Keresés

Részletes keresés

laszlo86 Creative Commons License 10 perce 0 1 18252

https://magyarbusz.info/2024/05/16/jovore-100-darab-vadonatuj-csuklos-mercedes-benz-citarot-allit-forgalomba-az-arrivabus-budapesten/

 

Az 50 db-os szóló állomány, amit a másik pályázó nyert, az a NAY frsz-ú MAN buszok?

rm40 Creative Commons License 4 napja -2 1 18251
7-es troli Creative Commons License 2024.05.07 0 0 18250

De érdekes! Capacityről tudtam, de a hosszabb “L” verziorol nem. Most rákerestem. Nem semmi busz!

 

Köszi a linkeket.

Előzmény: A210 820 08 21 (18247)
Aron_son Creative Commons License 2024.05.07 0 9 18249

Hozzátéve, hogy a jelek szerint a Conectók ~8 év után "elfogynak"; fenntartásuk egyre költségesebb; üzemképességük egyre hitványabb, míg a Citaróknál van kilátás továbbértékesítésre, vagy hosszabb (10-15 éves) üzemeltetésre.

Előzmény: torqmatic (18244)
Fenyőfatalp Creative Commons License 2024.05.07 0 2 18248

Nekem is remlik valami, hogy talan identol a mannheimi gyar elektromos "kompetenciakozpont" lesz. A cikket most hirtelen nem talalom.

 

A mindig megbizhato (lol) Wikipedia szerint a Citarot most harom helyen gyartjak (Nemet-, Francia- es Torokorszagban). Vagy legalabbis szerelik keszre.

Előzmény: 7-es troli (18246)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2024.05.07 -1 1 18247

Megtaláltam azt a magyarbuszos cikket, amire gondolsz, de momentán ez a német gyár kínálata:

Customer Centre Mannheim – Mercedes-Benz Buses (mercedes-benz-bus.com)

 

 

Előzmény: 7-es troli (18246)
7-es troli Creative Commons License 2024.05.07 0 0 18246

Korábban nem volt valahol olyan cikk, hogy az egyik gyárat átalakítják es ott csak es kizárólag az elektromos citaro buszok fognak készülni? A dízeles példányok meg átkerülnek másik gyárba.

 

De lehet rosszul emlékszem. 

Előzmény: A210 820 08 21 (18245)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 18245

A céges weblapok szerint Törökországban városi buszként csak Conecto készül.

İletişim ve Lokasyonlarımız: Hoşdere Otobüs Fabrikası – Mercedes-Benz Otobüs (mercedes-benz-bus.com)

 

A Citaro a mannheimi gyár mellett még Franciaországban készülhet, de miért messzebbről hoznák?

Usine de Ligny-en-Barrois – Mercedes-Benz Autobus/Autocar (mercedes-benz-bus.com)

Előzmény: torqmatic (18244)
torqmatic Creative Commons License 2024.05.07 0 5 18244

Kíváncsi leszek majd az új Citarók fogadtatására/teljesítményére; ha minden igaz, akkor ezek se Németországban készülnek majd.

(A Conectókkal kapcsolatban pedig évek óta azt mondom már én is a BKV-s topicban, hogy amit nyerünk a réven, azt szerintem elveszítjük a vámon, sőt... Nem tudom vételárban mennyi lehet a különbség, én kb 8-10%-ra tippelek, de szerintem annyit megér anyagilag is a jobb minőség és az ergonómikusabb vezetőtér.)

Előzmény: A210 820 08 21 (18243)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2024.05.05 0 3 18243

Az új MAN sem tűnik sikertörténetnek, legalábbis nekem egy sofőr azzal jellemezte a csuki járgányát, hogy kicsit több, mint fél év alatt betelt az 50 oldalas javítási könyve...

Előzmény: Hyperfilter (18239)
MCA-001 Creative Commons License 2024.05.04 0 0 18242

Az ex, Citaro buszokat ráadásul a Mercedes Benz Bank finanszírozásában jöttek az Arrivához...

Előzmény: Dante001 (18240)
08-73 Creative Commons License 2024.05.04 0 0 18241

NAY-306 karambolozott ma a 36-oson?

Dante001 Creative Commons License 2024.05.04 0 0 18240

Ekkora flottáknál szerintem nem szokás egy összegben kifizetni a vételárat, gyanús hogy lízingelik őket.

Előzmény: Hyperfilter (18239)
Hyperfilter Creative Commons License 2024.05.04 0 3 18239

Illetve azt kihagytam, hogy sokan csak a busz vételárából indulnak ki, pedig az egy fix összeg, 1x kell kifizetni, nem lesz több vagy kevesebb. Az üzemeltetés viszi el a legtöbb pénzt, főleg 10 + 2 éves szerződés esetén. Konkrét számaim nincsenek, de bőven több a kiadás 1 NCA buszra, mint egy korábbi C2Gre, ez meg is látszik a kiadáson, és azon is, hogy miért kellett a megrendelőt meggyőzni Merci helyett mehessen MAN is a Bogáncsból.

Hyperfilter Creative Commons License 2024.05.04 0 0 18238

Én a típusra gondoltam… Többet valószínűleg nem kérünk belőle, bár most volt tulajdonos váltás, kitudja, az biztos, hogy mindenki ellenezné. Citaro C2G jön, a szóló tenderen még nincs eredmény, illetve fellebbezési szakaszban van még a tender, a dízel csuklósokra most májusban lesz szerződés kötve. (C2, C4 tender)

Előzmény: 18-09 (18234)
bpi-211 Creative Commons License 2024.05.04 0 0 18237

Szerk.: tavaly. :D Durva, már azok is egy éve itt vannak...

Előzmény: bpi-211 (18236)
bpi-211 Creative Commons License 2024.05.04 -1 0 18236

Márkán belül a Citaro a testvér. Azért számomra érdekes fejlemény, ha újra azt vennének, mert idén meg ugye az MAN volt a befutó (villanynál is azt rebesgették, meg teszten is abból volt több példány is), pont a Bogáncsban, ahol előtte meg csak C2 volt.

Előzmény: 08-73 (18235)
08-73 Creative Commons License 2024.05.04 -1 0 18235

Nagy Testvér alatt melyiket kell érteni? BYD, vagy az MAN?

Előzmény: Hyperfilter (18232)
18-09 Creative Commons License 2024.05.04 -1 0 18234

jövőre nem véletlenül jön helyette a nagy testvér

 

Nem azért, mert szarok, ha nem mert lejár a szolgáltatásmegrendelés.... 

Előzmény: Hyperfilter (18232)
.BPO-346. Creative Commons License 2024.05.04 0 0 18233

Ez nem vitás...

Előzmény: Hyperfilter (18232)
Hyperfilter Creative Commons License 2024.05.04 0 2 18232

Pontos listám nincs, a héten a munka ünnepét ünneplem otthonról.

Azonban változni fog ez folyamatosan, minden nagy javítás az Andorban történik, mivel ott van hozzá alkatrész. Az NCA széria megbízhatósága nagyon pocsék, jövőre nem véletlenül jön helyette a nagy testvér.

Előzmény: .BPO-346. (18228)
.BPO-346. Creative Commons License 2024.05.04 0 0 18231

De az meg tegnap du. ment vissza az Andorba és jött helyette a 442 :)

Előzmény: barni1923 (18229)
08-73 Creative Commons License 2024.05.03 0 0 18230

Ja, hogy mégiscsak volt kint az utcán, csak utasok nélkül...

https://magyarbusz.info/2024/05/03/elkeszult-az-elso-hazai-gyartasu-byd-csuklos-komaromban/

barni1923 Creative Commons License 2024.05.02 0 1 18229

455 helyett 498

Előzmény: .BPO-346. (18228)
.BPO-346. Creative Commons License 2024.05.02 0 1 18228

NCA-440, NCA-455, NCA-499, NCA-510, NCA-512, NCA-516, NCA-522?

Előzmény: Hyperfilter (18226)
torqmatic Creative Commons License 2024.05.02 0 1 18227

A legköltséghatékonyabb megoldás :D

Előzmény: Hyperfilter (18226)
Hyperfilter Creative Commons License 2024.05.02 0 3 18226

A Bogáncs utcában állnak a buszok, volt 1-2 forda amire Andoros reggeles és Bogáncsos délutános volt vezényelve, így könyebb volt “átpakolni”.

Előzmény: .BPO-346. (18224)
torqmatic Creative Commons License 2024.05.01 0 0 18225

De, ilyen.

Előzmény: 08-73 (18220)
.BPO-346. Creative Commons License 2024.05.01 0 0 18224

"97E-re is a Bogáncs fogja adni hétvégén a buszokat"

Ma még Andoros minden ami ott van az Arrivatól a vonalon!

Előzmény: Hyperfilter (18222)
08-73 Creative Commons License 2024.04.30 0 0 18223

Aucs, akkor a héten mèg nem lesz e8E, e139...

Előzmény: Hyperfilter (18222)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!