A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Igen, például az új MAN Lion's City, de van olyan típus is, amiben vegyesen alkalmazzák.
Nekem amúgy pedál problémáim utoljára a 200-as Ikarusokban voltak, de azt betudom a koruknak és az állapotuknak, a többiben azért szerintem a megfelelő ülésbeállítással orvosolható, nekem a fent említett típusokban se volt ezzel soha semmi gondom.
Nem vagyok naiv, azt értem, hogy betelefonál pár Fideszes, esetleg DK-s kötődésű valaki, hogy nem tetszenek neki az Ikarus, meg Geri leszól, hogy nem kéne neki, hogy bemocskolja a propaganda, hogy Dávid idején beszerzett 10 éves használttal váltja ki a huszonéves használtakat, de ebben nem is lesz változás, amíg ti nem mondjátok azt, hogy márpedig beállnak a forgalomba a buszok, mert mindenkinek ez az érdeke, vagy hogy igenis lesz retró nap, szerveznek a magántulajok is lassan havi szinten egyre komolyabb eseményeket.
Pont ma beszéltem egy szerelővel, Mercedes személyautó vonalon és azt mesélte, hogy teljesen átlagos alkatrészeket nem kapnak meg 1-2 éves autókhoz - hónapokig és ezek nem egyedi esetek.
Credo econell,inovell pl .( de sok nyugati tipuson is ilyen) Dolgozok mindkettővel.Nekem nem zavaró,meg nem is fura..Úgylátszik a tervező 190 cm 110 kilós palikra tervezte.:D
Ugye ezért lenne ésszerű úgy buszokat tervezni, gyártani, megrendelni úgy a buszokat, hogy legelőször megkérdezünk egy olyat, aki már látott buszt. Ha netán vezetett is — az még jobb lenne.
Ez a függesztett pedál autónál nem okoz gondot, mert az esetek 80%-ban alacsonyan a "földön ülünk" meg tudod kényelmeseb támasztani a lábat alulról, viszont a buszon 60-80 cm magasságból lóg a lábunk.
A Mercedeseken kívül van még ilyen típus, aminek függesztett a gáz és fékpedálja?
Nagyon jot kerdezel, az egyik legfontosabb kenyelmi (ertsd: derek) tenyezo ez nekem is. Sajnos kizartnak tartom, hogy ez varialhato lenne, plane a Conectonal, aminek tkp. az a lenyege, hogy kevesbe varialhato.
egyébként amennyire a hozzászólásaid olvasgatom nem a rosszindulat hanem a naivitás vezérel.
úgy tűnik objektív okokból nem vagy tisztában a valós "fontossági sorrendekkel", miben mondhat ma a szakma véleményt, vagyis mondhat, de meghallják e, és miben dönt a politikai, politika körüli döntéshozó.
Én ilyen mélységet nem tudok, de alkalmasint kérdezek.
Egy tapasztalati, mérnöki megjegyzést tudok tenni.
Minél több féle kocsit gyártasz, minél többféle megoldással, úgynevezett projekt szemléletben (ami ma divatos, póriasan minden értelmetlen dolgot próbáljunk ki fejlesztés/ green / jajdejó jelleggel), és ehhez hozzáveszed a logisztikai láncok össze vissza akadozását, akkor bajban leszel. Legalább is múlt heten egy tőlünk északra lévő, sci-firől elnevezett, budapesti trolijairól ismert gyárban sok-sok 95-99%-os kocsit láttam a placcon, római mild hybridttől német hidrogénbuszon át.
Amúgy mindenki készüljön fel -akit érint- hogy ez a megrendelem és hozzák szemlélet a következő években nagyon-nagyon fog csorbulni...
Akit a Conecto valóban érdekel, egy rövid leírás, státus.
Minden hibájával a piacon ennyiért elérhető legjobbak közül való, aminek van hazai háttere.
Utaskomfortot illetve jármű vezetői munkavégzést leginkább befolyásoló gyakori meghibásodások a legújabb szérián:
Klíma nem hűt: Korábban a klímarendszerből szökött a gáz, tapasztalatok alapján a nézőke üvegnél veszti a gázt, saját hatáskörben a kémlelő nyílás sapkájának menetéből 1,5 mm levágtunk így ezzel megszüntethető volt a szivárgás. Így ilyen jellegű klímahibánk már nem jellemző.
Motor gyenge: az EGR szelepek eltömődése, megszorulása. Január óta 24 EGR szelepet cseréltünk a 17 db autóbuszon. Majd injektorokat is cseréltünk, ezeket vizsgáljuk, hogy valóban ez lehet e a hiba forrása.
SKR, RVY aktuális és korábbi jellemző meghibásodások:
A kipufogó feletti részen az ACM kábelköteg burkolata elöregszik, elszórtan most is előfordul.
A korábban gyakori NOX szenzor csere számot a válltó normál módba állítása csökkentette, de elszórtan előfordul.
Tolatósíp beázása: kissé elforgatott pozícióba állítása csökkenti a későbbi beázás esélyét, utóbbi időben kevesebb ilyen meghibásodás volt.
Fényszórók, irányjelző beázása, párásodása sajnos továbbra is előfordul.
Külső ajtónyitó gomb beázásàra csere alkatrészként szigetelt gombokat kaptunk kihelyezett készletként, ezek már kevésbé nedvességérzékenyek, meghibásodások száma csökkent, ritkán cserélünk 1-1 db-ot.
Hűtő tartó konzol és csavarjainak törése: a későbbi meghibásodások javítására erősített tartókat kaptunk csere alkatrészként, csavartörés még előfordul, de kisseb esetszámban.
Gumibak csere, egyes esetekben megfigyelhető volt, hogy a „gyári” beépítés során a gumibakok pozícióját felcserélték.
Motorajtó zsanérok, 2021 óta elvétve volt meghibásodás. Az összes hibás szériát cseréltük.
AADR:
További aktuális vagy megoldott, de gyakori meghibásodások:
Motor hővédő lemez rögzítő eleme elporlad aminek hatására kilazul a lemez, mozog. A motortérből zaj hallatszik. Nálunk tavaly 10 db buszon kellett cserélni, Kelenföldön is rendszeres probléma.
Vízcső „T” idomok törése és bilincsek törése, Kelenföldön is jellemző.
Fényszórók, indexek beáznak mint a korábbi szériáknál.
Egyebek:
Olajbeöntő a motoron ereszt.
Állófűtés betét megég ( 4 eset volt).
Kürt zárlat.
Kézifék visszajelző elektromos hiba: C tengelynél járda felől, ahol többet kap a tócsákból, nincs semmi kábelvédelem a sárvédőben.
Némileg árnyalja a képet, hogy a BKV az ezredforduló és a szintén nem problémamentes 412-esek óta a Volvokon és a Conectokon kívül tudtommal újonnan nem vett nagy tételben kiforrott típust, csak használt jött, vagy a magyar ipar valamelyik többé-kevésbé kiforrott típusa.
Szerintem csak azért, nehogy a Metropol, Ripost, PS, Faszpajtások vagy a tököm tudja melyik alapítványi hírportál megírja, hogy az alkalmatlan Karácsony Gergely, olyan használt buszokat vett a BKV-nak, amik itt közlekedtek Budapesten régen. Ráadásul ezek a buszok a hanyatló nyugatról jöttek és ez azt jelenti, hogy Karigeri globalista és Soros, ráadásul ennek az egésznek a háttérben ott vane gy Gyurcsány szál.
Most már ez senkit sem fog érdekelni, még akkor sem, ha megírják.
Mondjuk bő 2 év ridegtartás, 1 év parajosban rohasztás után azért megtekinteném mi van a burkolatok, padló alatt... :) Meg ne feledjük, 10 évig nem voltak ezek a buszok megbontva.