Egyszerű: amikor ráadod a gyújtást és elindul az óra, akkor mérj rá az órára menő vezetékre , mekkora feszültséget kap. Ha 12 voltot akkor simán adhatsz neki külön is. De inkább bekötési gond lehet, lehet hogy testvezeték szakadás. Amikor gyújtást adsz, akkor más fogysztón keresztül kap esetleg testet.
Az utánfutókon van ilyen, amikor össze-vissza világítanak az izzók. Az index amikor alig világít, akkor pl villog a helyzetjelző is stb. Ez testvezeték szakadáskor jelentkezik.
Csufi 15! Hoppá! Ha gombelemről beszélünk, akkor az ugye nem lehet 12 voltos, mi van, ha 12 voltot kap a műszer, és rögtön meg is sül? Vajon hány volttal működnek ezek a digi kijelzők? Másik probléma, ha működik a km számláló és az üzemanyag szintjelző, akkor miért csak az óra "felejti" el a beállítást?
Csufi 15 köszönöm a válaszodat, megpróbálom! Az eredeti műszer kéznél van-(ugyanaz, mint a most benne lévő, csak rossz, halvány a digi kijelzője)- keresek benne gombelemet, ha nincs, megpróbálkozom a plusz vezetékkel. A régi többször volt már a kezemben, nem emlékszem semmiféle elemre.
Ha nincs akkor én azt csinálnám, hogy az akku + ról egy közvetlen szálat vinnék csak az időmérő óra állandó áramellátására. Így akkor is kap delejt amikor le van véve a gyújtás.
Tisztelt fórum társak! Péter vagyok,egy átlagos kisnyugdíjas , aki fiatal korára emlékezve újra bele pistult a robogózásba! Három éve egy Piaggio Free-vel próbálkoztam, de kicsinek bizonyult, (vagy én vagyok túl nagy?), két éve váltottam egy Peugeot Looxor-50. re. Egy évembe telt, amíg úgy, ahogy rendbe raktam, elvégre ő sem fiatal már(2005ös), mostanában sikerült a haldokló műszer egység helyett egy jó állapotú bontottat vásárolnom, amiben a digitális egység is működik, jól láthatóak a jelei! Kérdésem a tisztelt Társasághoz, hogyan lehet azzal az egyetlen gombbal beállítani az időmérő órát úgy, hogy a gyújtás levétele után is eltárolja a beállított időt! A többi funkció tökéletes, megtett km., és az üzemanyag szintjelző visszaáll, de az óra beállítás mindig visszaáll a 12.00 órára. Kérem, aki tud, segítsen! előre is köszönöm! Üdvözlettel: Péter
A "bejáratás" abból áll, hogy ugyanúgy használod mint eddig. Ha valami másképp működik rajt egy kicsit azt úgyis észreveszed, kis idő múlva úgyis beáll és megszokod és annak megfelelően közlekedsz. Ha durva eltérést tapasztalsz negatív irányba hosszútávon, akkor kell foglalkozni vele.
Ráadásul, ha már 17 éve hajtod ezt a kis bünögét, akkor már az első 2 kilóméteren magadtól is észre fogod venni a legapróbb eltérésből adódó különbséget is.
Túl misztifikáltok mindig minden szart ezeken a kis motorokon.
Két egyforma egyidős motor is másképpen viselkedik, természetes, hogy egy megnyúlt kopott szíj helyére egy újat, ha felteszel másképp fog viselkedni a motor. Azt meg úgyis te érzed amikor ráülsz.
Sziasztok! Paiggio 50 4T, kb 17 éves. Új variátor szíjat tettem fel. Most keressek gyorsan egy meredek hegyet ahova teljes gázzal felmehetek, vagy ezt is be kell "járatni"? És miből állna a bejáratás? Köszönöm előre is!
Az első variátorban levő műanyag csúszkák elkoptak, vagy az a 3 borda amin csúszik berágódások vannak és meg tud akadni emiatt a nyomólap, és nem tud egyenletesen akadály nélkül csúszni , hiába jók a görgők. Emiatt nem ejti vissza elöl a szíjat , iletve egy sebesség után nem tud gyorsulni.
A másik lehetséges, hogy variátordob szíjtárcsa felülete hullámos, bizonyos pontokon berágódások vannak rajta és emiatt nem egyenletes a gyorsulás illetve a visszaváltás (a szíj beejtése).
A hátsú kuplungban nem a kontrasztrugót nézném, hanem a belsejében a 3 tüskét és az ékpályákat ellenőrizném (újra csírozni) , lehet hogy kopott és nem tud egyenletesen nyílni (nagy sebességgel haladni) illetve visszazárni (leváltani), hiába jó a kontrasztrugó. Itt is érdemes megnézni a szíjtárcsa felületét, hogy nincsenek e rajta berágódások bizonyos magasságokba.
Sziasztok. Adott egy Kymco People 50s 2t robogó sok kilométerel. Egyik barátom motorikusan rendbe tette, stabilan működik, viszont a gyorsulása nem az igazi.
0-ról 40ig viszonylag jól megindul, utána szép lassan gyorsul tovább. 50cc, nem is kellene jobb, de ha nem állok meg teljesen, csak pl a vizes körforgalomban próbálok túlélni a fehér aszfalton, és lassan megyek, utána alig akar gyorsulni. A kuplung rugó elenged, ha nem húzom, illetve mivel 0-ról jól megy, így gondolom a görgők is megfelelő tömegűek. A kontraszt rugó lehet a bűnös, vagy másfelé keressem a hibát?
Kisebb gond, az óra a megtett összes távolságot mérföldben írja ki. Manuál alapján megpróbáltam visszaállítani km-re, de nem reagál a gombokra.
Szia! A kresz szerint az 50ccm segédmotoros kerékpár is jármű...:)))De a lényegen nem változtat, nem kell ezt az olaj dolgot túlmisztifikálni. Amit írtál Eneosból én is használom egy 250ccm Honda nagyrobogóba, de rakhatsz bele 10w40 4T Motul 5100-at, ugyanezt Repsolból, vagy Castrol Power 1 4T-t esetleg Racing 4T-t. Bármelyik olaj bőven túlteljesíti a motorhoz használható olajal kapcsolatos előírásokat!
Összeraktam az egészet, nem akarom elkiabálni, de úgy tűnik egyelőre jó. Ami változott, új membrán tömítés pasztával berakva, benzincsap vákumcső csere, súber tömítőgyűrű csere darab híján pasztázva.
Nagyon tanulságos volt az egész, nagyjából átlátom a motorblokk működését, alkatrész beszerzéssel kapcsolatos tapasztalatokat is szereztem. A hajtás továbbra is sötét ló maradt, előbb-utóbb sorra kerül majd az is.
Kezd alakulni a dolog. Az oem-parts-nál rendeltem membránt, meg tömítést, még mielőtt ide írtam volna. Naná, hogy nem volt jó a vinohoz. Nagyon korrektek voltak, visszavették. Tőlük tudtam meg, hogy japán belpiacos, és nincs nekik hozzá membrán meg tömítés. Most azonban szintén náluk találtam SA10J VIN számú kategóriát, keresgéltem a külföldi oldalakon, és úgy tűnik, hogy ezek lesznek azok. Kiderül.
Ez két külön dolog is lehet. A szintjelző lehet egyszerűen rossz, ez nem ritka. Azért nézd meg, hogy ha lehúzod a tanknál a csatit, akkor lemegy-e. Viszont a kilométeróra függ attól, hogy mikori a motor. Ha még mechanikus órás, akkor ez a leggyakrabban attól van, hogy nincs a helyén a spirál és feszíti az órát. Ha elektronikus már, akkor halott a műszerfal.
Rendben, köszönöm mindenkinek, igazán rendesek vagytok! Most hogy így goldolkozok, volt elvileg valamilyen test hiba anno, mert nem volt olajvisszajelző lámpám sem. Azután mókoltak vele szerelők és elkezdett működni. Ezzel fogom kezdeni ha szétszedem. Viszont akku nélkül és kulcs nélkül nem kap a műszerfal feszültséget, olyankor nem kellene lemenni nullára? Mert ha ráadom a gyújtást, akkor kezd felmenni az üzemanyagszint mutató. Lehet még, hogy km-t visszatekerték és az cseszte el? Mutatót szerintem nem szedték le, legalábbis látszana, mert olyan vékony, sérülékeny...
Szerintem ez valami elenállás probléma. Az oda menő vezetékekben (átmérője, hossza, anyaga) változtattak és emiatt egységesen a műszerflara vezeték ellenállása megváltozott emiatt az oda menő áram, vagy feszültség nem felel meg a valós(referencia) értéknek.
Csatlakozóban forrasztást, más nem gyári vezetéket keresnék.
Arra tippelnék,hogy valamiért leszedték a mutatókat és rosszul tették vissza. Vagy féresikerült elem csere az időmérőben vagy km állás tegergetés volt, esetleg számlap csere....
Sziasztok! Olyat láttatok már, hogy a kilóméter óra és a benzin szint jelző alapból egy centivel feljebb van nullátol? Tehát ha tele a tank, azzal a centivel túl van csúszva a skálán és ha negyedig van a tankban a benzin, akkor jön a benzin alacsony lámpa, de a szintmérő félnél áll. Km óra ugyanaz, 15-20km/h-al többet mér. Mit lehet csinálni vele? (Piaggio Fly)
Üdv! Valaki segítsen kaptam egy robogót részletekben előbb blokkot utána vázat, a képen látható 139qmb blokkos robogó segédvázból mi hiányzik hogy a blokkot be tudjam rakni?Kép link bármi megteszi! Kószönöm előre is!
Holland cég, japán motoralkatrészekre specializálódtak, óriási raktárkészlettel. Ami náluk nincs, azt csak Japánból vagy valamelyik ázsiai marketplaceről lehet beszerezni. Nem egészen olcsóak, és gyakran lassúak*.
*: az a sanda gyanúm, hogy néha nem mondanak igazat a raktárkészletről, néha olyan rendelések ragadnak be, aminek minden tétele "on stock". Ez náluk valszeg azt jelenti, hogy beszerezhető, azaz beszerzik neked Ázsiából, aztán majd amikor megérkezik Hollandiába a konténer, kiküldik neked a cuccot. Valamikor.
(Lekopogom, eddig minden megjött amit rendeltem náluk.)