Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mica-r Creative Commons License 1,5 órája 0 0 142337

Igen, szerintem ez csak azért, mert van rá támogatás.
A BMW-nek 15-20 éve is volt hidrogénes, akkor lehet hogy saját költségre próbálkoztak

Előzmény: Panzerbear (142336)
Panzerbear Creative Commons License 3 órája 0 0 142336

Mindnek van ilyen projektje, a minap ment előttem egy BMW ami hidrogénes.

Előzmény: mica-r (142335)
mica-r Creative Commons License 3 órája 0 1 142335

Nekik belefér a kályhába dobálni a pénzt :-)

A H2 Mirai is 99%-ban elégett pénz

Előzmény: _Berci (142333)
Panzerbear Creative Commons License 3 órája 0 0 142334

Na de ezer dollárból kijön egy mostani ezres kis háromhengeres motor is, aztán kitalálni sem kell.

Előzmény: _Berci (142333)
_Berci Creative Commons License 3 órája 0 0 142333

Mivel ezen a területen ~1-2 milliard $-os fejlesztes szinte semmi se jatszik, (a Toyotanak biztoean nem, hiszen >10 millio autot ad el evente), ezert en pl. a nullanal több eselyt adnek neki.

 

Spain is Living in 2050? Revolutionary 1 Stroke INNengine Analyzed

https://www.youtube.com/watch?v=9I0_3qFmPUM

 

Itt pedig ~20 percben ... Az nagy kerdes, hogy mennyi "zubehör" kell hozza (hiszen szükseg van kipufogora, befecslendezöre,elektromos gyujtasra,  tankra, generatorra is).

A kerdes inkabb az, hogy mennyi "többletbe" kerülhet majd ... ami ~1000-2000 $-ba meg beleferne, ... annak a ~10-szereseve pedig nem.

 

 

Előzmény: Cleaning Cloths (142331)
mica-r Creative Commons License 4 órája 0 0 142332

Résvezérelt, azaz kétüteműhöz hasonló gázcserével nem lesz igazán jó sohasem

Előzmény: Cleaning Cloths (142331)
Cleaning Cloths Creative Commons License 4 órája 0 0 142331

 

Nézem a videót és még csak 3:31-nél járok a cirka 13 percből. A szembe-dugattyos motor (Inn motor) szinte minden autóban ott van kissé más felépítésben, meg elfelezve.  Ezen az elven működnek a klíma kompresszorok jellemző többsége. Tehát ez egy nagyon régi technológia és nem igazán jó. Műszaki fejlesztéssel persze lehet rajta javítani, de a Wankel- motorokban már több lehetőség lenne ilyen téren. Attól tartok tehát, hogy az egy erős tévút. 

 

 

Előzmény: _Berci (142330)
_Berci Creative Commons License 5 órája 0 0 142330

A Toyota erre a "geptipusra" fogad nagyban ...

 

The New SUPER Engine from Toyota CEO

https://www.youtube.com/watch?v=8jHShXoa244

 

Panzerbear Creative Commons License 9 órája 0 0 142329

https://www.elektroauto-news.net/news/mg-motor-2023-84-prozent-eautos

 

Az MG is 84%-ban elektromost adott el Németországban.

 

https://news.mgmotor.eu/at/press/erneut-rekordjahr-fuer-mg-motor-austria/

 

Ausztriában ugyan százalékosan nem írták el, de a darabszámok alapján az elektromos fogyott föleg.

Előzmény: Panzerbear (142325)
Panzerbear Creative Commons License 9 órája 0 0 142328

Nem avul el ami jó és gyorsan avul ami szar. Pont mint a belsőégésű motoros autónál.

Egy Ioniq vagy Niro nem elavult és tartja az árát, ahogy a teslák is, meg persze van a bumfordi első generációs Leaf meg Mitsubishi i-MiEV és francia klónjai, de azok soha nem voltak jók sem...

Előzmény: mica-r (142323)
Panzerbear Creative Commons License 9 órája 0 0 142327

Egyenlőre nincs is ilyen...talán majd egyszer lesz...aztán hogy a hosszú távú gyakorlatok mit mutatnak, azt meg majd meglátjuk. Simán lehet hogy a gyakorlat bebizonyítja hogy nem jó....

Előzmény: a8lang (142320)
Panzerbear Creative Commons License 9 órája 0 0 142326

Pont annyit mint egy hasonló korú hasonló Nissan...

Előzmény: Cleaning Cloths (142319)
Panzerbear Creative Commons License 9 órája 0 0 142325

Kutya sem fogja belsőégésű motorral venni. Olyan van rengeteg ugyan ebben az árban sokkal jobb is. Pont mint az MG esetében. Szinte csak az elektromos fogy belőlük. Addig nem is tudtam hogy van belsőégésű amíg nem jártam magyarországon és ott láttam egyet, utána rá is kerestem, hogy tényleg van e ilyen...

Előzmény: mica-r (142317)
ojeh Creative Commons License 17 órája 0 0 142324

Dehátugye a fűtés a téma ... egy városi buszban.

Előzmény: szilvatövis (142311)
mica-r Creative Commons License 18 órája 0 0 142323

Nekem van BMW-m, de akik tervezték, azok már rég nincsenek a cég közelében sem szerintem. A mostaniak meg kínai dizájnos csúfságok jelentős részben. Meg vannak más fenntartásaim is...
Jó hír, hogy néhány év alatt elavulnak a generációk ev-knél, sok kedvet csinálnak a vásárláshoz :-)

Előzmény: Auralianus (142318)
Auralianus Creative Commons License 20 órája 0 0 142322

embere valogatja... nekem az autovezetes pl kifejezetten bunti... szoval en tuti nem hasznalok el az elkovetkezo 3-5 evben 2 autot :)

Előzmény: a8lang (142320)
Auralianus Creative Commons License 20 órája 0 0 142321

Oszinten szolva nem tudom, de nem is nezem mert nem erdekel annyira... mi eleve ugy vettuk mind a kettot, hogy a foldbe lesznek hajtva, jok lesznek kolkoknek elso kocsinak...

most igy hirtelen rakeresve ezt dobta ki a gep, de nem tudom mennyire relevans mert lasd fentiek: https://www.autoscout24.de/lst/nissan/leaf/re_2021 nekunk a legnagyobb akkuval szerelt Tekna van meg telen is 360+ km-ert el lehet vele docogni, nyaron siman 400+ km folott tud ha nem palyazunk vele (14,9-es atlagfogyasztasa van vasarlas ota porog az atlag benne)

Előzmény: Cleaning Cloths (142319)
a8lang Creative Commons License 21 órája 0 0 142320

Addig még elhasznál az ember 1-2 autót. Eleinte biztos hogy nagyon drága lesz a szilárdtest akkus autó, tehát nem fogja befolyásolni a li ionos Ev-k árát. Már most írták a nio félszilárd akkujánál hogy csak bérelni lehet majd mert túl drága lesz. Szerintem még 6-8év mire lesz nagyobb darabszámban gyártott ilyen akkuval ellátott autó. Addig meg ne autózzunk?

Előzmény: Auralianus (142318)
Cleaning Cloths Creative Commons License 21 órája -1 0 142319

Az akkuk terén olyan gyors lesz a fejlődés, hogy szinte a mobil telefonok szintjén fognak nagyon gyorsan elavulni az elektromos autók is.  Illetve ez a folyamat már tart is. Mennyit is ér ma a Nissan Leaf? 

Előzmény: Auralianus (142318)
Auralianus Creative Commons License 21 órája 0 2 142318

BMW-hez annyit, hogy vegyetek belole sokat... lecci :) Egyet a mama kedveert, egyet a papa kedveert stb. meg hat arra harapnak a csajok is... ar nem szamit nektek ugy sem, meg hat... egyszer eltek...:)

...komolyra forditva a szot... en biztosan nem vennek mar Litiumos akkuval szerelt EV-t (ujonnan) semmilyet. 4-5 eve meg siman volt ertelme errefele (veetunk is ugye kettot), mert az akkori adokedvezmenyekkel meg visszateritesek mellett ha nem is tudod jo aron eladni oket/vagy ugy dontottel inkabb foldbe hajtod oket sajat magad akkor is jobban (de semmikeppen sem rosszabbul) jartal, mintha ICE-t vettel volna...

DE... mivel a szilardtest-akku nem fuzios reaktor, ezert 2-5 even belul varhatoak az elso modellek ami gyakorlatilag eladhatatlanna fogja tenni az osszes litium akksis autot.

Előzmény: mica-r (142317)
mica-r Creative Commons License 21 órája 0 0 142317

Remélhetőleg job a motorja, mint a Kia/Hyundai T gdi, és nem kell pár évente felújítani.

A műszerfala valamivel jobban néz ki mint a BMW-nek :-)

Előzmény: Panzerbear (142316)
Panzerbear Creative Commons License 22 órája 0 0 142316

https://www.cheryinternational.com/omoda.html

Omoda 5

Az ősztől kapható Ausztriában.

mica-r Creative Commons License 22 órája 0 0 142315

Nem okosat írtál...

Előzmény: Cleaning Cloths (142309)
mica-r Creative Commons License 22 órája 0 0 142314

Nem kerül annyiba, nem fogyaszt annyit, nem kell annyi hely neki, nem kell emisszió utókezelés, ami természetesen helyet is igényel az árat is növeli

Előzmény: szilvatövis (142307)
Panzerbear Creative Commons License 22 órája 0 0 142313

Lehetne etalonos kályha is, végül is mindegy...

Előzmény: FeZ_ (142294)
sr1 Creative Commons License 22 órája 0 0 142312

https://hu.maps-norway.com/norv%C3%A9gia-n%C3%A9ps%C5%B1r%C5%B1s%C3%A9g-t%C3%A9rk%C3%A9p

Egy országban (aminek 85%-a szinte lakhatatlan), halból, némi turizmusból (azt jól el tudják adni) és vastagon olajból és gázból él, a vezetői, kimosott agyú sötétzöldek.

Pedig a norvégok nem azok: ott a hosszú és sötét tél, 9 hónap nedves idő, van mivel foglalkozzanak.

           

Előzmény: mica-r (142303)
szilvatövis Creative Commons License 25 órája 0 0 142311

Bocs, nem ugyanarra a fűtésre, hanem ugyanarra a megtett km-re.

Előzmény: szilvatövis (142310)
szilvatövis Creative Commons License 26 órája 0 0 142310

Pedig de....

Előzmény: ojeh (142308)
Cleaning Cloths Creative Commons License 28 órája -2 0 142309

Igen, ez az utólagos házi-barkács módszer. 

Mert egy busznál kicsit más, mint egy személyautónál. 

Személyautónál meg eleve más okból szokták utólag beépíteni. 

Tehát nem menet-közbeni fűtés miatt, hanem állóhelyzeti állapot miatt. 

 

 

 

Előzmény: mica-r (142303)
ojeh Creative Commons License 28 órája -1 0 142308

Azért tuti nem a REX károsanyag kibocsátása lesz a kisebb !!!
Ugyanarra a fűtési mennyiségre...

Pláne, ha nem csak a CO2-t nézzük.
Hanem a kormot, NOX-ot egyebet is.

Előzmény: szilvatövis (142307)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!