Néha szokott írni röviden tippeket, volt már hogy valamire rákérdeztem és akkor jött jó infókkal, de túlzásba nem viszi az igaz. Képeket még nem láttam. Érdekes találkozások, vicces szituk stb. a praktikus utazási infókon túl.
Amúgy mondom, nekem a műfaj teljesen ok, pontosan értem mi és miért lehet a jó ebben. Ez szerintem nála már egyfajta lifestyle, nem is kell ezen változtatni ha valaki így jól érzi magát.
Nekem az egyetlen amit máshogy csinálnék benne az a vajas kifli, szóval a kajára odaszánnám a pénzt, ha London akkor minimum legyen benne egy fish & chips, ha Nápoly akkor egy pizza.
Én szerintem messze a gasztronómiára verném el a legtöbb pénzt egynaposokon, sajnos vagy nem sajnos :-)
Az ötödik képen látható teremben rendezik minden évben a Nobel díjasok bankettjét, ilyenkor asztalokat és székeket tesznek le, és több 100 résztvevő vacsorázik itt.
Kívánságod parancs. Kedden Stockholmban jártam, eseménytelen és pontos út, reggel Wizzair, este Ryanair. Stockholmban volzam már 3x, most speciális látnivalókat néztem meg. A híres és szép belvárosi városháza, aminek a termeit vezetett 45 perces túra keretében lehet megnézni, és egy másik jeggyel fel lehet menni a toronyba is, jegyet érdemes előre megvenni a netten, mert aznap már sokan akarnak bejutni, a helyek száma meg korlátozott. Délután a Drottingholmi palotát látogattam meg, ez a korábbi nyári rezidencia, de a jelenlegi király konkrétan itt lakik, már több mint 30 éve, a kert és a palota fele látogatható, a másik felében a király lakik, de csak május eleje és augusztus vége között, a köztes időben zárva van. Ez már nem is Stockholm, hanem az első falú utána, eljutni a 19 es metróval, Bromaplann megállóig megyünk, majd még 4 megálló a 176 vagy 177 es városi kék busszal, fizetni mindenhol a bankkártya oda érintésével tudunk, jegyet venni nem kell külön, ez a kis túra oda vissza 84 Svéd korona volt.
Stockholmban nagyon meleg volt, 28 fok kedden, a gyönyörű fiatal svéd lányok meglehetősen lengén voltak öltözve, ezzel is emelve az élményényét az útnak.
Csodálatos helyeket ismertem meg 2020 nyarán, ugye a Ryanair menetrendje gyakorlatilag nekem használatatlan volt, plusz sárga és piros országba nem mehetem, mert másnap be kellett menni dolgozni, igy nagyon leszukultek a lehetosegeim, maradt Hollandia és Németország, a Wizz járatokkal, és Svájc egy Easy Wizz kombinációval, illetve Ausztria vonattal. De ez a kényszer, olyan helyekre jutott el, hogy nagyon jó kis nyár volt.
A covid időszakot rendkívül nehezen. Mindig elmentem a falig. Első időszakban amikor csak test mozgást lehetett végezni saját városban, akkor a Budai hegyekbe jártam túrázni, illetve a belvárosban sétáltam naponta 10-15 Km ket. Nyáron jött a piros, sárga, zöld országok, a zöldbe jártam, hétköznap, Hollandia, vagy Németország repülős utak, plusz volt egy Svájc is, hétvégén vonatos Ausztria. Két és fél hónap alatt volt 14 repülős és 8 vonatos nemzetközi utam. Jó kis utak voltak ezek, szép nyár volt. Aztán jött szeptembertől az újabb 9 hónapos határzár, de este 8 ig oda mentél ahova akarsz, én még azután is, mert volt állandó papirom munkavégzés miatt. 9 hónapig jártam az orszagot, vonatos belföldi kirándulások, és meglepően jó volt, egész szép helyekre jutottam el. Csak az első 3 hónapban volt bezárva a munkahelyem, úgyhogy nem unatkoztam, egyetlenegy napot sem voltam otthon másfél év alatt. Maga a covid nem érdekelt, öregek rossz állapotúak betegsege volt, illetve még mindig az csak már a sajtó nem foglalkozik vele.
Az ipar nincs benne, maga a közlekedési ágazatok vannak külön véve, az összes közlekedési ágazat a 100%, és ebből jön ki, a légiközlekedés 2-3%, és az autó, hajózás 40-40% feletti érték. Itt csak a közlekedést vizsgáljuk.
"Ilyenkor kikerekedik a szeme és csak nézz a semmibe, majd beletur a táskámba, és megtalálja a kereset csempész áru helyet, a koszos szalvétát, az étel maradékot, az üres kulacsot, imádom ezt a pillanatot átèlni. "
Nősülj meg és rövidesen mindennapos dologgá válik az életedben.
Teljesen őszintén, minden provokatív szándék nélkül kérdezem: hogy vészelted át a covid időszakot?
Kivanom,hogy a kuldetesed minel nagyobb kovetotabort hozzon.🙂
Egy biztos,nekem az ilyen egy napos ut,reggel (ejjel) kelni,hogy legyen ertelme utra kelni a korai geppel,majd keson este agyba esni,biztos halalt jelentene.
Plussz nem vagyok a vajas kifli es az ivokuton megtoltott kulacs hive sem,de akinek igy jo csinalja. Az elet pont attol szep,hogy nem vagyunk egyformak.
A matek úgy igaz, hogy a közlekedési ágazatokat vizsgálunk. Itt bizony a repülés 2-3 %. Az autó és hajó közlekedés fej fej mellett haladva 40-40 % felet van. Mellesleg az autó büdös és zajos, amit amatőr nem hivatásos és emiatt gyakran alkalmatlan sofőrök vezetnek, naponta okozva rengeteg halál esetet, a napi életminőség terén az autó az ami leginkább zavaró az emberiség számára, ha csak nem egy eldugott kis faluban lakik valaki.
Még ha a matekod igaz is (fogalmam sincs), akkor is amint leosztod /fő, máris sokkal szennyezőbb a repülés. Gondolj bele hány ember felelős a 40%-és, és hány ember utazik a 2-3%-ért!
És nem , nem vagyunk környezet szennyzok. A polgári repülés a káros anyag kibocsátás 2-3 % ért felel, mig az autósok és a tengeri hajózás egyaránt 40-40% al szerepel.
De az igazi aranykort az hozta el amikor végre valahára, megszűnt 2012 ben a Malév amely irreálisan magas jegyárakkal, a többség számára megfizethetlen volt, és a piaci résbe, 24 órán belül bevonult a Wizzair, Ryanair kettős.
ez az egynapozás 2006 óta nagy divat, de akkor még szó szerint karikák is voltak, azaz napon belül két, esetleg három külföldi reptér érintésével. persze ez csak a repülés élményéről szólt, és 99%-ban Ryanair. az egynapos városlátogatások is kb 20 évesek. a lókoszt topikban visszakereshető ma is...
oké, akkor nem volt még Santorini és néhány további "egzotikus" egynapos, ami ma összerakható.
Én igenis szent küldetésemnek érzem, hogy az embereket a belföldi egynapos kirándulásról attereljem a külföldi repülős egynapos kirándulásra.
Már több kollégámat és család tagjaimat , barátomat,is elvittem kirándulni, hogy rá érezzenek, hogy milyen érzés ez amikor valaki szakszerűen megszervez nekik egy utat.
Ez számomra igenis egy küldetés, hogy másokat is bevezesek ebbe a remek életformába, ebbe a remek élet érzésbe.
Ez számomra a szabadság szimbóluma, hogy akár hetente is elmehetek, és nem kell más mint pár kulacs, meg az otthon megkent kifli.
Különösen kedvencem amikor szúró probaszeruen megállít a vámos este itthon ( volt már rá 2 eset a sok sok év alatt) és arra a kérdésére, hogy mikor mentem, azt felelem, a reggel 6.20 as géppel, Ilyenkor kikerekedik a szeme és csak nézz a semmibe, majd beletur a táskámba, és megtalálja a kereset csempész áru helyet, a koszos szalvétát, az étel maradékot, az üres kulacsot, imádom ezt a pillanatot átèlni.
elég gyakran kell konkrét napon ki- illetve visszarepülni, ilyenkor jó, ha irányonként 20 ezerért sikerül jegyet venni, plusz prio, mert több cucc van.