Pár éven belül teljesen kivegzem Európát, már most sem könnyű újabb és újabb helyeket találni, és akkor nyitni kell a több napos Ázsiai vagy Amerikai utak felé, azt hiszem ez Ázsia lesz, mégiscsak ősi érdekes kultúra, több van benne mint Amerikában. Meg árban is jobb azért.
Nekem Isztambul a billegős hajón evett halas szendvicsről (és hozzá persze a fermentált zöldségek), a friss ekmekről, a frissen facsart gránátalmaléről, a gránátalmás-pisztáciás lokumról, a testy kebebról és a döner kebabról (is) szól...
De egyébként én magam is baromi sokat változtam az elmúlt 20 évben - kezdtem a 2 napos Horvátországokkal, majd jött az all inclusive hotelek időszaka. Aztán egy időben sokat egynapoztunk, majd elkezdődtek a hosszú, 3 hetes amerikai utak, kiegészülve az autós és repülős hosszú hétvégézéssel. A változásokban szerepet játszott a két házasságom alakulása, a gyerekek születése és felnövése, a fapadosok megjelenésével a lehetőségek kitágulása, az anyagi helyzet javulása és minden más is persze.
Most az van, hogy többször, de közepesen utakra (min. 3-4 nap, de maximum 10) megyünk, és ötször meggondoljuk, hova. Mert sokszor az nyer, hogy jobb itthon. És ahogy telik az idő, már látom, hogy ez is változni fog - ha kirepül a kisebbik, jön a lakóautózás Európában (tavaly Izlandon belekóstoltunk), a road tripping élmény az USA-ban és az igazi, több hetes, elmerülős utak Dél-Amerikába, Afrikába, Kínába, Ausztráliába. Legalábbis remélem.
Az ember változik, az élethelyzet szintén - egyik sem jobb vagy rosszabb, csak más.
Egyik török utamon vettem Baklavat, hoztam is haza belőle, mire az család tagom mondta, ilyet már sokszor evet idehaza, de azért megkostolta, majd közölte, nem ilyet ő még nem evet, amit ő evet az ennek egy nagyon gyenge másolata volt. Nem is volt olcsó 200 Líra volt, ami azért nekünk nem sok, ott nekik már igen, de jó is volt.
És jártam, úgy, hogy a klotyoban megtöltött vizem a melegben elfogyott ott, 35 Líra volt a narancslé, jó hát narancslé nem egy nagy szám, életem során sokszor ittam már idehaza. De ebben igazi narancs darabok úsztak, és fantasztikus íze volt, mindez egy mezei utcai árusnál csak 35 Liráért.
Ritkán vásárolok külföldön enni innivalót, aminek az oka a sűrű repülés, mert éves szinten ez sokat vinne el, de néha néha teszek kivételt.
A lényeg, hogy a tapasztalataid ne "kallódjanak" el és mások is "meríthessenek" belőle.
A javaslatom továbbá még az lenne, hogy megőrizve a topik témáját, legyen mindig Wizz-el kapcsolatos tapasztalatok, aznapi észrevételek, néhány kép, egyebek is.
Az én egynapos utjaimat nem egynaposnak, hanem több hetesnek kell értelmezni, mert addig addig járok vissza folyamatosan egy egy helyre, amig meg nem néztem minden engem érdeklő dolgot. Pl idén beindult végre az egynapos Isztambul, ahol voltam már 4x és a nyári időszakra van még újabb 4 jegyem.
De nem akarok sehol sem ott aludni, mert nekem a repülés és a repülőterek, maga az utazás is élmény, ellenben a szálloda egy semmit mondó unalmas hely számomra, amire nem vagyok kíváncsi.
Ezen felül igy egész évre eluzzom az utakat, és nincs holtideny, elismerem ehhez szükséges a kötetlen munkaidő is, amikor is én hatarozom meg, hogy mennyit vagyok bent, abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogyha 4 nap alatt csinálok meg 5 napi munkát, vagy ha szerdán megyek repülni és nem érek a munka végére, akkor szombaton vagy vasárnap is megcsinalhatom , tőlem csak egyet kérnek, időre legyek kész, az is igaz, ha hétfőtől péntekig 8 tol 4 ig kéne fixen dolgoznom esélyem sem lenne, ennyit menni, akkor bizony nekem is több napos utak jutnának csak. Sajnos nem születtem gazdag úri fiúnak, a hobbimra meg kell keresnem a pénzt, de szerencsére ezt legalább normális körülmények között tehetem.
Ez egy fontos mondat, sokan nem fogadják ezt el. Valaha én is nehezen tudtam értelmezni, hogy mi a francért akarja a másik a helyi ruhásboltokat felderíteni vagy éppen kipróbálni milyen jógázni egy helyi stúdióban.
Hát azért mert ő más, más indíttatással, neveltetéssel, érdeklődéssel.
Manapság nagyon elfogadó vagyok már szerintem ilyen téren. Van pl. akinek baromi fontos hogy hol száll meg, nekem is van ilyen ismerősi körömben, hogy 4-500 USD/éj szállodában laktak Manhattanban mert fontos volt a kényelem, a svédasztal meg hogy medence is legyen a reggeli úszáshoz.
Én New Yorkban valószínűleg "te lennék", azaz végigenném az indiai, kínai, thai kajákat és próbálnék sétálva minél többet felvenni a város hangulatából.
Részben egyetértek, persze, kell valami rágcsa, pogácsa, chips, akármi. Viszont azt nehezen tudom elképzelni, hogy valahol vagyok és én ott semmi helyit ne egyek, minimum egy cappuccino + croissant-ra ne üljek be.
De ezek egyéni preferenciák persze, teljesen megértem azt is ha valaki végig az itthonról hozott szendvicseken van a nap folyamán.
Nálam egyrészt szolgálja a túlélést, hiszen sosem tudhatod hol száll le a gép valami technikai vagy egyéb ok miatt. Nekem az autóban is van kaja, ha messzebbre megyek.
A másik ok, így nem kell az időt azzal tölteni hogy keresem az ismeretlen helyen az "etetőt".
Az előnye hogy ha nem eszed meg amit kiviszel, mert helyi kaját vettél, akkor másnap itthon is el tudod rágcsálni.
Igen, én is ezen gondolkoztam.. számunkra is a gasztronómia fontos, Belgiumból is hoztunk egy jó ötletet, azóta hetente van itthon Poke Bowl, amit a sarkon ettünk. (az itthon kapható ehetetlen számomra, nem is értettem a hype-ot, na ott meglett a vow élmény)
Nem vagyunk egyformák - kollegám 2 hete kiment NY-ba, és két múzeumon meg egy kilátón (Top of the rock) kívül nem ment be sehova. Mi többször végigjártunk mindent, baromi drága a NY Pass, na de akkor is szerintem alap felmenni-bemenni mindehova.. Na ők nem, cserébe minden éjjel bárokban iszogattak, ami nekem eszembe nem jutna soha, és elmentek last minute olcsó jeggyel színházba egy korlátozott látású oszlop mögötti helyre hogy elmondhassák ott is voltak. (én ha megyek, jó jegyet veszek, vagy elengedem). Mi végigettük a kínai negyedet, ettünk pizzát a Grimaldi'sban és rengeteg thai meg indiai kaját, ők burgeren éltek. A Mi Jersey Cityben laktunk olcsón, panorámával Manhattanre, ők a Centrál Parkban hogy reggelente ott futhasson, baromi drágán. teljesen más az élmény, egyik sem jobb vagy rosszabb. A felesége fotós, elképesztően szép képeket csináltak - mi meg csak simán élveztük... én el nem tudnám képzelni hogy ott vagyok egy városban és nem nézem meg alaposan a legfontosabb, legismertebb látnivalókat csak kívülről. Mert kellenek a kevésbé ismertek is, na de hogy valaki ne menjen fel az Empire és az Edge tetejére, ne nézze meg közelről a Szabadság-szobrot számomra fura.
Igen, egyetértek. Nekünk kivétel az USA, ahova nem viszünk bőröndöt de mindig hozunk.. mondjuk olcsóbb kinn megvenni, mint kivinni, 50-60 USD-ért tisztességes bőröndöket lehet venni.
Néha szokott írni röviden tippeket, volt már hogy valamire rákérdeztem és akkor jött jó infókkal, de túlzásba nem viszi az igaz. Képeket még nem láttam. Érdekes találkozások, vicces szituk stb. a praktikus utazási infókon túl.
Amúgy mondom, nekem a műfaj teljesen ok, pontosan értem mi és miért lehet a jó ebben. Ez szerintem nála már egyfajta lifestyle, nem is kell ezen változtatni ha valaki így jól érzi magát.
Nekem az egyetlen amit máshogy csinálnék benne az a vajas kifli, szóval a kajára odaszánnám a pénzt, ha London akkor minimum legyen benne egy fish & chips, ha Nápoly akkor egy pizza.
Én szerintem messze a gasztronómiára verném el a legtöbb pénzt egynaposokon, sajnos vagy nem sajnos :-)
Az ötödik képen látható teremben rendezik minden évben a Nobel díjasok bankettjét, ilyenkor asztalokat és székeket tesznek le, és több 100 résztvevő vacsorázik itt.
Kívánságod parancs. Kedden Stockholmban jártam, eseménytelen és pontos út, reggel Wizzair, este Ryanair. Stockholmban volzam már 3x, most speciális látnivalókat néztem meg. A híres és szép belvárosi városháza, aminek a termeit vezetett 45 perces túra keretében lehet megnézni, és egy másik jeggyel fel lehet menni a toronyba is, jegyet érdemes előre megvenni a netten, mert aznap már sokan akarnak bejutni, a helyek száma meg korlátozott. Délután a Drottingholmi palotát látogattam meg, ez a korábbi nyári rezidencia, de a jelenlegi király konkrétan itt lakik, már több mint 30 éve, a kert és a palota fele látogatható, a másik felében a király lakik, de csak május eleje és augusztus vége között, a köztes időben zárva van. Ez már nem is Stockholm, hanem az első falú utána, eljutni a 19 es metróval, Bromaplann megállóig megyünk, majd még 4 megálló a 176 vagy 177 es városi kék busszal, fizetni mindenhol a bankkártya oda érintésével tudunk, jegyet venni nem kell külön, ez a kis túra oda vissza 84 Svéd korona volt.
Stockholmban nagyon meleg volt, 28 fok kedden, a gyönyörű fiatal svéd lányok meglehetősen lengén voltak öltözve, ezzel is emelve az élményényét az útnak.
Csodálatos helyeket ismertem meg 2020 nyarán, ugye a Ryanair menetrendje gyakorlatilag nekem használatatlan volt, plusz sárga és piros országba nem mehetem, mert másnap be kellett menni dolgozni, igy nagyon leszukultek a lehetosegeim, maradt Hollandia és Németország, a Wizz járatokkal, és Svájc egy Easy Wizz kombinációval, illetve Ausztria vonattal. De ez a kényszer, olyan helyekre jutott el, hogy nagyon jó kis nyár volt.
A covid időszakot rendkívül nehezen. Mindig elmentem a falig. Első időszakban amikor csak test mozgást lehetett végezni saját városban, akkor a Budai hegyekbe jártam túrázni, illetve a belvárosban sétáltam naponta 10-15 Km ket. Nyáron jött a piros, sárga, zöld országok, a zöldbe jártam, hétköznap, Hollandia, vagy Németország repülős utak, plusz volt egy Svájc is, hétvégén vonatos Ausztria. Két és fél hónap alatt volt 14 repülős és 8 vonatos nemzetközi utam. Jó kis utak voltak ezek, szép nyár volt. Aztán jött szeptembertől az újabb 9 hónapos határzár, de este 8 ig oda mentél ahova akarsz, én még azután is, mert volt állandó papirom munkavégzés miatt. 9 hónapig jártam az orszagot, vonatos belföldi kirándulások, és meglepően jó volt, egész szép helyekre jutottam el. Csak az első 3 hónapban volt bezárva a munkahelyem, úgyhogy nem unatkoztam, egyetlenegy napot sem voltam otthon másfél év alatt. Maga a covid nem érdekelt, öregek rossz állapotúak betegsege volt, illetve még mindig az csak már a sajtó nem foglalkozik vele.
Az ipar nincs benne, maga a közlekedési ágazatok vannak külön véve, az összes közlekedési ágazat a 100%, és ebből jön ki, a légiközlekedés 2-3%, és az autó, hajózás 40-40% feletti érték. Itt csak a közlekedést vizsgáljuk.