Hozzátéve, hogy a jelek szerint a Conectók ~8 év után "elfogynak"; fenntartásuk egyre költségesebb; üzemképességük egyre hitványabb, míg a Citaróknál van kilátás továbbértékesítésre, vagy hosszabb (10-15 éves) üzemeltetésre.
Nekem is remlik valami, hogy talan identol a mannheimi gyar elektromos "kompetenciakozpont" lesz. A cikket most hirtelen nem talalom.
A mindig megbizhato (lol) Wikipedia szerint a Citarot most harom helyen gyartjak (Nemet-, Francia- es Torokorszagban). Vagy legalabbis szerelik keszre.
Korábban nem volt valahol olyan cikk, hogy az egyik gyárat átalakítják es ott csak es kizárólag az elektromos citaro buszok fognak készülni? A dízeles példányok meg átkerülnek másik gyárba.
Kíváncsi leszek majd az új Citarók fogadtatására/teljesítményére; ha minden igaz, akkor ezek se Németországban készülnek majd.
(A Conectókkal kapcsolatban pedig évek óta azt mondom már én is a BKV-s topicban, hogy amit nyerünk a réven, azt szerintem elveszítjük a vámon, sőt... Nem tudom vételárban mennyi lehet a különbség, én kb 8-10%-ra tippelek, de szerintem annyit megér anyagilag is a jobb minőség és az ergonómikusabb vezetőtér.)
Az új MAN sem tűnik sikertörténetnek, legalábbis nekem egy sofőr azzal jellemezte a csuki járgányát, hogy kicsit több, mint fél év alatt betelt az 50 oldalas javítási könyve...
Illetve azt kihagytam, hogy sokan csak a busz vételárából indulnak ki, pedig az egy fix összeg, 1x kell kifizetni, nem lesz több vagy kevesebb. Az üzemeltetés viszi el a legtöbb pénzt, főleg 10 + 2 éves szerződés esetén. Konkrét számaim nincsenek, de bőven több a kiadás 1 NCA buszra, mint egy korábbi C2Gre, ez meg is látszik a kiadáson, és azon is, hogy miért kellett a megrendelőt meggyőzni Merci helyett mehessen MAN is a Bogáncsból.
Én a típusra gondoltam… Többet valószínűleg nem kérünk belőle, bár most volt tulajdonos váltás, kitudja, az biztos, hogy mindenki ellenezné. Citaro C2G jön, a szóló tenderen még nincs eredmény, illetve fellebbezési szakaszban van még a tender, a dízel csuklósokra most májusban lesz szerződés kötve. (C2, C4 tender)
Márkán belül a Citaro a testvér. Azért számomra érdekes fejlemény, ha újra azt vennének, mert idén meg ugye az MAN volt a befutó (villanynál is azt rebesgették, meg teszten is abból volt több példány is), pont a Bogáncsban, ahol előtte meg csak C2 volt.
Pontos listám nincs, a héten a munka ünnepét ünneplem otthonról.
Azonban változni fog ez folyamatosan, minden nagy javítás az Andorban történik, mivel ott van hozzá alkatrész. Az NCA széria megbízhatósága nagyon pocsék, jövőre nem véletlenül jön helyette a nagy testvér.