Semmiképpen ne állj le, mert egyrész kiapadhatatlan vidámság forrása vagy itt a fórumon, másrészt meg jól emlékszem, milyen jól eldumáltunk itt már harminc évvel ezelőtt is, amikor éppen arról magyaráztál, hogy neked aztán az életben nem lesz injektoros kocsid, mert az egy szar.
Ötven éve meg arról, hogy azért mégiscsak a léghűtés az igazi.
Sem a kormány gazdaságpolitikájába, sem a főpolgik (akármelyik is lesz végúl) imidzsébe nem nagyon fér bele, hogy az elektromosokat szivassák, úgyhogy én merek ezügyben bizakodó lenni.
Ez a PHEV-es lépés is arról szól, hogy a nagyobb akkus járművek felé tereljék az embereket.
Nem menüben kell, hanem kettő ablakemelő gomb van és melléjük tettek egy érintőgombot, amivel tudod állítani, hogy első v hátsó v mindkettőt vezérli éppen a gomb. Jó eséllyel odanézős, hq állítgatni akarod.
Az elektromos kínai autókra Eu és USA által kiszabandó védővám, csak a saját iparát kényelmesíti el, ami által még versenyképtelenebb lesz. Ja és Kína tényleg több tucatnyi helyen tud ezért revansot venni. Az akku alapanyag bányák jó része, még más országokban is hozzájuk tartozik, meg a finomító és feldolgozó ipar lényegi része is.
Gondolom majd az ablaktörlőt is finomítgatják a szoftverben, de mostanában pl örültem, hogy 2 hónapja bekapcsolták a mátrix ledet, illetve ami majd ma-holnap jön le update, abban meg a kanyar világítás is benne lesz.
Többször is elgondolkodtam már azon, milyen nagyban megnövelné a felhasználói élményt, ha a kocsi képes lenne a hangvezérlés aktiválása nélkül felismerni és alkalmazni a 'Ne a száraz ablakot töröld má' b*zmeg' utasítást, de ezek szerint akkor ezt a VAG-nal már le is fejlesztették?
Ha el is jutna idáig a dolog -amit azért erösen kétlek-, nemigen lesz mérhetö hatása az EU-s piacra. A kínaiaknak jelenleg még nincs akkora részesedésük, hogy érdemben befolyásolni tudják a folyamatokat, egy év múlva meg már kenyelmesen ki fogják tudni szolgálni a helyi igényeket az itt üzemeltetett gyáraikból. Az elmúlt években annyi autós üzemet zártak be/vagy éppen készülnek leállítani az európai gyártók, hogy akik ide akarnak jönni termelni, válogathatnak a kiépült-bejáratott infrastruktúrával rendelkezö helyek közül. Kínaiakkal tárgyal a NedCar, a Magna stb., plusz ott vannak még a zöldmezös beruházásként már folyamatban lévö üzemeik is.
Ami meg idegesít, hogy angol nyelvű menün kell használnom az autót, mert a magyarban nem kikapcsolható a hangvezérlés és mindenféle beszédre aktiválja magát,
Teslában is van lokalizációs bug, amire pont gyógyír a s3xy button, ha már a gyártó leszarja a nem angol nyelvterületen élők panaszait. Ott konkrétan nem indul el az akku preheating suc végállomás tervezésekor, ha nem angolra van állítva a fejegység nyelve. És ugye a villanyórában meghallgatottak alapján, a hosszú akku élet titka, hogy nem véletlenül akarja 50 fokra felnyomni a hőmérsékletet mire becsatlakoztatod a töltőkábelt, és ki szeretnél venni 200kW-ot a töltőből, és nem csak mondjuk szerény 30-at 10-15 fokos akkuval.
Az EU büntetővámokat jelent be a kínai elektromos autókra
Az EU Bizottsága úgy látja, hogy a Kínából származó import károsítja az európai autóipart. Most büntetővámokat vet ki az elektromos autókra – ha július elejéig nem találnak más megoldást.
NA, a hátsó ablak nálam pl többet van jelenleg használva mint az első :D
A gyerek imádja ha le van húzva, de nyilván amikor már nem 30al andalgunk, akkor fel kéne húzni, ő meg persze közli hogy NEM :) Ha ezt mindig menüben turkálva kéne felülvezérelnem, hát biztos csuklana az aki kitalálta :)
Vitathatatlan, bár egyébként rendszeresen használva az autót, jelentős részük nem okoz problémát. Legalábbis nekem. Nem intuitív, de simán megszokható.
Nem emlékszem pontosan, de nagy tétben fogadnék rá, hogy az elmúlt 13ekm alatt 5-nél többször nem kellett lehúzni a hátsó ablakot. Cserébe nincs az, ami az előző autóval volt, hogy vakon húzom az ablakot a sorompónál, de a hátsót... Úgyhogy ez engem egyáltalán nem zavar.
Vannak a kivilágítatlan hőmérséklet és hangerő csúszkák, amiket szoktak fikázni. A hangerő elég nagy ahhoz, hogy sötétben, full vakon is lehessen kezelni, akár lassan finoman, akár gyorsan határozottan lehet vele hangerőt állítani, akár odanézés nélkül. A hőmérsékletnél ez már nem mindig sikerül, mert azok negyedakkorák. Ülésfűtést lehet úgy kapcsolni, hogy két ujjal rátapizok. Időnként van, hogy ezt hőmérséklet állításnak sikerül... De akit zavar, menüből is lehet állítani mindent. Klíma menühöz van külön gomb, de az érintőképernyőről is egyből oda lehet jutni.
Amitől engem előre a hideg rázott, az a zongoralakk ajtóbehúzó. Arra egy karuba viaszos wax spray vált be, néhány havonta át kell vele törölni és akkor nem fogja az ujjlenyomat, meg a por is alig. Ezt az ötletet valami ID fórumon találtam, de szerintem minden zongoralakkos belsőnél jól jön.
Ami zavar, hogy minden 'indítás' után le kell OK-zni, hogy én vagyok a felhasználó.
Ami meg idegesít, hogy angol nyelvű menün kell használnom az autót, mert a magyarban nem kikapcsolható a hangvezérlés és mindenféle beszédre aktiválja magát, feldob egy üzenetet, hogy nem elérhető a hangvezérlés. Ráadásul ezt le kell OK-zni, mert magától nem tűnik el. Na, aki ezt így megcsinálta, azzal büntetésből így használtatnám az autót a nyugdíjáig.
Nekem kötelező tartozék a Plaidbe. Index és refi villantás létfontosságú. Két villantásos megköszönés(elakadásjelző), meg duda, tükörbehajtás, stb meg kényelmi dolog.
MAjd ha ott jársz, kérdezed meg Atit légyszi, hogy lesz e Highland-hoz Taptes csomagtér tálca szett. Tudni fogja, ha nem lesz akkor megrendelem aliról.
Mostanában nem bólogató kutya van, meg wunderbaum, hanem ilyenek. Nincs ezzel gond, ha elég tartós. Nincs tökéletes autó, kicsit lehet vele saját izlésre faragni.
Más kérdés, hogy a fogalmasincshogyankellmodernkezelőfelületetcsinálni Volkswagen minden itt felsorolt kedvenc funkciónak rakott dedikált gombot gyárilag. Kivéve akkufűtés, mert az manuálisan nem indítható.
Várjunk csak. Mit kell beszereltetni rajta? Fogod és letéped a középkonzol hátulját, nem egy bonyolult feladat. 1000 videó van róla a YT-n ha nem megy magadtól. Aztán a hátsó ajtó amit kinyitottál hogy beülj a hátsó ülésre, szóval ennek az ajtónak a zárját bekattintod pl egy csavarhúzóval, hogy azt tudja az autó hogy be van zárva. Vársz pár percet, hogy ne legyen aktív minden, mondjuk 5-10perc. Utána széthúzod a kék csatit, de lehet hogy fehér , csak egy olyan van amibe beleillik a kapott Y kábel, abba bedugod a gen 2 commandert, és már kész is, meg visszapattintod a hátsó burkolatot. Onnantól a telefon kell csak, szintén nem egy nagy cucc, adja magát minden.
Elmondhatjuk, hogy a kutyának sem a luxus elektromos Merci. Egy prémium/luxus platform fejlesztés rohadt drága, sokkal okosabb ha a tömegesen leadható méretre koncentrálnak.