Látom, többször előkerült a napokban a Diósjenő-Romhány vonal.
Szerintetek lenne értelme, van még olyan állapotban a bája, hogy Diósjenő-Tolmács viszonylaton kitakarítva (hasonlóan a Palotabozsoki történethez) hajtánypálya lehessen belőle?
A FLIRT vezetője státuszban motorvonatvezető, míg aki a vezérálláson van lehet mozdonyvezető is ( kivétel a végig asszonyság, hiszen neki csak ....rá van tipusa -?? )
Természetesen (mondjuk, most lebuktál, hogy meg se nyitottad a nagy gonddal megszerkesztett írásom :)), de nekem nem volt gondom a futásminőséggel, teljesen vállalható, látszott, hogy karban van tartva az egész.
4x évvel ezelőtt az egyik vidéki vasut igazgató mondta;
"Az utastájékoztatás is felesleges,mert az utas mindent jobban tud! Ráadásul a bizonytalan/eltévedt vasutast is eligazitja , mi lenne a teendője.Ezek után minek törni magunkat"
Ja, a külsős cég tök jó ötlet. Meg, célszerű lenne bevonni pl a mindenféle fogyatékkal élők szervezeteit, a nyugdíjas szervezeteket, iskolákat (fiatalság), stb. + Külföldi példák.
ui: az informatika is hírhedt a hétköznapi ember számára teljesen zagyva és érthetetlen hibaüzenetektől. :)
Szerintem tökre egyről beszélünk. Én például a MÁV utastájékoztatást alapjaiban gondoltatnám újra egy KÜLSŐ céggel amiben nincsenek vasutasok, hogy ne az gondolja ki a szükséges tájékoztatást, aki a II. számú utasítással a párnája alatt alszik :) Ahogy egy sikeres IT cégnél sem a programozók tárgyalnak a vevőkkel, hanem olyan emberek akik kicsit értenek csak az informatikához, de sokkal többet az emberekhez.
"Ez így igaz, viszont ez a "vonatbuzulls" csoport, a résztvevőktől nem várhatod el hogy laikusként álljanak egy témához. "
A téma az utastájékoztatás fontossága, szerepe és pont az, hogy aki nem tök laikus, hogy látja ezt a kérdést, lényegileg: külső személőként, nem csak a saját szemén keresztül, a vonat az utasért van.
Ez is - szerintem - hozzá tartozik a "vonatbuzulls"-hoz.
Hogy ellenpéldát is mondjak, múltkor az Eurostarral mentem Lille-ből Brüsszelbe, a vonat érkezése előtt 10 perccel egy vasúti egyenruhás hölgy mindenki jegyét megnézte, és szólt, hogy hova állj ahhoz, hogy a lefoglalt helyedhez a legközelebb szállj fel a vonatra, ezzel is gyorsítva az utascserét.
Az utastájékoztatás határozottan NEM a vonalat jól ismerőknek szól
Ez így igaz, viszont ez a "vonatbuzulls" csoport, a résztvevőktől nem várhatod el hogy laikusként álljanak egy témához.
Én csak kedvelem a vasutat de ritkán használom és tökre nem értek a napi dolgokhoz, így engem is párszor már megtréfált a MÁV vagy általában a vasút. Pl. két éve RAILJET: kiírták a Keletiben, hogy 50-60 perc késéssel érkezik a szerelvény, az indulási táblán nem is volt vágányszám kb 15 perccel az eredeti indulás előtt. Erre én LAIKUS beültem a Railjet váróba NAIVAN, gondolva, hogy megiszok egy jó kávét abban az 50-60 percben és majd úgyis tájékoztatnak. Hát nem így lett, majdnem lekéstem a vonatot és egy üzleti találkozót, mert valahonnan kerítettek egy tartalék szerelvényt az eredeti indulás előtt 5 perccel és az pontban a kiírt induláskor el is indult. Egy utas szólt rám, hogy "maga nem a Müchenire vár? mert 3 perc múlva indul". A Railjet váró dolgozói meg minden kérdésemre vonogatták a vállukat, hogy ők csak büfések, úgyhogy sprinteltem a szerelvényhez.
Hazafelé meg Salzburgban át kellett szálni egy másik Railjet szerelvénybe három vágánnyal arrébb, de erről kizárólag egy bajor dialektusban elhadart német tájékoztatás volt és semmi más, aztán egy informatikus srác aki Salzburg és Bécs között ingázik mondta nekem, hogy "jah ez sokszor így van de nem mindig" hmm oké...
A 76-os vonalat nyugodtan bejárhatod, az hivatalosan már nem is vasút. De kullancsriasztó, kullancskiszedő, macséta, zárt ruházat és három napi hideg élelem legyen nálad, mert igencsak elburjánzott rajta a növényzet.
>én is elutaztam pár napra ebbe a talán nem annyira felkapott vagy közismert városba, ...
Utaztál azon az egysínű vasúton? Az is zötyög? Utaztam a Seattle-in, az annyira zötyög a pályaelemek összeillesztésénél, hogy nem is vitték ki a repülőtérre, ahogy tervezték.
Ellenben pl. amennyire tudom, Szlovákiában, Ausztriában is alapvetően megállóhelyeken van, de gondolom majd lesz példának hozva olyan hely, ami állomás, de mégis van.
MÁV/GYSEV esetében vannak annyira sokfélék az állomások, hogy ha nem is megoldhatatlan, de aránytalanul sok bonyolítással járó dolog, a vasút és részben az utasok oldaláról is.
>(Olyan ez, mint hogy miért nincs feltételes megállás állomásokon: nyilván nem lenne megoldhatatlan, de nem ér annyit, aminnyivel bonyolítja a szituációt).
Érdekes, hogy Svájcban semennyire nem bonyolítja a szituációt.
Halkan merem feltenni a kérdést: ha vettünk (mert, vettünk) jegyet Kulcsra, akkor a mozdonyvezető erről miért nem tud alapból? A vonalkód lecsippantás miatt azt is lehet tudni, hogy fel is szállítunk a vonatra. A rendszerben ott az infó.
Csak erre a részre: nem hiszem, hogy ez az a mai ország/vármegyebérletes/ingyenutazótizennégyévalattis/stb. világban olyan nagyon sok jelentőséggel bírna. Az esetek nagy részében a jegy nem megléte (vagy csak ha simán nem lett beolvasva, mert mondjuk egy Dunaújvárosból induló vonaton nem jutott el odáig a Jegyvizsgáló, akkor NEM jelenti azt, hogy biztosan nincs leszálló.
E mellett majd a jövőben előkerülhetnek olyan vonalak is, ahol beolvasás sem lesz, mert nem lesz állandó jegyvizsgálat.
(Olyan ez, mint hogy miért nincs feltételes megállás állomásokon: nyilván nem lenne megoldhatatlan, de nem ér annyit, aminnyivel bonyolítja a szituációt).
Jó, de onnan indulunk, hogy az átlag utas annyit tud, hogy felszáll a vonatra és majd szeretne rájönni, felismerni, hogy hol kell majd leszállni.
Az, hogy ez mennyire kihívás - sokmindentől függ - személyiség, egészségi állapot, mennyire ismerős a környék, mennyit utazik általában, mennyire fáradt az utas.
És - ami szerintem fontos - az utastájékoztatást nem az átlaghoz jó kalibrálni, hanem az alá.
Szájbarágósnak. Nem oda, ahol én, te, mi itt megértjük.
A Flirtön az ajtónyitó gombot megnyomva ha azon a fény nem alszik ki, akkor működik a leszállás jelzés. Lezárt (használhatatlan).ajtó gombját nyomva nem nem lesz jelzés.
Valamennyi feltételes megállásra alkalmas jármű minden ajtajánál elvileg ott a tájékoztató, elég feltűnő.