Érdekes, Hermann továbbra a magasságát tartja - nem tudom miért (a Windyt nézve - mobilról - háromnegyedszelezve mehetne a célra?) - de a gyengeszeles zónán átjutva ő is negyedszelezésre, kreutzra kényszerül, míg Dalin az élen, kb. 300 sm előnnyel negyedszelezik - a lemaradottak szenvednek, ellenszélben.
ő volt az egyetlen, aki a nagy magas nyomású rendszert északról vette, hogy végig a jó oldalon, kedvező szélben menjen. Csak egy kicsit megült egy nagyon gyenge szeles részben. innentől viszont neki van a legjobb szele. Nem lennék meglepve, ha még okozna gondot az Azori-szigeteket délről kerülő bandának. Ők innen szembe mennek a Nortadaval. Izgalmas lesz.
Mindenesetre érdekesek ezek a szabad útvonalas navigációs versenyek (komplex tudású versenyzőt kíván). Dalin(1), Herman(2) egészen más útvonalon mozognak, Hermannnak már lassan egy nap hátránya van, de könnyen csúszhat a 2. helyről akár 15-re is, magas északi pozciójából, de lehet első is...
No igen, készülnek az érintettek a VG-re, keményen. De a mezőnyt szárnyasok vezetik.
Nem kellett volna ezt a hibát kétszer elkövetni, ha már FN szárnyak nélkül ment - OK, de Szabinak szárnyassal kellene. Az még egy teoretikus kérdés, hogy Szabi New Europe-ja vajon mennyire megy FN Spirit of Hungary-jéhez képest?
Semmit, mert nincs egyértelmű definíció. Ami rendben is van, mert se egy sportkatamaránt, se egy verseny/sportjollét nem lehet és nem is kell kishajóként üzemeltetni...
Hogy lehet az, hogy van több katamarán bérlő hely, Velencei tavon, Balatonon, ahol "komoly" katamaránokat lehet bérelni, 4,5-5m hossz, 10 nm feletti vitorlázat Topcat és egyéb márkájúakat és azt mondják, hogy hogy nem kell hozzá jogosítvány, mert sporteszköznek minősül és így 29 vagy 30 nm vitorlafelületig nem kell.
Holott, tudjuk, hogy a vitorlás kishajónál 7 m hossz, és 10 nm felett kell jogsi.
Kár, hogy elfogyott a szél... A csúcson kell abbahagyni, a bútorszállítók közül elsőként vettem a 2. velencei bóját a szigetnél, utána hazamentem ebédelni. :)
Jelen állapotában veszélyesen kezelhetetlen volt a hajó. Folyamatosan beszorultam a sott és a kormányrúd közé. Nem mertem senkihez, semmihez közel menni. A krajcolás és a szélfordulók egy horror. A rajt és a bójavétel pedig rémálom. Főleg, hogy az órát sem tudtuk használni.
Egyezzünk ki döntetlenben, az első futamban gyorsabb voltál. :) Igaz, majdnem megfogott egy B21 is, ami több mint meglepő volt. Aztkorábban nem volt ott.án egy pöff után simán legyorsultam, valószínűleg akkor szakadhatott le a magam után vonszolt ki tudja milyen hosszú horgászzsinór. Velencén két szakember is keresztbe dobált a kikötő bejárata előtt, amennyire a szélirány engedte próbáltam a nádas mellett maradni de így is hallottam egy "pendülő" hangot. A kormánylapáton találtam némi algagátló hiányt ami korábban nem volt ott.
Szerencsére nem az enyém. De mehettem vele. Lehetne rá annyi pénzt locsolni (csepegtetni), hogy diver kolléga ne tudjon megelőzni legközelebb. :-) De így is jó verseny volt.