Sziasztok!Bocsánat hogy ide írok tudom ez BIG fórum,de DR 650 fórum elég halott!És gondoltam megkérdezlek titeket,lehet valaki már járt hasonló cipőben!?
Adott egy DR 650 R 1992,alapos felújítást kapott ,blokk csapágyak ujjak,minden tömítés új(hengertalp,hengerfej stb)Henger fúrva,Wössner dugóval szerelve(van kompresszió bőven) Szelepek szabályozva,becsiszolva(szépen zárnak a benzint zárt állapotban nem engedik át!)
Mikor elkezdtem összeépíteni a blokkot a baloldali vezérműláncot és fogaskerekeit felraktam, minden fogaskereket jelre állítottam! Majd ezután állítottam a jobb oldali vezérműláncot a szelepekhez itt a vezérmű tengelyen lévő jelzés pontosan síkban volt a hengerfej tetejével,és a dugattyú holtponton állt!
új szelep himbákat kapott!!vezérmű tengely viszont köszörülve lett! Mikor összeraktam a blokkot,szelepváltás után beállítottam a szelepeket T jelzéshez holtpontra!!! A főtengelyt szépen áttekertem kézzel(gyertya nélkül) hogy nem e szorul valahol,nem e kattog,és nem,szépen forog MINDEN!
A szelepek nem nyitnak bele a dugóba stb!
De alapos szívatózás után,gyújtást adtam,és nem indult! Gyanakodtam a benzinre,vettem friss 100 OMV!nem indul! Cseréltem 3 CDI t,+4 gyertyát nem indul! Cseréltem 4 gyújtótrafót,2 komplett gyújtótekercset és jeladót lent a blokkban,nem indul! cseréltem komplett váz elektronikát,nem indul! Folyamatos szép,szikrát ad mindennel amire gyanakodtam!!!még egy centis távról is szépen áthúz az áram a gyertyába!
Karburátor folyamatosan porlaszt,a membrán is új, a gyertyák benzinesek már a kipufogóból áramlik a benzin szag! nincs dugulás! De nem indul!!egy durranás,egy gyönge szisszenés,semmi!!!!!Még hidegindító sprayre sem reagál!!!!! Ma azon gondolkodtam hogy a vezérműtengely köszörülve lett,de előttem már lehet valaki más is köszörülte és veszített a vastagságból így változhatott a nyitás,zárási időpont????? Már nem tudok mire gyanakodni!!Ha volna tippetek,tanácsotok azt nagyon megköszönném!!! Előre is köszöntem!Üdv!
Ormai meg volt elsőre. Ránéztem hátul arra a Hófehérkére, gondoltam ennek pont úgy áll a sapkája mint egy Krisznek. De gyorsan elvetettem, mert a banditát nem krosszcsizmával szokták berugni, meg nem is úgy megy a hegyre. Nem volt meg, hogy régi a kép :-))
A fényképeimet rendezgetem - aztán ilyen elfeledett dolgokat találok... A 30 forintos kérdés(ek) - kik ők és HOL készült ?? :-) Krisz itt még miért motorozott!? :-) stb, stb.
Valami TV csatornán láttam, hogy szokott lenni ilyen, hogy mennek képek és senki nem mond semmit, csak annyi van aláírva, hogy kommentár nélkül. Ez is valami olyasmi? :-)
Szank mára egy bejáratott emblematikus célpont lett a 3 Királyok rendezvényen és töretlen a sikere! Mi most Pee-vel nem csatlakoztunk be a homok(féreg)járatok feltérképezésébe, mert a DRZ-ket otthon felejtettük! :-)
Helyette (ezer köszönet a szervezők felé: szállás, kaja, minden), mert így nekünk nem maradt más csak a hangulatkarbantartás! ;-))
Egyetlen homokszemcse csúszott csak az olajozott gépezetbe, hogy Pee hozott egy HORKOLÓGÉPET és minden este be is kapcsolta!!!
Hazafelé Jászszentlászló tanyavilágban megnéztem egy tanyát, de mit ne mondjak kegyetlen volt a homokos úton traktornyomban menni! x majdnem eltaknyoltam nagyon félre vezette a homokos traktornyom az első kereket így nem mertem hasítani benne!... Brrr ha a ti utatok is ilyen volt akkor nem irigyellek benneteket!
Én lassabb haladást, kanyargósabb utat választottam, itt a technikának nagyobb szerepe volt. Lehet, Fehér Lacinak is jobban bejött volna elsőre, ha nem velem indul el :-( Nna, majd legközelebb!
Szank után közvetlenül az hosszabb egyeneske' - nna az gyilkos volt :-((
Amúgy 126 km lett - de a végén az utolsó 5 km a késői szürkületben "érdekes" volt - soha ilyet többet!
A staisztikai számokhoz hozzátartozik még két darázscsípés is - egy egyiket szombat délben a tarkómon, a másikat meg Szankról hazafelé az aszfalton kaptam: be-el--kaptam egy szerencsétlent a prot-ing egyik kézvédő-gumicsíkja ALÁ :-(