Késői a tanács mert a cserénél csináltam a képeket. Engem az érdekel, hogy ugyan mitől repedhet meg egy ATE tárcsa az élettartama háromnegyedénél? Nem az első párszáz vagy párezer kilométeren, nem ha túl van futtatva, hanem háromnegyednél....
Ez nincs megpucolva. 28 mm a gyári méret és elvileg 26 mm a minimum méret. Most 26.55-ön van, a második készlet betéttel aminek a fele még megvan. Szóval a kopás az oké.
Ha a szilenten apró repedések látszódnak, az már erős jele a kukázásnak, vagy még elmehet vele sok időt, vagy ez a jóslás kategória?
Hajlok a teljes lengőkar cserére, de megint súgdos a kisördög, hogy töredék áron meglenne csak a gömbfej csere. Van aki megcsinálná a préselést is, ha elviszem kiszerelve a lengőkarokat.
De ha a szilent is cserés lenne hamarosan, akkor persze ez így nem lesz spórolás...
Februárban elvittem előműszakira a 99-es 1.4 benzines F astrámat. Volt több probléma is, fékek, nem elég sárga az index izzó, hátsó ablakmosó nem működik stb.
A lényeg, hogy magas lambda értéket mértek, mondták cseréljem ki a lambda szondát, a katalizátor helyett egy cső van alatta, ezt nem mondták problémának.
Kijavítottam rajta minden feltárt hibát, de most egy másik vizsgahelyre sikerült időpontot kapnom, ott meg hiányolták a katalizátort.
Két éve egy harmadik vizsgahelyen volt, ott sem problémáztak a katalizátor hiányán.
Változott valami szabály február óta, vagy mi történt?
Egyik vizsgán nehezményezték a hátsófutó két szilentjét, hogy azok már a végét járják, legközelebb azzal már nem megy át. Ránézésre valóban repedezettnek látszott, de ez csak a permén volt*. Lekötöttem a csillapítókat (a rugók ennél a csillapítón vannak) és a futómű a helyén maradt, vagyis a szilentek tartották. A következő tizenpár évben is ezekkel ment vizsgára és megfeleltek. Ennyit a ránézéses hiba feltárásról.......
* azt a repedezett részt, ami csak egy vékony perem volt, letéptem
Elképzelhető, hogy az olló 180fokos elforditásával, csökkenne a kifejtett fékerő?
Rosszul lett volna betéve, én meg ugyanúgy rosszul raktam vissza?
El tudom képzelni, csak azt nem, hogy ez miatt máshogy tolja szét a pofákat. Azt gondolnám, hogy akkor is ugyanakkorát nyit, ugyanakkora bowden elmozdulásra.
Golf 6, 2012, 1.2TSi, CBZ, fehér: pár napja indulás után elkezdett 2000-es fordulat körül rángatni kicsit. Olyasmi érzés volt, mintha fogaskeréken gurulna az autó :-) Ezt minden fokozatban csinálta, majd egyszercsak elmúlt. Klón kábellel ezt sikerült kiolvasni:
Address 01: Engine Labels: 03F-906-070-CBZ.clb Control Module Part Number: 03F 906 070 GA HW: 03F 907 309 R Component and/or Version: SIMOS10.12AH10 2652 Software Coding: 001900D6232400080000 Work Shop Code: WSC 00028 028 00025 ASAM Dataset: EV_ECM12TFS02103F906070GA 004003 (VW36) ROD: EV_ECM12TFS02103F906070FS.rod VCID: 67DA60DE9EF6947948-8032 1 Fault Found:
11003 - EVAP Emission Control Sys P0441 00 [096] - Incorrect Flow Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 2 Mileage: 180163 km Date: 2127.14.31 Time: 15:19:44
Engine speed: 1790.00 /min Normed load value: 39.6 % Vehicle speed: 80 km/h Coolant temperature: 95 °C Intake air temperature: 41 °C Ambient air pressure: 1000 mbar Voltage terminal 30: 14.015 V Unlearning counter according OBD: 15 Fuel high pressure: actual value-Actual fuel rail pressure: 84623.6 hPa Sensor control factor: output value-Lambda control value: bank 1: -10.887 % ACF: load: 0.00189 Tank breather valve: duty cycle: 0.000000 %
Readiness: 0000 0000
Ennek köze lehetett a rángatáshoz? Az aktívszenes szűrő tetején a kupak, amibe a vékonyabbik cső csatlakozik, kicsit benzin-gőzös ragacsos. A dobozra menő csövek nincsenek kiszakadva, de a vékonyabbik cső végig ragad a benzines-poros kosztól, egészen a tűzfalra(?) rögzített műanyag "kábelcsatornáig".
Hoppá, most kapcsolok. Lehet, hogy eddig a kollégában fel sem merült, hogy a komplett lengőkart a gömbfej kinyomásához is ki kell venni.
Mert ha már kint van 25e-ért miért ne az egészet cseréljük már 5 perces csavarozással a sok szívás helyett? Spórolva esetleg 10e-t.
Tegyük fel kibányássza, akkor jön rá, hogy lötyög a karban a gömbfej, de már esetleg elvágott egy berohadt csavart. hogy rakja újra kerékre, hogy arrébb lökje?