Keresés

Részletes keresés

Grgabácsi Creative Commons License 4 órája 0 0 348892

A Rákóczi-tengelyen maradt, sőt talán valamelyest nagyobb kapacitást kapott a buszkaraván,

 

Nem kapott nagyobb kapacitást, nemcsak saját szemmel látható, hanem ki is lett számolva jómúltkor.

Előzmény: 18-09 (348888)
Il Leone Creative Commons License 5 órája 0 0 348891

Kieg.

 

Én is a száraz tényeket szeretem, ami pont egy megfelelő utasforgalmi felmérésnek az eredményei.

Előzmény: 18-09 (348888)
Il Leone Creative Commons License 5 órája 0 0 348890

Abban egyetértünk, hogy azóta megváltozott a közlekedési hálózat, valamelyest az utazási szokások is, de mindez önmagában egyáltalán nem helyettesíti a jó helyen, jó időben és jó irányba történő forgalomszámlálást.

Előzmény: 18-09 (348888)
lunanoctis Creative Commons License 17 órája 0 0 348889

Gondolom, lehetne találni. Én tíz évnyi müncheni léttel a hátamban látom így a helyzetet

 

  • saját tapasztalatból (pl. az északi vasúti körgyűrű mentén az egykori rozsdaövezetben konvojozó buszokat látva)
  • ismerősök élményei alapján
  • helyi sajtóból (a Poccistraße vagy éppen a kör-S-Bahn rendre fel szokott bukkanni, de mostanra csak sohanapján kiskedden határidővel)

Az eljutási idők nem igazán fognak javulni, hiszen a kevesebb (bel)városon belüli megállás átszállási kényszerhez fog vezetni, ráadásul akár a Hauptbahnhofon, akár a Marienhofon/Marienplatzon kb. Bank/Monument kaliberű átszállási szörnyeteg fog létrejönni, hasonló időigénnyel.

 

Ui.

 

München egy erősen kivagyi város, hogy mennyire, annak az érzékeléséhez szerintem elkerülhetetlen ott élni, de legalábbis igen rendszeresen előfordulni. Itt nem szoktak olcsó megoldásokban utazni, a "vagy drága, vagy semmilyen" a preferált, és mivel minden pénzüket a 2. Stammstreckébe és az U9-be ölik kb., a semmilyen lesz túlsúlyban - már a kerékpáros infrát leszámítva.

Előzmény: morgó mh. (348866)
18-09 Creative Commons License 17 órája 0 4 348888

Oké, de 2013 ősze óta nagyot fordult a világ. Ma ott a 4-es metró is. Nehezen hiszem, hogy ma is tudja a 2-es metró ezen a keresztmetszeten a 10-11e fő/ir/h-t "produkálni" a Blaha-Keleti szakaszon. 

 

A többi tényezőről meg már nem is beszélve. A Rákóczi-tengelyen maradt, sőt talán valamelyest nagyobb kapacitást kapott a buszkaraván, elkészült a 80a felújítása (Rákosmente irányából már nem a 2-es metró a legfőbb célpont), vagy egy mégegyszerűbb példa: a 81-es troli ma már nem borít 2 percenként 80-100 utast le reggelente az Örsön :) 

 

Én a nagyon száraz tényeket szeretem :)

Előzmény: Il Leone (348858)
Fizolti Creative Commons License 17 órája 0 5 348887

Akkor egy kis másik oldal:

 

Tehát egy 10 éves boldog békeidőszakban képtelen volt a cég 4 féle, tűrhető darabszámban meglévő típust üzemeltetni, de most egy ötödiket behozva már nem lenne ilyen probléma. Hmmm. 

 

Be kell rendezkedni alkatrészbeszerzésre, karbantartószemélyzetet kell betanítani, miközben a többi járművel is foglalkozni kéne. 

 

És akkor van egy utasként nagy eséllyel Bz/orosz motorvonat szintű drágábban üzemelő, drágábban fenntartható jármű. 

 

Nekem teljesen reális, hogy ennél gazdaságosabb alternatíva a meglévő dolgokat üzemeltetni. 

 

Persze ha sikerülne egy közepesen jó típusból sokat beszerezni, és ezzel ki lehetne váltani a csörgőket (amire meg kell a mozdonyos - 29-es vonal pl. - arra ott a lízingelendő) akkor már máshogy néz ki a dolog. 

 

Előzmény: Lovrin (348886)
Lovrin Creative Commons License 18 órája -1 8 348886

Na ja, bármikor átmentél az elmúlt években a vasutas fórumba és felvetetted a használt dízel motorvonat beszerzést, a következőt kaptad:

 

- nehogy már ide hozzanak valami levedlett szart, csakis légkondisat meg alacsonypadlósat (ez egy komoly vasút kérem szépen komoly minőségi igényekkel)

 

- egyébként meg a bézénél nincs jobb, azt kalapáccsal karban tudjuk tartani, olcsó és igénytelen

 

- van nekünk elég usgyink meg desirónk, majd feltámasztjuk őket

 

- X, Y, Z típust végképp ide ne hozzanak mert mi jobban tudjuk hogy az egy kalap szar, bezzeg a bézé meg az usgyi

 

A Start hivatalos kommunikáció néha elejtett olyat hogy "vizsgáljuk a használt beszerzés lehetőségét" miközben a csehek 2 kézzel zsákolták be a regiosprintereket.

 

Nem akarásnak nyögés a vége, 10 évig nem kellett a használt dízel, most kapnak valamit amit gurul, a leggazdaságtalanabb módon 6 tengelyes mozdonnyal megyünk 3-4 kocsival interrégiózni/mizseizni. Dízelmozdonyos személyszállító vonatnak nem kéne már közlekednie sehol. És ha szerencsénk van ez azt jelenti majd hogy kinyernek néhány motorvonatot, amik visszarendeződnek mellékvonalra, nem azt hogy kapát-kaszát eldobva leállítanak gyorsan 15 még éppen üzemképes csörgőt.

Előzmény: timetable (348882)
Fizolti Creative Commons License 20 órája 0 12 348885

15 éve, azaz 2009-ben voltak:

- 5-7 éves orosz motorvonatok.

- 3-6 éves, részben újonnan vett, részben Görögországi közlekedésük után lízingelt Desirók.

- Változó ideje, esetenként némileg régebben, kb. az 1990-es évek vége óta remotorizált mozdonyok és Bz motorvonatok. 

 

Továbbá folyamatban volt az MDmot sorozat teljes kivonása a forgalomból és a vonalhálózat egy részének leépítése. 

 

10 éve, azaz 2014-ben:

- Az MDmotok végleg elfogytak.

- A dízeles vasútvonalak egy jelentős része napi 2 pár motorvonattal, és ezen felül is minimális, járműkiadáshoz igazított menetrend volt (pl. volt olyan vonal, ahova nap közepén forgott be egy motorkocsi, amikor épp más vonalon nem volt rá igény).

- Az egyik legnagyobb Dízel motorkocsi igényű elővárosi vonal átépítés alatt volt, a villamosítás ígéretével (ez kicsit később, de meg is lett). 

- Kb. 160 Km-nyi vonal egy másik vasúttársaság kezelésébe került át, akik szereztek be használt járművet, és közben a fővonalaik villamosítását tervezték (ami pár évvel később meg is valósult). 

 

Konklúzió: 

 

10-15 éve jobb állapotú volt a dízel járműállomány és sok vonal esetében rövid távon életszerű volt a kiváltás, más vonalakon meg nem merült fel hogy kéne oda érdemi járműmennyiség. Nemhogy új járműre nem volt egyértelmű igény, de még azon is ment a találgatás, hol lehetne szolgáltatást fejleszteni a 2-es vonalon szabaduló Desirókkal, pár évvel később pedig még arra is futotta, hogy az átmeneti járműhiányban szenvedő HÉV kölcsönkapjon Desirókat. 

 

A járműhiány részben azért kezdett kialakulni, mert a villamosítási projektek lelassultak, az alibimenetrenddel takarékon tartott járműkiadáshoz hozzáigazodott a karbantartás, és észrevétlenül fogyni kezdtek a járművek. 

Közben volt tervben egy nagyobb, 50 darabos hibrid motorvonattender, ami ha lezajlik, a ma fennálló lyukak be lennének tömve dízel, és villanyfronton is, de ezt végül visszavonták. 

 

És amikor már tényleg nem volt elég jármű, jöttek a megszorítások, akkor elkezdett a Start szolgáltatást fejleszteni. Pl. a 4-5-ös vonalak éveken át egyetlen motorkocsit igényeltek összesen, amiből pár év alatt 5 lett. 

 

Tehát én a probléma kialakulását kb. a hibrid tender visszavonásának időszakától látom. Nem feltétlenül azért, mert pont hibrid járművekre lenne szükség, de ekkoriban mindenképp kellett volna valamilyen járműbeszerzésbe vagy a meglévő járművek magasabb színvonalú fenntartása. 

További probléma, hogy nem csak dízel jármű hiányzik, hanem villamosítás és villamos motorvonat is - és ugye itt is elmaradt egyelőre legalább egy villamos mozdony beszerzés is. 

Előzmény: timetable (348882)
trizs77 Creative Commons License 20 órája 0 3 348884

Nem olyan vészes ez mint elsőre látszik.

 

Az M41-nek kb. 17 tonna (16,5) a tengelynyomása ennek 19 tonna.

Ezen kívül más baja nem igen lesz.

 

1./ azt a 94%-os üzemkészséget én óvatosan kezelném, mert igen nagy  valószínűsége, hogy nem havi 26-27 munkanappal és napi 20-22 óra üzemórával számolta a svéd bérbeadó.

 

2./ Ekkora dízel teljesítményhez tartozik méretes fogyasztás.

Nem is kicsi.

 

3./ A 175 km/h végsebesség meg mindegy, mert 142-sen 60 km/h-nál úgy se járnak gyorsabban.

 

4./ Az elővárosi forgalom rövid megálló távolságai nem fogják javítani az üzemkészséget.

 

5./ Jön 15 db, abból a 142 kiszolgálására kell 6+2 db.

Másik 7 db-nak máshol kell munkát találni.

 

 

 

 

Il Leone Creative Commons License 21 órája -2 6 348883

Ne haragudj, de azok után amikor a Desirok 142-es vonalon járatásakor az volt a sírás tárgya, hogy azok nem oda valóak, nem tesz jót nekik, miközben a 2-es vonalon semmivel sem jobb körülmények között közlekedtek, talán meg lehet kérdezni, hogy egy alapvetően nagyteljesítményű távolsági IC forgalomra tervezett mozdony üzemeltetésével kapcsolatban nem fog előjönni egy kis vasutas keménymag, aki annó a Desirok miatt sírt, ugyanazok majd azért fognak sírni, hogy ezek a dízelek nem a 142-re valók.

Előzmény: timetable (348882)
timetable Creative Commons License 21 órája -1 1 348882

Egy hasonló lépést (bérlés) kb. 10-15 éve kellett volna meglépni. Vagy legalább már akkor elkezdeni figyelni a piacot, hogy mikor kerül elő egy olyan flotta, ami paramétereit tekintve a Start feladataihoz a legoptimálisabb. Ez hiba.

 

Ugyanakkor közben meg most úgy megy itt a "jaj minek", meg "csak a kampány miatt", meg "a Csörgő is jó még", mintha hatalmas választék állna rendelkezésre jóárasított, könnyen honosítható dízelekből. Meg úgy, mintha a 142-esre - csak mert alacsony az alkalmazható pályasebesség, most akkor valójában tolatómozdonyokat kellene beszerezni, mert azoknál úgysincs akkora teljesítmény meg végsebesség...

Előzmény: trizs77 (348870)
John Howard Creative Commons License 22 órája -2 0 348881

Kampány van... ;-)

Előzmény: attus germanicus (348879)
morgó mh. Creative Commons License 22 órája 0 0 348880

OFF, de remélem összejön. Nagy szükség volna rájuk.

Előzmény: Fizolti (348868)
attus germanicus Creative Commons License 22 órája 0 0 348879

Lehet. 

De a közlemény szövegében konkrétan szerepel, hogy ezek a mozdonyok fognak járni a lajosmizsei vonalon. 

Előzmény: John Howard (348874)
trizs77 Creative Commons License 23 órája 0 0 348878

Könnyen előfordulhat amit írsz.

 

Innen OFF

 

A Nyugat-Dunántúlon az egyetlen olyan viszonylat a réges-régi Gyékényes-Komárom.

 

Nagykanizsától - Zalaszentivánig nincs drót.

Oda dízel kell a nehéz tehervonatokra.

 

Ha Fehérvár felé hozod akkor Fehérvár és Komárom közé kell dízel.

Mindkét helrye jók.

 

ON

Előzmény: John Howard (348874)
trizs77 Creative Commons License 23 órája 0 1 348877

Öregek lennének ?

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Nézőpont kérdése.

 

39-43 évesek.

Még Európában is dolgozik ennél időseb mozdony közforgalmú személyvonatok élén.

 

Nem nagyon van más.

Talán a német 218-as szériából vehető még 10 db vagy annál több, ami szintén nem fiatal.

Oszt slusz.

 

az, hogy vegyenek 10-15 vonali dízel mozdonyt de ez három különböző gyártó 6-7 eltérő típusából rakódjon össze, azt nem pártolom, annál még ez is jobb.

 

 

Előzmény: toromon36 (348873)
toromon36 Creative Commons License 23 órája 0 0 348876

Tűzoltás

 

https://www.bing.com/search?q=bz+kigyulladt&form=ANNTH1&refig=52270dae401541169beafa5a203c450c

 

A Budapest-Belgrádon így is mindenféle kölcsöngépek viszik az anyagokat állítólag. 

Előzmény: trizs77 (348870)
trizs77 Creative Commons License 23 órája 0 0 348875

Akkor ezek fogják a Bz mellékeket cibálni ?

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Nyilván nem.

 

De a mozdony fan fotósok már készülhetnek, mert biztosan lesz egy vagy kettő olyan eset ahol egy ilyen, egy Bz melléket vontat.

Mint ahogy az elmúlt 40 évben készült már kép utasforgalomban :

 - M41 + 1 db Bz melék,

 - M62 + 1 db Bz mellék

vonatról is.

Mégse az ilyen ritka (és szükség) megoldások jellemzik az elmúlt 40 év Bz mellékeinek életét.

 

----------------------------------------------------------------------------

 

Bizonyára fecske Bhv-k, Halbik vagy más hasonló kaliberű kocsik élén látjuk majd ezeket a mozdonyokat.

 

Bár ezzel a mondat résszel - egyelőre - nem tudok mit kezdeni :

 

.....".....A balatoni szezont követően, ősztől a Nyugat-Magyarországi nagy utasforgalmú vonatokban és a Budapest-Lajosmizse vonalon láthatják az utasaink a vonatok élén......."

 

Mire gondolt vajh a költő ?

 

Mi lehet az amelyik nagy utas forgalmú és még nem villamosított a Nyugat-Dunántúlon?

 

-----------------------------------------------------------------

 

Ide egyelőre 142-es vonal, mint budapesti elővárosi vasút tartozik.

Ott meg lecserélik az M41-t erre az érkezőre.

 

Előzmény: morgó mh. (348867)
John Howard Creative Commons License 23 órája 0 0 348874

Bocs, hogy tök laikusként belevau, de nem lehet, hogy ezeket a "nagy" mozdonyokat olyan vonalakra szánják inkább, ahol ki lehet jobban használni a teljesítményüket és méretüket, és onnan Csörgőket kapna még pluszban a 142-es vonal? Persze, csak ha szükség van erre...

Előzmény: trizs77 (348870)
toromon36 Creative Commons License 23 órája 0 0 348873
Előzmény: trizs77 (348865)
Grgabácsi Creative Commons License 23 órája 0 1 348872

Fogadni mernék, hogy nem oda fognak menni, hanem Csörgőket váltani más vonalakra, hogy aztán azok jöjjenek 40-el szöttyögni Mizsére.

Előzmény: Il Leone (348869)
Grgabácsi Creative Commons License 23 órája -3 0 348871

Lószart, csillagom, EZ a valóság!

Tavaly ősszel kilakatoltattam a saját, 29 évesem alját. Érdeztem a műhely projektmenedzserét, hogy csak az enyém volt úgy szétrohadva? És nem, tizenéves autók jönnek olyan szintű korrózióval, hogy csoda, hogy nem esik ki alóla a futómű.

Csak hát nem kívülről kell nézni, hanem belülről, meg alulról! Kopogtathatod a rücsit, ha alóla ki van rohadva a vas! Amikor azt látod az első ajtó előtt, hogy kezd karfiolosodni, akkor ott már nincsen A-oszlop, rendes lakatos egy méter alatt szóba sem áll veled, te nagyokos! Ennyit a 2010 körülí szívóidról.

Előzmény: jbaal (348850)
trizs77 Creative Commons License 23 órája -2 1 348870

Nyilván nem erre valók.

Nem ilyen feladatra gyártották ezeket a mozdonyokat.

Nem is ilyen pályákra.

 

de.

 

A társadalmi huhogás (van ilyen fogalom) politikai kényszer intézkedéseket szül.

Jó fél éve hallgatja a politika, hogy ha nincs pénz új mozdonyra (3 millió euro per darab) akkor vegyünk használt dízel mozdonyt, használt dízel motorkocsit, hisz teli van Európa ilyen ajánlatokkal.

 

Nincs tele.

 

A józanok hangját elnyomták a huhogók.

A huhogók sokkal többen voltak és a média nem a józanok mellé állt, mert nem az az érdeke.

Józanságból nehéz cikket írni.

 

Így hát kényszer lépés következett.

Nem józan lépés, hanem kényszer lépés.

 

Tudod mint a háborúban.

Az első napokban kirostálják a színtévesztőt mint alkalmatlant.

Az utolsó évben már a fél lábú is alkalmas.

 

Hát most a fél lábú korszak köszöntött be.

 

 

Előzmény: Il Leone (348869)
Il Leone Creative Commons License 24 órája 0 0 348869

Vajon mennyire fog jót tenni ezeknek a gépeknek a 142-es vonali felhasználás? Mégiscsak 3300 Le teljesítményű 175 km/h végsebességre alkalmas 110 tonnás gépekről van szó. Egyáltalán bírni fogja a 142-es infrája?

Előzmény: trizs77 (348865)
Fizolti Creative Commons License 24 órája 0 0 348868

Facebookról: 

 

"72 használt holland ic kocsi beszerzése van vizsgálat alatt".  

 

 

Előzmény: morgó mh. (348867)
morgó mh. Creative Commons License 24 órája 0 0 348867

Akkor ezek fogják a Bz-mellékeket cibálni? :)

Előzmény: trizs77 (348863)
morgó mh. Creative Commons License 24 órája 0 0 348866

Erről van valami online elérhető anyag?

Előzmény: lunanoctis (348855)
trizs77 Creative Commons License 25 órája 0 1 348865

Biztos előbb akarták de csúszás lehetett...............

 

Csak 39-43 évesek, kb. 110 tonna, hat tengely.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/DSB_Class_ME

 

 

Előzmény: toto92 (348864)
toto92 Creative Commons License 25 órája 0 2 348864

Nyilván konstans járműhiány van, de nem kellett volna ezt a balatoni szezon kezdetére időzíteni?

Előzmény: trizs77 (348863)
trizs77 Creative Commons License 25 órája 0 0 348863

A balatoni (29) szezon után a budapesti elővárosba (142) is ?

 

https://www.mavcsoport.hu/mav-start/15-dizelmozdony-erkezhet-mav-start-es-mav-rail-tours-flottajaba

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!