Melyik bútorlap a legfényesebb, legfehérebb? Mert új konyhabútort csináltattunk, de rosszul választottuk meg az ajtók anyagát, ami csak a kész szekrénynél, a fóliák lehúzása után derült ki. Opálos, épp csak nem narancsbőrös. Most újra akarom szabatni az összes ajtót, de valami szuperfényes bútorlap kellene.
Szerintem ne a víz lesz itt kérdéses, hanem, hogy mi ragad meg a tungolajon hosszú távon. Amúgy meg pont polifoammal akarod ami szívja és magában tartja a vizet?
Röviden: Tungolajjal kezelt fenyőre szerintetek mivel érdemes felragasztani a polifoamot? :D
Hosszabban: Adott egy tungolajjal lekent stafni, ami burkolólappal borított teraszon van lefektetve. Ez alá szeretnék polifoamot tenni, hogy a fa ne (nagyon) érintkezzen a teraszon elfolyó vízzel, és így tartósabb legyen, Felülről nem kap vizet, csak a burkolólapok felszínén elfolyó vízzel találkozhat. Ha lehet, nem szögelném, hanem ragasztanám, csak nem tudom, mi lenne a legjobb ragasztó. Szerintetek?
A felület csiszolva, égetve, csiszolva, színtelen teak olajjal kenve.
Kerekeken áll a takaríthatóság miatt.
A felső rész külön szerkezet abban van a blum aventos HK vasalat, végül nem reszkíroztam, ráütődőre csináltam.
Fiókok:4 db 550 mély strongbox.
1056 széles,
Csak úgy érdekesség kedvéért: 3 táblából kijött, a hátfallal együtt az anyagár nagyságrendileg ~90e, a vasalatok ára 80, mindenestül kb. 175e.
Először morogtam magamban, hogy ennyiért még én sz...pok is vele , de aztán megnéztem, mennyi lenne az Ikeából egy ekkora térfogatú, ennyi vasalatú szekrény, és bizony a 300e körül lenne. Meg nem nyugodtam, de legalább nem akartam felgyújtani... :-)
Hány pánt van rajta? Ha kettő, akkor tokon az alsót csavard kijjebb egyet. Ha három, akkor az alsón kettőt, a középsőn egyet. Ha ezután a kilincs felöli oldalon már jól csukódik, nézd meg, vállalható-e a zsanér felöli oldal.
Első sorban mérni. Hogy mi egyenes, mi függőleges, és mik nem azok. A lap és a tok mindkét oldalán. Meg esetleg az ajtólap szélességét alul, középen, felül. Ha kiderült, hogy hol van a hiba akkor el lehet dönteni, hogy a pánton kell-e/lehet-e állítani, vagy gyalulni valamiből, és, hogy az mi legyen, a tok vagy a lap.
Van egy beltéri fenyő ajtó becsavarós ajtópánttal, ami nem csukódik rendesen. Az alja előbb éri el a tokot, mint a teteje. Be lehet csukni, ha erősen megnyomjuk, de feszül.
A tok és az ajtólap függőlegesnek néz ki. Mintha a tok alsó 20-25 cm-es része állna előrébb.
"Ahhoz, hogy felefelé kicsússzon, az kellene, hogy emeld a kapu végét, ami azért ritka."
Csináld meg magadnak félbevágott rudakból és lepődj meg....
"De be is lehet ereszteni a függőlegesbe, és akkor már felfelé sem csúszik ki. "
Ezt írom már vagy 10 hozzászólás óta. Ha egybe van eresztve akkor a húzásra sem csúszik ki, a két megoldás egyenrangú. Ugyanúgy és ugyanaz az állandó erő tartja egyben
Ahhoz, hogy felefelé kicsússzon, az kellene, hogy emeld a kapu végét, ami azért ritka. És az előző képen az andrás nem volt rögzítve, a két függőleges tartotta a helyén. De be is lehet ereszteni a függőlegesbe, és akkor már felfelé sem csúszik ki.
Az ilyen ácsszerkezeteknél szerintem az a lényeg, hogy ahol lehet, az állandóan ható erők tartsák egyben.
De lehet és valószínűleg úgy is fogja csinálni, és ha a saját rajzod megnézed akkor felfelé az átlós ki fog csúszni. Mi is tartja ott? Ja, a csavar. Megőrülök, már megint a csavar veszi fel a terhet :P
és persze lehet úgy is hogy mindent összefaragunk és csapolunk de akkor meg vissza az egyes pontra, hogy az összecsapolás esetében a csap veszi fel és mindegy az irány.
Még mindig ott tartunk, hogy körtével akarod az almát megerőszakolni. Elég egyértelműen leírta: "Jó jó, de itt hosszára kettéfűrészelt, nem teljes rönkökről van szó. Olyan15cmes átmérők vannak kettévágva."
Nemrég csináltam meg újra a kertkapumat. Igaz, nem fél rönkből, hanem deszkákból, de az andrás az terhelésre pont a két függőleges közé feszül be, mivel azzal van egy síkban.