Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Nekem a Parkside PBK 4 B3-on kívűl egy Riwall rpb 510-em is van. Az csak kasza (ácska)😁
1:40-es 95-el és Motul full szintetikus olajjal használom a Riwallt 6 éve. Az idén cseréltem üa. csövet rajtuk. Most először. Csak csövet.
Nekem semmi bajom ezekkel a "kinai" gépekkel. Az a baj, hogy összekeverik a hobbi szintü, otthoni felhasználásra szánt eszközöket, az ipari célra gyártottakkal.
Nem egy kategória, de nem is egyforma célra készültek.
Gondosan kezelve, odafigyelve rá ezek is egy örök élet+1 nap.
A lancfureszes topikban aprilis elejen kezdodott egy 2T motorolaj kielemzos cunami. Kobcenti, idojaras (meleg), jellemzo hasznalati mod (pruntyoges vagy nyelen), a gyari fojtasok illetve katalizator meg(nem)lete nagyjabol meghatarozza milyen lobbanaspontu olajjal jarsz a legjobban.
A hecht, kasei, fuxtec, ... is kinai felmatricazott holmi, allitolag a jobbik eresztesbol. (Kitero: minap megsutottem a hecht 163-amat. Kasei godorfuro alkatreszekkel raktam ossze, mivel egy es ugyanaz. A napokban tizperces menetekben hasznalgattam otthon, tegnap meg 2000m2-t kaszaltam mar vele a telken, egy magasabb lobbanaspontu olajjal mint korabban. A vegere 1:36-37-es keverekig mertem elmenni, es felkerult a kes is. Koszoni, megvan.)
A kinai cuccok ha jol emlekszem bevalt regi tipusok atvetelei, az EU kibocsatas miatt szetfojtva (ket szammal kisebb karbi, leszukitett felomlok, katalizator). A lefojtott, kenetlen, ezert eleve melegebb motornak a kati is ad meg nehany plusz fokot. A megfelelo olajjal eszerint a bazari piacos holmi is lehet relaiv tartos. Marmint a motorja, a beranto szethullasa vagy a hajtotengely elnyalodasa ellen nem ved.
A követlező lidl újságban 30K-ért alciózott benzines fűkaszával van itt tapasztalat? Súly, vibráció? Nyilván nem egy husqvarna/stihl, de kb. évi 3-4 alkalomra kellene levágni 40m-nyi árokpartot. 1,8Le-snek írják, 3 év garival. Ha 3 évente le kell cserélni, akkor is 20+ év alatt kerül annyiba, mint egy márkás. Persze, ha nehéz mint a dög, vibrál mint az állat és 50x kell rángatni, hogy beinduljon, akkor nyilván nem érdemes vele b@szakodni. Ami elektromos parkside szerszámot eddig vettünk, az teljesen vállalható volt, de ez a benzines cuccok fogalmam sincs milyen lehet.
Szerintem is jó vétel. Most akciós. Az csomagba benne van egy professzionális hám (kb 17000), és adnak hozzá olajat is. Még nem próbáltam ki, de a hámot beállítottam meg a kormányt, nagyon komfortosnak tűnik. Jók a tesztjei is. Remélem nem lesz csalódás. Jó vastag szára van 32-es. Nem csak fűnyírásra akarom használni hanem mulcskéssel bozótírtásra is, alkalomszerűen, nem profi kaszásként. Arra meg nem is előnyös a rezgéscsillapítás úgy hallottam, mert szétüti. Egy Castelgarden XB44D prifi gépet vált le, amivel nagyon elégedett voltam. 2009-es gép volt, önkormányzatiként kezdte, majd egy vadásztársaságnál dolgozott jellemzően ütőkéssel, majd nálam sokáig egy 1,6ha gyümölcsöst tartott karba. Soha semmi baja nem volt, zokszó nélkül tette a dolgát. Illetve egyszer kellett egy membránt cserélni benne. Soha rosszabb gépem ne legyen. Most sajnos kilehelte a lelkét, nem gazdaságos a javítása. RIP.
Kb ez az 1 kategória maradt ahogy elnézem még emberi áron és még motor erő is van benne . A 400-as is már jó szerintem . De ettől kisebbet én nem vennék . 100-as benzin full szintetikus olaj és spuri adalék , hogy sokáig éljen !
Sziasztok. Milyen márkájú új fűkaszát érdes venni újonnan manapság? Stihl túlárazott, minősége se a régi. Kasey.ről is hallani sok negatívumot. Van kettő Al-ko 4535 ii, de nehezek és a súlyelosztásukért se vagyok oda. Van egy régi Zipper:kínai ugye. Nem rossz, de zabálja a benzint. Be kéne ruháznom valamire amiben erő is van, nem is kerül egy vagyonba. Ráadásul az se hátrány ha van rá két vagy három év garancia.
Üdv!Nem voltam elveszve,de az ominózus"farkasos"kollégánk esete óta-itt a szomszédban,a fűrészes oldalon-nem nagyon szerepelek erre felé-sem.Jelenlétemmel nem akarok bajt hozni senkire-sem magamra,és elsősorban nem másokra.A jelzett szár passzol témára is csak véletlenűl válaszoltam-erre jártam éppen,azt olvasom,mi a téma-na,erre tudom a választ-automatikusan megirtam,azt elküldtem-utána néztem csak,kár volt,hiszen én nem irok már erre felé.. ennyi volt..tömören,röviden,sallang mentesen.
Amennyiben akarod,kifejtem részletesebben is a miért igy alakult dolgot,de az több témát és embert is érint,és nem biztos,hogy mást is érdekel..
Rá tudod tenni-de a nyolcvanas szára kicsit hosszabb-tehát vagy levágsz belőle,vagy a hozzá illő spirált használod benne.Még egy furatot kell tenni a száron a megfelelő helyre a pozicionáló csavar részére.Annyit még mondhatok,bár nem kérdezted-ha a nyolcvanas hajtóművét is átteszed,akkor egy,kategoriájában igen potens gépet kapsz.
Hát azt nem tudtam hogy a kipufogód nem nehéz . Amiben nincs katalizátor az jóval könnyebb ,mint amiben benne van a drótgubanc ! Ha megkopogtatotd a hangja is más .
Miért kéne egyeznie a két különféle dolognak ? Soha sehol nem olvastam ilyesmiről még de tanitani se tanítottak ilyesmit Egy motorbiciklinek pl Simson sem azonos a kilépő átmérője mi több folytása is van ne tudjon túl gyorsan távozni a kipufogógáz . A katalizátort ha kiszeded csak annyit csinálsz hogy a hengerből a gáz ki tud áramlani akadály nélkül a dobba ahol le tud lassulni a kilépő nyílások meg adottak . Módosítani csak ha rossz az iránya akkor szoktam 40cm két 8mm lyuk bőven elegendő .
A lancfureszes topikot egy artatlannak indulo olajos kerdes utan szetoffoltam. Ott most ott tartunk, hogy lehet jobb helybol egy godorfuros vagy fojtatlan kinai (gyakorlatilag ugyanaz) ra. Felteszem (feltettem...) hogy a kipufogocso es a karbi atmerojenek erdemes egyeznie. Gondolom az lesz a valasz hogy persze. Akkor meg elobb vagy utobb sajnos megy a gyari kipufogo trofeanak a polcra, mert kizart hogy a csovet is meg tudom tuningolni.
Kis lángforrasztóval meg melegíted a peremet és csavarhúzóval felfeszíted amikor piros ,aztán már halad csak melengetni kell ,visza meg kalapács vissza teszi !
Hecht163-hoz ha a balesetek elkerulese vegutt katalizatormentes kipufogot szeretnek egyszer, annak mi a modja? Nem igazan tunik bonthatonak. Flex+hegeszto, vagy van tuti online forras?
Első körben az lesz, hogy szétborítjuk a meglévő jó öreg 323R-t, megnézzük milyen állapotban van, aztán ha nagyon ki van a bele, akkor egy 525RX lesz helyette.
323R-hez van esetleg valakinek service/workshop manual? Pont csak 322/325-höz találtam, nem tudom azok mennyire térnek el. Illetve találtam videot 323R-ről, csak pont a szétszerelést nem mutatja alaposan. Majd még keresek hátha van 323C-ről, elvileg az ugyanaz a motor.