Keresés

Részletes keresés

MZN-717 Creative Commons License 23 órája 0 1 30744

Ez így van.

Viszont az eredeti poszt után kevesebb mint 3 órával már meg is válaszolták ezt a kérdést.

(Használd az "Előzmény" fült a kommentek alatt vagy csak görgess picit, ha nem vagy biztos valamiben.)

Előzmény: Buszos2007 (30743)
Buszos2007 Creative Commons License 25 órája 0 0 30743

04-07 kor volt egy olyan poszt ahol egy másik társasághoz akarták társítani az intertankeres iveco-t mert sárga a teteje

Előzmény: torqmatic (30741)
Luf931 Creative Commons License 1 napja 0 0 30742

KBL-426 , és a GVP-953 társaságában áll ott. KBL a HIV-668 helyett van ott, a HIV viszont kiment Isztimérre, KMC-179 helyett.

Előzmény: DUD-554 (30738)
torqmatic Creative Commons License 1 napja 0 2 30741

Őőő, te olvastál amúgy valahol kérdést vagy minek írod le azt, amit mindenki tud?

Előzmény: Buszos2007 (30740)
Buszos2007 Creative Commons License 1 napja 0 0 30740

Azért mert eredegileg olyan sárga a busz. A fehérvári színe pedig csak matrica, egyébként az országban ez és a társa ez egyedüliek

Előzmény: Aron_son (30549)
Buszos2007 Creative Commons License 1 napja 0 0 30739

KBL valami. Móri volt azt tudom. Régebben is voltak alfák tartalék ként. Ott volt az ITN is csak azt már meg ette moharakodó

Előzmény: DUD-554 (30738)
DUD-554 Creative Commons License 1 napja 0 0 30738

Úgy tűnik már a Volvo Alfák is tartalékosként funkcionálnak. Szabadbattyán-Emmarózánál áll egy a HIV társaságában. Talán KMC-181?.

M41 6666 Creative Commons License 2 napja -18 0 30737

 Akkor az 1507 vonal kilőve a hosszú hétvégén :( Kár hogy javítható baja volt. 

HumbiZozo Creative Commons License 3 napja 0 0 30736

Június 1-től több vonalon változás Újvárosban, főleg a hétvégéket érinti:

https://www.volanbusz.hu/hu/hirek/hir/42482

Buszos2007 Creative Commons License 4 napja 0 0 30735

Nem csak a C tengely körül rohad az, hanem mindenhol. Amennyire el lehetett rontani azt a buszt, el rontották. Motorikus gondokkal is küzd, ma is javított. Ha egy műszakot ki bír akkor nagy szó. Pedig a gazdái vigyáztak rá. Ez is tükrözi a volánbusz arculatát....

Előzmény: DUD-554 (30733)
HumbiZozo Creative Commons License 4 napja 0 0 30734

A meglehetősen furcsa Római körút, víztorony melletti kereszteződést átépítik körforgalomra. Az ottani megálló elég hosszú ahhoz, hogy akár 2 csuklós is elférjen, a nagy tér pedig alkalmas lehet arra, hogy teljes visszafordító legyen. Ha ehhez a Domanovszky térnél ellenirányú megálló is épülne, akkor egy kis végállomás is kialakítható lehetne a víztoronynál. Ha ismét felmerül az ötlet, hogy legyen hurokjáratok helyett 2 végállomásos rendszer, mint 3 éve volt kialakítva, akkor ismét lehet egy teljesen új hálózaton gondolkodni. Ez most szerepel a helyi választási ígéretek között. Nem látok rá nagy esélyt, de egy ötletet megért, hátha valaki elgondolkodik rajta felsőbb körökben.

DUD-554 Creative Commons License 6 napja 0 1 30733

KHA-772 erősen korrodál C-tengely környékén. Nem beszélve az igénytelen felemás színezésről.

Előzmény: Buszos2007 (30724)
D 20 Creative Commons License 6 napja -1 0 30732

Off

Csak csóválom a fejem, hogy milyen egy nyomorult világot erőltetnek az ember(n)ek...

On

Előzmény: trizs77 (30723)
trizs77 Creative Commons License 6 napja 0 0 30731

No akkor még egy virtuális füles .

 

Bírod még ?...............................................:-)))

 

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2024/05/09/hidrogenbuszt-venne-a-volanbusz/

 

Ha holnap vesz Dunaújváros (vagy más város) egy sztenderd, három ajtós, városi, síma 12 méteres szóló buszt akkor az kb. 80 millió forint áron kapja meg.

 

Ha ugyanazt megveszed elektromos buszban akkor kb. 120-160 millió forint.

Ha hidrogén busz változatban akkor 270 millió forint.

 

 

Előzmény: M41 2180 (30726)
trizs77 Creative Commons License 6 napja 0 0 30730

Az alacsony fogyasztású motor nem jelent környezetbarátabb motort.

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Egy város légszennyezésének legalább 25-30%-ért a közlekedés a felelős.

 - közúti közlekedés,

 - vasúti közlekedés,

 - vízi közlekedés,

 - talán a repülés is ide sorolható de nagyon nehéz megmérni, hogy a repülők okozta (tényleges) légszennyezés milyen módon csapódik le Székesfehérvár, Dunaújváros vagy más Fejér megyei város légterére.

 

Abból a 25-30%-ból kevesebb mint 1%-kal részesednek az adott városban közlekedő buszok.

 

Ha a jó tündér megjelenik ma éjszaka Cser-Palkovics úr álmában és emiatt holnap lecseréli az összes fehérvári autóbuszt elektromosra akkor Székesfehérvár levegő szennyezettségében oly csekély mértékű lesz a változás (de lesz változás) hogy a legfínomabb. legérzékenyebb műszerek se tudják majd megmérni.

 

Esetleg lokálisan meg tudják mérni, például egy helyi autóbusz állomáson.

trizs77 Creative Commons License 6 napja 0 0 30729

Az alacsony fogyasztású motor nem jelent környezetbarátabb motort.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------

 

KÁLÓZ külsőn Gáspár bácsi vehetne új környezetbarát hibrid személyautót 14 millió forintért.

De neki 2,5 - 3,0 millió forintja van autó vételre.

Ezért autóvásárláskor Gáspár bácsi meg fog nézni 14-24 paramétert.

 - ár,

 - fogyasztás,

 - szállítható személyek száma,

 - csomagtér mérete,

 - stb.

 

De a megvizsgált 24 paraméterben nem lesz benne a vásárolni kívánt autó környezetvédelmi besorolása/minősítése.

Előzmény: Lmf370 (30727)
trizs77 Creative Commons License 6 napja 0 0 30728

Kicsitt OFF de próbáld ki.

 

használtautó.hu

Megvan?

 

Írd be, hogy .........................valamilyen típust ami kedvenced és nagyobb változtatás nélkül gyártják már 20 éve.

Majd keresd meg annak z autónak az árát 20 éve, 15 éve, 10 éve és most?

Van ilyen visszakereső alkalmazás benne csak én nem tudom használni.

Meglepő lesz az eredmény.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Más.

 

Mostanában selejtezik az utolsó IKarus-263-as autóbuszokat Magyarországon.

Köztük a Lucskov féle botrány itthon ragadt autóbuszainak utolsó darabjait.

 

Azt tudtad, hogy 1,8-3,0 millió forint / db áron is megvehető volt (újonnan) közülük több is ?

Most egy ugyan annyit tudó busz alsó hangon kb. 60-70 millió.

Ha légkondis + stb. akkor 80 millió .

 

Alba Volánnak is volt pár db Ik-263-as busza.

 

 

 

Előzmény: M41 2180 (30726)
Lmf370 Creative Commons License 6 napja 0 0 30727

Az alacsony fogyasztású motor nem jelent környezetbarátabb motort

Előzmény: M41 2180 (30726)
M41 2180 Creative Commons License 6 napja 0 0 30726

Azért ez több mint durva.

Képzeletemben (technikai fejlődés, környezettudatosság,  miegymás) biztos voltam benne, hogy legfeljebb ugyanannyit fogyasztanak mint a 280-asok, cserébe többet tudnak. Alacsonypadló,  klíma stb.

Szóval leesett az állam  :-O

Előzmény: trizs77 (30725)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.13 0 2 30725

Minek tulajdonítod a "túlfogyasztást"?

Mai csuklósok tömege nőtt?

Légkondi?

 

Rába 2156HM6U ennyire "takarékos"?

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

Ugye az 1968-as MAN licensz vásárlásnál Magyarország nem a kicsi 192 LE-s motort (2156) akarta megvenni hanem egy kb. 250 LE-s de inkább 280 LE motort.

De az katonai okok miatt a NATO nem engedélyezte a németeknek azt eladni.

 

Így egy elég gyenge motorral futottunk neki az Ik-200-as család világsikeréhez vezető útnak.

Százszor jobb volt a 2156-os MAN motor mint előtte a Csepel vagy a JÁFI próbálkozásai.

 

Egyszerű volt mint a faék és takarékos.

 

Egy 2156-ossal szerelt Ik-260-as símán eljárt (városban) 30-40 literrel. Helyköziben meg még ennél is kevesebbel.

Egy 2156-ossal szerelt Ik-280-as símán eljárt (városban)  35-50 literrel. Helyköziben meg még ennél is kevesebbel.

 

Hatalmasak voltak a különbségek.

Egy Mátraháza-Kékestető fordán ugyanaz az Ik-266 kb. 1,8-szor fogyasztott többet mint Kistelek és Szeged között.

 

----------------------------------------

 

Új korszak.

egy Ik-280 üresen kb. 13 tonna, terhelten (kipúpozva)  kb. 23 tonna.

Egy Volvo 7700A üresen kb 18 tonna, terhelten kb. 28 tonna.

 

Itt már van egy 5 tonna túlsúly.

Azután jön a légkondi.

Azon felül millió más amihez teljesítményt kell szolgáltatni.

 

Ma már egyáltalán nem ritka helyközi vagy városi csuklósban a közel 300 LE, míg ugye a 2156-os motor (elméletileg) 192 LE-t adott le.

Vagy annyit se.

 

Tehát a fogyasztás megnövekedése részben érthető.

De nehezen fogadható el a mértéke.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: f_k (30721)
Buszos2007 Creative Commons License 2024.05.12 0 0 30724

Sziasztok. Múlthéten szabadbattyánban láttam pár fotóst "lajostelep" megállónál, KHA-780 volt az fotózott alany. Esetleg itt van a fotós? Vagy valaki aki fotózgatta mióta ki van díszítve?

Ui: került fel még kettő dísz a buszra így már 26 darab díszíti a mindennapokban, és a kálozi sárga villamos is elkészült 4 hét pihi után, de még mindig a 780 a legjobb a 6 közül

trizs77 Creative Commons License 2024.05.12 0 1 30723

Nekem az első igazi nagy pofon valamikor 2000 körül jött el.

Az itt OFF Zala Volán beszerzett talán 3 db BERKHOF típusú helyközi csuklós használt buszt.

akkor amikor a hazai helyközi csuklós buszok 95%-a még Ik-280 volt.

 

Nos ez a 3 db busz a Zalaegerszeg-Nagykanizsa közötti helyközi viszonylaton 65 liter gázolajat fogyasztott 100 km-n.

 

Akkor amikor a helyközi 280-sok közül amelyik 28 liter felett fogyasztott sík úton annál már a volán üzemegységi  telephelyi főművezetők - országszerte - fogyasztásmérésre beutalták az adott buszt a megye székhelyi központi telephelyre.

 

Két és félszer fogyasztott többet és ugyanazt tudta mint egy ik-280.

Innentől számítom az új időszámítást.

 

Rájöttem, hogy az új időknek, új szavai lesznek.

 

Utána a későbbi - nyugati - helyközi csuklósok fogyasztásai, így többi között a Volvo 7700A típusé se, már nem leptek meg.

 

 

Előzmény: D 20 (30717)
bis1one Creative Commons License 2024.05.12 0 2 30722

Úgy láttam, hátul nincsen kijelzőjük. De akkor legalább a csukló utáni is működik, végállomás és/vagy szám kijelzéssel.

Előzmény: Gordon Zsigmond (30718)
f_k Creative Commons License 2024.05.12 0 1 30721

Minek tulajdonítod a "túlfogyasztást"?

Mai csulósok tömege nőtt?

Légkondi?

 

Rába 2156HM6U ennyire "takarékos"?

Előzmény: trizs77 (30715)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.05.12 0 2 30720

Kérdés: ha a hátsó rész a gépes, akkor az elsőt milyen néven említsük?

Előzmény: D 20 (30719)
D 20 Creative Commons License 2024.05.12 0 1 30719

(Utánfutója a vonócsuklósoknak volt. Tolócsuklósnál hátsó kocsiszekrényként, vagy gépes részként mondá', írá' róla.)

Előzmény: Gordon Zsigmond (30718)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.05.12 0 0 30718

Még az utánfutó részen lévő kijelzők is működnek, ami nagy szó.

Előzmény: bis1one (30716)
D 20 Creative Commons License 2024.05.12 0 1 30717

Fejlődés. Fenntartható fejlődés. Fent...

 

Ez annyira abszurd és szomorú.

Előzmény: trizs77 (30715)
bis1one Creative Commons License 2024.05.12 0 3 30716

KPK-291 elvileg volt kint már próbajáraton az új menetrend előtt, de nyilván ez az áprilisi változás mozdított meg mindent. Április 17-én jelent meg tartósan az utakon.

KXH-595 április 26-án lett beírva először, hogy kint van.

Egyébként én is most e hét elején láttam őket együtt, egyszerre közlekedni. A kijelzőik is működésre vannak bírva.

Előzmény: Gordon Zsigmond (30710)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.12 0 0 30715

Az Ik-280-as helyközi 18-28 literes fogyasztását el kell felejteni.

sőőőt.

Még 10 év és az akkori 20 évesek el se fogják Neked hinni, hogy egy csuklós busz sík vonalon elketyegett 20 literrel vagy 22-24 literrel.

 

Megvádolnk majd Téged, hogy füllentesz, nagyzolsz.

 

Előzmény: D 20 (30714)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!