt mondja, hogy azért kellett nyomni neki a pedált.

A nyomaték viszi, de vezettem párszor azt a kocsit és néha felnyítottam a motorház tetőt, meglepően meleg volt a turbó környékén. 

 

Előzmény: (M)Ákos (110720)
(M)Ákos Creative Commons License 20 órája 0 0 110720

2,0 TSI / 190 LE, mint az elődje.

Kipróbáltam ma egyébként kolléga szintén új O4-ét, az 2,0 TDI ugyanennyi pacival, szintén DSG + 4x4. Lepadlózva sokkal jobban megindul. A hirtelen nagy löket után viszont kicsit gyengébben húz. 0-100 km/h adat elvileg ugyanaz. Ha versenyeznénk, valószínűleg otthagyna egy kicsit az elején, aztán behoznám a lemaradást. Próbának érdekes volt, autót ezért nem cserélnék vele. 🙃

 

Előzmény: sr1 (110719)
sr1 Creative Commons License 21 órája 0 0 110719

180KW/ 250 Lovast kaptad?

Előzmény: (M)Ákos (110718)
(M)Ákos Creative Commons License 23 órája 0 0 110718

Mai O4 morgás:

Üdvözlöm a kicsivel lejjebb látható gyári “gumiszőnyeg” fejlesztőit!

Értem én, hogy ezt álmodta meg a tervező, csak az az apró pici probléma van vele, hogy tempomatozás közben a gázpedálhoz odakészített lábam sarka szépen előrecsúszik rajta. Me’ csak hosszanti bordák vannak rajta. Nem is gumi, hanem valami pehelykönnyű habosított cucc. Nincs még 1000 km a kocsiban, ma tűnt fel, hogy szar, gondolom, ahogy elkezdett porosodni.

Előzmény: (M)Ákos (110709)
timla Creative Commons License 26 órája 0 1 110717

Gondolom az autó típustábláján is és a COC papíron is olyan adatok szerepelnek, ami alapján 0 kg-ot vontathat az adott jármű. Így nem tilos a vonóhorog felszerelése, de a súlyhatár 0 kg lesz.

3080 kg helyet 1780 kg-ot írnak a jelölt sorba és kész is.

 

https://carmax.hu/content/6-vonohorog-felszereles

Előzmény: Tab (110716)
Tab Creative Commons License 27 órája 0 0 110716

Számomra nem derül ki a cikkből, hogy honnan lehet előre tudni alkalmatlanságot egy használt autó esetén. A VW típusokról nem ír, de a Seat-tal szemben egyértelmű a Skoda hátrányos megkülönböztetése a VAG-nál. Azt a lovat kell ütni, amelyik húz.

Előzmény: csíkos-háTTú (110714)
LUCAS Creative Commons License 1 napja 0 0 110715

Szia! Írok privát! :-)

Előzmény: (M)Ákos (110710)
csíkos-háTTú Creative Commons License 1 napja 0 0 110714

Olvasom ezt a cikket:

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2024/05/08/vonohorog-nem-minden-auto-vontathat-/?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

A vége az igazán érdekes! Ezek az EU-ban teljesen elmebetegek. Ott nyírják a saját autóiparukat, ahol tudják. Utána meg csodálkoznak, hogy Kína le fogja tartolni a piacot.

csíkos-háTTú Creative Commons License 1 napja 0 0 110713

Nem, a Bozsik stadionhoz. Az még nem külföld...:-)

http://csikos-muhely.hu/kapcsolat.html

Előzmény: Fecorka (110712)
Fecorka Creative Commons License 1 napja 0 0 110712

Értem-értem csak a KI lehet inni hozzád-at nem tudom hogy érted. Ki, vagyis pl. külföldre ki?

Előzmény: csíkos-háTTú (110706)
Fecorka Creative Commons License 1 napja 0 0 110711

A life-time-ot azért tartom feleslegesnek, mert nem lehet tudni, hogy az idő alatt hányszor volt nyitva-zárva a szerkezet. Lehet hogy sok autopályázás alatt 2-300 kilométer alatt csak 1-2X lett zárva, de lehet, hogy 20-30X is ennyi km alatt, ha főként városban használták. Egyébként meg reális lehet amit írtál, mert 288ekm van az enyémben :-)

Előző autómon (VW Jetta) viszont 400 felett sem kellet cserélni zárat.

Előzmény: sr1 (110707)
(M)Ákos Creative Commons License 1 napja 0 0 110710

Pakolom ki a maszek dolgaimat az O3 FL-ből.

Nagy tábla földimogyorós Milkáért vihető az utólagos motorháztető gázteleszkóp szettem.

A gázrugók pont úgy működnek, mint beszereléskor, csak kicsit kirügyeztek. 😆 Lehet, nem a legolcsóbb utángyártottat kellett volna vennem. 😁 Ott a legrondábbak, ahol belenyomódnak a gyári fekete szivacsba.

Ha régóta nem volt felnyitva a géptető, akkor nyitáskor az elején nyekkennek egyet, mint 4+ éve is.

A beszerelés q egyszerű, 10 és 12-es villáskulcs, plusz 8-as imbuszkulcs kell hozzá.

Ezek a gázrugók pont annyira nyitják a motorháztetőt, hogy minimális küzdelemmel a gyári kitámasztót is be lehet akasztani. Magyarul pont annyira, mint alapból kitámasztva. Én nem tudom, mennyi ezeknek a falvastagsága, lehet hogy lecsiszolva és normálisan lefestve még sokáig jók lesznek. Vagy az új tulaj vesz újakat ezekből.

A menetes gömbcsapok semennyire se korrodáltak.

Írjon privátot, akinek kell. Legkönnyebben Bp. Balaton felőli szélén tudom átadni.

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=152488010&t=9029418

https://youtu.be/nPgN8vLTtDI?si=tQE8A_TIh1diJ0d2

 

(M)Ákos Creative Commons License 1 napja 0 0 110709

O3 -> O3 FL -> O4

Jól bírják a kínai vackok, van már bennük 270 + 163 ezer km.

 

csíkos-háTTú Creative Commons License 2 napja 0 0 110708

Ezeknek a motoroknak az élettartama igazából egy lottószelvény.

Jó eséllyel hosszú évekig bírják, akár 250.000km-ig, ami magán üzemeltetés esetében bőven több, mint 10 évet jelent.

Azonban ez nem minden darabra igaz, mert a gyártási technológiájuk miatt megy fontos paraméterüket nem lehet határok között tartani. Vagyis igazából nem tudod megmondani, hogy valóban bírják 10 évig, vagy két hónap alatt hibásodnak meg?

A különbség a modellvasút gyártók és a VAG csoport között, hogy az előbbinél van cseremotor, mint alkatrész, míg az utóbbinál csak komplett zárszerkezet kapható. 

Csak tájékoztatás miatt: egy ilyen 12V-os motor ára nagy tételben a mai árakon nagyjából 1,5-2USD lehet. Úgy 6 éve kaptam ajánlatot egy ennél sokkal komolyabb, minőségibb termékre Hong-Kongból: 1000db megrendelése esetén került volna 2USD-ba egy darab. Az ilyen olcsó motorra, amit a zárakba szerelnek, egy hazai nagyker adott nettó 360HUF/db ajánlatot ugyanakkor.

Előzmény: sr1 (110707)
sr1 Creative Commons License 2 napja 0 0 110707

Tervezet life-time 250e km. Biztos van egy időtartam is valahol leírva.

 

 

     

Előzmény: Fecorka (110701)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2 napja 0 0 110706

Úgy, hogy nem autó, hanem vasútmodell szervíz vagyok. Így arra nincs helyem, meg kapacitásom, hogy kiszereljem a hibás motorú zárszerkezetet. De a kiszerelt zárban a motort már meg tudom csinálni, ha lehetséges. Nem mindig, mert sok esetben a motor tengelyén a kommutátor lemezeket tartó műanyag megolvadt már, az a motor sajnos javíthatatlan. Egy misét megér, ahogy szokták mondani. Egy motor kitisztítása, rendbehozása meg megoldja a zárszerkezet gondját (ha egyéb baja nincs), és nem kell bontóban vadászni ilyenre, vagy gyári újat venni.

Előzmény: Fecorka (110705)
Fecorka Creative Commons License 2 napja 0 0 110705

Így igaz!

Én megvettem a szavaid. :-)

Azt hogy érted, hogy ki is lehet vinni hozzád?

Előzmény: csíkos-háTTú (110703)
-carcass- Creative Commons License 3 napja 0 0 110704

Ugyanígy jártam (szintén 14-es O3 tsi). Ha nem akarsz nagy bontásba belemenni, akkor a kesztyűtartót ki kell venni és manuálisan át tudod állítani. Viszont ezt akkor télen is el kell játszani, mert akkor is csak hideg fog jönni.

Előzmény: Weah22 (110700)
csíkos-háTTú Creative Commons License 3 napja 0 1 110703

Ezek a tipusú 12V-os villamymotorok feltűntek a modellvasút iparban is (sajnos). Van velük tapasztalatom a műhelyben bőven. A javítás esélye úgy "fifty-fifty", vagy sikerül, vagy nem.

Az autók esetében (mindegy, hogy milyen gyártmányú a kicsi!) nem kell hosszú percekig, órákig folyamatosan működniük. Mondjuk a zárak esetében csak arra pár másodpercre, amíg a zármechanikát ide-oda mozgatják. Ez előny. Ami viszont sajnos hátrány, hogy nem igazán konstans hőmérsékleti, és pára viszonyok között kell(ene) működniük.

 

Ezeknek a motoroknak az a közös jellemzőjük, hogy nagyon nagy darabszámban készülnek, és a lehető legolcsóbb gyártástechnológiával. A motor tengelyén a kommutátor lemezekhez nyomódó bronz keféket támasztó lemezrugók, ereje nincs kontrollálva. Ha túl erősen nyomnak, akkor extrém kopást okoz, a kefék is gyorsabban kopnak, és a kommutátor lemezbe is árkot tudnak vájni. Utóbbi esetben a motor kuka.

Az is baj az extrém kopással, hogy a kefepor nem tud kiszabadulni a motorból, benne marad, és idővel zárlatossá teszi a motort.

Ha kicsi a nyomóerő, akkor meg egyszerűen nem kap áramot a motor, vagy nem eleget az átmeneti ellenállás miatt, így nem tudja működtetni a mechanikát.

Ha kenőanyag - zsír, olaj, WD40, stb - kerül be a motorba, akkor a kefék természetes kopása okozta bronz por az olajjal keveredve beül a kommutátor lemezek közötti légrésbe. Ez szintén zárlatot okoz a motorban.

Találtam elég sok olyan motort is, ahol a gyártáskor a bronz rugólemezbe a bronzkefe 90°-kal elfordítva volt bepréselve. Ez csak azért baj, mert a kommutátor lemezek egy hengerpalástot alkotnak, és a kefék formázottak, vagyis az ide érintkező felületük is be van "homorítva". Ha ez 90°-kal el van fordulva, akkor a kommutátor hengerpalástjára nem az oda szánt kefe felület fog érintkezni, hanem a kefék két éle. Szintén extrém kopáshoz, porolódáshoz vezet.

 

Ha valakinek van kézügyesége, meg türelme, akkor belevághat, hogy megjavítja a motort. Vesztenivalója nincs. Vagy ki is lehet hozni hozzám, elég gyorsan eldől, hogy menthető-e még? Foltbenzinnek ki kell mosni a port összerakás előtt!

Előzmény: Fecorka (110701)
timla Creative Commons License 3 napja 0 0 110702

Típushiba. Klíma állító motor. Többnyire hibakódot is ír rá az autó.

Előzmény: Weah22 (110700)
Fecorka Creative Commons License 3 napja 0 0 110701

Sziasztok!

Sajnos 1 hét alatt tönkrement mind a 2 első ajtó záram. (Hihetetlennek tűnik, de sok ilyen "véletlennel" találkoztam már.

A vezető oldalit már lecseréltem, az anyós oldali megrendelve. (1.5 hét mire megjön az AUTODOC-ról.)

Nagyon felbosszantott, ezért vettem a fáradságot.... meg a flexet.... meg a vésőt és szétbarmoltam a rossz zárat.

A gyanúm beigazolódott, hogy csupán egy -a távirányítós kisautókból ismert- villanymotor a hibás az egész történetben, amiben elkopott a kefe.

A villanymotor javítható ezt tudom, viszont ki kellett derítenem, hogy vajon szét lehet-e szedni úgy, hogy az utána összerakható, használható legyen.

És IGEN!

Van rá megoldás!

Bár a fotón láthatót már nem fogom tudni összerakni, de a következőt már ésszel és nem hirtelen felindulásból fogom szétszedni.

Az oda vezető út viszont kicsit (de csak egy kicsit) rögös és szükség van kézügyességre, türelemre, de járható út, ha a villanymotor kaksizik be.

Mert azon kívül van ám benne egy panel szerű egység ami ki van öntve műgyantával és 5 (azaz öt) mikrokapcsolót tartalmaz.

Villanymotorból egyébként meg 2db van 1 zárban.

Ezt csak úgy leírtam.... hátha valakit érdekel.

Az első képen látható a zárszerkezet száma. (Az anyós oldali .......16-ra végződik

Weah22 Creative Commons License 3 napja 0 0 110700

Sziasztok, a kérdésem: az alany egy '14-es 3-as Octavia 1.4 benzin, a középső jobb oldali legbefuvo forró levegőt fúj, míg a többi jéghideget. Van vki hasonló tapasztalata? 

(M)Ákos Creative Commons License 3 napja 0 1 110699

Néhány pozitív gondolat az új O4-ről a régi O3 FL-hez képest a motor-váltó-tempomat háromszögben.

2,0 TSI + DQ381 DSG + hagyományos tempomat mindkettőnél. Az O4 pluszban 4x4-es.

 

Motorhang:

Gyorsításnál kellemes búgás a réginél kicsit kopogós-motorfűrész hanghoz képest. Lehet, hogy fejlettebb a motor felfüggesztése is. Lehet, hogy az újat hangolták is? Tényleg tök kellemes a hangja. A régié nem tetszett!

 

Váltó:

Kb. ég és föld. Már írtam, de gázelvételnél nincs már erőszakos motorfék, ami kis rángatózást is okozott. Szépen hagyja kigurulni gázelvételnél. Szoftveres trükkökre tippelnék a régihez képest, ami inkább tartja a gázt egy kicsit, vagy mi a manó. Az elindulás és a váltás is sokkal kulturáltabb. Pluszban állóra fékezésnél is simán meg lehet állni sokkal kisebb bólintással. Lehet, hogy inkább a motorhoz tartozna, de hirtelen padlógáznál sajnos nem nagyon van változás a reakcióidőben: várj 1 mp-et... Éljen a sok kibocsátási norma! Lényeg, hogy rosszabb nem lett...

 

(Hagyományos) tempomat:

Gyanús volt, de meg is figyeltem: komolyabb lejtőn nem gyorsul már fel az autó a beállított sebesség fölé. Visszagangol bmeg, és aktívan motorfékez. Elkezdtem játszani a beállított sebességgel, és a (-) gombot nyomva tartva levettem pl. 60-ról 40-re. Mintha elkezdtem volna komolyabban fékezni. Mellesleg a kezelési is említi, hogy lejtőn ez annyira tudja tartani a sebességet, amennyire gázelvétellel meg motorfékkel tudja. Lusta vagyok kinyitni a régi kezelésijét, de tény, hogy az lejtőn csak ezért nem kapcsolt vissza.

 

Van itt fejlődés kérem szépen! De tényleg. :-)

Syracusa Creative Commons License 3 napja 0 0 110698

Diagnosztika nélkül ez egy tippverseny, ahol te fizetsz.

Egy csomó oka lehet az égéskimaradásnak, egy nem előírásnak megfelelő, de üzemelő új gyertya viszont biztosan nem okozza ugyanazt a tünetet mint a lestrapált/hibás régi és biztosan nem csak egy hengerben lenne bizonytalan az égés miatta.

(Viszont jobb helyen diagra nem, vagy nem örömmel fogadnak idegen gyertyával motort.)

Valami olyan helyet keress, ahol a diag nem merül ki hibakódkiolvasában és adott esetben be is koszolják a kezüket. Általában olcsóbb, mint kipróbálni ezt-azt.

Ha pedig jelenleg már nincs tünet, akkor nincs mivel foglalkozni.

 

Előzmény: József H (110696)
LamaLama Creative Commons License 3 napja 0 1 110697

Ki lehet kapcsolni, hogy az ACC elvegye a gázt, vagy gyorsítson táblánál, csak a menüpont nevéből nem világos, hogy azt kapcsolja. Most fejből nekem sem ugrik be. Emlékszem, hogy a szalon azt mondta, hogy ilyen feature nincs is a kocsiban, magamnak kellett rájönni :D

Előzmény: sr1 (110690)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!