Ezek több mint izgalmas hírek, hisz az elmúlt években ez a két gép új lajtrom jellel Balti légitársaságok színeiben járt, az LWC megjárta az Easyjetet is egy rövid ideig, és most visszakapják a régi Wizz lajtrom jeleiket és Wizz festést is gondolom. Na ilyenre sem volt még talán a Wizz történetében példa, hogy igy bővült volna a flotta. Remélem az LWM hez lesz szerencsém ezen a nyáron, mégiscsak különleges gép, ahogyan összetört 11 éve Rómában, ami után hősként ünnepelték az akkori olasz kapitányt, hogy nem borult fel a gép, nem futót túl, és nem gyulladt ki a futómű nélküli landolás után. Eltartott 3 hónapig amíg kikalapakták, azon a nyáron a Wizzair ( aminek akkor jó ha volt 40 valahány gépe) egyáltalán nem rendelkezett Európában egyetlen egy tartalék géppel sem , izgalmas egy nyár volt emiatt az biztos. Mégsem emlékszem törlésre, 23 óra késés az volt, de törlés nem nagyon , igy is próbáltak mindent le repülni. Hősies helytállás volt 2013 nyara.
Most már várd meg vel a május 23-at szerintem (hacsak nem napizni akarsz). A gépek telítettsége szerintem befektetői szempontból nem fontos, az utolsó két évben is jó volt a LF (mondjuk nem az igazi, hogy mennyien voltak a gépen, hanem az elméleti, hogy mennyi jegyet adtak el a járatra, mert az ugye jobban mutat), aztán mégis nagy bukta lett a pénzügyi eredmény. Nem véletlenül topog kilenc hónapja 20 font körül az árfolyam. Ha viszont napizni akarsz, akkor most lesz a legjobb hét, csak győzd eltalálni, melyik nap megy fel (és melyiken le) 8%-kot indokolatlanul a részvény ára.
Hogy látjátok most alapvetően befektetési szemmel? Pörög most a Wizz, sok jegyet ad el, telítettek a gépek? Az aktuálisan behirdetett szolgáltatásközvetítés, múzeum jegyek stb. szerintetek menni fog? 🙏
Igen, voltam. Még a Covid előtt jóval. Ha nem rajongasz a gépekért, repülésért, akkor annyira nem érdekes, mint mondjuk a MOF Seattle-ben. Sok tényt, érdekességet is elmondanak, ha szerencséd van, kint parkolnak a Dreamlifterek, esetleg éppen jönnek-mennek az elkészült gépek. Airbuséknál még nem jártam, azt is meg szeretném valamikor ejteni. 10 évet dolgoztam a légiközlekedésben, így be is vagyok oltva a repüléssel, ezt ma már csak a modellgyűjteményem gyarapításában ölt testet, illetve, ha repülővel megyünk valahova, akkor nem feltétlen a leggyorsabb utat választom, hanem azt, amin olyan géppel tudunk repülni, amivel szeretnénk.
Budapest Varso jaratodnal meg fog erkezni, ez nem hosszu nyaralojarat. Feleslegesen aggodod tul ezt az utat. Boven eleg a 15 ora a ket gep kozott, es meg fog erkezni a feladott.
A wizzair-nél a feladott csomag általában megérkezik a gazdájával vagy van esély hogy csak később megy? A kérdés az hogy merjek-e venni feladott csomagot vagy inkább prio?
Voltál? Nekünk elsőre kicsi volt a gyerek, így csak a nyilvános részen voltunk, másodjára a factory tour nem ment, most elvben újra lehet menni. Júniusban megyünk Oregon-Washington körre megint, esélyes, hogy bemegyünk. Akkor is élmény, ha nem vagy nagy repülés rajongó? (A Museum of Flight Seattle alatt az, mindkétszer bementünk)
ki esetleg szeretné megnézni Diocletianus palotáját ,meg IV. Béla két lányának ( Katalin és I. Margit) sírját ,aztán buggyanni egyet főszezonban az Adriában és dunántúli is az igyekezzen,jó árak vannak Bécsből.
Az 1-es terminálnál lévő P+R parkolóról tudtok valamit? Ott lehet hagyni az autót 5 napra is? Mivel csak reggel 7:30-kor megy a gép, és 12:00 után van itthon, "van idő" elmenni onnan 200-as busszal a 2es terminálhoz, viszont a parkolás jóval olcsóbbra jönne ki mint kinn a Smart Parking-ban.
Esti Ryanair, nekem eddig még mindig CRL1 re állt be, azért az egyes sokkal kulturáltabb. Ez a CRL2 kb a korábbi ferihegyi bádog terminál szintjén van. Legalábbis is az érkezés alapján, mert oda mindig csak érkeztem eddig.
Köszi, hát szerintem lesz ott mit megnézni, Carcassonba is már megvettem a jegyem. Toulouse nekem 34 euro oda vissza, ezért vettem meg és Carcassonra mindig is kiváncsi voltam. Sok szép kert és folyó meg csatornapart van. A gyárat kihagyom, nem nekem való.
Szia, Toulouse-ban magában a városban nincsenek olyan látnivalók, amelyek az "ezer hely,amit látnod kell mielőtt meghalsz" típusú listákba bekerülnek, ettől függetlenül egy nagyon szép és élhető dél-francia város.
Gyönyörű épületek, élettel teli terek, hangulatos parkok, templomok, hidak, stb.
A listákba kerülő látnivalók inkább fél-egy napos programok Toulouse-ból indulva. Albi, Cordes Sur Ciel, Lourdes, Narbonne,stb. és az említett Carcassone, amit már csak a mérete miatt is érdemes megnézni.
Vonattal minden nagyon egyszerűen elérhető, de vannak helyi utazási irodák is, amelyek szerveznek egy napos kirándulásokat az említett helyekre.
A repülőmúzeum (Aeroscopia) egy Pilóta fórumosnak kötelező program :-) Nagyon sok kiállított repülőgép (Concorde, A380, A300, Caravelle, hogy csak a leglátványosabbakat mondjam).
A múzeum összeköthető egy Airbus gyárlátogatással is. Az is érdekes, de pl. a Tripadvisor-on nagyon sokan lehúzzák, hogy nem éri meg, nem elég látványos. Szerintem pont olyan, mint egy óriási ipari üzem, akit érdekel a gyártás folyamata és nem 5 másodpercenként új impulzusra vágyik, annak feltétlenül érdemes megnézni. Talán annyi még, hogy ha lehetőség van rá, akkor a látogatás munkanapra essen, mert hétvégén minden csendes és kevés valódi gyártási folyamatot lehet látni.
CRL pörgős repülőtér, security pár perc. Legalábbis az egyes terminál, az új kettesrol hála a jó istennek még sohasem indultam, csak érkeztem oda, az a kettes elég förtelmes egy látvány , kb egy Afrikai fejlődő ország szintjét képviseli. Nehéz kiszámolni, melyik gép honnan indul. A reggeli Wizz oda szokott beállni, de az esti Ryanair már egyes szokot lenni.
Igen, a reptéren van, ahogy kilépsz airside-ról kb rögtön ott, a Flibco buszokhoz vezető kijáratok mellett. Más ilyesmi nem nagyon van ott, szóval el sem lehet téveszteni.